Romantismus.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Advertisements

Vítězslav Nezval (1900 – 1958).
ALEXANDR SERGEJEVIČ PUŠKIN
Karel Hynek Mácha.
KLASICISMUS.
Realistický román.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
básník, dramatik, prozaik,
V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Klasicismus a romantismus
Osvícenství.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Kritický realismus v literatuře
VY_32_INOVACE _19 Romantismus
ROMANTISMUS (Přibližně 19. století).
Romantismus Lukáš Rozsypal.
Z franc. romantique = jako v románu
ROMANTISMUS 1. pol. 19. st..
Jean Jacques Rousseau O původu nerovnosti mezi lidmi
Dante Alighieri Předmět Autor: Mgr. Jana Formánková
Romantismus v literatuře
Victor Hugo ( ).
Portréty literárních osobností světové literatury.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Romantismus ve světové literatuře
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_13_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_309_Romantismus AUTOR: Ilona Kozubová ROČNÍK, DATUM: 8., 24.
ROMANTISMUS.
V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk
JMÉNO AUTORA: MGR. HANA BOHÁČOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_12_INOVACE_04_CJL_L ROČNÍK: I. ČESKÝ JAZYK A LITERATURA VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
VICTOR HUGO Aneta Matějková GPJP.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P11_2.16 Tematická oblast: Dějiny hudebního umění Klavírní a housloví virtuosové období romantismu Typ: DUM – test,
Český jazyk a literatura
Karel Toman Anarchistický buřič.
NázevCharlotta Brontëová Předmět, ročník Český jazyk a literatura, tercie Tematická oblast Vybraní autoři české a světové literatury z Čítanky 8 pro základní.
V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
Český jazyk a literatura
Evropské umění počátku 20. století
Světová literatra mezi světovými válkami
8. ročník Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství.
Číslo:VY_32_INOVACE_24_05 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Victor Hugo.
Procvičování světového romantismu PaedDr. Hana Vítová Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Literární druhy a žánry Literární druhy a žánryOB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-U
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/13 Název materiálu: Hudba v období romantismu Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_George Orwell TEMA: Fantastická literatura ČÍSLO PROJEKTU: 1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_11.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Romantismus Název sady: Český jazyk 8. ročník Číslo projektu:
Jan Neruda - dílo.
Romantismus VY_32_INOVACE_VII-A-10.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
RENESANCE A HUMANISMUS - 1
ROMANTISMUS.
Opakování učiva ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_2_42
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
PRÓZA S DĚTSKÝM HRDINOU
Kultura 1. poloviny 19. století
Gustav Flaubert Paní Bovaryová.
VY_32_INOVACE_04_Literatura 19. století Romantismus
ROMANTISMUS V ČESKÉ LITERATUŘE
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
VY_32_INOVACE_01_Literatura 19. století Romantismus
VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod. VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Transkript prezentace:

Romantismus

Romantismus – historický kontext konec 18. století – polovina 19. století období mezi dvěma revolucemi (1789 ve Francii a 1848 v Evropě) naděje na nové společenské uspořádání heslo francouzské revoluce: volnost, rovnost, bratrství ideál nesplněn → nespokojenost člověka

Přiřaď ukázky k názvům děl Jane Eyrová [džejn érová] Chrám Matky Boží v Paříži Zpověď dítěte svého věku

Role Klíčový úsek Podoba lásky Vnější charakteristika postavy Vnitřní charakteristika Jane Vnitřní charakteristika Quasimoda Vnitřní charakteristika Oktavia

Charlotte Brontëová [šarlot bronteová] Victor Hugo Alfred de Musset [alfrét de mise] Studoval práva, lékařství a umění, avšak žádná studia nedokončil a začal se věnovat literatuře. Některá Mussetova díla ovlivnil jeho vztah s George Sandovou. Tento vztah skončil po dvou letech rozchodem, který Musseta zdrtil a snažil se na něj zapomenout v bohémském hýření, cestování i ve vlastní tvorbě. Charlotte Brontëová [šarlot bronteová] Dětství strávila v dívčí škole, kde vládly chudé poměry, které výrazně ovlivnily Charlottino zdraví a psychický vývoj, a kvůli kterým zemřely její dvě starší sestry. Po návratu domů začala psát povídky a básně. Živila se jako učitelka a guvernantka v mnoha rodinách. Zemřela na tuberkulózu rok po své svatbě. Victor Hugo [viktor igo] Je autorem mnoha básní, dramat a románů. Snažil se prosadit zlepšení postavení lidových vrstev (hlavně vzdělání a osvětu). V tvorbě spojoval snové, filosofické, politické a lyrické oblasti, často vytvářel kontrasty – tragično a komično, krásu a ošklivost. Nadčasově se dotkl řady sociálních problémů světa.

Jaké jsou rysy romantické literatury? důraz na rozum společnost inspirace středověkem hrdina je obyčejný subjektivní přístup ke skutečnosti hrdina je družný, je duší společnosti řád a pravidla jsou nad lásku tragická láska společnost, zábava, vyrovnanost konflikt × důraz na city individualita inspirace antikou hrdina je výjimečný objektivní přístup ke skutečnosti utíká ze společnosti, je individualista láska je nad řád a pravidla šťastná láska tajemství, mystika, příroda, osud idyla