Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0188 Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Interpunkční znaménka Označení materiálu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Grafická a formální úprava písemných projevů
Advertisements

Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: EU Název: Typografická pravidla Autor: Mgr.
Základní pravidla pro psaní textů
Úprava písemností zpracovaných textovými editory (typografie)
Základní typografická pravidla
Textový procesor Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
Základní typografická pravidla
Zásady při pořizování rukopisů. Obecná pravidla  Používat znakové a odstavcové styly.  Zapnout automatickou kontrolu pravopisu.  Vypnout automatické.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Objednávka Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PUK.OA2.906.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Základy psaní textu Interpunkční znaménka tečka(.), čárka(,)
PRÁCE S TEXTEM Kapitola 3.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Základní typografická pravidla
Název: Jak správně psát VY_32_inovace_VT5_04 Oblast: Výpočetní technika Stručná anotace: Popis psaní jednoduchého dokumentu. Jak vytvářet odstavce. Výběr.
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: dubna 2012
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Petr Benda Název materiálu: Daně – opakování I Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO.OA
Základní pravidla typografie
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Výpočetní technika I garant předmětu, přednášky, cvičení, konzultace, zápočet: Ing. Petr Jedlička Ústav informatiky (budova Q, 1. patro) místnost č. 2.62,
Jak správně psát O. Kánský Typografická pravidla snadná čitelnost textu estetický vzhled dokumentu ČSN v běžných textových editorech nelze.
Informační zdroje Pravidla českého pravopisu
Typografické zásady Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Základní typografická pravidla
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tématická oblastOdborné předměty – Dopisy a tabulky podle ČSN.
Základní typografické zásady
Word Textový editor.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK248.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_ INOVACE _08_CJL_NP2 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK227.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Tabulky — dokončení.
Základní typografická pravidla
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Formální úprava dokumentů vytvořených v textových editorech
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Úprava tabulek Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PUK.OA2.903.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základní typografické zásady
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
ROZDĚLOVACÍ ZNAMÉNKA Mgr. Michal oblouk.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_054 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Značky Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PUK.OA2.916.
3. ČÁST EDICE Microsoft Office PowerPoint & OpenOffice.org Impress Načítání… Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Josef Ledvoň.
TYPOGRAFICKÉ PRAVIDLA
Základy psaní textu Interpunkční znaménka tečka(.), čárka(,)
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_21-16 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_9A_19B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:9. Tematický okruh,
Typografie – hladká sazba Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
TYPOGRAFIE Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Základní pravidla typografie
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4A_20 TÉMA: MS_WORD
Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-16
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Word - základní typografická pravidla
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Typografická pravidla
Transkript prezentace:

Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Interpunkční znaménka Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PUK.OA2.913 Datum vytvoření: 20. prosince 2013 Vzdělávací oblast: Písemná a ústní komunikace Ročník: druhý – obchodní akademie, první – masér sportovní a rekondiční, třetí – sociální činnost Název školy: Střední škola, základní škola a mateřská škola pro zrakově postižené, Brno, Kamenomlýnská 2

Anotace   Tento učební materiál seznamuje žáky s pravidly pro psaní interpunkčních znamének. Odpovídá ČSN

Metodické pokyny Tento materiál je určen k výkladu a procvičování probraných pravidel. Určeno pro výuku v počítačové učebně vybavenou dataprojektorem.

Zdroje   KULDOVÁ, O.,FLEISCHMANNOVÁ, E. Jak psát obchodní dopisy a jiné písemnosti. 6., upravené vydání. Praha: Fortuna, 2007, 200 s. ISBN

Interpunkční znaménka

  Tečka, čárka, dvojtečka, středník, vykřičník, otazník   K předcházejícímu slovu se připojují bez mezery.   Za znaménkem děláme mezeru – existují však i výjimky. Zařizujete domácnost? Nabízíme širokou škálu nábytku. Přijďte si vybrat!

Interpunkční znaménka   Následuje-li více interpunkčních znamének za sebou, děláme mezeru za posledním z nich. Trpíte-li bolestmi hlavy, svalů, kloubů apod., navštivte naši ambulanci.   Tečka za zkratkou na konci věty platí zároveň jako tečka za větou. Pobyt je vhodný pro rodiny s dětmi, školní výlety apod. Ceny jsou smluvní.

Tři tečky   Nahrazují vynechaný text nebo pokračování výčtu.   Jsou vždy tři.   Tečka za větou se za trojtečkou již nepíše.   Oddělují se od předcházejícího textu mezerou. V září se nejčastěji nakupují sešity, složky, obaly, …, proto toto zboží figuruje v nabídkových letácích.   Pokud se jedná o zámlku, připojují se tři tečky k textu bez mezery. Ach, to bylo krásné…!

Spojovník   Spojovník spojuje dva výrazy nebo dvě části slova bez mezer: anglicko-český slovník okres Plzeň-sever Frýdek-Místek Jana Malá-Raková budete-li učební obor lakýrník-natěrač   Pozor - spojovník má poloviční délku pomlčky, na klávesnici je vlevo od pravého Shiftu.

Pomlčka   Pomlčku oddělujeme z obou stran mezerami.   na klávesnici: CTRL + minus na numerické klávesnici   oddělení větných celků Dobré pivo – nejlépe Plzeň – neodmítnu.   ve významu „proti“ zápas Kometa – Sparta

Spojovník  pomlčka   označení vzdálenosti dálnice Praha – Plzeň   Ve smyslu „až do, od do“ se mezera nepoužívá. 25–28 °C str. 150– – – ale je možné: –

Závorky a uvozovky   Přiléhají bez mezer k začátku a konci výrazu.   Uzavírají-li celou větu, je ukončovací interpunkční znaménko v závorce.   Přednostně používáme závorky kulaté. Pro děti od šesti do deseti let jsou vhodné různé stolní hry (stolní fotbal, kulečník). (Před začátkem hry si přečtěte pravidla.) Udělal „myšku“. Namítla: „Tobě se nedá odporovat.“   Vnitřní uvozovky: ‚ ‘ Odpověděla: „Tobě se nedá říci ‚ne‘.“

Kam mezera nepatří?   ové adresy   webové adresy   ucelené značky   desetinné čárky   časové údaje   lomítka, měřítka a další   dvě interpunkční znaménka za sebou

Vyberte správně napsaný výraz VVeleta, o.p.s. VVeleta, o. p. s. VVeleta, o.p.s. OOpravujeme domácí elektrospotřebiče ( ledničky, pračky a sušičky ). OOpravujeme domácí elektrospotřebiče (ledničky,pračky a sušičky). OOpravujeme domácí elektrospotřebiče (ledničky, pračky a sušičky).

TTel. č.: TTel.č. : TTel.č.: ččesko - německý slovník ččesko- německý slovník ččesko-německý slovník HHladina řeky se za ním uzavřela …! HHladina řeky se za ním uzavřela…! HHladina řeky se za ním uzavřela … !

BBrno-Kohoutovice BBrno -Kohoutovice BBrno - Kohoutovice zzápas Česko–Kanada zzápas Česko– Kanada zzápas Česko – Kanada sstrana 34–45 sstrana 34 –45 sstrana 34 – 45

žželezniční trať Břeclav – Vídeň žželezniční trať Břeclav –Vídeň žželezniční trať Břeclav - Vídeň KKrál se zeptal: „ Maruško, co je dražší než zlato?“ KKrál se zeptal:„ Maruško, co je dražší než zlato?“ KKrál se zeptal: „Maruško, co je dražší než zlato“? KKrál se zeptal: „Maruško, co je dražší než zlato?“ KKrál se zeptal: „ Maruško, co je dražší než zlato “? KKrál se zeptal: „Maruško, co je dražší než zlato ?“ KKrál se zeptal: „Maruško, co je dražší než zlato?“.