Biologické zbraně Biologické zbraně Obor : Lyceum Třída: 1L

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ARATech2013 webová aplikace pro SEVESO III založená na metodologii EU
Advertisements

Jaderná energie.
Sociální problematika světa
Akciová společnost Jiří Řípa, C2B.
Bezpečnost na internetu. V širším smyslu do této oblasti náleží také ochrana před úniky nevhodných osobních informací, například, manipulace s lidmi na.
Historie a princip INTERNET.
Situace ve světě po II.světové válce- Norimberské procesy
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Internet - historie.
0 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ 0 Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_15.
STUDENÁ VÁLKA 50. – 60. léta 20. století
Persie a muslimský svět
Zbraně hromadného ničení
Vytvořil: Stanovský Michal, 9. A Zdroj: Wikipedie
VY_I/2_INOVACE_37_Internet Internet Miroslav Kaňok.
DOPRAVA VYPRACOVALA: VERONIKA STEINOVÁ C1.B. Co je doprava Doprava je způsob přemisťování objektů z místa na místo. Těmito objekty rozumíme osoby, předměty,
TERORISMUS.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
STÁT, NÁROD.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, obyvatelstvo,
MONGOLSKO Nikola Burkoňová.
Vodopády Radim Maciuch VOŠ a SPŠE, Božetěchova 3, Olomouc
Spánek Vypracoval: Dominik Bobek Obor: Technické lyceum Třída: 1L
Druhá světová válka Elizabet,Kačka a Eli.
Označení vzdělávacího materiálu (kód): práceVY_52_INOVACE_ZE.8.58 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
EGYPT.
Vzduch Předmět: BiologieTřída: 2L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2014/2015 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Lukáš Kříž.
Ekologické důsledky války
USA a studená válka Mccartismus Rasová diskriminace
VY_32_INOVACE_12 Amerika - Kanada
Polovina 50. let 20.století Milan Šimek Dějepis a občanská výchova
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Jaderné elektrárny Vypracoval: Matěj Kolář Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2014/15 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Znak Švýcarské konfederace Vlajka Švýcarské konfederace.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona : III/2VY_32_INOVACE_594.
Vyučující: Mgr.Ludvík Kašpar
Ekosystémy přírodní a umělé
ATLETIKA.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Jak to všechno začalo Za všechno může Studená válka, kdy mezi sebou soupeřily Spojené státy a SSSR. Když Svaz sovětských socialistických republik vypustil.
Ebola Monika Mikulášková 2.MP.
BIOTERORISMUS Kouba Pavel AMVT-1.
Haemophilus influenzae typu b
Trojitý zápisník Přečti si citaci.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy:Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská Liberec 6 IČO: REDIZO: ____________________________________________________________________________.
Přelidnění Vypracoval: Lubomír Knopp Třída: 2L Předmět: Biologie
Nová světová velmoc USA od občanské války do první světové války.
Voda-její využití při hygieně člověka Voda-její využití při hygieně člověka.
Bojové chemické látky Materiál je součástí projektu „Odraz 1. světové války v moderní výuce“ a je prostřednictvím „Programu na podporu činnosti nestátních.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Já a společnost Výchova k občanství ročník III
Téma: Aids Vypracoval: Bohumil Baroch Obor: Technické Lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Tepelné elektrárny Vypracoval: Jiří Herrgott Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum.
 Terorismus je hrubé zastrašování politických odpůrců hrozbou síly a užití různých forem násilí. Vedle individuálního terorismu existuje terorismus.
3. Fáze (60. léta). -Nejen z ekonomických důvodů, ale hlavně kvůli politickému útlaku utíkaly tisíce lidí z východního Německa do západního -Východní.
Terorismus. Co je to terorismus? Útočný čin nebo jeho hrozba k dosažení politických cílů Hlavní rysy terorismu: Strach Panika Upoutání pozornosti.
Biologické zbraně Vypracoval: Martin Zeman Obor: Technické lyceum Předmět: Biologie Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Třída: 1L Školní rok: 2015/2016 Datum.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Internet - historie.
Vypracoval: JAN HRUBAN
doc. JUDr. Jan Ondřej, CSc., DSc.
Smrt Vypracoval: Jakub Polášek Obor: Technické lyceum Třída: 1L
Vypracoval: Viktor Andrianov
2. fáze studené války – V čele Sovětského svazu Stalina vystřídal Nikita Sergejevič Chruščov V SSSR došlo k mírnému uvolnění poměrů Po Stalinově.
ČÍNA.
Polovina 50. let 20.století Milan Šimek Dějepis a občanská výchova
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_12_DĚJEPIS
Konflikty ve světě Význam ozbrojených sil Příčiny a důsledky konfliktů
Tepelné motory - proudové a raketové motory
Transkript prezentace:

Biologické zbraně Biologické zbraně Obor : Lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2014/2015 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování: 21. 1. 2015

Úvod Biologická zbraň je zbraň založená na principu nějakého organismu  nebo jím produkované látky (nejčastěji toxinu), jejichž cílem je nejčastěji přímo člověk, u něhož má vyvolat chorobný stav (infekční onemocnění či otravu jejímž přímým následkem je jeho významné oslabení či smrt). V širším slova smyslu lze za biologické zbraně považovat i mikroorganismy rychle znehodnocující fosilní paliva, patogeny likvidující plodiny a dobytek a vyvolávající tak hladomor atd. Biologické zbraně se počítají mezi zbraně hromadného ničení a jejich vývoj, výroba a skladování jsou celosvětově zakázány.

Kritéria pro výrobu Pro výrobu biologické zbraně lze samozřejmě použít jakýkoliv  patogen způsobující dostatečně závažné infekční onemocnění. U každého patogenu se vždy zvažovala následující kritéria: Jak závažné onemocnění vyvolává? (běžná chřipka, která se do týdne snadno vyléčí sama, by nebyla dobrou biologickou zbraní, zatímco některé smrtící mutace chřipkového viru by posloužily velmi dobře). Jak snadno ji lze šířit v prostředí? (lze použít pouze patogeny dostatečně odolné vůči vlivům vnějšího prostředí).

Kritéria pro výrobu Jak snadno se následně patogen přenáší z člověka na člověka? (a umožňuje tím vznik a trvání epidemie) Jak snadno lze chránit vlastní armádu či obyvatelstvo očkováním? Jak nákladná je jeho výroba a skladování, případně jak dlouho vydrží. S ohledem na tato kritéria se patrně nejvíce se zvažovalo a zkoumalo použití černých neštovic, antraxu a eboly.

Historie Primitivní biologické zbraně byly používány již v hluboké minulosti. Mongolové vrhali katapulty mrtvoly do obléhaných měst, aby podpořili vznik epidemií. Husité prý bombardovali Karlštejn bečkami s výkaly. Američané a Angličané prodávali indiánům přikrývky infikované neštovicemi. Rudá armáda je podezřívána z použití biologických zbraní ve druhé světové válce. Japonsko biologické zbraně v Číně prokazatelně používalo.

20. století Ve 20. století už biologické zbraně vyráběla celá řada států. Zároveň zesílily obavy, že by se případná biologická válka mohla vymknout kontrole a přerůst hranice původního konfliktu, což vedlo k tomu, že začaly být vyvíjeny usilovné snahy po absolutním zákazu těchto zbraní.

Konec biologických zbraní? Vývoj, výroba a skladování biologických zbraní je od 26. března 1975 zakázána tzv. Konvencí o biologických zbraních. Po zákazu Konvencí o biologických zbraních pokračoval ve výzkumu a výrobě biologických zbraní hlavně Sovětský svaz. Za sovětský program biologických zbraní byla odpovědná tzv. 15. správa KGB, která v době vrcholící studené války kontrolovala nesmírně rozsáhlou síť výzkumných a výrobních zařízení organizovaných a před západními rozvědkami skrytých převážně pod oficiální záštitou státního podniku Biopreparát. Předpokládá se, že po zhroucení Sovětského svazu byl celý program (až na několik výzkumných zařízení) pozastaven a důkazy o jeho existenci zničeny. Na jeho minulou slávu tak lze usuzovat jen ze svědectví vědců, kteří v něm pracovali a později emigrovali na západ nebo nepřímo pomocí západními rozvědkami zaznamenaných incidentů.

Konec biologických zbraní? Z dalších států, které jsou podezřelé z organizace programů výzkumu a výroby biologických zbraní, nelze opomenout Irák, Írán, KLDR, Čínu a Libyi. Porušování se má za prokázané také v případě  Zimbabwe ze strany tamní vlády proti bouřícím se černochům (minimálně antrax). Další neprokazatelná a nepodložená tvrzení obviňují z porušování této konvence USA a současnou Ruskou federaci.

Sekty O biologické zbraně se zajímaly nejen vlády, ale i soukromé organizace, zejména sekty. Mezi nejzajímavější příklady patří sekta Rajneeshees, jejíž členové v roce 1984 v městě Dallas kontaminovali salátové bary bakteriemi salmonely, aby ovlivnili výsledek místních voleb, a sekta Óm šinrikjó (Nejvyšší pravda), která před svým úspěšným útokem sarinem v Tokijském metru podnikla několik neúspěšných pokusů o útok pomocí biologických zbraní.

Součastnost V současnosti hrozí použití biologických zbraní ze strany mezinárodních teroristů, kteří mohou snadno použít stále dostupnějších biotechnologií, aby vyrobili dostatečné množství účinné biologické zbraně a použili ji k dosažení svých cílů - hovoříme o tzv. bioterorismu.

Závěr http://cs.wikipedia.org/wiki/Biologick%C3%A1_zbra%C5%88 www.hzscr.cz/soubor/11-zip.aspx Děkuji za pozornost