Starověké Athény Dějepis

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Advertisements

6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Řecké divadlo Dějepis 2. stupeň
OLYMPIJSKÉ HRY.
Osvícenství v českých zemích a počátky NO
Rozvoj Athén po řecko – perských válkách ATHÉNSKÝ NÁMOŘNÍ SPOLEK
Rozvoj Athén po řecko–perských válkách
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Antické umění Starověké Řecko.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
CHUDOBA, ROVNOST, VZDĚLÁNÍ
zpracovaný v rámci projektu
Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
FILOZOFIE A VĚDA VE STAROVĚKÉM ŘECKU
IV/ Geometrie - historie
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
UMĚNÍ A VZDĚLANOST starověkého ŘECKA – zápis do obrysu chrámu
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: základy společenských.
Znak Prahy.
ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Aristotelés ze Stageiry
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_CJL_HR_3_05.
Athény Hlavní město a politické, hospodářské a kulturní středisko dnešního Řecka, byly osídleny již v neolitu. Vždy byly centrem řeckého světa, řecké filozofie.
Sparta Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, první ročník Kapitoly z českých a světových dějin Dědictví antiky Autor: Mgr. Jan Slovák Vytvořeno: 2012 ZA, 2.
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Běžný život ve starověkém ŘECKU BYDLENÍ, BYDLENÍ, OBLEČENÍ OBLEČENÍ RODINA RODINA ÚČESY ÚČESY STOLOVÁNÍ STOLOVÁNÍ.
UMĚNÍ A VZDĚLANOST starověkého ŘECKA – zápis do obrysu chrámu
DIVADLO – Zpracovali: M. Richtrmoc, 1.B a A. Slezáková, 1.A
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Platón Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník: osmý osmiletého.
Richard Wagner –
STÁTY A MĚSTA JIŽNÍ EVROPY
KULTURA VE STAROVĚKÉM ŘECKU
Název Architektura starověkého Řecka Předmět, ročník Dějepis, prima
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Soňa Jarošová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivityInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Dějepis Starověk – Řecko 2 Pavel Šupka
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis
Peloponéská válka.
Využívání ICT ve všeobecně vzdělávacích a odborných předmětech Regionální dějepisně zeměpisný katalog Třeboňska Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Zpracováno.
8 Řecká literatura attického a helénistického období
Helénistické období Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Vrchol a pád řeckých civilizací.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Poleis. Athény a Sparta Název sady: Staroorientální.
Kultura ve starověkém Římě Vzdělanost, architektura.
S TAROŘECKÉ DRAMA Úplné počátky nejasné Obrat r. 534 př. n. l. – v Athénách poprvé vyhlášena soutěž o nejlepší tragédii Vyvinulo se z řecké rituální písně.
KULTURA A UMĚNÍ ANTICKÉHO ŘECKA
JAN HUS.
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
VY_32_INOVACE_
SPARTA pro 6. ročník M. Kryška.
Peloponéská válka.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Starověké Řecko - Vzdělanost a věda.
AUTOR: Mgr. Svobodová Alena
Téma: STAROVEKÉ ŘECKO 5 Předmět: Dějepis Ročník: 6
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
SPARTA pro 6. ročník M. Kryška.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
ženy: jedno jméno např.: Cornelia st.
Transkript prezentace:

Starověké Athény Dějepis Petr Jelínek, 6.A

Základní informace byly osídlené už v neolitu politické, hospodářské a kulturní středisko v roce 1834 se staly hlavním městem Řecka jazyk: attičtina státní zřízení: Athénská demokracie měna: drachma

Bydlení domy byly nevzhledné, nevýstavné a nejvýše jednoposchoďové dům měl dvě části: mužskou (andreion) a ženskou (gynaikeion) trávili v nich čas hlavně ženy, malé děti a otroci muži se chodili domů víceméně jen vyspat v období helénismu se architektura a vnitřní vybavení značně zlepšily

Filosofie a vědecké bádání Athéňané byli nesmírně zvídaví osobnosti: Hippokratés, Sókratés, Platón, Aristotelés, Archimédés

Vzdělávání škola byla jen pro chlapce bylo důležité naučit se dobře hrát na hudební nástroj hlavní předměty: čtení, psaní a hudba psalo se na voskové tabulky děti se také učily číst díla velkých básníků, jako například Homéra dívky se učily spíš pečovat o domácnost

Náboženství řecký polyteismus Athéňané považovali bohy za mocné bytosti bohům se obětovala zvířata nebo víno a doufalo se v jejich přízeň řada lidí věřila, že nemoci jsou způsobovány bohy a že pro jejich odvrácení jsou důležité modlitby a oběti města mezi sebou soutěžila, které z nich postaví větší a lépe vyzdobený chrám

Hadriánův oblouk stojí na hranici mezi Starým a Novým městem je téměř 1900 let starý

Dionýsovo divadlo nejstarší známé divadlo na světě

Akropolis byla náboženským a kulturním centrem celého starověkého Řecka

Děkuji vám za pozornost.

Zdroje http://cs.wikipedia.org/wiki/Starov%C4%9Bk%C3%A9_Ath%C3%A9ny http://referaty-seminarky.cz/atheny/ AUGUSTA, Pavel a HONZÁK, František. Jak se žilo ve starověku. Praha: Albatros, 1989. 142 s.