MĚŘENÍ DÉLKY PLOCHY OBJEMU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Advertisements

Jednotky objemu. Měření objemu kapalin.
Měření délky LC.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Jednotky délky. Délková měřidla
Měření délky.
MĚŘENÍ DÉLKY.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
MĚŘENÍ FYZIKÁLNÍCH VELIČIN
Měření fyzikálních veličin – Měření délky
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Fyzika pro 2. stupeň V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti.
U těles určujeme ve fyzice jejich vlastnosti – rozměr (velikost), hmotnost, objem, obsah, teplotu, barvu, tvar, tvrdost, stlačitelnost, sílu – kterou.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Měření délky.
Anotace Prezentace zabývající převáděním jednotek délky. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci převedou jednotky délky. Speciální vzdělávací.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina D é l k a Creation IP&RK.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Téma: Fyzikální veličiny – délka
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Opakované měření délky
Přesnost a chyby měření
DÉLKA délka se používá k udání rozměrů těles (délka, šířka, výška, hloubka) nebo vzdálenost mezi dvěma body v prostoru. d = 1m Značka: d Jednotka: m (metr)
Autoři:Iveta Rejnušová a Karolína Moravcová
MĚŘENÍ DÉLKY - OPAKOVÁNÍ
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
5.1 Měření na centimetry a milimetry
Měření fyzikálních veličin
Linda Jelínková Gabriela Štěrbová
Rozměry těles, délka.
Měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Měření délky – cvičení Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření délky Číslo DUM: III/2/FY/2/1/2 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_ Vlastnosti látek Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_43_DÉLKA TEMA: FYZIKA ČÍSLO.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_F6-001 Předmět FYZIKA 6.ROČNÍK.
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - DÉLKA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Měření délky Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
F YZIKA Měření délky. Vypracoval: Lukáš Karlík. P OROVNÁVÁNÍ Dříve lidé měřili pomocí porovnávání na větší a menší. Toto měření bylo však velmi nepřesné.
VY_32_INOVACE_16 16 MĚŘENÍ DÉLKY autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Rozměry těles, délka.
Opakované měření délky
MĚŘENÍ DÉLKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Autor: Mgr. Svatava Juhászová datum: Název: VY_52_INOVACE_01_FYZIKA
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_43_F6
Autor: Andrea Kolářová
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová NÁZEV: VY_52_INOVACE_14_FYZIKÁLNÍ VELIČINY
VY _52_INOVACE_A_08_Délka
VY_32_INOVACE_Sib_II_0 Jednotky délky
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
Tělesa –V kvádru-slovní úlohy
MĚŘENÍ DÉLKY.
Jak postupujeme při měření délky
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - Fyzika - Prima
Převody jednotek obsahu
Převody jednotek délky
Převody jednotek délky
Přesnost a chyby měření
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ DOLNÍ BENEŠOV
Převody jednotek obsahu
Transkript prezentace:

MĚŘENÍ DÉLKY PLOCHY OBJEMU

D-A měření objemu tělesa Úkol : změř (D-A)minimálně 5 krát rozměry určeného objektu. Zapiš svá měření do tabulky a statisticky vyhodnoť výsledky měření. D – digitálně A – analogově TABULKA – měřený objekt šířka hloubka výška objem 1.m. 2.m. 3.m. 4.m. 5.m. průměr výška MĚŘENÝOBJEKT hloubka průměr(šířka) = šířka průměr(hloubka) = průměr(výška) =

Měření délky Délka – jedna z prvních jednotek, kterou lidstvo potřebovalo měřit. První odvozování bylo z rozměrů lidského těla: stopa – asi 30 cm palec – asi 2,5 cm loket (vídeňský) – asi 0,75 m krok (stará česká jednotka) – přibližně 60 cm sáh, píď,….

Podle něj jsou vyrobeny další přesné tyče, které používají např. továrny vyrábějící pravítka. A čas od času se tyto tyče musí zkontrolovat, zda mají správnou délku. Kromě metru se používají také násobky a díly metru: Jednotka Značka jednotky Převody kilometr km 1 km = 1 000 m decimetr dm 1 m = 10 dm centimetr cm 1 m = 100 cm milimetr mm 1 m = 1 000 mm nakreslit

K měření délek používáme různá délková měřidla: krejčovský metr svinovací metr pásmo pravítko skládací metr posuvné měřidlo - šupléra

Jak určit měřenou veličinu co nejpřesněji? - změříme veličinu vícekrát - vyloučíme zjevné omyly = hrubé chyby určíme aritmetický průměr: máme za úkol změřit délku třídy, změříme ji např. třikrát s těmito výsledky: 14 m, 14,2 m, 14,1 m. Vypočítáme aritmetický průměr: Aritmetický průměr ze tří hodnot

Otázky Uveď alespoň tři příklady fyzikálních veličin. Jak se nazývá základní jednotka délky? 3. Co zjistíš na délkovém měřidle dříve, než začneš měřit? Jaké zvolíš délkové měřidlo, když budeš chtít změřit: rozměry okenní tabule, obvod svého pasu, výšku dveří, tloušťku desky stolu, délku chodby? Při měření zavařovacího víčka byl 10krát změřen jeho průměr: a) Jak vypočteš z naměřených údajů hodnotu, která se nejvíce přibližuje skutečnému průměru víčka? b) Jak se nazývá vypočtená hodnota?