Ptáci v zimě Jak jsme rozvíjely zájem dětí o dané téma, vedly je k poznávání, přemýšlení, naslouchání, objevování, chápání a porozumění sobě i přírodě kolem sebe Alžběta Palatinová Liana Kúthová
Už je zima, už je mráz, kam se ptáčku, kam schováš?
Jak rozeznáme sýkorku od vrány? Jsou všichni ptáčci stejní?
Vyhledáváme obrázky ptáků v dětských encyklopediích i v pohádkových knížkách Kniha otvírá dětem svět krásy a dobra, pomáhá pěstovat smysl pro morální hodnoty, cítění k přírodě.
nás motivuje a pomáhá rozvíjet grafomotoriku i vizuomotorickou koordinaci
Začínáme malovat Já namaluju modrého ptáčka Modráčka, protože mám ráda modrou barvu.
Vrána letí, nemá děti my je máme, neprodáme… Procvičovali jsme techniku práce s vodovou barvou a správný úchop. Práce dětí jsme využili na výzdobu třídy.
Procvičujeme postřeh a pozornost Skládáme rozstříhaný obrázek Popletený obrázek: Najdi chybu a slož obrázek správně.
Z dané nabídky si děti vybraly, co se komu líbilo Někdo vybarvoval obrázek podle předlohy, někdo podle fantazie, jiní stříhali a skládali podle čar.
Toto je moje vrána! Krá, krá … O životě vran si povídáme při prostorovém vytváření z papíru.
Děti přijaly herní situaci s představou, která se vztahovala k příběhu o vrabečkovi Zobeme zrníčka a říkáme „zob zob zob, klof klof klof“. „Jsme malá ptáčátka, která ještě neumí létat. Voláme na maminku pí, pí, pí.“ čim, ča, rá, ra
Děti si osvojují pojmy a pravolevou orientaci ve spojení s činnostmi
Kam dáme ptáčkům jejich krmení? Čimčarara čim čim čim, čím tě ptáčku nakrmím? Vyrábíme krmítko
Přejme si, aby děti dokázaly přijímat dary přírody a nebyly k ní lhostejné. Autorka fotografií © Alžběta Palatinová Fotografie dětí použity se souhlasem jejich zákonného zástupce.