Podle žáků kvarty gymnázia TGM Hustopeče

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Změny skupenství látek - vypařování, var a kondenzace
Advertisements

VY_32_INOVACE_8A13 Reakce kyseliny sírové s manganistanem draselným – efektní experiment Blesky pod vodou Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423,
Tepelná výměna prouděním
Termické odstraňování odpadů
Chemické reakce Mgr. Helena Roubalová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výskyt, příprava, vlastnosti, užití
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Změny teploty těles tepelnou výměnou
Efektní motivační experiment – zapálení vaty skleněnou tyčinkou
Bouřka pod vodou.
Pokusy ve zkumavce.
Vzduch a hoření Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
Teorie hašení – Hasební látky
Nebezpečné látky Bc. Karolína Růtová
ČISTICÍ PROSTŘEDKY (VÝSTRAŽNÉ SYMBOLY) hořlavé látky
Nebezpečné vlastnosti látek
Výbuch, detonace, deflagrace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Změny při chemických reakcích
Soutěž pana ZKUMAVKY FINÁLE.
Mgr. Ivana Blažíčková Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446 EU-ICT-Ch-8-02.
Einsteinem to nekončí, aneb fyzika kolem nás Pokusy na téma: ZMĚNA TLAKU VZDUCHU.
Podstata hoření Zahřejeme-li úhel -> rozžhavení pevné látky -> stykem se vzduchem shoří PLAMEN= OHEŇ= lidmi řízené hoření, ohraničené určitým prostorem.
CHEMICKÁ ROVNICE A CHEMICKÁ REAKCE
Nejdůležitější produkty organické chemie
Oxidy CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_2306_CH8 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou Mgr. Eva Živná, 2011.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek Příprava kyslíku – peroxidová střela VY_32_INOVACE_8A2.
LABORATORNÍ PRÁCE Organická analýza PaedDr. Jiřina Ustohalová
CHEMICKÉ POKUSY V LABORATOŘI
Chemická reakce a její rovnice
Bezpečnost práce v chemii
NEKOVY kyslík.
Redoxní děje – rozklad manganistanu draselného
Výskyt, příprava, vlastnosti, užití
Kyslík.
VY_32_INOVACE_8A7 Kyslík a hoření
Oxidy, které ovlivňují životní prostředí. Co známe z kapitoly Názvosloví organických sloučenin 1 Úkol 1: Doplň text: Oxidy jsou ……….. sloučeniny kyslíku.
Hoření – motivační experiment Nehořlavý kapesník
Vlastnosti dusičnanu sodného – efektní motivační experiment Hořící obrázek Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek.
Definice SMĚSI druhy směsí.
Efektní chemické pokusy
Oxidy 1 Oxidy, které ovlivňují životní prostředí Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Materiálně technické zabezpečení výuky chemie Vybavení učebních prostor.
Dýmavý střelný prach Dýmavý střelný prach se připravoval ze směsi draselného ledku,práškového dřevěného uhlí a síry. Draselný ledek je vlastně dusičnan.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Charakteristika pístového spalovacího motoru. Žák se seznámí s čtyřdobým.
Ch_020_Hoření Ch_020_Chemické reakce_Hoření Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
Pokus vyndání mince suchou rukou Vypracoval: Matěj Padevět.
Voda a vzduch 2. VZDUCH RZ Důležitý k dýchání Důležitý k dýchání Směs: Směs: Kyslík 21 % Kyslík 21 % Dusík 78 % Dusík 78 % Ostatní plyny 1.
Oheň. Plamen - světelné efekty doprovázející hoření Svítivý plamen - tvoří se při nedostatečném přívodu kyslíku a nedochází k úplnému spálení látek v.
 Hoření - chemický děj - vzniká teplo, světlo a látky odlišných vlastností, než má hořící látka - zpravidla se projevuje plamenem (sloupec hořících,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiáluVY_32_INOVACE_CH_6E_BAR_23_TERMIT.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_22_NEBEZPEČNOST LÁTEK TÉMA: NEBEZPEČNOST LÁTEK ČÍSLO PROJEKTU:
Dobrý sluha, ale zlý pán Chemie – 8. ročník Autor: Mgr. Jitka Pospíšilová.
TECHNIKA PŘÍPRAVY MINUTEK Předmět: Technologie přípravy pokrmů pro obor Kuchař – číšník třetí ročník třetí ročník Klíčová slova: Klíčová slova: technika,
Chemické reakce. Chemická reakce je děj, při kterém z výchozích chemických látek vznikají jiné chemické látky. Výchozí chemické látky = REAKTANTY Vzniklé.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ. 1
Vytápění Paliva.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Zajímavé chemické pokusy
změny veličin v průběhu požáru ovlivnění průběhu požáru flashover
Výskyt, příprava, vlastnosti, užití
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Důlní požáry a chemismus výbušniny
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Pokus. konec.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Rozvoj čtenářské a digitální gramotnosti ve výuce chemie
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
Transkript prezentace:

Podle žáků kvarty gymnázia TGM Hustopeče Hoření hořčíku Podle žáků kvarty gymnázia TGM Hustopeče

Jak to vlastně funguje? Zapálíme směs hořčíku, manganistanu draselného a rozdrcené prskavky. Manganistan draselný začne uvolňovat kyslík, který podporuje hoření hořčíku. Prskavka je zde k dosažení potřebné teploty při zapálení a zlepšení výsledného efektu.

Co je k pokusu potřeba Hořčík Manganistan draselný Prskavka

Co je k pokusu potřeba II Miska a tlouček Kovová miska Kleště a lžička

Upozornění! Manganistan draselný je oxidující a zdraví škodlivá látka. Hořčík je vysoce hořlavá látka. Pokus by měl být prováděn s ochrannými pomůckami (brýle, rukavice, plášť). Musí být prováděn v dobře odvětraných prostorech nebo venku. Pozor na vznícení okolních předmětů! Miska je rozpálená na vysokou teplotu! Nedotýkejte se jí přímo, bezprostředně po pokusu. Pozor na nebezpečné plyny, které se uvolňují!

Příprava Nejprve připravíme směs manganistanu draselného, pilin hořčíku a prskavky. Všechno v poměru 1:1:1 dobře promícháme a rozdrtíme (hořčík není potřeba dokonale drtit, jde to velice těžko). Směs vysypeme na kovovou misku a rozprostřeme tak, aby nahoře nebyl hořčík, protože ten je těžko zápalný.

Provedení Směs v misce položíme nejlépe na nehořlavou podložku a zapálíme špejlí z dostatečné vzdálenosti. Pozor na plyny, které se začnou uvolňovat!

Nejprve si ukážeme fotky… A tohle zbyde po celé té slávě… Hoření Zapalování směsi.

Jak to vlastně funguje II Probíhá tepelný rozklad manganistanu draselného. Uvolňuje se kyslík. Hořčík reaguje s kyslíkem vytvořeným z manganistanu a vzniká oxid hořečnatý.

Konec Kamera a tvorba prezentace: Jan Frank Příprava: Tomáš Bubeníček Teoretická část a střih videa: Michal Růžička