1. Poskytování informací komunikace mezi uchazečem a zadavatelem Dobrá praxe = Otevřenost 2 kvalita & množství forma a způsob uveřejňování a poskytování.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZMĚNY ZÁKONA O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH
Advertisements

NEJČASTĚJŠÍ POCHYBENÍ ZADAVATELE při zadávání veřejných zakázek
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE Integrovaný plán rozvoje města Český Těšín „Revitalizace významně postižené městské části SVIBICE“ DOBRÝ DEN!
Dohled nad zadáváním veřejných zakázek v České republice
1 Struktura dotačních titulů Středočeského kraje pro rok 2014.
ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK Úřad pro ochranu hospodářské soutěže
Úspěšné podání nabídky a obrana při vyloučení zadavatelem
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Obchodní společnosti.
Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Liberec, 19. května 2008.
Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
PROHLUBOVÁNÍ VZDĚLÁVÁNÍ LÉKAŘŮ IPVZ Plzeň České Budějovice.
Možnosti kontroly veřejných zakázek Oživení, o. s.
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Zlepšení prostředí v problémových sídlištích Centrum pro regionální rozvoj ČR Zadávání veřejných zakázek.
Směrnice Rady Libereckého kraje č. 3/2006 k zadávání veřejných zakázek Libereckým krajem a jím zřizovanými příspěvkovými organizacemi Liberec, 9. dubna.
ZÁKON 139/2006 O koncesních smlouvách a koncesních řízeních (koncesní zákon)
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
Zadávací dokumentace Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
A UDIT VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY
Seminář pro žadatele k 18. a 19. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 9. –
Novela zákona o veřejných zakázkách Porada s ekonomy neškolských příspěvkových organizací Jihomoravského kraje Mgr. Michal Lipovský.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
Seminář pro žadatele k 14. výzvě IROP „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání“ a 15. výzvě „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání pro sociálně vyloučené.
PROVÁDĚCÍ PŘEDPISY transparentní novela zákona Vlastimil Fidler 1.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP a OP LZZ zvláštní část Závazná postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
SETKÁNÍ ZÁSTUPCŮ STATUTÁRNÍHO MĚSTA PŘEROVA SE ZÁSTUPCI PODNIKATELSKÉ VEŘEJNOSTI „NOVELA ZÁKONA č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách “ Odbor: Vnitřní.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazné postupy pro.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Seminář pro žadatele k 49. výzvě IROP „Deinstitucionalizace sociálních služeb za účelem sociálního začleňování II." Zadávání a kontrola veřejných zakázek.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK Seminář pro příjemce 10. ledna 2012.
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
Seminář pro žadatele k 34. a 35. výzvě IROP „Sociální bydlení (pro SVL)" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ (zvláštní část) Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek Mgr. Barbora Dedková - Specialista na administraci VZ Seminář pro SC 1.3 ZVÝŠENÍ PŘIPRAVENOSTI K ŘEŠENÍ A ŘÍZENÍ.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Seminář pro žadatele IROP „Administrace projektů ve fázi realizace"
Seminář pro žadatele k 25. výzvě IROP „KNIHOVNY"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Přednáška č. 10 Hodnocení veřejných zakázek - druhá část
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů EU, nespadajících pod aplikaci zákona.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Transkript prezentace:

1

Poskytování informací komunikace mezi uchazečem a zadavatelem Dobrá praxe = Otevřenost 2 kvalita & množství forma a způsob uveřejňování a poskytování informací

Uveřejňování zadávacích podmínek 3 Špatná praxe: nekompletní projektová dokumentace zadávací dokumentace = 1 CD za Kč cena zadávací dokumentace

Dobrá praxe: veřejné a kompletní zadávací podmínky a projektová dokumentace ke dni zahájení 4 Uveřejňování zadávacích podmínek

Poskytování informací 5 Dodatečné informace k zadávacím podmínkám: Způsob, jakým lze žádat o dodatečné informace Kvalita poskytnutých dodatečných informací

Dodatečné informace k zadávacím podmínkám: Způsob, jakým lze žádat o dodatečné informace (DI) 6 Poskytování informací Dobrá praxe: žádost o poskytnutí DI lze zaslat prostým em na ovou adresu uvedenou v zadávacích podmínkách

Dodatečné informace k zadávacím podmínkám: Způsob, jakým lez žádat o dodatečné informace (DI) 7 Poskytování informací Špatná praxe: žádosti o DI lze zasílat je doporučenou poštou v obálce označené předepsaným způsobem musí být patrno, kdo žádost činí pokud se nejedná o statutární orgán společnosti, součástí žádosti musí být i plná moc s úředně ověřenými podpisy

“ „ 8 Poskytování informací - žádosti Příklad žádosti: z předložené projektové dokumentace vyplývá, že součástí díla jsou 4 lavičky, ve výkazu výměr je však uveden počet laviček 2, prosíme o opravu.

“ „ Dobrá praxe: Vaši žádost o dodatečné informace jsme postoupili projektantovi. Na základě vyjádření projektanta zašleme upravený výkaz výměr. Zároveň předpokládáme, že přiměřeným způsobem prodloužíme lhůtu pro podávání nabídek. 9 Poskytování informací - žádosti

„ “ Špatná praxe: Oceňte dle zadávacích podmínek 10 Poskytování informací - žádosti

Protokoly o posouzení a hodnocení kvalifikace a nabídek  Způsob poskytnutí  Obsah protokolů 11 Poskytování informací

Dobrá praxe: na základě žádosti je em zaslán scan protokolu součástí je tabulka, ze které lze jednoznačně identifikovat seznam referenčních staveb, o jakou stavbu se jedná a kdo byl objednatelem 12 Poskytování informací - protokol o posouzení kvalifikace

Špatná praxe: Po 14 dnech od doručení vyloučení pro nesplnění kvalifikace nám bylo umožněno nahlédnout do protokolu z něhož jsme se dozvěděli: a)název dokladu – „Referenční list“ b)označení osoby, která doklad vyhotovila – „nečitelný podpis“ c)označení dodávek, služeb či stavebních prací poskytnutých dodavatelem – „stavební práce – zateplení budovy“ 13 Poskytování informací - protokol o posouzení kvalifikace

Dobrá praxe: na základě písemné žádosti nám je zaslán scan zprávy, která obsahuje i záznamy z jednání hodnotící komise každé rozhodnutí komise je popsáno a zdůvodněno přílohou jsou znalecké posudky… 14 Poskytování informací - zpráva o posouzení a hodnocení nabídek

Špatná praxe: Po písemné výzvě a po nejméně týdenní prodlevě zadavatel umožnil nahlédnout do Zprávy která v případě, že žádnou z nabídek nevyřadila obsahuje jen 3 tabulky (seznam posouzených nabídek, výsledek hodnocení nabídek, složení hodnotící komise), opsanou část zadávacích podmínek (způsob hodnocení) a větu: „Žádná z nabídek nebyla shledána, že by obsahovala mimořádně nízkou nabídkovou cenu“. 15 Poskytování informací - zpráva o posouzení a hodnocení nabídek

Problémy v zadávací dokumentaci Způsob prokazování kvalifikace: Zákonné požadavky pro Osvědčení jsou: cena stavby, doba, místo provádění stavebních prací údaj o tom, zda byly tyto stavební práce provedeny řádně a odborně 16

Problémy v zadávací dokumentaci Způsob prokazování kvalifikace: Dobrá praxe: pokud zhotovitel není schopen prokázat splnění kvalifikace prostřednictvím osvědčení, může ji splnit čestným prohlášením 17

Problémy v zadávací dokumentaci Způsob prokazování kvalifikace: Špatná praxe: Osvědčení musí mít detailní rozpis – např. vzduchotechniky za 2 mil. Kč ve stavbě za 3 mld. Kč 18

Problémy v zadávací dokumentaci Smlouva o dílo: Nevyvážená smlouvy Vysoké smluvní pokuty Nekonečné (stále se obnovující) bankovní záruky Záruční doby 19

Problémy v zadávací dokumentaci Smlouva o dílo: Špatná praxe: „smluvní pokuta za nesplnění dílčího milníku ve výši 5% z ceny zakázky za den prodlení“ 20

Možnosti na zlepšení zadávaní VZ přiblížení se pravidlům dobré praxe Berte zákon jako minimum dobré praxe a efektivního zadávání veřejných zakázek Co je v souladu se zákonem, nemusí být zároveň v souladu s dobrou praxí, které zajišťuje efektivní zadávání veřejných zakázek Výklad zákona se mění Zákon někdy záměrně nedává dostatečně jasná pravidla, jak postupovat Zákon svádí k formalismu 21

Zadavatelé, kteří zadávají v souladu s pravidly Dobré praxe jsou důvěryhodnější pro uchazeče, a proto mají větší šanci, že získají výhodnou nabídku. 22

Jsme připraveni předkládat vám ty nejlepší nabídky a následně provést profesionální práci 23