Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/34.0420 Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Typy otázek v dotazníku
Advertisements

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Modernizace studijních opor Představení LMS Moodle
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_08.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Tazatelská síť.
Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín
Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Dotazovací techniky I. Druhy dotazovacích technik a jejich užití:
Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín
Základy pedagogické metodologie
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_09.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
2. seminární úkol - projekt PSY117. Týmový projekt  Záměrem tohoto úkolu je vyzkoušet si realizaci jednoduchého výběrového šetření.  Pětičlenné týmy.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
Využití dotazníku při evaluaci Mgr. Miroslava Dvořáková 2007.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Úvod do statistiky VY_32_INOVACE_M4r0117 Mgr. Jakub Němec.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Základy pedagogické metodologie
Fyzioterapie – životní prostředí a životní styl – praktika Milena Černá Ústav obecné hygieny.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Naučná stezka okolím naší školy Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Míková. Dostupné z Metodického portálu
Metody sociálního výzkumu 4. blok Denní studium LS 2008/2009.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_18.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Závěrečná zpráva projektu Karmelka
Dotazník. Dotazník Může být v písemné nebo elektronické podobě Může být předán osobně Může být součástí balení výrobku, v obchodě, příloha novin, časopisů.
REGIONÁLNÍ ANALÝZA II ÚKOL 2.
Transkript prezentace:

Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn z prostředků projektu OP VK. Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá Autorskému zákonu. Materiál je publikován pod licencí Creative Commons – Uveďte autora - Neužívejte komerčně - Nezasahujte do díla 3.0 Česko. NÁZEV MATERIÁLU: Statistika – Příprava a vyhodnocení dotazníku VY_42_INOVACE_TY01_0224 Autor: Marie Vraná Rok vydání: 2013

Statistika Původní význam slova statistika souvisí se státem, s jeho administrativním spravováním, kdy docházelo k zaznamenávání údajů k vojenským a daňovým účelům. I dnes slovo statistika vyjadřuje popis souboru nebo jeho sumarizaci. V tomto smyslu funguje například Český statistický úřad.

Dotazníkové šetření děláme až tehdy, když nemůžeme požadované informace získat jinak (např. pozorováním)

Techniky dotazníkového šetření Dotazníkové šetření – široký pojem – Standardizované rozhovory – Samovyplňující dotazník – Anketní dotazník Alternativy ke klasickému dotazníku – Telefonní dotazování – Poštovní dotazování

Tvorba dotazníku Zdánlivě jednoduchý úkol Faktory: zkušenost, subjektivní prvek, testování otázek, využívání existujících a osvědčených formátů otázek Někdy neexistuje „nejlepší řešení“ Dotazník musí být poměřován optikou respondenta

Tvorba dotazníku Obvyklé součásti dotazníku: Motivační dopis (vč. kontaktu na pořádající institucí; dárek (?) Zadání tazatelského úkolu Pokyny pro vyplňování dotazníku (včetně příkladu a kontaktu na koordinátora) Karty k dotazníku Zápisový arch odmítnutých odpovědí

Struktura dotazníku Úvod - loga, cíle šetření, záštita institucí, žádost o pomoc …. Identifikace dotazníku Zahřívací část Faktické zjišťovací otázky Sociodemografické otázky

Úvod Loga Cíle šetření Záštita institucí Žádost o pomoc ….

Identifikace dotazníku Téma dotazníku Představení tazatele Bližší seznámení s dotazníkem a jeho účelem Zahájení rozhovoru

Zahřívací část Lehké, zábavné, neosobní otázky Musí dotazovaného zaujmout Nesmí odradit od vyplnění dotazníku!

Faktické zjišťovací otázky Zjišťování informací Pečlivá příprava otázek Testování srozumitelnosti a jednoznačnosti

Sociodemografické otázky Informace o dotazovaném – Věk – Bydliště – Pohlaví – Příjmy – Vzdělání…. Pozor – z těchto odpovědí nesmí být možné identifikovat osobu, která odpovídá – ochrana osobních údajů

Sociodemografické otázka Patří na konec dotazníku Pokud je umístíme na začátek, často se setkáme s odmítnutím dotazníku Musíme dát i možnost na tyto otázky neodpovídat

Praktická doporučení Chcete-li se na něco zeptat a je možné se na to zeptat přímo, zeptejte se na to. Teprve když budete mít pocit, že přímá otázka by mohla zkresli odpověď, ptejte se nepřímo.

Praktická doporučení Ptejte se jen na to, na co Vám může respondent odpovědět. Dejte si pozor na nejasnosti ve znění otázky a na slova, kterým respondent nerozumí. Např. otázce „Jste spokojený s fiskální politikou České republiky?“ bude rozumět jen malá část populace ČR.

Praktická doporučení Jestliže budete nutit respondenta odpovědět na otázku, které nerozumí nebo na niž nemá názor, určitě vám nakonec nějakou odpověď dá, ale tato odpověď nebude odpovídat jeho názoru.

Praktická doporučení Otázka by se neměla ptát na více různých věcí Např. otázka „Myslíte si, že ochrana životního prostředí je důležitá, protože jen ona zaručí příznivé životní podmínky pro příští generace?“

Praktická doporučení Otázky by neměly být sugestivní, neměly by respondenta vést ke „správné odpovědi“ Pozor zejména na emotivní výrazy Otázka by také neměla obsahovat odpověď Např. otázka „Souhlasíte s tím, abychom prodávali dřevo z našich krásných českých lesů do Německa?“ bude, zejména u starší generace, vyvolávat řadu nezamýšlených představ a postojů.

Praktická doporučení Obecná otázka vyvolá obecnou odpověď. Často je lepší pokládat konkrétní otázky místo obecných otázek. Nevhodné: „Jezdíte do práce autem?“ Lepší „Používáte automobil alespoň 3 x týdne k cestě do zaměstnání?“

Praktická doporučení V případech, kdy očekáváme, že respondenti nebudou ochotni odpovídat na některé otázky (např. výše příjmu a jiné citlivé otázky) je dobré nabídnout respondentovi možnost „nechci odpovídat“ V opačném případě se může stát, že nám respondenti nebudou odpovídat pravdivě.

Praktická doporučení Ujistěte se, že nabízené možnosti odpovědí se nepřekrývají. (Např. u kategorií věku: 30 – 40 let; 40 – 50 let apod.) Snažte se otázky co nejvíce zjednodušit, nepoužívejte dlouhá souvětí. Používejte grafické pomůcky (škály, obrázky), snažte se udělat graficky zajímavý a přitom přehledný dotazník.

Praktická doporučení Měli bychom číslem a/nebo písmenem označit každou otázku a každou možnou variantu odpovědi – umožní nám to pozdější přepis dotazníku do počítače a jednodušší zpracování odpovědí

Vytvoření vlastního dotazníku Papírový dotazník Využití počítače - formuláře – Textový editor, tabulkový kalkulátor – Vyplnění přímo v počítači Využití internetu – Stránky, které umožní sestavení dotazníku, např. – Registrace, vytvoření dotazníku

Otázky Uzavřené otázky – Výběr právě jedné odpovědi – Výběr více odpovědí – Výběr odpovědi s přiřazením hodnoty

Výběr právě jedné odpovědi Elektroniku nakupujete převážně: ⃝ V kamenných obchodech ⃝ Na internetu

Výběr více možností Kde jste viděl/a reklamu našeho produktu?  V televizi nebo rádiu  V novinách / časopisech  Na internetu  Ve veřejné dopravě  Na billboardech  Nikde

Výběr s hodnocením Ohodnoťte prosím dané aspekty, podle důležitosti, při výběru tohoto produktu: 1 nejméně důležitá, 5 nejdůležitější Kvalita⃝⃝⃝⃝⃝ Cena⃝⃝⃝⃝⃝ Množství⃝⃝⃝⃝⃝ Značka⃝⃝⃝⃝⃝ Obeznámenost⃝⃝⃝⃝⃝

Otevřené otázky Částečně otevřené – Možnost doplnit krátkou odpověď Otevřené – Možnost širšího vyjádření Pozor! Otevřené otázky komplikují vyhodnocení dotazníku. Neměly by převažovat.

Částečně otevřené otázky Když nakupujete předměty do domácnosti, obvykle je to ⃝V diskontech ⃝V domácích potřebách ⃝Na internetu ⃝V supermarketech ⃝ V hypermarketech ⃝ V nákupních střediscích ⃝ Jinde

Otevřené otázky Co se Vám na našem výrobku líbí / nelíbí? Děkujeme za názor.

Zadání samostatné práce Vyberte si vhodné téma Vytvořte jednoduchý dotazník (4 – 5 jevů) Vyslovte hypotézu o předpokládaných výsledcích Proveďte statistické šetření ve svém okolí (bydliště, třída, škola, rodina) Výsledky zpracujte v tabulkách a grafech Vypracujte zprávu, ve které popíšete téma šetření, co jste zjišťovali, jaký jste očekávali výsledek a porovnejte své hypotézy se skutečností Termín na vypracování – 2 týdny

Zdroje CALDA, Emil, DUPAČ, Václav. Matematika pro gymnázia. Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika. Praha: Prometheus, Survio [cit ]. Dostupné z: KREISLOVÁ, Gabriela. Bakalářská práce Dotazníkové šetření. Plzeň 2008.[cit ]. Dostupné z: %20Dotaznikove%20setreni.pdf URBAN, Jan. Kroky při přípravě dotazníkového šetření. UK Praha [cit ]. Dostupné z: