Systém hodnocení učitelů jako výstup projektu ŠANCE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLNÍ ZPRÁVY O PŘEDBĚŽNÝCH VÝSLEDCÍCH MZ V ROCE 2011 PRVNÍ Z KROKŮ VYUŽITÍ STÁTNÍ MATURITY PRO ZVÝŠENÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ NA SŠ.
Advertisements

Cílené rozvíjení čtenářské gramotnosti ve výuce na 2. stupni ZŠ
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Anglický jazyk Michaela Hrdličková, 251 PT1 – Provozní technika 1. ročník „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Monitor Projekt Gymnázia Nymburk podpořený z prostředků ESF.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Cesta ke kvalitě v praxi
Informační schůzka ŠANCE – před - po 1. výzvě.
„RESTART ŠKOLNÍCH METODIKŮ“. Aktuální situace Koncepce státu  ICT koordinátor  Enviromentalista  Koordinátor ŠVP Kariérní řád.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
CHCI BÝT JAKO VY ZŠ VELTRUSY Projekt schválený Zastupitelstvem Středočeského kraje v rámci 2. výzvy 2. globálního grantu v oblasti podpory 1.2 Rovné příležitosti.
Rozvoj klíčových kompetencí ve všech ročnících nižšího gymnázia formou terénních cvičení TENTO PROJEKT BYL SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A.
INKLUZÍVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SVP
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
MALÁ MATURITA 9.ROČNÍKU ZŠ a MŠ Regionu Karlovarský venkov.
Základní škola Mendelova Adresa: ulice Einsteinova 2871, Karviná - Hranice Na škole pracuje: 30 učitelů 3 vychovatelé ŠD 2 asistentky pedagogů 16.
„Umět a znát, abychom si v životě věděli rady“
Školní hodnocení  všechny hodnotící procesy a jejich projevy, které bezprostředně ovlivňují školní výuku nebo o ní vypovídají (široké pojetí)  systematický.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Klíčové kompetence, výchovné a vzdělávací strategie Náměty a zkušenosti, jak pracovat s KK a VVS.
Organizační struktura
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
Katedra didaktiky ekonomických předmětů VŠE v Praze DIDAKTICKÁ SLOŽKA STANDARDU UČITELE ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ Miloslav Rotport Kostelec nad Černými lesy 27.
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Kvalitní škola – kritéria a indikátory hodnocení
Základní škola, Nemyčeves, okres Jičín. Abychom mohli uplatňovat plánované výchovné a vzdělávací strategie, bylo zapotřebí propracovat didaktický postup.
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
 program „Začít spolu“ (Step by Step) je realizován ve více než 30 zemích  v ČR od 1994 v MŠ, 1996 v ZŠ  pedagogický přístup orientovaný na dítě 
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í.
Bakalářská práce Vedoucí práce: Autor práce: Mgr. Petra Kadlecová Ludmila Pokorná Mgr. Petra Kadlecová Ludmila Pokorná Významn é faktory v hodnocen í osobnosti.
Projekt Rovná šance Číslo projektu: CZ.1.07/1.2.08/ TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Klíčová aktivita 3 Profesní portfolio Ing. Aleš Jurečka Praha,
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
CLIL v ČR a v zahraničí Content and Language Integrated Learning
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
11. Portfolio dítěte Portfolio je uspořádaný soubor prací dítěte shromážděný za určité období, které poskytuje informaci o výsledcích dítěte, průběhu učení.
Budování kapacit pro rozvoj škol II
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
ŠANCE – před - po 1. výzvě Informační schůzka
Organizační struktura
Vzorový projekt pro ZŠ.
Model intenzivní podpory
Vzorový projekt pro gymnázia
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
Vzorový projekt pro ZŠ.
Pedagog.
Transkript prezentace:

Systém hodnocení učitelů jako výstup projektu ŠANCE Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Systém hodnocení učitelů jako výstup projektu ŠANCE Informace ke kulatému stolu SKAV Praha 18. prosince 2008

Realizátor: KVIC Nový Jičín Partneři: ZŠ Janovice ZŠ Hlučín – Rovniny Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Projekt Šance: Realizátor: KVIC Nový Jičín Partneři: ZŠ Janovice ZŠ Hlučín – Rovniny ZŠ Mendelova, Karviná ZŠ Příbor, ulice Jičínská ZŠ T. G. Masaryka, Studénka ZŠ Štramberk ZŠ Veřovice

Zaměření projektu Šance: Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Projekt Šance: 3. kolo výzvy OPRLZ (finanční podpora ESF, státní rozpočet ČR) Doba projektu: 1.1.2007 – 31.7.2008 Zaměření projektu Šance: Ovlivnit realizaci ŠVP na zúčastněných školách prostřednictvím promyšleného systému DVPP Vyvinout nástroje rozvoje klíčových kompetencí žáků 6. ročníku a ověřit je v praxi zúčastněných škol Více o projektu: www.kvic.cz

Systém hodnocení pedagogických pracovníků Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Systém hodnocení pedagogických pracovníků Jeden z „vedlejších“ výstupů projektu Šance Byl ihned ověřován v praxi zúčastněných škol Je zaměřen na hodnocení pedagogické práce Neobsahuje v sobě hodnocení podpůrných činností (správcovství kabinetů) ani dalších aktivit, které nemají charakter pedagogické činnosti (estetizace školy, péče o květiny apod.) Než o roztřídění pedagogů na výborné, dobré … apod. v něm jde spíše o nástroj k rozvoji jejich pedagogických kompetencí

tzv. Charakteristika mistrovské práce učitele Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky tzv. Charakteristika mistrovské práce učitele (= definice oblastí pedagogické práce a ukazatelů jejího mistrovského zvládnutí) POMĚŘUJEME S NÍ SMĚŘUJEME K NÍ skutečnou pedagogickou činnost(í) učitelů

Oblasti Charakteristiky mistrovské práce učitele Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Oblasti Charakteristiky mistrovské práce učitele Výuka podporující učení 1.1. Plánování výuky pro maximální učení a porozumění 1.2. Realizace efektivní výuky 1.3. Vytváření podnětného, bezpečného (a zároveň náročného) prostředí při výuce 1.4. Hodnocení žáka jako prostředek k učení a porozumění Zapojení se do aktivit školy a života školního společenství 2.1. Zapojení se do školního týmu 2.2. Zapojení se do aktivit na škole

Ukázka ukazatelů mistrovské práce: Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Ukázka ukazatelů mistrovské práce: 1.1. Plánování výuky pro maximální učení a porozumění Učitel cílevědomě volí vhodné cíle vyučovacích jednotek i vyšších celků směřující k očekávaným výstupům a oborovým kompetencím vymezeným ve školním vzdělávacím programu a zároveň umožňující nacvičovat a procvičovat dovednosti, z nichž se skládají klíčové kompetence. Tyto cíle dokáže srozumitelně formulovat.

Ukázka ukazatelů mistrovské práce: Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Ukázka ukazatelů mistrovské práce: 1.1. Plánování výuky pro maximální učení a porozumění Při plánování vyučování vychází učitel ze schopností a již osvojených dovedností a znalostí žáků a míry jejich porozumění učivu. Učitel již předem zvažuje, jak bude zjišťovat dosažení cílů výuky (co bude důkazem jejich dosažení), a v souladu s tím plánuje aktivity pro vyučovací jednotky a celky. Do výuky učitel navrhuje a zařazuje činnostní aktivity (co nejvíce aktuální a vycházející ze života žáků), které efektivně vedou k porozumění učivu i k rozvoji klíčových kompetencí.

Ukázka ukazatelů mistrovské práce: Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Ukázka ukazatelů mistrovské práce: 1.2. Realizace efektivní výuky Učitel v souladu s cíli výuky a s ohledem na úroveň celé třídy i jednotlivých žáků využívá vhodných strategií a metod práce tak, aby se všichni žáci zapojili do učení. Učitel pružně reaguje na aktuální stav a případné změny atmosféry ve třídě, aby stále žákům usnadňoval proces učení. Tím, jak vyučuje, pomáhá učitel žákům propojit to, co už vědí a umí, s novými informacemi a dovednostmi. Pomáhá jim propojovat vše nové i s jejich životními zkušenostmi.

Ukázka ukazatelů mistrovské práce: Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Ukázka ukazatelů mistrovské práce: 1.2. Realizace efektivní výuky Učitel cíleně vytváří učební situace, v nichž žáci musí kriticky myslet, řešit problémy, komunikovat a spolupracovat s ostatními. Učitel vede žáky k systematickému reflektování svého procesu učení, k myšlení o jejich vlastním poznávání, učení a myšlení.

Ukázka ukazatelů mistrovské práce: Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Ukázka ukazatelů mistrovské práce: 1.4. Hodnocení žáka jako prostředek k učení a porozumění Učitel před započetím práce informuje žáky o cílových pojmech, vědomostech a dovednostech a také o způsobu zjišťování výsledků jejich práce. Učitel poskytuje žákům správně načasovanou, výstižnou a přesnou zpětnou vazbu. Žákům umožňuje demonstrovat porozumění učivu prostřednictvím různých typů úloh (včetně úloh praktických). Učitel hodnotí individuální pokrok žáků.

Ukázka ukazatelů mistrovské práce: Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Ukázka ukazatelů mistrovské práce: 1.4. Hodnocení žáka jako prostředek k učení a porozumění Učitel učí žáky hodnotit své vlastní výkony, výsledky práce a proces učení. Umožňuje jim spolupodílet se na formulaci hodnotících kritérií a indikátorů. Zároveň jim poskytuje možnost hodnotit práci ostatních žáků. Učitel využívá výsledků hodnocení k adaptaci výukového procesu, metod, strategií i obsahu výuky a k pomoci žákům při stanovování jejich individuálních cílů.

Ukázka ukazatelů mistrovské práce: Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Ukázka ukazatelů mistrovské práce: 2.2. Zapojení se do aktivit na škole Učitel se aktivně zúčastňuje společných mezitřídních či celoškolních projektů pro žáky, sám se spolupodílí na jejich přípravě, realizaci a vyhodnocení. Učitel připravuje pro žáky své třídy zajímavé aktivity (rozvíjející jak jednotlivce, tak vztahy v žákovském kolektivu), s žáky své třídy připravuje i aktivity vyžadující spolupráci s jinými třídami (školami).

Ukázka ukazatelů mistrovské práce: Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Ukázka ukazatelů mistrovské práce: 2.2. Zapojení se do aktivit na škole Učitel se zúčastňuje akcí pro rodiče (pro žáky a rodiče), sám tyto akce ve spolupráci s ostatními připravuje, realizuje a vyhodnocuje.

tzv. Charakteristika mistrovské práce učitele Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky tzv. Charakteristika mistrovské práce učitele (= definice oblastí pedagogické práce a ukazatelů jejího mistrovského zvládnutí) POMĚŘUJEME S NÍ SMĚŘUJEME K NÍ skutečnou pedagogickou činnost(í) učitelů

Sebereflexe, rozbor, inspirace Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Svou práci učitelé dokladují pozváním na náslechovou hodinu (v souladu s předem stanovenými požadavky) doklady ve svém učitelském portfoliu Sebereflexe, rozbor, inspirace v pohospitačním rozhovoru při společném sdílení s ostatními kolegy v hodnotícím rozhovoru

Každý učitel ve školním roce 2007/2008 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Každý učitel ve školním roce 2007/2008 1. Připraví minimálně jednu hodinu, = pracovní povinnost odměna až 700,- Kč odměna až 1500,- Kč na niž pozve ředitele školy ŘŠ + minimálně 5 kolegů ŘŠ + učitele z jiných škol Tato hodina bude (volba ze tří možností): vystavěna na třífázovém modelu učení (E – U – R) efektivně využívat interaktivní tabuli, internet a notebooky propojí požadavky a) + b) 2. Povede si své učitelské portfolio, které bude používáno při rozhovorech s vedením školy, včetně všech pohospitačních rozhovorů

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Portfolio učitele: je dokladem toho, jak učitel při své pedagogické činnosti směřuje k cílům školy je používáno při průběžných pohospitačních rozhovorech a při hodnotícím rozhovoru na konci školního roku je zdrojem zkušeností z práce s portfoliem, kterou budeme v našem ŠVP chtít po všech žácích je zdrojem poučení a inspirace pro ostatní pedagogy školy stává se základem reprezentačního portfolia, které může učiteli sloužit pro prezentaci své pedagogické práce

Portfolio učitele bude na konci školního roku obsahovat: Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Portfolio učitele bude na konci školního roku obsahovat: dokumentaci nejméně tří vyučovacích jednotek (přípravu, písemné výstupy žáků, stručnou reflexi učitele) dokumentaci nejméně jedné větší akce (např. poznámky k jeho přípravě, vyhodnocení a návrhy na zkvalitnění, celkovou reflexi…), kterou učitel v roce zorganizoval nebo se na ní spolupodílel záznamy z akcí DVPP, jichž se učitel zúčastnil stručné záznamy z jedné publikace pedagogického nebo psychologického charakteru vyplněný záznamový arch z postřehů ze zajímavých článků z pedagogického tisku

Na konci školního roku hodnotící rozhovory: Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Na konci školního roku hodnotící rozhovory: Cíle hodnotícího rozhovoru: provést stručnou reflexi a sebehodnocení učitelovy práce za školní rok doladit shodu v chápání materiálu „Charakteristika mistrovské práce učitele“ vytýčit dva (až tři) zcela konkrétní cíle pro pedagogický růst učitele v příštím roce

Pro formulaci cíle dána struktura a příklady: Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Pro formulaci cíle dána struktura a příklady: Struktura cíle: na kterou oblast „Charakteristiky…“ je zaměřen konkrétní formulace konkrétního = doložitelného a měřitelného cíle nepovinně: cesta (prostředky) k dosažení cíle způsob dokladování v portfoliu (včetně možnosti pozvání na náslech do výuky

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Příklad cíle : Chci se zaměřit na lepší využívání kriteriálního hodnocení žákovské práce – na vytváření vhodných kritérií a indikátorů dobré práce žáků Konkrétní formulace měřitelného a doložitelného cíle: vytvořím kritéria hodnocení práce žáků ve třech častých činnostech jednoho předmětu (kterém) pro jeden určitý ročník (který), tato kritéria budou doplněna i o indikátory mistrovsky splněné práce (případně i ve třech úrovních – mistrovská, průměrná, nedostačující práce) a tyto nástroje hodnocení vyzkouším ve své výuce

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Příklad cíle : Cesta: Před samotnou činností prostuduji příslušnou literaturu Způsob sledování v portfoliu: přehledná tabulka kritérií a indikátorů pro tyto tři vybrané činnosti doklady o práci s kritérii – přehledně strukturovaná písemná příprava tří hodin, ukázka prací různě podle těchto nástrojů hodnocených, stručná písemná reflexe všech těchto hodin (na jednu z nich pozvu ŘŠ) stručná reflexe použití kritérií a indikátorů Tyto příklady mohli učitelé převzít doslova, resp. je upravit…

Jaké cíle si dali učitelé ZŠ, Mendelova na tento rok: Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Jaké cíle si dali učitelé ZŠ, Mendelova na tento rok: Cíle týkající se hodnocení 28,3% (kriteriální hodnocení, práce s portfolii, slovní hodnocení, systém sebehodnocení) Cíle týkající se moderních metod a forem práce 19,6% (zavádění dílny čtení a psaní, kooperativní učení, metody KM, projektový den, centra aktivity) Cíle týkající se utužování kolektivu třídy 19,6% (aktivity pro třídu i její rodiče, činnostní adaptační pobyt) Cíle týkající se zavádění PT do výuky (zejména OSV) 15,2% (nejvíce OSV, ale také VDO a VkMvGaES)

ředitel ZŠ Mendelova, Karviná – Hranice Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Děkuji za pozornost Mgr. Bohumil Zmrzlík ředitel ZŠ Mendelova, Karviná – Hranice www.mendelova.cz