VYŠŠÍ ROSTLINY II. – zástupci nahosemenné rostliny-jehličnany Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.12 Anotace: Prezentace seznamuje s popisem nahosemenných rostlin, zástupci evropských jehličnanů. Vzdělávací oblast: Semenné rostliny.
Advertisements

DOPLŇOVAČKA – pojmy nahosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
VĚDOMOSTNÍ TEST anatomie a morfologie nahosemenných rostlin Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
ROZMANITOST EKOSYSTÉMU LES
Nahosemenné rostliny VY_32_INOVACE_009 – 1. sada, Př Přírodopis
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Tato prezentace je věnována všem mladým a vášnivým houbařům. Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
NázevVyšší rostliny – rostliny nahosemenné Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika AnotaceVýklad s fotografiemi, lze použít i jako.
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Autorem materiálu a veškeré obrázkové fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Jehličnany.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY JEHLIČNATÉ STROMY
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Rozmnožují se pohlavně - semeny, ta jsou holá bez oplodí, oplození není závislé na vodě jako u výtrusných rostlin,rostliny mají pouze.
NAHOSEMENNÉ rostliny.
Nahosemenné rostliny - STROMY
Oddělení: Semenné rostliny
Jehličnany.
VY_32_INOVACE_ sada, Přírodověda
Jehličnany NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
Rostliny nahosemenné Přírodopis VY_32_INOVACE_213, 11. sada, Př
ROZMANITOST EKOSYSTÉMU LES
PŘÍRODOPISNÁ HRA KAPSA EKOSYSTÉM LES
TŘÍDA: JEHLIČNANY JEHLICE: silný epidermis s kutikulou , pryskyřičné kanálky ŠIŠKY: a) samčí (mikrostrobily ), obsahují tyčinky (mikrosporofyly ) b) samičí.
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Přírodopis VI..
Jehličnany - poznávací znaky
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VĚDOMOSTNÍ TEST – orgány a pletivo semenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
SEMENNÉ ROSTLINY NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE. VYŠŠÍ ROSTLINY II
MECHY Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
EKOSYSTÉM L E S Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Jehličnany.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Iveta Adamová Název šablonyIII/2.
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
 Z vajíček vznikají semena  Semena jsou nahá, nejsou v plodech  Neplodí (nevytvářejí plody)
Připravil JAN KOMÍNEK© 2016
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,Smetanova 123C AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_115_Jehličnany TEMA: Živá.
Nahosemenné rostliny rostliny semenné
Mgr. Barbora Pustovojtová Mgr. Josef Henzl Třída: Jehličnany.
Ekosystém les Stromy Přírodověda 4. ročník
Nahosemenné Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základním systémem ostnokožců.
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY rozmnožují se semeny, která nejsou ukryta v plodu
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Nahosemenné rostliny I
AUTOR: Lenka Hrnčířová
VY_32_INOVACE_11- Borovice lesní Přírodověda - 4. ročník
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
VY_32_INOVACE_04-47 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Jednoduchý klíč k určování jehličnanů
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Rostliny semenné rozmnožují se semeny
Transkript prezentace:

VYŠŠÍ ROSTLINY II. – zástupci nahosemenné rostliny-jehličnany Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.

Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci získají základní znalosti v oboru vyšší rostliny – jehličnany. Autor: Jitka Dvořáková Datum vytvoření: září 2013 Jazyk: čeština Vzdělávací oblast: člověk a příroda Obor: přírodopis Průřezové téma: environmentální výchova Tematický okruh: biologie rostlin – vyšší rostliny Učivo: systém rostlin – poznávání a zařazování běžných druhů vyšších rostlin, jejich stavba Očekávaný výstup: žák rozlišuje základní systematické skupiny rostlin a určuje jejich význačné zástupce pomocí atlasů a klíčů, odvodí na základě pozorování přírody závislost a přizpůsobení podmínkám prostředí, jejich význam a využití. Speciální vzdělávací potřeby : žádné Klíčová slova: vyšší rostliny, nahosemenné, jehličnany (smrk, borovice, jedle, modřín) Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák II. stupně Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělání – druhý stupeň – první období Typická věková skupina: 12 – 15 let Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.

JEHLIČNANY – nahosemenné rostliny KONIFERY = šiškonoši mají jehlicovité listy nemají květy jedna rostlina má samčí i samičí orgány samičí šištice vajíčka samčí šištice tyčinky z tyčinek se pyl přenáší na NAHÉ vajíčko oplozením vajíčka vzniká semeno semeno není chráněno v plodu šištice dřevnatí a mění se na šišku

SMRK OBECNÝ jehlice vyrůstají jednotlivě šišky směřují dolů, nerozpadají se semena mají blanitá křidélka kořeny jsou mělké – vývraty, polomy měkké dřevo - topení, stavebnictví, celulóza, papírenský průmysl

BOROVICE LESNÍ jehlice vyrůstají po dvou na krátkých bočních větévkách šištice samčí žlutá barva, samičí růžově červená kořeny – hlavní kořen mohutný (hluboký), odolný vůči vývratům a polomům šišky kuželovitě vejcovité dřevo měkké, pružné – výroba pražců, palivo, kalafuna, kůra se využívá ve farmaceutickém průmyslu

JEDLE BĚLOKORÁ jehlice ve dvou řadách na rubu dva proužky šišky vyrůstají směrem vzhůru, po dozrání se rozpadají kůra hladká – světle šedá, starší má tmavší barvu kořen kůlový, silný – nepodléhá vývratům semena trojhranná, nemají křidélko Dřevo měkké – stavba jezů, pilotů, člunů, výroba šindelů, sudů

MODŘÍN OPADAVÝ Jehlice měkké vyrůstající ve svazečcích Jehlice každoročně všechny opadávají Samčí šištice žluté Samičí karmínově červené Šišky nerozpadavé, drobné, vejčité Borka na řezu hnědočervená Dřevo – nábytek, obklady, stavební dříví, cenností je jeho pryskyřice (benátský terpentýn)

jehličnany jsou vývojově starší než stromy listnaté existují různé zakrslé a miniaturní druhy smrk - omorika, ztepilý, pichlavý, sitka, sivý .. borovice - černá, kleč, blatka, vejmutovka .. jedle - bělokorá, obrovská, kavkazská, sibiřská