FOR PRE-INTERMEDIATE STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Past simple & past continuous
Advertisements

registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
PRESENT CONTINUOUS FOR ELEMNTARY STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek.
PRESENT PERFECT PŘEDPŘÍTOMNÝ ČAS.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektu CZ.107/1.500/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
PRESENT SIMPLE FOR ELEMNTARY STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek.
USE: Vyjadřuje události, které proběhly v minulosti často určené časovým údajem. děje v minulosti – již ukončené = něco, co se odehrálo v minulosti a již.
PRESENT CONTINUOUS AND PRESENT SIMPLE CONTRAST FOR PRE-INTERMEDIATE STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_14.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Past simple action in the past taking place once, never or several times (He visited his parents every weekend.) actions in the past taking place one after.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Past simple or past continuous
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Present perfect X past simple
MINULÝ ČAS PROSTÝ – ZÁPOR, OTÁZKA
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
MINULÝ ČAS PROSTÝ PAST SIMPLE VY_32_INOVACE_ICT 185
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:6.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_ INOVACE_04_Minulý čas pravidelných sloves AUTOR: Bc. Petra Baťová.
Past Tense Simple Past Questions Negatives
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
PAST SIMPLE Minulý prostý čas.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Slovesa v minulém čase 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Ivana Trembulaková ČísloVY_22_INOVACE_2196 NázevPast simple Téma hodinyMinulý čas PředmětAnglický.
Anotace Vazba “BE SUPPOSED TO” Vysvětlení použití této vazby na příkladech Věty na procvičení.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA, HLUŠICE AUTOR: PAEDDR. VAŇKOVÁ MARCELA ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_1A_20_CAN,
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_ 11 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What did you do yesterday?
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Dana Vítová Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_ANGLICKY_JAZYK_RECOVE_DOVEDNOSTI_05.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Hana Kletečková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ K 20 – Past simple 7. tř. TEMA: Anglický.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: PaedDr. Vaňková Marcela Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_3C_13_.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_07_Past_simple.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Word order Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice, příspěvková organizace Litoměřice, Komenského 3 Autor: Pavel Vágai.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 2
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
VY_32_Inovace_ Past simple – to be Project 2
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 2
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_15Spojky.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
PAST SIMPLE: minulý čas prostý
Výukový materiál VY_22_INOVACE_22_ Phrasal verbs. Part 2
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Past simple – minulý čas prostý
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Střední škola obchodně technická , s. r. o. Číslo projektu
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

FOR PRE-INTERMEDIATE STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek PAST SIMPLE FOR PRE-INTERMEDIATE STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek

Content Introduction Use Past simple affirmative Past simple negative Past simple questions Short answers Spelling of the verb Exercises

Introduction This DUM was created as a support material for Pre-Intermediate students It sums up the uses, grammar and provides extra exercises

Use Minulý čas prostý používáme pro ukončené děje v minulosti Minulý čas prostý používáme pro krátké, delší i opakované situace a děje v minulosti. Minulým časem prostým vyjadřujeme také sled událostí, například ve vyprávění. Některé výrazy používané s min. časem prostým: last year, last month, five years ago, yesterday morning, in 1985

Past simple affirmative and negative The form of the verb in past simple is the same for all persons. In questions and negatives we use did/didn‘t auxiliary verb and the base form. I   He arrived She went It yesterday We didn't arrive You didn't go They Past simple questions and short answers When did she/you/they... arrive Did you go to school yesterday? Yes, I did./No, he didn‘t.

Spelling of the verb Regular verbs: Většinou přidáváme koncovku –ed, pokud sloveso končí na –e, připojíme pouze –d. Work - _____, start - _____, live - _____, move - ______ Pokud sloveso končí na souhlásku a –y, měníme -y na i a přidáváme –ed. Study - ______, carry -______ Pokud je sloveso jednoslabičné nebo končí na krátkou samohlásku a souhlásku – zdvojujeme tuto souhlásku. Stop - ______, plan - ______, regret - _______ Irregular verbs

Spelling of the verb Regular verbs: Většinou přidáváme koncovku –ed, pokud sloveso končí na –e, připojíme poze –d. Work - worked, start - started, live - lived, move - moved Pokud sloveso končí na souhlásku a –y, měníme -y na i a přidáváme –ed. Study -studied, carry - carried Pokud je sloveso jednoslabičné nebo končí na krátkou samohlásku a souhlásku – zdvojujeme tuto souhlásku. Stop - stopped, plan - planned, regret - regretted Irregular verbs

Exercises What is the past of the verbs? They are all irregular except one. Leave______ catch_______ hear_______ burn______ Say_______ take_______ give_______ carry______ Get______ can‘t_______ keep_______ think______ Put the words in correct order and make questions in past simple. 1 Russel / get up / why?.................................................................................... 2 his / be / where / parents?............................................................................. 3 his mother/ keep/ her purse/ where?........................................................... 4 the two burglars/ when / the police / catch?..............................................

Exercises What is the past of the verbs? They are all irregular except one. Leave_LEFT catch_CAUGHT hear_HEARD burn_BURNT Say_SAID take__TOOK give__GAVE carry_CARRIED Get_GOT can‘t_COULD keep_KEPT think_THOUGHT Put the words in correct order and make questions in past simple. 1 Russel / get up / why?..........................Why did Russel get up?................... 2 his / be / where / parents?.................Where were his parrents?.................. 3 his mother…………………..Where did his mother keep her purse?....... 4 the two burglars………..When did the police catch the two burglars.......

Exercises Complete the sentences. Put the verb into the correct form, positive or negative. 1 It was warm, so I ………off my coat. (take) 2 The film wasn‘t very good. I ………… it very much. (enjoy) 3 I knew Sarrah was very busy, so I …………….her. (disturb) 4 I was very tired, so I …………the party early. ( leave) 5 The bed was very uncomfortable. I…………..very well. (sleep) 6 The window was open and a bird……….. into the room.(fly) 7 The hotel wasn‘t very expensive. It ………….very much.(cost) 8 I was in a hurry, so I…………..time to phone you. (have) 9 It was hard carrying the bags. They ………… very heavy. (be)

Exercises Complete the sentences. Put the verb into the correct form, positive or negative. 1 It was warm, so I TOOK off my coat. (take) 2 The film wasn‘t very good. I DIDN‘T ENJOY it very much. (enjoy) 3 I knew Sarrah was very busy, so I DIDN‘T DISTURB her. (disturb) 4 I was very tired, so I LEFT the party early. ( leave) 5 The bed was very uncomfortable. I DIDN‘T SLEEP very well. (sleep) 6 The window was open and a bird FLEW into the room.(fly) 7 The hotel wasn‘t very expensive. It DIDN‘T COST very much.(cost) 8 I was in a hurry, so I DIDN‘T HAVE time to phone you. (have) 9 It was hard carrying the bags. They WERE very heavy. (be)

ZDROJE Murphy, R. English Grammar In Use. 3.ed. Italy : Cambridge University Press, 2004. ISBN 0512532982. s. 11. Falla. T., Davies, P., A. Maturita Solutions Pre-Intermediate Student‘s Book, China : Oxford University Press 2012. ISBN 9780194551694. s. 107. Falla. T., Davies, P. A., Maturita Solutions Pre-Intermediate Workbook, China : Oxford University Press 2012. ISBN 9780194551717. s. 110. Soars, L., Soars, J. New Headway English Course. 3. ed. China : Oxford University Press, 2010. ISBN-13: 9780194715096. s. 54, 142, 143.