Ing.Martin Ludvík, Ovocnářská unie ČR Význam farmářských trhů pro odbyt tuzemského ovoce Ing.Martin Ludvík, Ovocnářská unie ČR konference „Farmářské trhy – Quo vadis?“ 11.12.2012, NZM, Praha
Možnosti prodeje čerstvého ovoce Farmářské trhy Přímý prodej obchodníkovi Přímo ze dvora nebo rozvoz (vč. bedýnky, samosběr apod.) Velkoobchod Obchodní řetězce Export
Zdroj: http://eregal.ihned.cz/
Farmářské trhy Farmářské trhy organizovány v ČR na 82 místech
FT – význam pro pěstitele ovoce Odbyt sezónního ovoce – menší partie, produkty rychle podléhající zkáze Odbyt alternativních druhů a odrůd ovoce Odbyt ovoce zpracovaného na farmě Hotovostní platba Vyšší zpeněžení produkce Zachování vlastní identity Komunikace se zákazníkem Reklama vlastní farmy, české produkci
FT – rizika a nevýhody Závislost na počasí Sezónnost Vyšší náklady Udržet důvěryhodnost pro zákazníka Velká časová náročnost Objem odbytu ovoce
FT – uplatnění regionálních značek, certifikátů Obchodní řetězce – uplatnění nadnárodních certifikátů
leták 2010 leták 2012
prezentace na webu
balení před r. 2010 balení v r. 2012
FT – význam pro ovocnářství Propagace české produkce Důvěra v kvalitu českých potravin Změnu komunikace některých obchodních řetězců Odbyt pro malé farmy Propagace velkých farem
Jablečné slavnosti 2012
Děkuji za pozornost