Kdo může kontrolovat dodržování zákona o reklamě RRTV (reklama a sponzoring) Státní ústav pro kontrolu léčiv (humánní léky) Ministerstvo zdravotnictví (reklama a sponzoring na zdrav.prostř., mimo R a TV) Státní rostlinolékařská správa (přípravky na ochranu rostlin, mimo reklamu a sponzoring v R a TV) Ústav pro státní kontrolu veterinárních biopreparátů a léčiv Úřad pro ochranu osobních údajů (pro nevyžádanou reklamu ( y) Krajské živnostenské úřady příslušné podle sídla nebo bydliště odp. osoby v ostatních případech
Zakázané formy reklamy Reklama na zboží, služby aj. v rozporu s právními předpisy (např. padělané zboží) Dodávání vzorků humánních léčiv, podpora předepisování léků včetně sponzoringu (+§5a) Reklama typu nekalé obchodní praktiky Podprahová reklama Skrytá reklama Reklama klamavá Spam – šíření nevyžádané reklamy
Další regulace reklamy Dobré mravy – reklama nesmí: nesmí napadat náboženské nebo národní cítění ohrožovat obecně nepřijatelným způsobem mravnost obsahovat diskriminaci z důvodů rasy, pohlaví nebo národnosti snižovat lidskou důstojnost obsahovat prvky pornografie a násilí obsahovat motivy strachu napadat politické přesvědčení
Regulované reklamy jsou: Reklamy uvádějící zvláštní nabídku R. cílené na osoby nezletilé a mladistvé R. na potraviny a kojeneckou výživu R. na léky, léčivové přípravky a zdravotnické prostředky R. na zbraně a střelivo R. na alkohol a alkoholické nápoje R. na cigarety a tabákové výrobky R. na pohřební služby R. srovnávací
ny/regulace-reklamy/clanek1.aspxhttp://business.center.cz/business/pravo/zako ny/regulace-reklamy/clanek1.aspx říjen 2014