Baroko Život v barokní době.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

Románský sloh Štěpán Vališ,Ondra Turek 2010.
Románská kultura.
Významné památky ČR.
Kultura raného středověku
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
BAROKO I..
ŠKOLA NA PŘELOMU 17. A 18. STOLETÍ JAN AMOS KOMENSKÝ
Život za První republiky
Baroko.
Mgr. Miloslava Pucandlová ZŠ Sadová, 1756, Čáslav Vlastivěda 5. ročník
ČESKÉ ZEMĚ V PRAVĚKU.
Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Mgr. Vendula Báčová
Románský sloh.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Baroko.
Vznik Československé republiky
Středověká kultura Románský sloh
Gotická kultura.
Barokní umění.
Baroko a rokoko Věk nové zbožnosti.
Baroko v českých zemích
Renesance Kristýna Strouhalová.
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
Základní škola Nový Jičín, Komenského 68, příspěvková organizace
Život v barokní době 17. st. a 1. polovina 18. st. VY_32_INOVACE_143
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Barokní architektura VY_32_INOVACE_ 09 Barokní architektura.
Autor: Mgr. Ilona Nováková
1. světová válka ( ).
BAROKO Doba protikladů.
1/ Barokní architektura
Baroko v Čechách Architektura vrcholného baroka 2. část
Kultura.
Baroko, prvky baroka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Baroko - procvičení 8. ročník.
Renesance.
Gotika.
BAROKO = poslední univerzální a jednotný styl v Evropě
kultura století název odvozen od slova romanus = římský
Barokní architektura © Markéta Ceháková, 2012.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Kultura vrcholného a pozdního středověku
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
Barokní kultura Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3611_Barokní_kultura Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola.
Baroko − architektura Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu
Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková
Šablona III/2 BAROKO V ČESKÝCH ZEMÍCH Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_288_BAROKO V ČESKÝCH ZEMÍCH.
Baroko Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Gotika Bolfíková Nikola.
VY_32_INOVACE_203_Baroko Šablona Identifikátor školy:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_RENESANCE Název materiálu:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Název školy: ZŠ Průhonice
BAROKO STOLETÍ Mgr. Iveta Vališková
BAROKO sochařství, malířství, literatura
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
AUTOR: Marcela Kaderová
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_02_Život v baroku
ŠABLONA III/2 Baroko u nás
BAROKO sochařství, malířství, literatura
Život v době baroka Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_03_Česká historie.
Transkript prezentace:

Baroko Život v barokní době

Baroko je umělecký sloh, který v 17. a první polovině 18 Baroko je umělecký sloh, který v 17. a první polovině 18. století nahradil renesanci. Rajhradský klášter

Dostalo se k nám z Itálie. Snažilo se působit na city lidí pomocí náboženských témat. Bylo silně spjato s katolickou vírou. Svou velkolepostí mělo ve věřícím člověku vzbuzovat pocit malosti a oddanost Bohu. Chrám Jména Panny Marie Křtiny

Barokní stavitelství Stavěly se hlavně církevní stavby - kaple, kostely, chrámy a kláštery, ale i zámky, na náměstích morové sloupy, kašny. Stavby byly vyplněny množstvím ozdob. Portál - zdobený vchod. Ve vnitřní výzdobě se užívalo mnoho mramoru, nástěnných maleb a soch (andělíčci). Sochy často zpodobňovaly svaté mučedníky. Michelangelo- Pieta

Podél cest stály sochy svatých. Nástěnné a stropní malby (fresky) znázorňovaly nejčastěji biblické výjevy. Malíři a sochaři se snažili zachytit výrazy a nálady svých postav - bolest, radost, náboženskou pokoru. Michelangelo- Stvoření světa

Barokní hudba Další prostředek citového působení církve na lidi. Především varhanní skladby, které byly součástí bohoslužeb. Na zámcích vznikaly první kapely, začala se zde provozovat opera. Mnoho českých muzikantů odcházelo do ciziny, odtud pochází přísloví: „Co Čech, to muzikant“. I ve školách se daleko víc zpívalo (každodenní výuka zpěvu).

Procesí a poutě Byly okázalé slavnosti katolické církve. Katolická církev je začala pořádat proto, aby získala na svou stranu i méně aktivní věřící. Vytvářela se nová poutní místa, kde se podle tradice měla zjevit Panna Marie, žil nějaký svatý nebo byla zázračná socha, studánka atd.. Hostýn Svatý Kopeček u Olomouce

Baroko (1600-1750) Dostalo se k nám z Itálie, nahradilo renesanci. Zápis do sešitu Baroko (1600-1750) Dostalo se k nám z Itálie, nahradilo renesanci. Bylo silně spjato s katolickou vírou, mělo věřící ohromit svou velikostí a nádherou, věřící si měl připadat jako v jiném světě. Barokní stavitelství Stavěly se hlavně církevní stavby (kostely, chrámy atd.), ale i zámky, na náměstích morové sloupy, kašny, fontány. Vnitřní vybavení staveb bylo vyplněné množstvím ozdob, mramoru, sochami a freskami (nástěnné a stropní malby), které znázorňovaly biblické výjevy a svaté mučedníky. Barokní hudba Převážně varhanní skladby, které byly součástí bohoslužeb. Na zámcích se začala provozovat opera. Procesí a poutě Církevní slavnosti katolické církve, sloužící k získání méně aktivních věřících. Vytvářela se nová poutní místa, kde se podle tradice měla zjevit Panna Maria, nebo se tam nacházela nějaká zázračná soch, studánka atd.. Např.: Hostýn, Svatý Kopeček u Olomouce, Zelená Hora u Žďáru nad Sázavou

Otázky: Z jaké země se k nám baroko dostalo? Jaký umělecký sloh nahradilo? Jak mělo působit na věřící? Co víš o barokním stavitelství? Co je to freska? Co barokní malíři nejčastěji malovali? Co víš o barokní hudbě? Co to jsou procesí a poutě? Kde vznikala poutní místa?

Použité prameny Vlastivěda pro 4. a 5. ročník ZŠ, Nová škola Čítanka pro 4. a 5. ročník, Nová škola Dětská ilustrovaná encyklopedie Má vlast, Slovart www.rajhrad.cz , přístupné ke dni 18.12.2010 http://cs.wikipedia.org/wiki/Baroko, přístupné ke dni 18.12.2010 http://cs.wikipedia.org/wiki/Vatik%C3%A1n, přístupné ke dni 18.12.2010 http://cs.wikipedia.org/wiki/K%C5%99tiny_(okres_Blansko), přístupné ke dni 18.12.2010 http://cs.wikipedia.org/wiki/Svat%C3%BD_Kope%C4%8Dek,_(Olomouc) přístupné ke dni 18.12.2010 http://cs.wikipedia.org/wiki/Host%C3%BDn, přístupné ke dni 18.12.2010