Projektové týmy v neziskových organizacích

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
Management Ing. Jan Pivoňka.
Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
Efektivnost řídící práce
V e d e n í l i d í.
Tereza Podaná Lucie Řeřábková
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Komunikační dovednosti
Registrační číslo projektu: VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_20
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Historické etapy vývoje managementu
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
HODNOCENÍ ZAMĚSTNANCŮ
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Manažeři ČSOB Rozvoj kompetencí a využití potenciálu
4. Motivace 4.1 motivační koncepce 4.2 ovlivňování 4.3 dokumentace
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
Personální management
KOMPETENČNÍ MODEL DŮLEŽITÝ PRVEK ŘÍZENÍ LIDÍ
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Hodnocení zaměstnanců ve výrobních firmách
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
Úvod do managementu 1. seminář
1 Týmová práce TYMP 1 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
1. Projektový management I. ÚVOD II. PROJEKT III. PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ IV. PROJEKTOVÝ TÝM Přednáška č. 1: Projektový management.
Rozvoj a vedení týmu.
Nikdo není schopen zahrát sám celou symfonii ...
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
Hodnocení pracovníků.
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
Styly vedení lidí Pavla Kotyzová
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Styl vedení, komunikace, týmová práce
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Skupinová dynamika III Doc. PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D. Katedra společenských věd ve sportu Fakulta sportovních studií.
Assessment centrum.
Teambuilding - úvod Doc.PaedDr.Marie Blahutková Ph.D. Fakulta sportovních studií Katedra společenských věd ve sportu.
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
aneb Assessment Centre a Development Centre
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Personální plán pro podnikatelský plán
Management v NO Význam pojmu management: řízení (označení funkce) řídící pracovníci vědní disciplína, předmět studia.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
NKK Praha CAF-Externí zpětná vazba ověření efektivního fungování úřadu Mgr.Stanislav Loskot, MBA Mgr.Stanislav Loskot, MBA AQE advisors a.s.
Komunikace při přijímacím řízení a v pracovním týmu
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Ing. Veronika Dostálková MBA
Vytváření pracovních míst – jejich analýza a popis
Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová
Ekonomika malých a středních podniků
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Assessment centrum.
Transkript prezentace:

Projektové týmy v neziskových organizacích

Základní předpoklady úspěšného fungování týmu jasně definovaná a obecně sdílená vize a cíle talent a dovednosti potřebné k dosažení těchto cílů jasné porozumění rolím a úkolům jednotlivých členů týmu jasné porozumění používaným procedurám a normám funkční a obratné mezilidské vztahy fungující systém podpory a oslav jasné porozumění vztahu týmu k větší organizaci

Specifika týmů v pomáhajících organizacích jaká je struktura motivace složení týmů do týmu často patří dobrovolníci v týmu bývají pracovníci na částečný úvazek

Komunikace v pracovním týmu vedení pracovní vs. vedení odborné přátelské vztahy – příležitost a nebezpečí potřeba otevřené komunikace: o motivaci o vztazích o pracovních problémech

Týmové role α β γ δ Belbinovy týmové role Realizátor (R)   Koordinátor (KR) Formovač (FO) Tvůrce (T) Odhalovač zdrojů (OZ) Pozorovatel – hodnotitel (PH) Týmový pracovník (TP) Dokončovač – finišér (DF) α β γ δ

Řízení podle cílů Poslání vs. cíle Jasné vytyčení cílů Peter Drucker "Practice of Management" 1954 Poslání vs. cíle Jasné vytyčení cílů Všeobecné porozumění cílům Hierarchie cílů

SMART cíle Specifický Měřitelný Akční / akceptovatelný Termínovaný Realizovatelný

Vývojové fáze týmu Forming – fáze vytváření vize, idejí a následování ideálů. Vysoké pracovní nasazení, odhodlání, vysoká motivovanost, nízká kritičnost. Storming – po fázi euforie a nadšení přijde nespokojenost, někdy pocit vyčerpání. Období konfliktů a otevřeného sdílení různých potřeb. Tato fáze může být také spojena s jinými nároky prostředí, změny počátečních podmínek. Je často spojena s odchodem některých lidí, kteří stáli na počátku. Norming – stanovování pravidel a hranic. Jsou vymezeny kompetence a normy pro další fungování týmu. Performing - realističtější pohled na práci a vlastní roli. Snaha o vyvážení práce a soukromí.

Vedení týmů – styly vedení Autokratický – důraz na výkon, rychlé výsledky, malý rozvoj pracovníků Byrokratický – důraz na procesy, stabilita Laissez-faire – podpora lidí, spoléhání se na jejich vnitřní moitivaci Demokratický – zapojení pracovníků do rozhodování, společný důraz na výkon, podpora, koučing

Vedení týmů - delegování Způsob delegování: - podrobné instruování - delegování pomocí cílů Typy pro delegování: motivace podřízeného/kolegy (proč by to měl dělat zrovna on) jasný kontrakt (kdo, kdy, jak, s kým, proč) odsouhlasený oběma stranami jasný způsob komunikace v průběhu realizace úkolu (monitorování, pokud je třeba) nabídnout pomocnou ruku umožnit, aby de-briefing provedl sám podřízený/kolega v rámci realizace úkolu je dobré, aby podřízený/kolega mohl využít vlastní nápady&kreativitu

Vedení týmů – základy vedení porad Cíl Agenda Timeframe - časový program Zápis – obsah, tvorba Vedení porady – kdo vede (manažer, facilitátor, …) Rozhodování – autoritativní, konzultativní, hlasování, konsenzus

Přijímání pracovníků Základní chyba v personalistice: Myslet si, že se vyznám v lidech. Naopak, je třeba rigorózní diagnostický proces. Výběrový proces definice úkolu (≠ popis práce) výběr z více lidí (minimálně několika uchazečů) získání informací o výkonnosti uchazeče - nejlépe prostř. referencí (osobnost je až na dalším místě) silné stránky kandidáta hodnocení ve zkušební době – pohovor, co vnímá jako předpoklad úspěchu

Zvyšování efektivity práce týmu Zpětná vazba v týmu AAR Využití modelu GROW

Hodnocení pracovníků Hodnocení je práce s očekáváním – co hodnotíme, to měníme Hodnotící rozhovor: Cíle: Potvrdit silné stránky Identifikovat rezervy Nabídnout možnosti jejich rozvoje Motivovat pracovníka pro pracovní výkon Podpořit otevřenou komunikaci (ve firmě) Struktura: Přijetí Hodnocení úspěchů Oblasti zlepšení Budoucí cíle a rozvoj Shrnutí

Časté chyby při hodnocení Haló efekt - tendence na utvořit si na základě dílčího projevu celkový dojem Efekt posledního čtvrtroku - tendence hodnotit na základě toho, co se událo v posledním období Černobílé myšlení - usuzování buď - anebo Nadměrný kontrast - přeceňování významu rozdílů mezi jednotlivými lidmi Projekce - tendence připisovat druhým vlastnosti, které jsou naše a kterých si nejsme vědomí Stereotyp - spojování určitých projevů (např. nošení, brýlí, výstřední oblečení) s vlastnostmi