Odborná skupina Řízení portfolia projektů Pavel Pivoňka
Segmentace Marketingový pohled Segmentace se v marketingovém pojetí používá k rozdělení zákaznické báze do společných skupin Matematický pohled Segmentací se v matematice rozumí rozdělení složitého problému na menší, jednodušší části Finanční pohled Již mnoho let používané podvojné účetnictví segmentuje/rozděluje firemní finance na analytické účty
Projektové portfolio Marketingový pohled Jaké produkty, pro jaký trh a kdy budeme mít k dispozici Technologický pohled Všechno se nedá udělat najednou, potřebujeme priority Finanční pohled Kdy a jaké prostředky budeme vynakládat a vynakládáme-li tyto prostředky s péčí řádného hospodáře
Projektové portfolio Produkty Strategie Projekty
Strategie Zodpovědnost managementu / vlastníků –Kam chceme firmu směrovat –Jaké prostředky chceme do rozvoje vložit
Produkt Zodpovědnost managementu / vlastníků –Co je to, co naší firmu živí –Jak nosný produkt „vyrobíme“ –Jak zorganizujeme firmu, aby organizace podpořila firemní produkt
Projekt Interní proces pro řízení změny –Co řešíme projektem (Definice projektu v organizaci) –Mají projekty nějaký společný jmenovatel?
Společný jmenovatel projektů Parametr projektového portfolia Hierarchická struktura parametrů Získávání/vyhodnocování/prezentování parametrů /rozdělení projektů ve cvičném portfoliu, hledání vhodných parametrů/
Společný jmenovatel projektů Portfolio rozvojových projektů (Výzkum a vývoj) - R&D Portfolio výnosových projektů (Přímé generování zisku) - P&L