Mgr. Jana Brabcová jednatelka Grafia, s.r.o. Konference KONCEPCE DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ, 13. června 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Národní soustava kvalifikací
Advertisements

Strategie CŽU ČR a její implementace
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
1 Projekt Akademie distančního vzdělávání Monika Všetulová, Miroslava Dvořáková Olomouc 2007.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
AKTUÁLNÍ A PŘIPRAVOVANÉ ZMĚNY V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Asociace institucí vzdělávání dospělých ČR, o.s.
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
Národní soustava kvalifikací = řešení situace na trhu práce.
Martin Sycha Konference UNIV 2 KRAJE Ostrava Další vzdělávání v ČR.
Rozvoj a implementace Národní soustavy kvalifikací (NSK2) Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Národní soustava kvalifikací Metodika naplňování NSK doplněné a upravené vydání Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY VZDĚLÁVÁNÍ V OBLASTI KOMUNITNÍHO PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB.
PROJEKT UNIV 3 Podpora procesů uznávání Jana Bydžovská Tematická konference projektu UNIV 3 OLOMOUC 18. –
Další vzdělávání v terciárním vzdělávacím sektoru Současnost a výhled do budoucna MŠMT Odbor vyššího odborného a další vzdělávání Mgr. Monika Měšťanová.
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY - Pevný bod ve světě podnikání Systém ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání podle zákona č. 179/2006 Sb.
AKTUÁLNÍ TRENDY V KVALITĚ VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Jana Brabcová Tomáš Langer.
Didaktické prostředky
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
Konference NIDM k uznávání neformálního vzdělávání Praha, 2. a 3. listopadu 2011.
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
1 Školy jako centra celoživotního učení a uznávání Jana Bydžovská KONFERENCE MŠMT K VYUŽÍVÁNÍ ESF VE VZDĚLÁVÁNÍ
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Výstupy z učení a národní kvalifikační rámec terciárního.
Pilotní ověřování studijních opor Projekt je spolufinancován Evropskou unií a Státním rozpočtem České republiky.
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Další vzdělávání v ČR.
Dalším vzděláváním k uspokojení požadavků zaměstnavatelů a k uplatnění na trhu práce Celoživotní učení - Kroměříž, Projekt je spolufinancován.
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji - Klíčové aktivity projektu a jeho úloha v rámci současného vzdělávacího systému ČR přednáší.
Národní soustava kvalifikací Praktický nástroj pro zaměstnavatele Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS (OP RLZ 3.2) ( RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. PaedDr. Jiří Mezuláník, CSc. Vysoká.
KONFERENCE V RÁMCI TVD Aktuální situace ve VD PhDr. Marie Jírů Členka Výkonného výboru AIVD Koordinátorka AIVD pro Královéhradecký kraj
Kongresové dny 2010 Praha Národní vzdělávací fond, o.p.s. Středisko podpory poradenských služeb Ing. Zuzana Freibergová
Jan Brůha Konference UNIV 2 KRAJE Seč 2012 Další vzdělávání v ČR.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Organizační struktura
1 Úvod do modulu: Evaluace distančního vzdělávání Miroslava Dvořáková Olomouc 2007 akademie distančního vzdělávání.
Vzdělávání uchazečů o zaměstnání v oblasti socioekonomických kompetencí CZ.1.04/2.1.00/ Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha.
1 Analýza nabídky a poptávky po dalším profesním vzdělávání v Královéhradeckém kraji Jaroslava Mikulecká Univerzita Hradec Králové.
Kolejní 2906/ Brno Vysoké učení technické v Brně Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií INVESTICE DO ROZVOJE.
13. ročník mezinárodní konference Investment & Business Forum, Ostrava Role FDV v rámci dalšího profesního vzdělávání Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách.
PROJEKT „Integrace sociálně znevýhodněných občanů mikroregionu Prachaticko se zaměřením na začlenění klientů smíšeného Azylového domu v Husinci na trh.
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
Aktuální situace v oblasti DV Procesy uznávání a rekvalifikace
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
1 Visegrad, Norské fondy, veřejná výběrová řízení Mgr. Iva Minaříková.
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
1 prezentuje : Mgr. Helena Adamcová vedoucí odboru zprostředkování a poradenství Úřad práce v Liberci Postup resortu práce a sociálních věcí v oblasti.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
PaedDr. Věra Kolmerová vedoucí oddělení vyššího odborného a dalšího vzdělávání MŠMT konference projektu UNIV 3 Nesuchyně, Aktuální situace.
Druhy DV a strategické směry Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Národní ústav odborného vzdělávání Aktuální úkoly v příštím období Jitka Pohanková Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol Špindlerův Mlýn,
UPLATNITELNOST A PODPORA TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ INOVATIVNÍMI METODAMI Projekty Národního ústavu pro vzdělávání Jana Bydžovská KONFERENCE SOŠ TŘINECKÝCH.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Didaktické prostředky
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Úvodní konference projektu UNIV 2 KRAJE, PRAHA
Role sektorových rad jako reprezentantů zaměstnavatelů v procesech NSK
Aktuální stav dalšího vzdělávání a vize do budoucna
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Název operačního programu:
Hlavní manažér SP Kvalita I
Organizační struktura
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Transkript prezentace:

Mgr. Jana Brabcová jednatelka Grafia, s.r.o. Konference KONCEPCE DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ, 13. června 2012

Změny v dalším vzdělávání po 7 letech čerpání ESF  Objem dalšího vzdělávání  Kvalita dalšího vzdělávání  Výběrová řízení – jak jsou definována kritéria?  Spokojenost vzdělávacích institucí  Spokojenost zákazníka a účastníka DV Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Projekt Koncept  Národní projekt MŠMT, realizuje NÚV  Cíl: Podpora dalšího vzdělávání  Aktivita Kvalita dalšího vzdělávání  Nástroje podpory kvality DV  Reakce na potřeby identifikované terénem (zadavatelé VŘ, zákazníci, účastníci, vzdělávací instituce) Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Výstupy:  Rating vzdělávacích institucí  Profesní kvalifikace Lektor Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Jak vypadá kvalitní lektor?  Umí pracovat s dospělými účastníky vzdělávání  Efektivně dosahuje zadaného cíle DV  Volí optimální formy práce vzhledem k obsahu  Umí zpracovat vzdělávací program  Umí ohodnotit vstupní a výstupní kompetence účastníků a správně je rozvíjí  Prezentuje adekvátně cílové skupině Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Profesní kvalifikace Lektor DV:  Profese LEKTOR DV – konečně definovaný standard  Jde o standard LEKTORSKÉ PRÁCE v jakémkoli kurzu  Součást NSK  Režim dle zákona 179/2006 Sb.  Celostátně platné osvědčení  Aktuálně předáno k projednání sektorové radě Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Proč rating vzděl. institucí? Potřeba:  Vytvořit srozumitelný systém ratingu pro využití zákazníky z privátního i veřejného sektoru  Zřetelně na trhu odlišit kvalitu a nekvalitu  Dát zákazníkovi šanci vybrat si na trhu vzdělávací instituci odpovídající jeho potřebám  Podpořit rozvoj dalšího vzdělávání dospělých Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Rating vzdělávacích institucí  Co je rating?  Systémový prvek s návazností na ostatní principy uplatňované v oblasti DV (výstupy)  Motivace VI k rozvoji kvalitativních prvků  Nástroj pro propagaci kvality ze strany vzdělávacích institucí  Nástroj pro orientaci ve vztahu CENA vs. KVALITA (zákazník) Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Tým aktivity Kvalita dalšího vzdělávání tým aktivity kvalita dalšího vzdělávání zástupce komerčních vzdělávacích institucí zástupce škol zástupce školských zařízení zástupce univerzit zástupce neziskových organizací zástupce MŠMT zástupce MPSV Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Kritéria kvality 1.Lektorské zázemí 2.Evaluace výsledku vzdělávání – efektivita 3.Materiálně technické a didaktické zázemí 4.Zákaznický přístup (pružnost a komfortnost)  5 úrovní ratingu  1. úroveň je již standardem kvality!!! Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Lektorské zázemíMěření efektivity procesuMateriálně technické a didakt. zázemí Zákaznický přístup  35 % kvalif. lektorůdotazníky spokojenostihygienické a psychohygienické normy kontaktní pracovník pro klienty  55 %průzkum potřebvybavená učebnaobchodní a reklamační podmínky  70 %pomoc při zpracování vzděl. plánu vlastní vzdělávací programy a stud. materiály poradenský pracovník pro klienty   80 %vzdělávací program na klíč multimediální didaktické pomůcky rychlost realizace od zadání   90 %vlastní autorské studijní materiály LMS pro e-learning výuka i v cizích jazycích

Kdo může o udělení ratingu žádat  Všechny instituce poskytující DV, tj:  Vzdělávací instituce (hlavní předmět činnosti)  Školy a školská zařízení  Útvary vzdělávání v subjektech s jiným předmětem činnosti než DV Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Metody zjišťování kvality VI  Autoevaluace  Hodnocení zákazníkem  Externí hodnocení Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Instituce zajišťující rating Instituce zajišťující rating – požadavky, VŘ  Zajišťuje ratování VI  Školí  Spravuje web  Zajišťuje externí hodnotitele Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Podmínky platnosti ratingu  Udělován na dobu 3 let  Opakované udělení ratingu  Odnětí uděleného ratingu  Zánik uděleného ratingu  Nebude průběžné ověřování kvalitativních kritérií v období 3 let Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Pobídky a motivace aplikace ratingu  Dostatek informací pro odbornou veřejnost  Nízká cena za ratování vzdělávacích institucí  Provázání systému s výběrovými řízeními  Dialog s MŠMT, MPSV  Vynakládání státních financí na vzdělávání v kvalitních vzdělávacích institucích Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Kde sledovat další informace Andragogika Konference projektu Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Děkuji za pozornost Jana Brabcová Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky