KVASINKY Jedná se o jednobuněčné houby – mikroorganismy patrné pod mikroskopem. Žijí všude kolem nás. Jsou složitější než bakterie (mají silnou buněčnou.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co to jsou mikroorganismy?
Advertisements

Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: HOUBY VY_inovace_32_PR6_15
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.08 Anotace: Prezentace seznamuje s významnými houbami, podle obrázků je zařazuje do správné skupiny. Vzdělávací oblast: Houby bez.
Mikrobiologie Mikroorganismy.
Jednobuněčné organismy s pravým buněčným jádrem
Houby Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou hub stopkovýtrusných.
PŘÍRODOPIS Bakterie – 6. ročník..
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR6_20
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ a MŠ Blatnice pod Sv. Ant.
HOUBY ŘÍŠE.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
třída: Vřeckovýtrusé houby - vřeckaté
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál slouží k interaktivnímu opakování předchozího tematického.
BUŇKA PŘÍRODOPIS 6. TŘÍDA.
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Rostlinná buňka Mgr. Helena Roubalová
Stavba těla hub, rozmnožování
Houby.
HOUBY.
Houby.
B U Ň K A.
M1: LESNICKÁ BOTANIKA SINICE
Naše houby 6. třída.
Bakterie a sinice Přírodopis VY_32_INOVACE_164, 9. sada, Př3 ANOTACE
Živá příroda.
LES ŘASY.
Opakování lišejníky, řasy
HOUBY.
Říše: HOUBY Fungi.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
SLOUŽÍ K:  NEPOHLAVNÍMU ROZMNOŽOVÁNÍ  K RŮSTU MNOHOBUNĚČNÝCH ORGANISMŮ  K REGENERACI MNOHOBUNĚČNÝCH ORGANISMŮ.
Živočichové rybníka a jeho okolí
HOUBY Jsou EUKARYOTICKÉ organismy (mají obdobnou stavbu buňky jako rostliny a živočichové) Tělo má jednoduchou stavbu – STÉLKU – tvořenou propletenými.
Kvasinky Zbyněk Kačírek Václav Hujíček Josef Hanzl.
Význam hub. 1.) Cizopasné-parazitické Jsou původci nemocí Př. : hlízenka ovocná-způsobuje nemoc ovoce tzv. MONILIÓZU.
Kvasinky Obr. 1: Kvasinka pivní vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
VY_32_INOVACE_21_Kvasinky Identifikátor školy:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ HOUBY (Fungi) unikátní, samostatná říše organismů.
Rostlinná plasmatická blána mitochondrie cytoplasma ribozomy jádro vakuola chloroplasty buněčná stěna buňka.
Obecná charakteristika. NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_7A_02_TEMA.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Přírodopis.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Lumír.
Houby nemají chloroplasty neprobíhá fotosyntéza mají buněčnou stěnu zpevněnou chitinem (látka podobná celulóze, vyskytuje se u hub a členovců) tvoří samostatnou.
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Uvolňování energie pro život Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Řasy Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi o sytému a stavbě řas. Materiál je plně funkční.
VY_32_INOVACE_5/01_ČLOVĚK A PŘÍRODA
VY_32_INOVACE_531 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
BUŇKA – základ všech živých organismů
Buňka JE ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ A FUNKČNÍ JEDNOTKOU
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Bakterie.
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny.
HOUBY.
KVASINKY, HOUBY, PLÍSNĚ.
Název projektu: Moderní škola
třída: Vřeckovýtrusé houby - vřeckaté
Transkript prezentace:

KVASINKY

Jedná se o jednobuněčné houby – mikroorganismy patrné pod mikroskopem. Žijí všude kolem nás. Jsou složitější než bakterie (mají silnou buněčnou stěnu a složitější organely). Nemají chloroplasty, tudíž nejsou schopny fotosyntézy. Rozmnožují se PUČENÍM, což je typ nepohlavního rozmnožování, kdy nový jedinec vzniká pouze z jediné mateřské buňky. Kvasinky jsou HETEROTROFNÍ organismy – nejsou schopny fotosyntézy, živiny tedy získávají ze svého okolí. Kvasinky netvoří plodnice jako houby mnohobuněčné (př. hřib dubový). Kvasinky jsou schopny kvašení. KVASINKY

ZÁSTUPCI: Kvasinka pivní – k růstu využívá cukr a uvolňuje při tom alkohol. Používá se k výrobě piva a vína a také k pečení chleba. Droždí jsou vlastně slisované kvasinky. Kvasinky obsahují velké množství vitamínů, především skupiny B. Kvasinka CANDIDA – má pro člověka negativní význam, protože způsobuje kožní onemocnění.

OPAKOVÁNÍ: Pučením Nejsou, neobsahují chloroplasty Heterotrofně 1. Jak se kvasinky rozmnožují? Pučením 2. Jsou schopny fotosyntézy? Nejsou, neobsahují chloroplasty 3. Jak se vyživují? Heterotrofně 4. Jmenuj kvasinku, která pomáhá při výrobě piva a vína? Kvasinka pivní 5. Co způsobuje kvasinka Candida? Kožní onemocnění