SPÁNEK Ročníková práce Klára Jelínková 6.tř..

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POTŘEBA ODPOČINKU A SPÁNKU
Advertisements

Fyziologické aspekty PA dětí
Peníze.
Digitální učební materiál
Vývoj člověka - postnatální
Téma hodiny: Spojené státy americké – Opakování (film a kvíz)
Přehled základních výsledků šetření Rušiče spánku a nykturie Březen 2009/ Tisková informace k výsledkům šetření / STEM/MARK a.s.
Marta Hlobilová 2. Ročník MBB, UPOL
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Otužování
SPÁNEK Šárka Blatná.
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Zdravý spánek
Nemoci oběhové soustavy
Psychické stavy.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KOUTENSKA_06.
Režim dne.
Onemocnění mízní soustavy
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Biochemické děje Předmět: Chemie.
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_284_SLUNCE _A_ ZEMĚ Téma:
VYTRVALOSTNÍ SCHOPNOSTI. VYTRVALOST SCHOPNOST PROVÁDĚT POHYBOVOU ČINNOST PO DLOUHOU DOBU SCHOPNOST ODOLÁVAT ÚNAVĚ PŘEKONÁVAT VZDÁLENOST URČITOU INTENZITOU.
Spánek Vypracoval: Dominik Bobek Obor: Technické lyceum Třída: 1L
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Těhotenství, dětství a dospívání
STÁRNEME A MĚNÍME SE Alica Vacková 4.B
Kostra.
VODA Kateřina Beranová.
Voda Co o ní víme?.
VY_32_INOVACE_08 - VODA, KOLOBĚH VODY
Základní škola a Mateřská škola Bělkovice – Lašťany
Vnější cizopasníci člověka.
PŘIROZENÁ ANTIKONCEPCE
Vliv hudby na mozek Michal KOROL.
NERVOVÁ SOUSTAVA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci nervové.
Předmět: Biologie Obor: Technické lyceu Vyučující: Mgr. Kašpar Ludvík Třída: 2L Školní rok: 2014/15 Jméno: Zajonc Petr Předmět: Biologie Obor: Technické.
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Psychologie dobrého spánku
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Lucie Papežová Michaela Zahradníčková. Proč sníme?  Snění = myšlenkové pochody během spánku  Sny vycházejí z vnějších i vnitřních podnětů a vzpomínek.
Průběh porodu a šestinedělí
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
ROČNÍKOVÁ PRÁCE BIORYTMY
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
PROJEVY ŽIVOTA.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Potřeba spánku a odpočinku
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
Monika Manethová Poruchy spánku.
Bukovina Pyžamový den.
Poruchy spánku Jakub Kužílek X33BMI.
10 RŮŽÍ JEN PRO TEBE !.
Seminář Trauma.
AROMATERAPIE.
Zdravý životní styl Vytvořila: Michaela Ryšánková.
Spánek. Lehce z historie elektrické proudy v mozku pomocí galvanometru při pokusech se zvířaty 1929 v klinických podmínkách malé rozdíly potenciálů.
1. Nervová soustava: úvod.
MOJE VYSNĚNÁ ŠKOLA.
KOSTERNÍ SOUSTAVA. FUNKCE KOSTRY  opora měkkých částí těla  pohyblivost  ochrana orgánů  krvetvorba  úložiště minerálních látek (Ca, P)
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška Anotace: informace navíc Autor: Mgr. Eva Palovská,2011 Ověření ve vyuce: ,
Návykové látky VY_32_INOVACE_14_36.
Psychické stavy Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Březen 2016.
Ontogenetický vývoj. cílová skupina: střední školy anotace : charakteristické znaky novorozeneckého období klíčová slova : oválné okénko, červené krvinky,
PÉČE O ZDRAVÍ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
garant PhDr. Jitka Šebová Šafaříková
Spánek Vypracoval: Michael Hajný Obor: Technické Lyceum
Znaky života člověka Průběh lidského života
Žít zdravě Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Režim dne I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Rehabilitační tělesná výchova
Vendula Večeřová.
Transkript prezentace:

SPÁNEK Ročníková práce Klára Jelínková 6.tř.

OSNOVA 1.Co je spánek? 2.Fáze spánku 3.Jak dlouho spát? 4.Náměsíčnost 5.Noční můra 6.Noční děs 7.Mluvení ze spaní 8.Závěr

CO JE SPÁNEK? Spánek je relaxační fáze organismu, při níž se snižuje funkčnost některých smyslů Snižuje se tělesná teplota, dýchání se zpomaluje a krevní tlak se snižuje Během spánku se lidem většinou zdají sny; i při spaní mozek intenzivně pracuje Spánek nám zabere přibližně třetinu života

Fáze spánku USÍNÁNÍ: tělo zaujímá uvolněnou pozici, rušivě působí hluk KLIDOVÁ FÁZE: bez snů 90min., relaxace organismu SNOVÁ FÁZE(REM): také paradoxní, 20 min. Celý tento cyklus probíhá v noci 4-5x

JAK DLOUHO SPÁT POKUD JSTE . . . 12-TI LETÝ NOVOROZENEC 20 HODIN 10 HODIN 14-TI LETÝ DOSPĚLÝ 9 HODIN 8 HODIN

NÁMĚSÍČNOST Spánková porucha, při níž postižený vstane z postele a prochází se Postižený může vykonávat i poměrně složité činnosti Náměsíčný se nemá budit, ale zavést zpátky do postele K náměsíčnosti dochází z pravidla v klidové fázi spánku

NOČNÍ MŮRA Je děsivý živý sen během spánku Po probuzení si postižený sen jasně pamatuje

NOČNÍ DĚS Je krátký děsivý sen Po probuzení spící upadá znovu do spánku Ráno si na sen nepamatuje

MLUVENÍ ZE SPANÍ Je aktivita během spánku Projevuje se výkřiky, zpíváním atd.

ZÁVĚR DĚKUJI VŠEM ZA POZORNOST 

ZDROJE https://www.google.cz/ http://www.wikipedia.org/ Sešit výchovy ke zdraví