7. přednáška Výkonnost podle tržních měřítek Tržní výkonnost je vyjádřena ziskovou výnosností z tržní hodnoty podniku. Hodnotí se podle údajů z kapitálového.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Akcie a akciové společnosti
Advertisements

_________________________________________
VÝNOSY A HODNOTA FINANČNÍCH AKTIV Stanislav Polouček Slezská univerzita Obchodně podnikatelská fakulta, Karviná.
ANALÝZA CENNÝCH PAPÍRŮ
Analýza peněžních toků – cash flow
Rentabilita (výnosnost, ziskovost) podle účetních měřítek
Cvičení ZS 2013 Skupina cR1PH Ing. Arnošt Klesla, Ph.D.
Klasifikace investic v podniku
7. Hodnocení investic.
ÚVOD DO UDRŽITELNÉ SPOTŘEBY A VÝROBY Ekonomické hodnocení podniku.
Základní druhy finančních investičních instrumentů
Dluhové cenné papíry. Dluhopis.
Ekonomika investic.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Trh kapitálu II.  Výnosová míra z kapitálu.
Cash Flow Jiří Uhman.
VAŠE FIRMA JE LOĎ PLUJÍCÍ K VYTČENÉMU CÍLI, KTERÝM JE: n maximalizace tržní hodnoty firmy a n udržování platební schopnosti.
FIM: Aplikace WACC jako diskontní sazby
Výrobní náklady firmy a jejich vztah k nabídce
Prezentace: Jiří Uhman
Dividendové diskontní modely
Investiční činnost.
FINANČNÍ A INVESTIČNÍ MATEMATIKA
Poměrové ukazatele.
Finanční analýza říjen 2012 VY_32_INOVACE_EKO_060318
Hodnocení pomocí metody EVA - základ
FINANČNÍ ANALÝZA A HODNOCENÍ INVESTIC
Mezinárodní obchod a pohyb kapitálu
Pricing pomocí modelu finančních toků Marcela Vítková Kamil Žák Seminář z aktuárských věd 9. prosince 2005.
8. přednáška Value Based Management (řízení hodnoty) – propojení cílů akcionářů s cíli managementu pro maximalizaci tvorby hodnoty pro vlastníky (shareholder.
Průměrné vážené náklady kapitálu
Řízení a hodnocení banky
8. přednáška Value Based Management (řízení hodnoty) – propojení cílů akcionářů s cíli managementu pro maximalizaci tvorby hodnoty pro vlastníky (shareholder.
Ocenění Cenných papírů
VÝNOSY A HODNOTA FINANČNÍCH AKTIV
Míra růstu dividend, popř. zisku
EduCom Projekt Educom Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Tento materiál vznikl jako součást.
OCEŇOVÁNÍ PODNIKU Magisterský kurz VŠFS Zima 2012 Irena Jindřichovská
Finanční páka v podniku
Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1145Ročník:4. Vzdělávací obor: Ekonomika Tematický okruh: Hospodářský výsledek, daň z příjmu PO a účetní závěrka.
EVA - doplnění EVA - doplnění Ekonomické souvislosti právní úpravy obchodních společností 6. přednáška Eva Tomášková Eva Tomášková.
Fundamentální analýza
Poměrové ukazatele.
II.PŘ Strategie podniku a růst hodnoty podniku 1.Strategie českých podniků v EU 2. Světové trendy podnikových strategií 3. Strategické podmínky konkurenceschopnosti.
FEL ČVUT, katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd © Oldřich Starý, 2013 Finanční management Současná hodnota obligací a akcií.
ÚVOD Účetnictví je chápáno jako stavová či výsledková karta podnikání.
Podnikové finance II Ing. Stanislava Čížková. Dluhopisy Pokladniční poukázky /ČNB, stát/ Komerční dluhopisy /stát, banky, obce, fy/ Depozitní certifikáty.
Eva Tomášková Ukazatel EVA Ekonomické souvislosti právní úpravy obchodních společností 3. přednáška.
FEL ČVUT, katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd © Oldřich Starý, 2012 Finanční management Základní pojmy Je NPV důležité? Základy úrokového.
Přednáška č. 1 Výkonnost podniku a hodnotové řízení podniku (Value Based Management). Způsoby měření a řízení výkonnosti.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
EMM91 Ekonomicko-matematické metody č. 9 Prof. RNDr. Jaroslav Ramík, CSc.
Téma 13: Oceňování podniku 1. Důvody zjišťování tržní hodnoty podniku 2. Postup při oceňování 3. Metody oceňování podniku: a) Výnosové metody b) Metody.
1 Téma 5-6: Finanční analýza podniku 1. Účel finanční analýzy 2. Zdroje informací pro finanční analýzu 3. Metody a postup při finanční analýze 4. Ukazatele.
Téma 2: Časová hodnota peněz a riziko ve finančním rozhodování 1. Časová hodnota peněz ve finančním rozhodování podniku 2. Riziko ve finančním rozhodování.
Téma 8. Náklady kapitálu. Kapitálová struktura a její optimalizace 1. Náklady kapitálu a jejich kvantifikace 2. Teorie optimalizace kapitálové struktury.
Kapitálové trhy Téma 5: Akcie a deriváty 1Typologie akcií 2Výnos a cena akcie 3Finanční deriváty.
Téma 7. Investiční rozhodování 1. Kapitálové rozpočty výdajů a očekávaných peněžních příjmů z investic 2. Hodnocení efektivnosti investičních projektů.
KEM / PEPL2 Modelování hodnoty podniku Jan Cedl 2015.
Finanční management Téma č.3 (a 4) Dnešek Poměrové ukazatele 1
OCEŇOVÁNÍ CENNÝCH PAPÍRŮ Přednáška č. 4
Kombinované metody oceňování. Metody založené na analýze trhu
MPH_FMAN Finanční management jaro 2016
Teorie efektivních trhů
MPH_FMAN Finanční management jaro 2016
Analýza akcií - Fundamentální analýza
IAS 36 – Snížení hodnoty aktiv
Metody FINANČNÍ ANALÝZY:
Finanční analýza podniku 1. Účel finanční analýzy 2
Přednáška č. 2 Obecné finanční metody hodnocení veřejných projektů
5. přednáška.
Transkript prezentace:

7. přednáška Výkonnost podle tržních měřítek Tržní výkonnost je vyjádřena ziskovou výnosností z tržní hodnoty podniku. Hodnotí se podle údajů z kapitálového trhu, jde-li o akciovou společnost s akciemi nebo dluhopisy kótovanými na burze

Základní informace pro kapitálový trh Na kapitálovém trhu se tvoří kurz akcie (price P) podle toho, jak: jak rychle rostou tržby - jaký je čistý zisk (zisk po zdanění) - jaký je zisk na akcii (EPS – earnings per share)

Ukazatele kapitálového trhu analýza prostřednictvím ukazatelů kapitálového trhu podává informaci o tom, jak vidí budoucnost podniku investoři, je vodítkem pro investování do akcií odvozují se z modelu oceňování akcií při použití současné hodnoty budoucích peněžních toků (tj. toku očekávaných dividend)

Jak poznat dobrou firmu, do jejíž akcií investovat? Změny cen akcií jsou v podstatě nepředvídatelné, nelze stanovit žádný recept na úspěšné investování. Výpočtem vnitřní hodnoty akcie (VHA) – z budoucího toku očekávaných dividend – jako teoreticky správné ceny akcie a porovnáním s aktuální tržní cenou lze poznat, zda je akcie podhodnocena nebo nadhodnocena

Intrinsic value – vnitřní hodnota akcie (VHA) Kurs akcie P (určený trhem) osciluje kolem její vnitřní hodnoty (VHA): 1. P akcie > VH akcie, pak je trhem nadhodnocena 2. P akcie = VH akcie, pak je trhem správně oceněna 3. P akcie < VH akcie, pak je trhem podhodnocena

Současná (vnitřní) hodnota akcie g= dividend growth rate (očekávaná míra růstu dividend)

Růstový model hodnoty akcie (dividend growth model) Budeme-li předpokládat konstantní růst dividend g, dostáváme rovnici:

Jedná se o součet nekonečné geometrické řady lze zapsat takto:

Dividendový výnos (dividend yield Yld) Úpravou rovnice (vynásobením: r – g) dostaneme:

r …. required rate of return, tj. očekávaná, resp. požadovaná míra výnosu, resp. míra tržní kapitalizace

Ukazatel P/E (Price earning ratio) Jestliže původní rovnici upravíme jinak (vydělíme ziskem na akcii E) dostaneme:

Interpretace P/E Udává, jakou cenu jsou investoři ochotni zaplatit za jednotku zisku Ukazatel atraktivity konkrétního titulu akcie

P/E … Price Earning Ratio, jeho převrácená hodnota: E/P … Earnings Yield (zisková výnosnost) D/E … Payout Ratio (výplatní poměr) 1 – D/E … Plowback Ratio (aktivační poměr)

Tržní hodnota podniku u akciové společnosti (market value) M = P x a tj. součin kurzu akcie a počtu akcií cíl: maximalizace tržní hodnoty pro akcionáře (shareholder value) účetní hodnota B (book value) tj. hodnota vlastního kapitálu (VK)

Market-to-book value M/B = M/VK sleduje relativní vývoj tržní a účetní hodnoty Cíl: maximalizace tržní hodnoty společnosti při zachování nebo růstu poměru tržní k účetní hodnotě

Market-less-book value M – B … rozdíl tržní a účetní hodnoty Měl by být kladný Je ukazatelem tržní přidané hodnoty MVA (market value added)

Ziskový model tvorby vnitřní hodnoty akcie (VHA) očekávaný zisk po zdanění na jednu akcii očekávaná úroveň kurzu akcie k zisku

Vnitřní hodnota podniku

Míra nadzisku (Intrinsic/book value)

Přidaná vnitřní hodnota a nadzisk a) PVH = VHP – VK = VPH – B b) Nadzisk (o kolik má podnik odlišný HV od požadovaného)