Odborná skupina Řízení portfolia projektů Pavel Pivoňka 5. 10. 2007.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název Heslo/motto Datum
Advertisements

CRM a konkurenceschopnost vybraných firem Jan Němeček Univerzita Hradec Králové.
Portfolio projektů – firma sobě Odborná skupina pro optimalizaci a predikci projektů Pavel Pivoňka 25. srpna
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Informační systémy podnikové systémy CRM
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
Environmentální management. Osnova přednášek: Úvod do předmětu. Environmentální politika a environmentální strategie. Trvale udržitelný rozvoj. Makroekonomické.
Informační systémy Tomáš Maděra.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
Jakub Špork 22. listopadu O co dnes půjde?  Trust  Transparency  Accountability  Evidence.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Trh kapitálu II.  Výnosová míra z kapitálu.
© Creditreform-Group Pracovní snídaně: Škola řízení pohledávek Hotel Jalta, Praha 1,
Pojmové vymezení. Proč pojmové vymezení? Spousta firem deklaruje svou projektovou orientaci Ve skutečnosti pouze používají několik metodik pro podporu.
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
úvod pojetí a obsah marketingu
Marketingový informační systém MIS. MIS  systém činností, vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací, nezbytných pro kvalitnější.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Reforma českého zdravotnictví poznámky a připomínky
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Metody Finančního řízení firmy Tomáš Sobotka A09B0008PMAB.
Inovace malém a středním podniku Karel Havlíček
Nákupní chování spotřebitele
© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/7 6. Výběr procesů pro jejich zlepšení  Výběr procesů pro jejich zlepšení  ad hoc  procesní.
Řešení informační bezpečnosti v malých a středních firmách Pavel Šnajdr – Informační management 2 Diplomová práce.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Pojetí nákladů a výnosů v účetnictví. Základní otázky podnikatelského procesu Je výše oběti racionální (odpovídající) získanému prospěchu? Podnikatelský.
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Informační systémy Tomáš Maděra. Historie společnosti LCS International, a.s. založeno 1990 česká firma z aložení dceřiné společnosti na Slovensku.
Marketingová politika a výběr pracovníků. Produktové skupiny, segmentace, teritoria Určení hlavního produktového a teritoriálního rozdělení a stanovení.
1 Pedagogické kolegium Program 1. Dislokace FPH v rajské budově Dislokace FPH v rajské budově 2. Informace o setkání studentů s vedením.
Manažerské účetnictví
Firemní bankovnictví Corporate Banking
N_MaEk Manažerská ekonomika 12. cvičení Cizoměnové operace (finanční deriváty – forwardy, futures, opce) léto 2014 Skupiny: N_MaEk/R3PH.
FINANČNÍ ŘÍZENÍ NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ
11 Osobní finance a investování. 2 Osobní finanční plánování Smyslem osobního finančního plánování je ujasnit si: budoucí osobní a rodinné.
Vítejte na hodině Marketingu
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Personální strategie mezinárodní firmy
Vysoká škola polytechnická Jihlava – veřejná vysoká škola (vznikla v červnu 2004 na základě zákona č. 375/2004 Sb.) – neuniverzitní vysoká škola (celosemestrální.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Centrum energeticky efektivních budov.  CLB vzniklo jako sdílená infrastruktura, tedy seskupení firem a akademických pracovišť na vývoj systémů technologií,
Kolektivní investování z pohledu možnosti zhodnocení volných finančních prostředků podniku Autor: Pavel Maroušek Vedoucí: Ing. Martin Maršík, PhD. Oponent:
V Českých Budějovicích, únor 2017
Program obnovy venkova Jihočeského kraje v letech
Zavádění nových produktů na trh B2B
MARKETING Přednáška P
Nenaplněné cíle a vize majitelů
Strategie regionu, obce
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Marketing neziskových organizací
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Marketingový systém řízení
Digitální učební materiál
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
CleverTech v rukou CPPT. …očima CleverTechnologies, s. r. o. R
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Ekonomika malých a středních podniků
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Odborná skupina Řízení portfolia projektů Pavel Pivoňka

Segmentace Marketingový pohled Segmentace se v marketingovém pojetí používá k rozdělení zákaznické báze do společných skupin Matematický pohled Segmentací se v matematice rozumí rozdělení složitého problému na menší, jednodušší části Finanční pohled Již mnoho let používané podvojné účetnictví segmentuje/rozděluje firemní finance na analytické účty

Projektové portfolio Marketingový pohled Jaké produkty, pro jaký trh a kdy budeme mít k dispozici Technologický pohled Všechno se nedá udělat najednou, potřebujeme priority Finanční pohled Kdy a jaké prostředky budeme vynakládat a vynakládáme-li tyto prostředky s péčí řádného hospodáře

Projektové portfolio Produkty Strategie Projekty

Strategie Zodpovědnost managementu / vlastníků –Kam chceme firmu směrovat –Jaké prostředky chceme do rozvoje vložit

Produkt Zodpovědnost managementu / vlastníků –Co je to, co naší firmu živí –Jak nosný produkt „vyrobíme“ –Jak zorganizujeme firmu, aby organizace podpořila firemní produkt

Projekt Interní proces pro řízení změny –Co řešíme projektem (Definice projektu v organizaci) –Mají projekty nějaký společný jmenovatel?

Společný jmenovatel projektů Parametr projektového portfolia Hierarchická struktura parametrů Získávání/vyhodnocování/prezentování parametrů /rozdělení projektů ve cvičném portfoliu, hledání vhodných parametrů/

Společný jmenovatel projektů Portfolio rozvojových projektů (Výzkum a vývoj) - R&D Portfolio výnosových projektů (Přímé generování zisku) - P&L