Manažeři ČSOB Rozvoj kompetencí a využití potenciálu Představení spíkrů Čas prezentace = 1,5 hodiny 24.4.2007 Daniela Černá, ČSOB
Struktura Systém vzdělávání v ČSOB Leadership akademie Rozvojové programy Manažerské soft-skills tréninky Koučování Proces nominací
Systém vzdělávání v ČSOB HODNOTY Rozvoj prostřednictvím Leadership Academy Rozvoj prostřednictvím znalostních kurzů KOMPETENCE Rozvoj prostřednictvím rozvojových programů, Soft-skills tréninků, koučování ZNALOSTI VÝKON
Rozvíjení hodnot – Leadership Academy Leadership akademie je nedílnou součástí Modrého efektu. V bance i ve Skupině KBC se stala vyhledávanou formou rozvoje manažerského potenciálu.
Cíle LA 1. Umožnit TOP managementu porozumět změnám v bance a umožnit jim se s nimi ztotožnit. Vést a motivovat manažery k nacházení nových způsobů myšlení. 2. Napomoci šíření transformace a nových firemních hodnot do middle/low managementu
Struktura Leadership akademie
Rozvoj kompetencí Prostřednictvím rozvojových programů Prostřednictvím soft-skills tréninků
Rozvojové programy Eagles, Hawks - Pro talenty s výrazným manažerským profilem a potenciálem KBC Academy - Rozvojový program v KBC Cílem programu je účastníka rozvíjet a podpořit pří přípravě na manažerskou pozici formou: 1) odborných seminářů a stáží pro získání globálního pohledu na banku a skupinu ČSOB 2) rozvoje / posílení manažerských dovedností a práce s týmem 3) rozvoje / posílení znalostí a dovedností v oblasti projektového managementu 4) udržení / zlepšení úrovně anglického jazyka na úroveň danou pro účast a absolvování programu tak, aby odpovídala požadavkům pro další kariérní rozvoj např: ve formě účasti v KBC Academy, zahraniční stáže, profesního uplatnění v rámci skupiny KBC, účasti v projektech v rámci skupiny KBC.
Soft skills tréninky • Tvoří dlouhodobý komplexní systém vzdělávání a rozvoje manažerů v ČSOB • Jednotlivé kurzy přímo rozvíjejí hodnoty ČSOB stanovených v Leadership Modelu • Jsou přímo vázané na roční hodnocení manažerů (TMR, MLMR). Vytvoření dlouhodobého a komplexního systému vzdělávání a rozvoje v ČSOB Sjednocení pravidel jednání manažerů i specialistů ČSOB pro podporu výkonu a porozumění hodnot společnosti = propojení vzdělávání s Leadership modelem Rozvoj klíčových dovedností, které vychází z kompetencí sledovaných v rámci pravidelného ročního hodnocení
VZDĚLÁVÁNÍ A ROZVOJ MANAŽERŮ ČSOB PRO ROK 2006/2007 Vedení a řízení Komunikační dovednosti Profesionální manažerská komunikace 2 dny Práce se stresem Řízení času Techniky k podpoře kreativity a inovace Etiketa Řízení lidských zdrojů pro manažery 2 den Koučování v manažerské praxi Procesní a projektové řízení v praxi manažera 2 dny Legenda: přímá návaznost doporučená návaznost Image Efektivní vedení porad a workshopů Koučování Manažerské dovednosti Vedení týmu Prezentační dovednosti Seberozvoj Efektivní vyjednávání a řešení konfliktů Rétorika 1 den Řízení procesu změny Motivování a hodnocení spolupracovníků 2 dny
VZDĚLÁVÁNÍ A ROZVOJ MANAŽERŮ SEGMETU RETAIL/SME ČSOB PRO ROK 2006/2007 A – Přesvědčivá komunikace a účinný osobní postoj 2 dny Legenda: přímá návaznost doporučená návaznost B – Budování a udržování vztahů C – Kooperativnost (teamwork) Sales Management Handbook Komunikace cílů a jak motivovat klientské pracovníky Komunikace zaměřená na obtížné situace při vedení lidí
Koučování Koučování vybraných zaměstnanců externími kouči Interní koučování
definování konkrétních potřeb a jejich priorit Proces Management review = definování konkrétních rozvojových potřeb a jejich priorit Průběžné hodnocení Realizace Hodnotitelská komise Hodnotící rozhovor naplánování 2 – 3 kurzů/rok Nominace do jednotlivých kurzů
Otázky?
Děkuji za Váš čas a podněty.