Zásady v tréninkové přípravě mládeže Licence B

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ORGANIZACE TRÉNINKU ŽÁCI
Advertisements

Sportovní trénink 6 Taktika František Langer FTK UP Olomouc.
Základy sportovního tréninku mládeže
Požadavky k získání známky
FLORBAL pro trenéry navazuje na seminář „Florbal pro pedagogické pracovníky“ Lektor: Tomáš Hradil.
Hráč je na prvním místě Trenér = vychovatel, manažer, vědec, herec…?
Technika. TECHNICKÁ PŘÍPRAVA V tréninku techniky jde především o opakované provádění učeného pohybu, při kterém dochází k opravování a zpřesňování jeho.
Senzitivní období Mgr. Václav Kain.
TRÉNINK obecné principy úvodní sraz VD – Tři Studně.
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA Michal Lehnert.
PŘEDZÁVODNÍ OBDOBÍ KATEGORIE ML. DOROST, ST. DOROST A JUNIOŘI 2011
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
Herní systémy Zásadní způsoby vedení hry celého družstva v útoku a v obraně, s předem vymezenými úkoly jednotlivcům, skupinám hráčů i celému družstvu po.
Diagnostika ve sportovních hrách
Herní princip ve sportovní přípravě dětí Licence B
Taktická příprava Michal Lehnert.
Trénink brankáře Jediný specifický post ve fotbale…
Kondiční příprava hráče baseballu
Kritická analýza různých přístupů k vyučování SH
. V učení nacházíme tři současně probíhající procesy:
Technická, taktická a psychologická příprava
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Metodický list Výuka probíhá diskusní formou. Hledáme odpověď na otázku – proč je užitečné věnovat se sportovní činnosti či jiné intenzivní pohybové činnosti.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
TAKTICKÁ PŘÍPRAVA Teoretická příprava.
TECHNICKÁ PŘÍPRAVA ..
ATLETIKA přednáška. Požadavky na ukončení studia atletiky 1.Ústní zkouška 2.Praktické splnění vícebojů a metodických výstupů 3.Splnění všech praktických.
Sportovní výkon, sportovní výkonnost
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA Michal Lehnert.
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
Didaktická technologie
Osnova přednášky: 1.Charakteristika tréninkové jednotky (TJ), typy TJ. 2.Struktura TJ – úvodní, hlavní a závěrečná část. Obsah a význam jednotlivých částí.
SENZOMOTORICKÉ UČENÍ KŘIVKY ČINITELÉ FÁZE.
Kondiční příprava a plánování ve volejbale
SEBEPOZNÁNÍ základ psychologické přípravy
Řízení sportovního tréninku
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Tvořivost ve hře a tréninku
Didaktické formy tréninkového procesu - TP
ZÁKLADY DIDAKTIKY SPORTOVNÍCH HER OSP
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Psychologie pro sportovní praxi
OBSAH SEMINÁŘE Č.2 : Rozbor sledované pohybové jednotky
Teorie a didaktika karate III Didaktika a trénink.
DIDAKTIKA LYŽOVÁNÍ.
PLÁNOVÁNÍ SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
Motorické učení a jeho fáze Marie Blahutková. Motorické učení Proces získávání pohybových dovedností pomocí opakování Docilita – schopnost motorického.
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE TĚLESNÁ VÝCHOVA Cvičení na stanovištích Gymnázium Česká Lípa Vyučující: PhDr. Radek Častulík Expert: Mgr. Šárka Maleňáková.
PLAVÁNÍ V KONDIČNÍCH PROGRAMECH Lekce č. 26 Irena Čechovská Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky.
Didaktika TV Efektivita vyučovací jednotky Libor Bouda.
Klepnutím lze upravit styl předlohy podnadpisů.. SPORTOVNÍ TRÉNINK OB21-VVP-HUM-TV-JAN-M-SUPL-002.
Fáze motorického učení fázeÚroveň zvládnutí poh. dovednosti Vnější projevyProcesy v CNSMentální aktivita I. Seznámení Velmi nízkáGeneralizace (souhyby,
kurzy tenisu pro děti z mateřských a základních škol
Pohybové projevy Pohybová aktivita (souhrn celého pohybového chování jedince - mnohostranná pohybová činnost člověka, která se realizuje jeho pohybovými.
Projekt „Létající trenéři“
Organizační formy ve školní TV vyučovací jednotka
Projekt Impuls / Seminář
Specifické didaktické formy ve vyučovací jednotce
OSNOVA PŘEDNÁŠKY: Charakteristika R, R jako důležitý faktor sportovních výkonů. Biologické základy R. Členění rychlostních schopností – druhy R. Tréninkové.
Projekt Impuls / Seminář
ATLETIKA přednáška.
Didaktika tělesné výchovy
Didaktika TV; Martina Matúšková
Metodicko – organizační normy
PERIODIZACE Stanovení po sobě následujících tréninkových cyklů, jejichž obsah, velikost zatížení a opakování se podílejí v určitém časovém úseku na zvyšování.
LETNÍ PŘÍPRAVA KATEGORIE ML. DOROST, ST. DOROST A JUNIOŘI
TECHNICKÁ PŘÍPRAVA Michal Lehnert.
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA Michal Lehnert.
Transkript prezentace:

Zásady v tréninkové přípravě mládeže Licence B Zuzana Dragounová

a) všichni hráči jsou aktivní vhodný výběr cvičení a her vhodný výběr tréninkové formy propracovaná organizace tréninku

b) maximální využití času tréninku propracovaná organizace tréninku (pozor na subjektivní vnímání) využití času před a po tréninku

c) zapojení více trenérů zvyšuje kvalitu tréninku důležité pro bezpečnost při tréninku možnost využití různých tréninkových forem

d) využití různých tréninkových forem hromadná individuální skupinová (stanoviště)

e) snaha o uplatnění herního principu hra a zábavná cvičení (viz přednáška „Herní princip“)

f) respektování fází motorického učení 1. seznamování – ukázka 2. zdokonalování – opakování (fázi 1. a 2. zařazujeme do po sobě jdoucích tréninků) 3. automatizace – opakování v proměnlivých podmínkách (vracíme se k dovednosti po určité době po celou sezónu) 4. tvůrčí uplatnění nových dovedností – použití dovednosti senzitivní období pro učení základních florbalových dovedností – kategorie elévů a ml.žáků

g) ukázka techniky / „přehánění“ ukázek do mezních pohybů 1.fáze motorického pohybu názorné předvedení pohybu volba instrukcí (využití analogie) provedení pohybem

h) opravování hráčů a zpětná vazba aktivní přístup trenéra během tréninku dovedností odpovídající zpětná vazba (důležitá pro fázi zdokonalování)

i) každý trénink má svou myšlenku plánování tréninkové jednotky/tréninkových cyklů plánování mezi kategoriemi plánování v oddílu

j) návaznost jednotlivých cvičení a her z hlediska metodiky z hlediska organizace

k) snaha o postupné navázání více činností v jednom cvičení z hlediska fáze učení z hlediska věkové kategorie z hlediska organizace tréninku

l) prostor pro každé cvičení musí být upraven vzhledem k velikosti a stáří hráčů a jejich technické úrovni fáze nácviku a zdokonalování x automatizace

m) zařazování cvičení podporujících rozvoj techniky v rychlosti n) střídat cvičení s přesným pohybem a zakončením se cvičeními podporujícími kreativní myšlení hráčů o) cvičení charakterizuje prostorová rozmanitost p) zařazování cvičení obranných činností do tréninku

q) hráči věnují dostatečně dlouhou dobu hře herní výkon ve florbalu (faktory ovlivňující herní výkon) nezastupitelná role hry (utkání)

Faktory taktiky Faktory techniky Faktory kondiční Faktory psychické Faktory somatické Faktory materiální

r) rozvoj herního myšlení hráčů „herní inteligence“ cvičení a hry určené k rozvoji „herní inteligence“

r) hráči se střídají na různých pozicích s) zařazovat speciální cvičení pro brankáře

u) respektovat senzitivní období při volbě cvičení v) všechna cvičení volit podle úrovně dovedností a schopností hráčů w) rozmanitost x) pozitivní přístup

x) individuální tréninky – domácí úkoly individuální trénink techniky podpora individuálního trénování

z) impulzy „dynamika tréninku“