SNÍŽENÍ FLUKTUACE V CALL CENTRU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
„NAŠE CESTA K VLASTNÍMU HODNOCENÍ“ Základní umělecká škola J.B.Foerstera JIČÍN.
Advertisements

motivační rozhovor s pacientem o změně rizikového chování Jan Soukup
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
V e d e n í l i d í.
Tereza Podaná Lucie Řeřábková
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD
Kvalitativní výzkum.
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
DÍTĚ V OBTÍŽNÉ ŽIVOTNÍ SITUACI MOŽNOSTI ÚČINNÉ SPOLUPRÁCE
Může ji lékař ovlivnit? Jan Soukup Psychiatrická klinika 1.LF UK a VFN, Praha Centrum pro léčbu poruch příjmu potravy Motivace k odvykání kouření.
Lidská komunikace.
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
1 ASSESSMENT CENTRE PROGRAMY Přístupy, zkušenosti - co se osvědčuje? Cílem této krátké prezentace není vyčerpávajícím způsobem (pro všechny) pojednat o.
Projekt Kreativní města Future City Game Snímek 2 „Rozvoj města stojí na pomezí řádu a chaosu. Nemá žádný počátek ani konec. Rozvoj města je.
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
OSOBNOST.
Personální management
KOMPETENČNÍ MODEL DŮLEŽITÝ PRVEK ŘÍZENÍ LIDÍ
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Tazatelská síť.
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Jak efektivně komunikovat s klientem?
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
Zdravá škola.
Psychologické aspekty hodnocení a zkoušení ve vzdělávání dospělých
PALIATIVNÍ PŘÍSTUP V KC aneb „Pomoz mi nést můj úděl“ Semiramis o.s. / Laxus o. s. Richard Hanus, Eva Mifková.
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
Komunikace s rodiči.
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
1 Týmová práce TYMP 2/ C6 Styly vedení lidí/ 2. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA.
Význam Základ vztahu mezi advokátem a klientem
Kombinovaná forma studia Východiska k realizaci. Kombinovaná forma studia Podle VŠ zákona – kombinace prezenční a distanční formy Obsahuje tedy prvky.
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
Styly vedení lidí Pavla Kotyzová
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Andrea Brožová Doubková
„ WORKSHOP „Terénní sociální práce v sociálně vyloučených lokalitách Moravskoslezského kraje – práce se závislými klienty“ Vyhodnocení a shrnutí výstupů.
Management - Motivování
Teambuilding - úvod Doc.PaedDr.Marie Blahutková Ph.D. Fakulta sportovních studií Katedra společenských věd ve sportu.
Kurz teambuilding worhkshop Hodnotící feedback. Řešení problému Definice cíle Analýza současného stavu příčin Možnosti řešení Výběr a realizace řešení.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Vůdcovství Doc. PhDr. Jan Neuman, CSc. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního.
KOMUNIKACE 1.Obecné zásady úspěšné komunikace 2.Formy komunikace 3.Komunikace organizace jako celku.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Anotace Aneb o dorozumívání  Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání.
Principy KPSS Zlín Co KPSS přineslo do procesu plánování důraz na aktivní roli uživatelů sociálních služeb a zastoupení jejich zájmů v procesu.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE KOMUNIKAČNÍ SITUACE V PRÁCI MANAŽERA IVANA NEKVAPILOVÁ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
HARTMANN partnerem ve vzdělávání profesionálů ve zdravotnictví
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Zpětná vazba Jitka Navrátilová
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Struktura poradenského procesu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Nejdůležitější dovedností s partnerem je naslouchání.
Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D.
Management - Motivování
Násilná osoba aneb co s ní
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Státní zdravotní ústav Praha Centrum podpory veřejného zdraví
Andrea Brožová Doubková
Rodičovství biologické a pěstounské
Výměna dobré praxe v rámci projektu „Domovník-preventista“
Transkript prezentace:

SNÍŽENÍ FLUKTUACE V CALL CENTRU SOCIÁLNÍ PRÁCE KVALITA PRÁCE MOTIVACE Lenka HRUBÁ Pepa HRUBÝ

Lenka HRUBÁ - A-Giga s.r.o. PŘEDSTAVENÍ Lenka HRUBÁ - A-Giga s.r.o. Pepa HRUBÝ

KDO SE HLÁSÍ Na pozici operátora v Call Centru se také hlásí: nezaměstnaní „fluktuanti“ po MD dlužníci propuštění z VTOS atd.

JAKÝ JE NÁŠ UCHAZEČ Kdo přichází Jaké má osobnostní vlastnosti Jaké pracovní úspěchy Jaké má pracovní návyky Proč chce pracovat jako operátor Call Centra Proč se hlásí právě k nám

VÝBĚROVÉ ŘÍZENÍ naučte se rozhovor, zítra zkouška a hned pracujete Assesment centrum pohovor atd.

EFEKTIVITA VÝBĚRU Nový operátor končí za týden či dva nebo za měsíc nebo za 3 měsíce chce přidat nebo ho povýšíme na supervizora A tak znova a znova děláme nové výběrové řízení

NOVÁ CESTA těžší a složitější náročnější na čas vyžadující více pracovní síly DOPROVÁZENÍ

OPERÁTORŮ/ČLENŮ TÝMU „Motivační rozhovor je tancem, nikoliv zápasem!“ MOTIVACE OPERÁTORŮ/ČLENŮ TÝMU „Motivační rozhovor je tancem, nikoliv zápasem!“

ÚSPĚCH PŘI VÝBĚRU KLID PROSTOR TEĎ ČAS RESPEKTUJI NESOUDÍM, JINAK SE DOPOUŠTÍM NÁSILÍ

ZMĚNA Metoda, kterou Vám představíme je jednou z možností komunikace se spolupracovníky o změně jejich návyků a životního stylu a o možnostech zvyšování compliance Motivační rozhovor vede k jakékoli změně způsobu chování Motivační rozhovor je přístup, který má spolupracovníkovi pomoci, aby si uvědomil své současné problémy a rozhodl se je řešit

PŘIPRAVENOST KE ZMĚNĚ několik fází připravenosti ke změně chování Problém si neuvědomuje Prekontemplace (neuvědomování) Relaps Problém si připouští, ale nejsou zdaleka ještě rozhodnuti Problém se snaží řešit Kupředu Podle toho v jaké fázi se nachází podle toho mu nabízíme pomoc

Míra připravenosti ke změně chování má dva hlavní aspekty: význam, jaký člověk změně připisuje víru v možnost jejího uskutečnění Odpovědnost za rozhodnutí, zda se změnit nebo ne, nese výhradně spolupracovník. Je pouze na něm, zda se bude řídit radami manažera

VÝZNAM Význam či důležitost změny chování souvisí s otázkou: Proč?‘ K čemu mi to je dobré? Co mě to bude stát? Co tím získám? Proč o tom uvažovat? Jak moc doopravdy chci?

Důvěra v možnost změny souvisí s otázkou: Jak ? Mám na to? Jak to dokážu? Jak si poradím s ...? Může se to podařit …?

ÚSPĚCH SE ZVÝŠÍ když spolupracovník uznává nevýhody a rizika současného stavu výhody změny vyjadřuje optimismus ohledně možné změny či dokonce záměrně ji uskutečnit pravděpodobnost úspěchu se zvyšuje

ÚKOLY MANAŽERA V ROZHOVORU O ZMĚNĚ CHOVÁNÍ

1. Navažte dobrý pracovní kontakt Mezi účinné postupy patří kladení otevřených otázek, které nevy- bízejí ke stručné odpovědi („Jak...“, „Co...“, „Proč...“ apod.) Shrnování toho nejdůležitějšího, co bylo řečeno, a reflexe řečeného s cílem ověřit si, zda správně rozumíme Další možností je zeptat se spolupracovníka, jak vypadá jeho obvyklý den

2. Dohodněte se na tématu rozhovoru Spolupracovníkovi dáme možnost určit, co je nyní prioritou pro něj, co potřebuje probrat Častou příčinou špatné spolupráce bývá určení tématu manažerem předčasné zaměření pozornosti na určitý aspekt Manažer má vyjadřovat skutečný zájem o to, jak spolupracovník své problémy vnímá a vysvětluje.

3. Posuďte důležitost změny, Dejte pracovníkovi najevo důvěru v možnost uskutečnění a připravenost spolupracovníka ke změně úloha manažera v procesu budování sebedůvěry spolupracovníka spočívá v uznání a ocenění sebemenších úspěchů, v pomoci přerámovat neúspěchy, hledat poučení pro příští pokusy o změnu a stanovit si konkrétní a dosažitelné cíle

4. Výměna informací Tento proces se prolíná celým rozhovorem. Cílem je, aby výměna informací byla vzájemná, nejen manažer sděluje a zjišťuje, co ho zajímá, ale i spolupracovník má mít prostor říci, co považuje za potřebné a mít pocit, že může ovlivnit průběh a téma rozhovoru. Nejefektivnější je taková informace, na kterou se spolupracovník sám zeptá

5. Snížení odporu Tři nejčastější příčiny odporu jsou: 1. zbavení spolupracovníka možnosti rozhodování 2. nesprávné zhodnocení důležitosti, sebedůvěry a připravenosti ke změně 3. reakce na nátlak nebo na argumenty spolupracovníka nátlakem, protiargumenty, obranou

Nejúčinnějším způsobem, jak se odporu vyhnout, je být pozorný, sledovat, co se děje a naslouchat. Významným motivačním faktorem spolupracovníka je tendence k sebe uskutečňování Úkolem rozhovoru je uvolnit cestu existujícím možnostem v pracovníkovi Rozhovor musí vycházet z pracovníka a podněcuje ho k otevřenosti v bezpečné atmosféře

NUTNÉ PODMÍNKY ROZHOVORU EMPATIE AKCEPTACE PRACOVNÍKA KONGRUENCE

CÍLE EMPATICKÉHO NASLOUCHÁNÍ vytvořit vztah umožňující dobrou spolupráci vzbudit spolupracovníkovou naději na zlepšení přemoci demoralizující pocit izolace emoční povzbuzení posílení kompetence

PROSTŘEDKY EMPATICKÉHO NASLOUCHÁNÍ Manažer je emoční oporou spolupracovníka Zaměřit se na: otevřenost respekt akceptaci vřelost opravdovost aktivní naslouchání povzbuzování a podporu

sám věřit, že se kolega dokáže změnit a své problémy zvládnout! ÚSPĚCH Pokud chceme, aby spolupracovník věřil ve změnu, musí manažer sám věřit, že se kolega dokáže změnit a své problémy zvládnout!

DISKUSE Děkujeme za pozornost Dobré a úspěšné dny Lenka Hrubá lhruba@giga.cz Pepa Hrubý pepahruby@email.cz Literatura: Wiliam R. Miller, Stephen Rollnick , C. Butlera, Petr Možný