Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: 22. 3. 2013 Název: VY_32_INOVACE_03_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.3780.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tepelná výměna prouděním
Advertisements

Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Změny teploty těles tepelnou výměnou
Tepelné záření (Učebnice strana 68 – 69)
Přenos tepla Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Tepelná výměna prouděním
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Úlohy ke shrnutí učiva č.2
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_08
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_10_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_05_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.31 Téma: Hustota látek.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Teplo.
FYZIKA 8. ROČNÍK ŠÍŘENÍ TEPLA
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_14_F7 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_16_F7 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Tepelné jevy.
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Šablona: Sada: Ověření ve výuce: Třída:Datum: Pořadové číslo projektu: VIII.A CZ.1.07/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Fyzika Ročník:8. ročník Klíčová slova:Tepelná výměna Autor:Mgr.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Šíření tepla TEPLO Q.
Název materiálu: TEPLO – výklad učiva.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_04_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Šíření tepla prouděním a zářením
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Vedení tepla (kondukce)
Na této prezentaci spolupracovali:
VY_32_INOVACE_05-46 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tematický okruh:Termika Téma:Šíření tepla prouděním Jméno.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_13_F8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Šíření tepla.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Na jednoduchých pokusech popis a vysvětlení přenosu části své pohybové.
VY_32_INOVACE_05-51 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tematický okruh:Termika Téma:Hospodaření s teplem Jméno.
VY_32_INOVACE_05-45 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tematický okruh:Termika Téma:Šíření tepla vedením Jméno.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Zabývá se vedením tepla ve vodě a ve vzduchu. Vysvětlení principu teplovodního.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_06 Název materiáluPřenos vnitřní.
Tepelná výměna vedením Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Žáci navazují na učivo 6. ročníku o změně skupenství látek. Prohloubení již naučených znalostí. Použití.
Z MĚNA VNITŘNÍ ENERGIE TEPELNOU VÝMĚNOU Mgr. Kamil Kučera.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Popis tepelného záření, které nevnímáme jenom zrakem, ale i tepelnými.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.7.Vl.16_Světelné_jevy.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Změna teploty těles tepelnou výměnou Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300.
VLASTNOSTI LÁTEK A TĚLES
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Změna teploty těles tepelnou výměnou TÉMATICKÝ.
TEPELNÉ VODIČE A IZOLANTY
Fyzika hrou-opakování II.
Šíření tepla zářením VY_32_INOVACE_25_Šíření tepla zářením
Tepelná výměna prouděním
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_04 Vnitřní.
Fyzika hrou-opakování II.
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_03_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Vedení tepla Anotace: DUM; prezentace slouží k zopakování probraného učiva Vedení tepla. Žáci si interaktivně, ústně i písemně opakují učivo. Řeší správné odpovědi v pracovním listě, doplňují chybějící údaje. Využívají vlastních zkušeností k vytvoření úsudku.

Teplo se může šířit: vedením, prouděním zářením.

Vezměte do ruky kovovou tyčku a její konec vložte do plamenu. Za chvíli pocítíte, že se tyčka ohřívá v místě, kde ji držíte. Teplo se od plamene až k vaší ruce dostalo. Dejte ruku asi 20 cm stranou od plamen. Teplo skoro necítíte. Když ale ruku podržíte asi 20 cm nad plamenem, teplo ucítíte. Toto teplo se k vám dostalo vzduchu. Dejte ruku asi 20 cm stranou od plamen. Teplo skoro necítíte. Když ale ruku podržíte asi 20 cm nad plamenem, teplo ucítíte. Toto teplo se k vám dostalo vzduchu. Přidržte ruku na sluníčku nebo blízko zapnuté žárovky. Ucítíte, jak vám na kůži „dopadá teplo“. Toto teplo se k vám dostalo. vedením prouděním zářením

Vedením se teplo šíří v každé látce, pevné, kapalné i plynné. Vedení tepla přechází z jednoho tělesa na druhé, které se ho dotýká – například z plotýnky vařiče do hrnce a z hrnce do vody, která v něm je.

Prouděním se teplo šíří jen v kapalinách a plynech. Například teplo z teplárny nebo z kotle ústředního topení až do radiátorů se dostává prouděním vody. A teplo z radiátorů nebo z kamen se do celé místnosti dostává prouděním vzduchu.

Zářením se teplo šíří ve vakuu a v průhledných prostředích, například ve vzduchu a ve skle. Všechno teplo ze Slunce se k nám dostává zářením.

Tepelné vodiče a tepelné izolanty Látky, které vedou teplo dobře, se nazývají tepelné vodiče. Kovy jsou dobré vodiče tepla. Látky, které vedou teplo špatně, se nazývají tepelné izolanty. Patří k nim sklo, dřevo a plasty. Vzduch a voda vedou teplo špatně.

Proč je v kamenných stavbách v zimě chladno a v dřevěných teplo? Proč nám velký kus železa připadá studený, ale například malý železný hřebík ne? Proč dáváme na podlahy koberec? Kámen lépe vodí teplo než dřevo, proto špatně tepelně izoluje místnost. Železo pociťujeme jako studené, dokud odvádí teplo. Malý hřebík se rychle ohřeje. Teplo pak neodvádí. Protože neodvádí teplo.

RNDr. Martin Macháček, CSc., Fyzika pro 8. ročník základní školy a víceletá gymnázia, nakladatelství Prometheus, 2006, ISBN Kliparty galerie office Kliparty galerie SMART Notebook 11 Vlastní zdroje - obrazový materiál Vlastní zdroje - texty