Regionální komunikace Skupiny ČEZ Martin Sobotka
1 Trocha čezí vlastivědy – svět krajánka Děčín Plzeň České Budějovice Hradec Králové Brno Ostrava Praha
2 Proč máme „krajánky“? Vznik sítě regionálních PR manažerů v roce 2006 Koncept a jeho naplnění Výhody a úskalí post REAS Skoková změna v efektivitě Uražené pocity Změna v roce 2008 Děčín Plzeň České Budějovice Hradec Králové Brno Ostrava Praha
3 Náplň práce „krajánků“ – dědictví po regionálních distributorech Vztahy s médii Reklamní projekty – akce Nadace a další dobročinnost Podpora vzdělávacího programu Komunikace se státní správou a samosprávou Regionální reklama v médiích Servis manažerům Podpora interní komunikace (je v úplně jiné divizi) Podpora akcí marketingu (doteď byl v jedné z dcer)
4 Výsledky sítě „expozitur“ Většina zpráv o dobročinnosti je v regionálních médiích – 85% Celkový podíl čistě regionálních titulů je 33% Přepočet na hlavu (AVE) vychází v milionech na hlavu každé čtvrtletí Kvůli těsným vztahům s novináři je výrazně lepší procento kladných zpráv
5 Řídící struktura komunikace Autonomní + Pružná = Neformální matice Odlišné kompetence pro různá témata Pružně určené způsoby řízení
6 Ladění not a týmu Každý musí umět (orientačně) všechno Všechny důležité informace se musejí sdílet Společná práce s vnitřními zdroji – přesvědčování oběma směry ŽÁDNÉ SÓLOVÁNÍ Minimální personální fluktuace, důraz na stabilitu
7 Regionalizace celostátních témat Aktivně lze přímo řídit x reaktivně lze nepřímo ovlivnit Koordinovat zjišťování dat Hlídat patriotistickou strunu
8 Šedá zóna – práce krajánků s novináři v regionu Budování pocitu vzájemné užitečnosti Společný jmenovatel, společná řeč Získávání autority Sledování motivace
9 Děkuji Vám za pozornost