Workshop ke konceptu společenské odpovědnosti firem - CSR - Klára Tichá partner rozvojového partnerství Equal Aspra, a.s. Moderní formy péče o zaměstnance.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
Advertisements

Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
Zavedení konceptu společenské odpovědnosti do orgánů veřejné správy
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
CRM a konkurenceschopnost vybraných firem Jan Němeček Univerzita Hradec Králové.
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Facility management ČSN EN
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Obnovená strategie EU pro sociální odpovědnost podniků na období Komentáře a otázky Ivo Jupa.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Společenská odpovědnost firem jako součást firemní strategie
Sociální podnik sociální ekonomika. Pojetí sociální firmy Sociální firma je konkurenceschopný podnikatelský subjekt působící na běžném trhu jehož účelem.
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
Společenská odpovědnost firem - nový faktor firemní konkurenceschopnosti CZ / /0393 Business Leaders Forum Andrea Václavíková
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
SYSTÉMY PRO PODPORU MANAGEMENTU 2 Metriky. METRIKY (1) Kategorie, které je vhodné hodnotit z hlediska přínosů IT systémů či jejich dílčích vylepšení:
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Společenská odpovědnost organizací
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
1 PRŮZKUMY SPOKOJENOSTI ZAMĚSTNANCŮ Druhy průzkumů spokojenosti a jejich specifika.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
marketingové poradenství
CSR Společenská zodpovědnost firem. Vývoj společenské zodpovědnosti Stát a církev=tradiční garanti, jejich role slábne Začátky CSR: 2.pol. 20.stol. V.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
©Rytmus 2007 DVD Společenská odpovědnost firem Výstup CIP EQUAL projektu „Podporované zaměstnávání pro sociálně odpovědné firmy“ o.s. RYTMUS Projekt je.
Vodafone - případová studie „Integrace Společenské odpovědnosti (CR) do firmy“ Přemysl Filip Senior Manager Společenské odpovědnosti Listopad 2007, VŠE.
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
KONFERENCE projektu „Net ZP - Síť péče o osoby se zdravotním postižením „ j Prezentace s názvem: Proč a jak zaměstnávat OZP na volném trhu práce Tomáš.
Společenská odpovědnost firem Ing. Silvia Aguilar Bobadilla VŠE-Kostelecké horky
EKOINKUBÁTOR PODNIKOVÁ EKONOMIKA ENVIRONMENTÁLNÍ MANAGEMENT Ing. Eva Štěpánková ESF MU Katedra podnikového hospodářství
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
1. setkání pracovní skupiny projektu MOS obcí v územním obvodu ORP Chomutov Místo: Chomutov Dne: , 10:00 hod. C ESTOVNÍ RUCH – PROJEKT MOS.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
N ÁSTROJE ZVYŠOVÁNÍ KVALITY ŘÍZENÍ ÚŘADU Společenská odpovědnost úřadu.
Corporate Social Responsibility Kristýna Hercegová, ES IMS EM029 Evropská ekonomická integrace - podnikový pohled JUDr. Václav Šmejkal Ph.D.
FIREMNÍ SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST SKUPINY ČEZ 5. prosince 2014 JUDr. Michaela Chaloupková, M B A člen představenstva ČEZ, a. s.
Marketingový plán podniku
Hodnoty a Společenská odpovědnost firem
Corporate Social Responsibility
Společenská odpovědnost a školy
Společenská odpovědnost firem
UNIVEZITA SPOLUVYTVÁŘÍ SVOU ZEMI
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
„Jsme rovnocenní partneři“
Společensky odpovědné podnikání
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Obhajoba diplomové práce
ENVIRONMENTÁLNÍ MANAGEMENT
Corporate Social Responsibility (CSR)
Společenská odpovědnost firem Corporate Social Responsibility CSR Ing. Zuzana Holáková Gymnázium, Stříbro, Soběslavova 1426.
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Transkript prezentace:

Workshop ke konceptu společenské odpovědnosti firem - CSR - Klára Tichá partner rozvojového partnerství Equal Aspra, a.s. Moderní formy péče o zaměstnance – dobrá praxe zámeček Větruše, Ústí n. Labem, 6.listopadu 2007

Na úvod … Seznámení: vaše jméno, pozice, vztah k/zkušenosti se Společenskou odpovědností firem (CSR/SOF) Má vaše firma zavedenou Společenskou odpovědnost firem ?

Aktivita 1 Dotazník Evropské komise Pokuste se definovat společenskou odpovědnost (vaší firmy) – znaky, témata,.. Význam/přínosy CSR

Definice Společenské odpovědnosti firem - CSR Corporate Social Responsibility – Společenská odpovědnost firem Dokument Evropské komise, tzv. Zelená kniha (2001): „Společenská odpovědnost firem je dobrovolné integrování sociálních a ekologických hledisek do každodenních firemních operací ve spolupráci se zainteresovanými stranami podniku, neboli stakeholdery.“

Definice CSR Definice Business Leaders Fora a členských firem v ČR: „CSR je dobrovolný závazek firem chovat se v rámci svého fungování odpovědně k prostředí i společnosti, ve které podnikají.“

Kdo jsou stakeholders? - zainteresované strany- …všechny osoby, instituce, organizace, které mají vliv na chod podniku nebo jsou jím ovlivněny: investoři, zaměstnanci, zákazníci, obchodní partneři, zástupci státní správy, média, odbory, mezinárodní organizace a další.

Aktivita 2 Před zahájením CSR aktivit proveďte analýzu zainteresovaných stran Kteří jednotlivci či skupiny ovlivňují (a jak) váš podnik? Co od vás očekávají? Které jednotlivce či skupiny ovlivňuje váš podnik ? Které vztahy jsou pro vaši organizaci klíčové?

Klíčoví stakeholders Zdroj: Bateman, Tom: Thinking About Corporate Social Responsibility (Upraveno)

Základní charakteristiky CSR Tři „Pé“ – tři pilíře PROFIT - zisk / ekonomický pilíř PEOPLE - lidé / sociální pilíř PLANET - planeta / environmentální pilíř dobrovolnost důvěryhodnost dlouhodobost dialog se stakeholders inovace

Aktivita 3 Příklady CSR chování firem v rámci jednotlivých pilířů (ekonomický, sociální, environmentální) Aktivity, které jsou nad rámec zákonných povinností podniku a mají za cíl motivovat, zvyšovat loajalitu vůči podniku, posílit důvěryhodnost firmy, zkvalitnit vztahy atd.

Triple bottom line – Tři Pé

Přínosy CSR Zvyšuje schopnost získávat a udržet zaměstnance Přitažlivost pro investory Růst prodeje a věrnosti zákazníků Snížení nákladů, zvýšení efektivity Růst produktivity a kvality Přímé finanční úspory spojené s ekologickým chováním Snížení rizika a růst řízení rizik Konkurenceschopnost a odbyt Zlepšení image a pověsti značky → silná pozice na trhu Odlišení od konkurence → zviditelnění značky

Aktivita 4 Pokuste se představit vlastní dobrou praxi (formulář BLF)

CSR v praxi V praxi to pro firmy znamená… pěstují dobré vztahy se svými zaměstnanci podporují region, ve kterém působí snaží se minimalizovat negativní dopady na životní prostředí dobrovolně stanovují vysoké etické standardy Takové firmy se stávají… nositeli pozitivních trendů odlišují se od konkurence žádaným partnerem podobně smýšlejících firem atraktivním zaměstnavatelem.

Spolupráce se stakeholdery Vyhotovit seznam stakeholderů a rozdělit je do skupin Porozumět jejich požadavkům a očekávání Naplánovat proces navázání dialogu a spolupráce Zahájit dialog Udržovat dialog, kooperovat a využívat zpětnou vazbu

Zavádění CSR

Měření přínosů CSR CSR - investice do nehmotných aktiv podniku, které lze ohodnotit pomocí indikátorů, které v dlouhodobém horizontu přináší firmě měřitelný finanční prospěch Příklad Spokojenost a věrnost zákazníků → průzkum zákazníků, počet opakovaných objednávek, počet reklamací → posílení pozice na trhu, zvýšení obratu

Komunikace CSR Sdělujete, co děláte v oblasti CSR = poskytujete informace o hodnotách své společnosti + o výrobcích či službách → odlišujete se od ostatních podniků → získáváte konkurenční výhodu

Formy komunikace CSR INTERNÍ – se zaměstnanci a spolupracovníky - pečlivě vysvětlete proč, co a jak se ve vašem podniku v souvislosti se CSR děje EXTERNÍ – s okolím – dejte vědět ostatním, že jste odpovědní.

Nástroje komunikace CSR firemní webové stránky – informace, speciální ová adresa, prostor pro otázky výroční zprávy CSR v tištěné i elektronické verzi oznámení zasílaná elektronickou či klasickou poštou bezplatná telefonní linka média – PR aktivity, placená inzerce.

Aktivita 5 Porovnejte CSR reporty z různých organizací

Informace na závěr CSR Market ISO a jiné standardy a normy Zdroje informací Dobré praxe

Závěrem CSR jako nástroj vedoucí k úspěšnému podnikání Pro-aktivně pomáhá budovat nové strategie a přístupy v souladu s obchodní strategií firmy CSR strategie prochází firemní filozofií od vrcholového vedení směrem dolů a vrací se opět nahoru do vrcholového vedení

Děkuji za pozornost a hezký zbytek dne! Klára Tichá Aspra, a.s.