Národní kvalifikační rámec České republiky a projekt Q-RAM

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÝSTUPY Z UČENÍ Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích INOVACE VÝSTUPŮ, OBSAHU A METOD BAKALÁŘSKÝCH PROGRAMŮ VYSOKÝCH ŠKOL NEUNIVERZITNÍHO.
Advertisements

Národní soustava kvalifikací Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Setkání se členy Svazu obchodu a.
ECVET v Programu celoživotního učení
Akreditace studijních programů v kombinované a distanční formě DISTANČNÍ MINIMUM DISTANČNÍ MINIMUM (kurz) Akreditace v DiV Modul č. 5: Akreditace v DiV.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Obecná východiska, zdroje ►Mezinárodní soustavy kvalifikací ►Národní soustava kvalifikací pro terciární sféru ►Projekt Q-RAM/ Národní kvalifikační rámec.
Národní centrum Europass ČR | Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků.
Europas JUDr. Milan Tomeš AKTIVITA JE SPOLUFINANCOVÁNA EU JAKO PROJEKT č. COMM/PRG/008-1 V RÁMCI „AKCE NA PODPORU INFORMOVANOSTI A DISKUSE OEVROPSKÉM ROKU.
1 Projekt Akademie distančního vzdělávání Monika Všetulová, Miroslava Dvořáková Olomouc 2007.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Národní soustava kvalifikací = řešení situace na trhu práce.
Kurikulární projekty Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku Bc. Studium kombinované 2010.
Rozvoj a implementace Národní soustavy kvalifikací (NSK2) Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ŽŠ Komenského 495, Slavkov u Brna Číslo a název oblasti podpory:
Evaluace ŠVP Ing. Libuše Burešová Únor 2011, Litvínov - Hamr.
Definice pojmů Co jsou moduly? Co jsou moduly? Moduly představují relativně samostatné, obsahem i cílem uzavřené okruhy učiva, které je možné po jejich.
Koordinační centrum pro EQF Implementace EQF v Evropě – současný stav Valná hromada AVOŠ, 19. dubna 2012 Milada Stalker
Koordinační centrum pro EQF (EQF NCP) Setkání zástupců evropských iniciativ NAEP Milada Stalker Antonie Ondrouchová Pavel Hradecký.
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
Rámec kvalifikací VŠ vzdělávání Tomáš Fliegl, Odbor VŠ, MŠMT
Evropská komise - GŘ pro vzdělávání a kulturu – odd. A3 Michel Aribaud
Konference NIDM k uznávání neformálního vzdělávání Praha, 2. a 3. listopadu 2011.
„Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu.“ CZ.1.07/2.2.00/ Seminář „Výstupy z učení“ Přerov, Vysoká.
Další vývoj přiřazování kvalifikací k EQF v České republice Miroslav Kadlec, Praha,
Legislativa a ICT STRUČNÝ PŘEHLED PRÁVNÍCH PŘEDPISŮ neboli právní východiska pro ICTK.
EUROPASS PaedDr. Miroslava Salavcová
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Výstupy z učení a národní kvalifikační rámec terciárního.
ECTS a Ostravská univerzita v Ostravě
„Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu.“ CZ.1.07/2.2.00/ Michal Sedláček.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ Drnovice Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP Vzdělávání.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Národní kvalifikační rámec terciárního vzdělávání (Q-RAM) Projekt, stav řešení, výhled.
Kreditový systém Předsednictvo Rady vysokých škol 14. Zasedání – , Praha.
Projekt Bologna Experts 2009 – 2011 Certifikát ECTS&DS Label Rudolf Šindelář/Praha
Dalším vzděláváním k uspokojení požadavků zaměstnavatelů a k uplatnění na trhu práce Celoživotní učení - Kroměříž, Projekt je spolufinancován.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
EURES – vaše práce v Evropě
Studentská PARDUBICE
Národní centrum Europass ČR | Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků.
dotazníkové šetření na vysokých školách
EUROPASS EUROPASS PaedDr. Miroslava Salavcová
Otevírá dveře ke studiu a práci v Evropě Ing. Karin Jajtnerová Národní ústav odborného vzdělávání Eurocentrum Liberec, 21. února 2007.
Implementace EQAVET v ČR
Londýnské ohlasy Londýnské ohlasy Boloňský proces ■ vyjádřena celková spokojenost ■ účastní se 49 zemí ■ strukturované studium Spokojenost.
BOLOŇSKÝ PROCES - INTERNACIONALIZACE INFORMACE Z KONFERENCE MINISTRŮ VYS. ŠKOLSTVÍ BERGEN Prezentace pro předsednictvo RVŠ, Pavel.
Modulární systém výuky na VŠP, a.s. CÍL = kvalitní, evropské a moderní studijní programy a obory Renáta Nešporková.
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
VYSOKÁ ŠKOLA PODNIKÁNÍ, a.s., OSTRAVA PREZENTACE K DS LABEL SEMINÁŘ RADY VŠ
Evropské nástroje na podporu mobility žáků Michala Čičváková.
Technická univerzita v Liberci LIBEREC I Studentská 2 Inovace vzdělávání v oboru čeština jako druhý jazyk (CZ.1.07/2.2.00/ ) podpořeného z.
MU Brno Od Memoranda k Helsinskému komuniké Moravská zemská knihovna Mgr. Jana Nejezchlebová.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
Personální plán pro podnikatelský plán
Národní soustava kvalifikací: Zaměstnanci dle představ a potřeb zaměstnavatelů Konference k 20 letům výročí A.T.I.C. ČR Ostrava, 7. března 2014.
Zákon o uznávání výsledků dalšího vzdělávání (179/2006 Sb.) Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í.
Praha, prosinec 2009SPAV - diseminační seminář1 Strukturované studium Projekt „Spolupráce technických fakult veřejných vysokých škol s podniky a dalšími.
Stabilizace sektoru vyššího odborného vzdělávání MŠMT Odbor vyššího odborného a dalšího vzdělávání.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Výsledky učení v pedagogické činnosti vysokých škol Představení metodiky.
European Qualifications Framework Evropský rámec kvalifikací Národní ústav pro vzdělávání :
I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociální fondem a státním rozpočtem ČR. Operační.
Harmonizace studia na VOŠ aVŠ Výzva na jednotný vzdělávací systém Valérie Tóthová.
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
NSK – vazby na evropské procesy
Projekt Impuls / Seminář
Projekt Impuls / Seminář
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

Národní kvalifikační rámec České republiky a projekt Q-RAM I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Národní kvalifikační rámec České republiky a projekt Q-RAM Petr Noskievič Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Kvalifikační rámec a ECTS Label I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Kvalifikační rámec a ECTS Label Boloňský proces Kvalifikační rámec – národní deskriptory Oblasti vzdělávání Pilotní implementace Souvislosti s implementací kvalifikačního rámce a implementace principů ECTS Závěr Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Boloňský proces Boloňská deklarace 1999 – vytvořit Evropský prostor vysokoškolského vzdělávání do r. 2010 (EHEA) Přijetí systému strukturovaného studia - srozumitelné a srovnatelné stupně vysokoškolského vzdělání-přehlednost dodatek k diplomu Podpora mobility studentů Zavedení kreditového systému - ECTS – akumulační a transferová funkce Podpora evropské spolupráce v oblasti kvality Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Kvalifikační rámce v Evropě I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Kvalifikační rámce v Evropě Zastřešující rámce (meta-rámce): Zastřešující rámec kvalifikací pro EHEA (QF-EHEA) od 2005 Evropský kvalifikační rámec pro celoživotní učení (EQF) od 2008 Národní kvalifikační rámce: v kompetenci jednotlivých států Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Struktura projektu Národní deskriptory Oblasti vzdělávání I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Struktura projektu Národní deskriptory Oblasti vzdělávání Deskriptory tzv. oblastí vzdělávání Pilotní implementace Školení Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Q-RAM národní deskriptory I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Q-RAM národní deskriptory Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Q-RAM národní deskriptory I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Q-RAM národní deskriptory Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Q-RAM národní deskriptory I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Q-RAM národní deskriptory Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Oblasti vzdělávání současný počet oblastí vzdělávání: 42 I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Oblasti vzdělávání současný počet oblastí vzdělávání: 42 Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Oblasti vzdělávání Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Struktura kvalifikačního rámce I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Struktura kvalifikačního rámce 4 úrovně kvalifikací v českém terciárním vzdělávání Úroveň Typ studijního programu QF-EHEA EQF 4 doktorský 3. cyklus 8 3 magisterský 2. cyklus 7 2 bakalářský 1 . cyklus 6 1 program krátkého cyklu* krátký cyklus 5 Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Pilotní implementace implementace I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Pilotní implementace implementace Cíle implementace Metodiku používání Národního kvalifikačního rámce aplikovat na studijní program, vycházet z výstupů učení studijního programu a jejich dekompozice na cíle učení studijního oboru, předmětů. Popis vybraného studijního programu 2) Výstupy z učení pro studijní program /obor 3) Výstupy z učení pro předměty Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Instituce zapojené do pilotní implementace I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Instituce zapojené do pilotní implementace Ústí nad Labem Ostrava Zlín Sezimovo Ústí Olomouc České Budějovice Praha Brno Přerov Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Hlavní výstupy pilotní implementace I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Hlavní výstupy pilotní implementace PIMPL – ukázalo se, že aplikace kvalifikačních rámců dává podněty k revizi, aktualizaci, modernizaci studijních programů – aktualizace, zohlednění požadavků praxe, zefektivnění výuky, modernizace výuky. Diskuze nad studijními programy/obory vede k efektivitě výuky. Dobře strukturované a zpracované popisy poskytují zásadní, srozumitelné a v širším kontextu srovnatelné informace o náročnosti a obsahu studia důležité pro stávající i budoucí studenty. Do popisu studijního programu/oboru je nutné zahrnou i profesní regulativy, pokud se k němu vztahují. Kvalitní implementace ECTS podporuje implementaci NKR. Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Srovnání implementace ECTS a NKR I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Srovnání implementace ECTS a NKR Informace o cílech učení: programu, oboru, předmětů. Popis kvalifikace ve struktuře deskriptorů po absolvování oboru Uznání předmětů v rámci mobility: porovnání cílů učení v rámci předmětu Nabytí znalostí, dovedností a kompetencí studiem předmětů: dekompozice na cíle učení předmětů Nástroje ECTS, Dodatek k diplomu Národní deskriptory, popisy oblastí ECTS Label, DS Label – certifikáty dokladující standardy Evropské komise Implementace NKR Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Kvalifikační rámec a studijní plány I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Kvalifikační rámec a studijní plány Kvalifikačním rámec charakterizuje kvalifikaci pomocí deskriptorů, jejichž naplnění předpokládá dosažení cílů učení studovaného oboru. Cíle učení studovaného oboru lze dekomponovat na cílů učení jednotlivých předmětů. Výčet předmětů a jejich cílů učení Rozsah – kredity – součet kreditů jednotlivých předmětů Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Oblast vzdělávání, kvalifikační rámec, studijní plán I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Oblast vzdělávání, kvalifikační rámec, studijní plán Akreditační komise Oblast vzdělávání Kvalifikační rámec 1. 2. 3. 4. 5. Kvalifikační rámec 1. 2. 3. 4. 5. Příbuzné programy, obory P1 P3 P4 P2 P… PV1 PV2 PV3 PV… V1 V2 V… V3 P1 P3 P4 P2 P… PV1 PV2 PV3 PV… V1 V2 V… V3 Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Osnova informací o studijních programech – ECTS Guide I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Osnova informací o studijních programech – ECTS Guide Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Osnova informací o předmětech I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Osnova informací o předmětech Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Dodatek k diplomu - osnova I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Dodatek k diplomu - osnova Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Dodatek k diplomu – informace o obsahu a dosažených výsledcích I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Dodatek k diplomu – informace o obsahu a dosažených výsledcích Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Deskriptory, cíle učení I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Deskriptory, cíle učení Formulace cílů učení studijního programu, oboru pomocí národních deskriptorů Formulace cílů učení pro jednotlivé předměty – karty předmětů Využití – v rámci sestavování studijních plánů studentů, v rámci mobilit – výstup ECTS Guide Q-RAM česky ECTS Guide - Course catalogue anglicky Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Informační systém Informační systém představuje důležitý nástroj systémové podpory využití informací pro různé účely: studium mobility akreditace Různé náhledy na strukturovaně uložená data o studijních programech, oborech, předmětech. Česko-anglické verze odpovídajících si položek. Q-RAM česky ECTS Guide - Course catalogue anglicky Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Synergie implementace kvalifikačního rámce a ECTS I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Synergie implementace kvalifikačního rámce a ECTS ECTS Guide Course Catalogue – požadavky na informace o předmětech: Metody výuky Metody hodnocení Alokace kreditů – hodnocení studijní zátěže Prostředky dosažení kvalifikace, naplnění kvalifikačního rámce Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Studijní zátěž – alokace kreditů I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Studijní zátěž – alokace kreditů 1 kredit ECTS cca 30 hodin studia Předmět 2+2 5 kreditů 5x30=150 hodin studia pro dosažení cílů předmětu a splnění podmínek jeho absolvování 2hod.předn./týden 28 hod. 2hod. Cv./týdně 28 hod. Celkem kontaktních hodin 56 Plnění úloh-programy, samostudium 94 hod. samostudium 2hod./týdně 28 hod. příprava na zkoušku 60 hod. zkouška 6 hod. Doktorské studium 180 (240) kreditů Magisterské studium 120 (90) kreditů Bakalářské studium 180 (240) kreditů Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Hodnocení studijního předmětu I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Hodnocení studijního předmětu Bodové hodnocení 0 až 100 bodů splnění požadavků 3 4 5 6 kredity 1 2 Obsah a rozsah předmětu – cíle učení Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Hodnocení studijního předmětu I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Hodnocení studijního předmětu Bodové hodnocení 0 až 100 bodů splnění požadavků Odborné znalosti Odborné dovednosti Komunikace v cizím jazyce 1 2 3 4 5 6 kredity Obsah a rozsah předmětu – cíle učení Odpovídající formy prověření dosažení cílů učení Odpovídající způsob zabezpečení výuky – personální, materiální Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Studijní obor Bodové hodnocení 0 až 100 bodů VSP splnění požadavků I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Studijní obor Bodové hodnocení 0 až 100 bodů splnění požadavků VSP Odborné znalosti Odborné dovednosti Kompetence Kredity za celé studium 30 60 90 120 150 180 Obsah a rozsah předmětů – cíle učení- znalosti, dovednosti, kompetence Odpovídající formy prověření dosažení cílů učení Odpovídající způsob zabezpečení výuky – personální, materiální Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Závěr V rámci projektu byly formulovány národní deskriptory I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Závěr V rámci projektu byly formulovány národní deskriptory Vymezeny oblasti vzdělávání Zpracovaná metodika implementace Proběhla pilotní implementace Implementace kvalifikačního rámce a ECTS se vzájemně podporují Struktura informací požadovaných pro ECTS je širší. Metodika ECTS nabízí inspirativní nástroje pro dosažení kompetencí formulovaných kvalifikačním rámcem. Požadavek na anglicko/české informace. Efektivní využití vyžaduje podporu informačním systémem. Implementace ECTS a NKR vede k naplnění podmínek pro získání ECTS Label a DS Label Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.