NázevZlomky – úvod Předmět, ročník Matematika, sekunda (2. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Cílem prezentace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název Durové stupnice s béčky Předmět, ročník
Advertisements

Lomený výraz – podmínky, kdy je lomený výraz roven nule
POZORUJ: = = =
Lomené výrazy – tvar zlomku, ve jmenovateli je proměnná
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
1.
Název Rozklad mnohočlenů na součin – vytýkání Předmět, ročník
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Název Číselné výrazy Předmět, ročník
Název Převody jednotek času Předmět, ročník
Rozšiřování zlomků Krácení zlomků Rovnost zlomků
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Název Intervaly Předmět, ročník Hudební výchova, 1. ročník
NázevPřevody jednotek objemu Předmět, ročník Matematika, prima (1. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Cílem.
Název Převody jednotek délky Předmět, ročník
Název Řešení soustavy rovnic dosazovací metodou Předmět, ročník
VY_32_INOVACE_M.5.20-Zlomky-prezentace
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
Zlomky Autor: Marek Ovčačík.
Rozšiřování a krácení zlomků
Rozšiřování a krácení zlomků
Zlomky – souhrn VY_32_INOVACE_11
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_18_Matematika pro 6.ročník_Krácení zlomků Téma: Krácení zlomků Vytvořeno: březen 2012 CZ.1.07/1.4.00/
Název Rovnice s neznámou ve jmenovateli Předmět, ročník
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_65.
NázevNásobení mnohočlenů Předmět, ročník Matematika, tercie (3. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Výkladová.
NázevMinerály 1 Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast Fyzickogeografická sféra Anotace Minerály – zákl. informace, rozdělení minerálů, vlastnosti.
NázevDřeviny III Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika Anotace Prověrka znalostí z botanických vycházek, lze použít i jako materiál.
Název Krytosemenné rostliny – zrání vajíčka Předmět, ročník
Název Slovní úlohy řešené soustavou rovnic 1 Předmět, ročník
NázevSoustava 2 rovnic o 2 neznámých Předmět, ročník Matematika, kvarta (4. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace.
NázevWindows – práce v oknech a nastavení Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast Základy digitálních technologií AnotaceVýuková prezentace s obrázky.
Název Minerály 2 Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
ZLOMKY - ÚVOD.
Název Zlomky – porovnávání Předmět, ročník
Název Slovní úlohy řešené soustavou rovnic 2 Předmět, ročník
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Matematika a její aplikace Základní tvar zlomku VY_42_INOVACE_14 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T.
Zlomky - krácení zlomků
Název Řešení soustavy rovnic sčítací metodou Předmět, ročník
VY_42_INOVACE_87_ZÁKLADNÍ TVAR ZLOMKU Jméno autora VMIng. Miroslava Lačná Datum vytvoření VMčerven 2011 Ročník použití VM7. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Název Převody jednotek obsahu Předmět, ročník
10.
17.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
MATEMATIKA Zlomky úpravy a porovnávání zlomků. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Co mají společného zlomky
Převeď zlomky do základního tvaru:
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
VY_42_INOVACE_JESONKOVA.MATKVA.01
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Rovnost, rozšiřování a krácení.
* Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
3.2 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli
ZLOMKY Pojem zlomků.
Rovnost, rozšiřování a krácení zlomků
Násobení zlomků.
* Porovnávání zlomků Matematika – 7. ročník *
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZLOMKY A DESETINNÁ ČÍSLA
* Zlomky Matematika – 7. ročník *.
Zlomky (4) Smíšená čísla
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Zlomky Krácení zlomků Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
KRÁCENÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_29
4 KRÁCENÍ ZLOMKŮ.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Transkript prezentace:

NázevZlomky – úvod Předmět, ročník Matematika, sekunda (2. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Cílem prezentace je seznámit žáka se základními pojmy týkajícími se zlomků a jejich úprav Klíčová slova Zlomek, čitatel, jmenovatel, zlomková čára, základní tvar zlomku, rozšiřování a krácení zlomků, největší společný dělitel AutorRadomír Dědek DatumVytvořeno – prosinec 2013, ověřeno ŠkolaGymnázium Jana Opletala, Litovel, Opletalova 189 Projekt EU peníze středním školám, reg. č.: CZ.1.07/1.5.00/

ZLOMKY ÚVOD

Pomocí zlomků zapisujeme část nějakého celku Pamatuj si: Čitatel může být: Menší než jmenovatel Větší než jmenovatel Stejný jako jmenovatel Jmenovatel se nesmí rovnat nule!!!

Jmenovatel určuje na kolik částí se celek dělí. Čitatel určuje jakou část celku daný zlomek tvoří.

Danou část celku lze zapsat různými zlomky, které se rovnají. Příklad : Zlomek, který má v čitateli a jmenovateli nesoudělná čísla, se nazývá zlomek v základním tvaru. Další zlomky, které jsme zapsali, dostaneme tak, že čitatele i jmenovatele vynásobíme stejným číslem, různým od nuly – této úpravě říkáme rozšiřování zlomku.

Rozšiřování a krácení zlomků

Rozšiř tak, aby platilo:Zkrať na základní tvar: Řešení:Jedno z možných řešení:

Co jsme se naučili: Co je to zlomek, čitatel a jmenovatel zlomku. Jak poznat, zda je zlomek větší (menší) než 1. Kdy je zlomek v základním tvaru. Co je to rozšiřování zlomků. Co je to krácení zlomků.

Zdroje: Vlastní tvorba autora