Výcvik a výchova pilotů v současnosti a trendy do budoucnosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Kurzy k získání odborné způsobilosti pro JSDH
Všeobecný systém preferencí (GSP) od
Obecné požadavky na výstavbu
3. přednáška Distribuční úlohy LP.
Přijímací řízení.
Zákon č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád)
Stav k 30. červnu Výměna řidičských průkazů Řidičské průkazy vydané od 1. července 1964 do 31. prosince 1993 jsou jejich držitelé povinni vyměnit.
Revize Nového přístupu
Produkce odpadů 2002 – 2007 obce ORP Šumperk
Kvalifikace v praxi Bezpečnost a ochrana zdraví při práci.
Program TEMPUS Vladimír Horák leden 2013
Dovoz letadel do ČR (se zaměřením na kluzáky a balóny)
„Malá novela“ zákona č. 96/2004 Sb
Provozně - ekonomický pohled na datová centra
Strategie rozvoje letiště Leoše Janáčka Ostrava
Letiště Praha Ruzyně Úvod: Obsah prezentace:
ŘLP ČR s.p. Marek Dočkal FPL 2012 Základní informace Seminář FPL 2012,
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Member of XI. ROČNÍK JEDNÁNÍ LETECKÝCH DOPRAVCŮ A ODBORNÉ VEŘEJNOSTI SE ZÁSTUPCI ŘLP „INFORMACE O VÝCVIKOVÝCH AKTIVITÁCH ŘLP“ CZECH AVIATION TRAINING CENTRE.
Program TEMPUS Vladimír Horák únor 2011
Vědecká rada Fakulty bezpečnostního inženýrství 8. prosince 2010
Možnost studia na Fakultě stavební a uplatnitelnost stavebních oborů
LPS BRNO Seminář ŘLP ČR a AeČR IATCC Jeneč 2012 Jaroslav Vašík.
Ochrana letišť Zákon 49/1997 o civilním letectví Pro výkon státní správy ve věcech civilního letectví je zřízen Úřad pro civilní letectví se sídlem v Praze.
Distribuční úlohy LP.
NAŘÍZENÍ KOMISE (ES) č. 2042/2003 ze dne 20. listopadu 2003.
Základní nařízení komise (ES) 1592/2002
NAŘÍZENÍ KOMISE (ES) č. 1702/2003 ze dne 24. září 2003.
Fakulta ekonomická ZČU v Plzni Informace pro uchazeče:
Nové právní předpisy v oblasti rostlinolékařského vzdělávání Seminář MZe
Dynamické rozvozní úlohy
Co vás tady čeká??? V 1.ročníku získáte základní informace o všech druzích dopravy.
Provoz a ekonomika dopravy
Specializační vzdělávání na lékařských fakultách Pavel Dlouhý.
Kdo chce být milionářem ?
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Vyhodnocení dotazníkových šetření prováděných na veletrhu GAUDEAMUS Přípravný výbor – Slavonice Přípravný výbor – Slavonice
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EMAS III Změny v akreditaci a ověřování Ing. Radim Frolík.
Volitelný předmět 1287 Moderní ošetřovatelství. Moderní ošetřovatelství Právní předpisy upravující činnosti zdravotnických a pedagogických pracovníků.
Pracovní skupina Dopravní politika Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
doc. Ing. František HELEBRANT, CSc.
Akreditační systém v ČR – kvalita produktů IT
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Služby letecké dopravy
ZPŮSOBILOST PILOTŮ KLUZÁKŮ
„ČESKÉ INOVAČNÍ PARTNERSTVÍ“ 1 Spolupráce technických univerzit s podniky = významná podpora inovací Český národní komitét IMEKO Vladimír Haasz.
1)Získání odborné způsobilosti v kurzech V-40. 2)Možnost získání odborné způsobilosti v kurzu V-40 formou e-learningu. 16 hod. výuky pomocí prezentací.
B i o D a t G r o u p BIOMEDICÍNSKÉ INŽENÝSTVÍ V KONTEXTU NOVÉ LEGISLATIVY Jaromír Cmíral a), Lenka Lhotská b) a) Společnost biomedicínského inženýrství.
Letecká doprava Petr Volný Třída: DLO1 Vedoucí práce: Mária Jozová
Akreditační systém v ČR a v EU
TRUHLÁŘ I.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Licenční správa říjen 2008 KONTROLA EXPORTU ZBOŽÍ DVOJÍHO POUŽITÍ- SOUČASNÝ VÝVOJ PRÁVNÍ PŘEDPISY ES V OBLASTI KONTROLY VÝVOZU ZBOŽÍ DVOJÍHO POUŽITÍ A.
Normy a postupy pro provoz CUAV Ing. Tomáš Kujal, Ph.D. Ing. Jiří Chlebek, Ph.D. Letecký ústav Fakulta strojního inženýrství Vysoké učení technické v Brně.
Obsah Letiště Praha – Ruzyně Základní informace o ČSA
ALV – Informace ÚCL pro Valnou hromadu ALV ČR doc. Ing. Jindřich Ploch, CSc. Generální ředitel.
Proces akreditace a certifikace systémů managementu a produktů.
Problematika bezpečnosti civilního letectví v ČR za rok 2003 – pohled ÚCL.
Požadavky na průběžné vzdělávání zaměstnanců zdravotnických zařízení
Právní aspekty výkonu Fyzioterapie
Projekt - K620 Řízení a modelování silniční dopravy
UNIVERZITA PARDUBICE Dopravní fakulta Jana Pernera
Právo EU - nové „Základní nařízení“
Technologie a řízení letecké dopravy: 1
ČVUT v PRAZE Fakulta dopravní ÚSTAV LETECKÉ DOPRAVY PROFIL STUDENTA
ČVUT v PRAZE Fakulta dopravní ÚSTAV LETECKÉ DOPRAVY
Transkript prezentace:

Výcvik a výchova pilotů v současnosti a trendy do budoucnosti FLYIN 23. 9. 2011 Ing. Vladimír Němec, Ph.D.

Úvod Evropské letecké systémy se v minulosti rozvíjely s velkými odchylkami v uspořádání a v podrobnostech. Proto bylo nezbytné vypracovat harmonizované předpisy. Úřady pro civilní letectví určitých evropských států schválily společné souhrnné a podrobné letecké předpisy, známé jako Společné letecké předpisy (JAR), s úmyslem minimalizovat problémy typové certifikace ve společných podnicích, usnadnit vývoz a dovoz leteckých výrobků, ulehčit, aby údržba, prováděná v jednom evropském státě, mohla být uznávána Úřadem pro civilní letectví v dalším evropském státě a usnadnit řízení provozu obchodní letecké dopravy a zajistit její konkurenci. Zajistit jednotné vydávání a udržování průkazů způsobilosti leteckého personálu.

Úvod - pokračování Společné letecké předpisy pro způsobilost členů letových posádek (JAR-FCL) byly vypracovány pro všechny kategorie pilotních průkazů způsobilosti, což dovoluje používání průkazů způsobilosti a kvalifikací bez dalších formalit v kterémkoliv z účastnických států. Budoucí vývoj požadavků předpisu JAR-FCL se tvořil v souladu s postupy JAA - Oznámení navrhovaných změn NPA (Notice of Proposed Amendment). Tyto postupy dovolují změnu předpisu JAR-FCL navrženou Úřadem pro civilní letectví kterékoliv z účastnických zemí a kteroukoliv organizací zastoupenou ve Společném řídícím shromáždění (Joint Steering Assembly).

Struktura předpisů JAR Každý předpis může mít několik svazků. Každý svazek je rozdělen na část 1 (Požadavky) a část 2 (Výklad). K některým požadavkům existují rovněž Dodatky, které se nacházejí v části 1.

Svazky JAR-FCL JAR-FCL = způsobilost letových posádek FCL 1 piloti letounů FCL 2 piloti vrtulníků FCL 3 zdravotní způsobilost FCL 4 palubní inženýři FCL 5 piloti balónů a vzducholodí FCL 6 ?

Hlavy JAR-FCL 1 A: Všeobecné požadavky B: Pilot žák C: Soukromý pilot D: Obchodní pilot E: Přístrojová kvalifikace F: Typové a třídní kvalifikace G: Dopravní pilot H: Kvalifikace instruktora I: Examinátoři J: Teoretické znalosti a zkoušky

Studijní obory na FD ČVUT Studenti na ÚLD studují v akreditovaném studijním programu Technika a technologie v dopravě a spojích, v následujících oborech: Profesionální pilot – bakalářské studium (Bc.) Technologie údržby letadel – bakalářské studium (Bc.) Letecká doprava – bakalářské studium(Bc.) Provoz a řízení letecké dopravy – navazující magisterské studium (Ing.) Provoz a řízení letecké dopravy – doktorandské studium (Ph.D.)

Schéma struktury studijních programu na ÚLD

Mezinárodní spolupráce Partnership of a European Group of Aeronautics and Space UniversitieS

EASA

Part FCL Cíl a oblast působnosti Tímto nařízením se stanoví společné technické požadavky pro: 1. udělování průkazů způsobilosti, výcvik a zkoušení pilotů, kteří se podílejí na provozu letadel; 2. udělování osvědčení personálu odpovědnému za poskytování letového výcviku či za výcvik letové simulace nebo za posuzování dovedností pilotů; 3. udělování průkazů způsobilosti, výcvik a zkoušení pilotů letadel.

Part FCL Vstup v platnost Toto nařízení vstupuje v platnost prvním dnem po uveřejnění v Úředním věstníku Evropské unie a stává se použitelné dnem 8. dubna 2012. Započtení výcviku Výcvik zahájený před vstupem tohoto nařízení v platnost v souladu s požadavky a postupy JAA lze při vydání průkazu způsobilosti a souvisejících kvalifikací nebo osvědčení specifikovaných v části FCL v plné míře započíst za předpokladu, že výcvik a zkoušky budou dokončeny do 4 let od vstupu nařízení.

Part FCL - obsah A - Obecné požadavky B - Průkaz způsobilosti pilota lehkých letadel – LAPL C - Průkaz způsobilosti soukromého pilota (PPL), pilota kluzáků (SPL) a pilota balónů (BPL) D - Průkaz způsobilosti obchodního pilota – CLP E - Průkaz způsobilosti pilota ve vícečlenné posádce – MPL F - Průkaz způsobilosti dopravního pilota – ATPL G - Přístrojová kvalifikace – IR H - Třídní a typová kvalifikace I - Dodatečné kvalifikace J - Instruktoři K - Examinátoři

Part FCL – „novinky“ Základní průkaz způsobilosti pilota lehkých letadel – oprávnění Držitel je oprávněn vykonávat činnost velitele letadla na pozemních letounech s jedním pístovým motorem nebo na turistických motorových kluzácích s maximální povolenou vzletovou hmotností 2 000 kg a nižší na místních letech do vzdálenosti 30 km (15 NM) od letiště odletu bez mezipřistání, kdy se pilot může s přihlédnutím k podmínkám letu kdykoli vrátit na letiště odletu. Oprávnění pilota lehkých letadel nezahrnují přepravu cestujících.

Part FCL – „novinky“ Soukromý pilota pro letouny – PPL(A): je oprávněn vykonávat funkci velitele letadla nebo druhého pilota – nikoli za úplatu – na letounech nebo TMG v jiném než obchodním provozu. Držitelé průkazu způsobilosti PPL(A) s oprávněním instr. nebo exam. mohou obdržet úplatu za: 1) poskytování letového výcviku pro získání průkazů způsobilosti LAPL(A) nebo PPL(A); 2) provádění zkoušek dovednosti a přezkoušení odborné způsobilosti; 3) kvalifikace a osvědčení související s těmito průkazy způsobilosti.

Part FCL – „novinky“ Hlava I – Dodatečné kvalifikace Kvalifikace pro akrobatické lety Žadatelé o vydání kvalifikace musejí absolvovat: 1) po vydání PZ alespoň 40 hodin doby letu nebo v případě kluzáků 120 startů ve funkci velitele letadla; 2) výcvikový kurz, který zahrnuje: i) výuku teoretických znalostí; ii) alespoň 5 hodin nebo 20 cvičných akrobatických letů v příslušné kategorii letadla.

Part FCL – „novinky“ Hlava I – Dodatečné kvalifikace Kvalifikace pro vlekání kluzáků Žadatelé o vydání kvalifikace musejí absolvovat: 1) po vydání PZ alespoň 40 hodin doby letu ve funkci velitele letadla a 60 vzletů a přistání na letounech nebo na TMG. 2) výcvikový kurz, který zahrnuje: i) výuku teoretických znalostí vlekání; ii) alespoň 10 cvičných letů s vlekáním kluzáku, včetně alespoň 5 cvičných letů ve dvojím řízení, a iii) s výjimkou držitelů průkazů způsobilosti LAPL(S) nebo SPL, 5 seznamovacích letů v kluzáku se startem provedeným pomocí letadla.

Part FCL – „novinky“ Hlava I – Dodatečné kvalifikace Kvalifikace pro vlekání transparentů Žadatelé o vydání kvalifikace musejí absolvovat: 1) po vydání PZ alespoň 100 hodin a 200 vzletů a přistání ve funkci velitele letadla na letounu nebo TMG. 2) výcvikový kurz, který zahrnuje: i) výuku teoretických znalostí postupů a provozu při vlekání; ii) alespoň 10 cvičných letů s vlekáním transparentu, včetně alespoň 5 cvičných letů ve dvojím řízení.

Part FCL – „novinky“ Hlava I – Dodatečné kvalifikace Kvalifikace pro let v horském terénu Oprávnění. Držitele kvalifikace je oprávněn provádět lety vzletem a přistáním na povrchu, který příslušné úřady označily za povrch vyžadující tuto kvalifikaci. První kvalifikace může být získána buď pro: 1) kola, udělující oprávnění vzlétat z povrchu nebo přistávat na povrch, který není pokrytý sněhem; nebo 2) lyže, udělující oprávnění vzlétat z povrchu nebo přistávat na povrch, který je pokrytý sněhem.

Part FCL – „novinky“ Hlava I – Dodatečné kvalifikace Kvalifikace pro zkušební lety Žadatelé o vydání první kvalifikace musejí: 1) být alespoň držiteli průkazu způsobilosti CPL a kvalifikace IR; 2) absolvovat alespoň 1 000 hodin doby letu, přičemž alespoň 400 hodin ve funkci velitele; 3) absolvovat výcvikový kurz. Výcvik zahrnuje alespoň tyto předměty: - výkonnost, stabilita a ovládání/vlastnosti řiditelnosti, systémy, řízení zkoušek, řízení rizik/bezpečnosti.

Part FCL – „novinky“ Modulový kurz ATP – letouny 1) pro držitele PPL(A): 650 hodin; 2) pro držitele CPL(A): 400 hodin; 3) pro držitele kvalifikace IR(A): 500 hodin; 4) pro držitele CPL(A) s IR(A): 250 hodin

Výhled Letecké společnosti na celém světě koupí v příštích 20 létech letadla za 3,5 bilionu USD (63,1 bilionu Kč) a globální flotila letadel se více než zdvojnásobí na 31 500 letadel ze současných 15 000 letadel. Vyplývá to z výhledu, který zveřejnil výrobce letadel Airbus. Airbus očekává, že do roku 2030 se prodá 27 800 nových letadel. Z toho zhruba třetina bude určena k nahrazení starých modelů. Zvyšovat se má hlavně zájem o větší letadla.

Dotazy?

Děkuji za pozornost