1 Prezentace žen v hlavním televizním zpravodajství Prezentace žen v hlavních zpravodajských relacích celoplošných televizí 1.srpen – 1. září 2006.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SAFE. SAFE - Systém evidence a ohodnocení dobrovolnické práce jako nástroje zvýšení transparentnosti a efektivity hospodaření v NNO Cíle projektu SAFE.
Advertisements

Vliv médií na české politické stranictví, mediální tvorba limitů veřejné oponentury a kontroly výkonu moci v České republice v 90. letech 20. století.
Bez obalu – mediální analýza 1 Analýza publicistického pořadu Bez obalu září – říjen 2005.
Ženy v médiích 1 Analýza přítomnosti žen v médiích leden 2002 – duben 2003.
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Potřeby a strategický rozvoj měst v evropském kontextu Oldřich Vlasák Poslanec Evropského parlamentu Předseda Svazu měst a obcí České republiky Konference.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Činnost Celostátní sítě pro venkov v České republice.
Aktuální stav opatření V.2 zřízení Celostátní sítě pro venkov Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
Veřejná správa 5RE901Teorie a management veřejné správy Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání.
Různé role zástupce ředitele školy
Řídící struktury : malé a velké organizace
Projekt Svazu na podporu meziobecní spolupráce v ČR Prohlubování meziobecní spolupráce na území ORP Kutná Hora.
Celostátní síť pro venkov
Analýza KSČM– Prezentace KSČM ve zpravodajství a politických diskuzních pořadech rok 2004.
Veřejná správa velmi významná problematika, proto nelze ponechat na smluvní volnosti právní normy upravující výkonnou státní moc = správní právo správní.
Mechanismy evaluace kulturních služeb
Veřejná správa – úvod.
Efektivní transfer technologií základní informace o projektu Národní dialog – © 2010 EF-TRANS.
Zobrazování politiky (a političek) v médiích Ústí nad Labem, Jana Smiggels Kavková, M.A. o. s. Fórum 50 %
MEZINÁRODNÍ SROVNÁVACÍ STUDIE Produkt RP Podpora Romů v Praze.
Sociální psychologie Sociální skupiny.
Datum: Zpracovali: Tomáš Hirt, Daniel Hůle, Ladislav Toušek Analýza potřebnosti služeb sociální prevence v Plzeňském kraji Zadavatel:
funkce médií ve společnosti moc médií
1 Vliv médií na veřejné mínění Politické strany a média Analýza vlivu médií na volební rozhodování leden 2005 – 15.květen 2006.
Mediální analýza zpravodajství o KSČM 1 4. červen 2006 – 1. červen 2007.
Asociace výzkumných organizací Asociace výzkumných organizací – činnost a poskytované služby Ing. Václav Neumajer výkonný předseda Asociace výzkumných.
Celostátní síť pro venkov. Obsah  Cíle, nástroje a zásady Sítě  Organizační zajištění Sítě  Tématické pracovní skupiny  Kontaktní místa Sítě  Informační.
© 2008 MEDIA TENOR 1 Prezentace tématu „umístění radarové základny v Brdech“ ve zpravodajství České televize.
© 2007 MEDIA TENOR 1 Mediální analýza zpravodajství o ČRo1 - Radiožurnálu Mediální analýza zpravodajství o ČRo1 – Radiožurnálu.
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
Partnerství u projektů financovaných z Globálních grantů Sociální inkluze v kontextu přípravy na nové programovací období – zkušenosti, problémy a překážky.
Televizní vysílání v České republice
ČTK a státní správa komunikace v zájmu veřejnosti.
Vertikální sociální diferenciace Sociální diferenciace je součástí problematiky sociální struktury. Znamená vydělování a rozlišování jednotlivých částí.
Struktura vlastnictví 100%. Parlament Vláda Nadační trust Správní rada Vzdělávací společnost Správa Švédského rozhlasu (SRF) Rozhlasová služba ve městě.
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
Národní účty - aplikace
Zpravodajská licence, par. 12 Občanského zákoníku Fyzická osoba má právo na ochranu projevů osobní povahy, proto mohou být použity nebo pořízeny jen se.
Sociální diferenciace
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Buďte v obraze Služby pro veřejnou správu oblasti monitorování médií NEWTON INFORMATION TECHNOLOGY, s.r.o. Politických vězňů 10, Praha 1
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky Příspěvek Ministerstva vnitra k informatizaci územních samospráv Ing. Tomáš Holenda ředitel.
Když je 50 % víc než 100 %. Základní informace Cíl: Zhodnocení mediálního pokrytí a obrazu organizace Fórum 50 % v období Metoda:
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.
Základní informace o programu PS ESPON Území programu a rozpočet Programové území - 28 států EU + 4 partnerské státy - Švýcarsko, Norsko, Lichtenštejnsko.
Asociace sociálního podnikání. Cíle Asociace sociálního podnikání  ASP založena za účelem podpory sociálního podnikání, hledání činností pro sociální.
Výzkumné techniky Neintervenující výzkumné techniky Sekundární analýza
Současné prostředí v České republice pro víceúrovňové vládnutí RNDr. Josef Postránecký Ministerstvo vnitra.
INFORMAČNÍ SYSTÉMY PRO KRIZOVÉ ŘÍZENÍ POUŽITÍ INFORMAČNÍCH SYSTÉMŮ PRO MODELOVÁNÍ A SIMULACE KRIZOVÝCH SITUACÍ - T3 ING. JIŘÍ BARTA Operační program Vzdělávání.
Vytrvalostí a dalším vzděláváním k vyšším kompetencím v oblasti tělesné kultury a zdravého životního stylu SPORTEM PRO LEPŠÍ ŽIVOT Vzděláváním k vyšším.
České školství v mezinárodním srovnání České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education.
Sociální struktura 1. Sociální diferenciace, vertikální diferenciace 2. Sociální skupina 3. Sociální mobilita.
Mezioborovým vzděláváním ke zvýšení bezpečnosti seniorů 29. října 2015 Republikový výbor pro prevenci kriminality.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání P-KAP: Kariérové poradenství prezentace pro Olomoucký kraj Mgr. Miroslav.
MIKROEKONOMIKA Ekonomika neziskových organizací. Společenský význam neziskových organizací Nezisková organizace (nonprofit, nověji not-for-profit) = organizace,
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Analýza parkujících vozidel v lokalitě „Ládví“
Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu
Trh práce v ČR, veřejné služby zaměstnanosti ČR
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
PŘÍLOHA Č. 4 – PROFIL OSOB ŽIJÍCÍCH V DOTÁZANÝCH RODINÁCH
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR)
Ukazatele kvality Program školení.
Co říkají sociální pracovníci o sociální práci. PhDr
Seminář ,,Právo a podnikání v digitálním věku” - Ostrava,
Seminář ,,Právo a podnikání v digitálním věku” - Ostrava,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Transkript prezentace:

1 Prezentace žen v hlavním televizním zpravodajství Prezentace žen v hlavních zpravodajských relacích celoplošných televizí 1.srpen – 1. září 2006

2 Prezentace žen v hlavním televizním zpravodajství Prezentace žen v hlavních zpravodajských relacích celoplošných televizí Média: Události, Televizní noviny, Zpravodajský deník Období: 1.srpen – 1. září 2006 Realizace: Media Tenor, s.r.o. Marek Síbrt U Tiskárny 9, Ostrava Tel/fax: Stav:

3 Prezentace žen v hlavním televizním zpravodajství Metodologický úvod Analýza sleduje intenzitu a formu prezentace žen v hlavních zpravodajských relacích 3 celoplošných televizí v České republice v období od 1. ledna do 1. září Obsahová analýza médií je systematickým shrnutím obsahu a formy zpravodajství. Příspěvky jsou kódovány podle předem dané metodiky kontrolovatelným způsobem, využíván je speciálně upravený software. Výsledky týmu spolupracovníků jsou kontrolovány několikastupňově. Noví spolupracovníci absolvují před svým definitivním zařazením do týmu přibližně 60 hodin školení. To umožňuje dosažení % shody dat. Obsahová analýza médií slouží jako zpětná vazba pro veřejně činné osoby a organizace. Zároveň je využitelná k plánování témat komunikace a dosažení vyšší míry porozumění s prvky komunikačního kanálu. Společnost Media Tenor je prostřednictvím svých analytiků ochotna kdykoli zodpovědět případné metodologické dotazy týkající se této analýzy. Pro analýzu byla role prezentace ženských protagonistek rozdělena pro větší přehlednost do několika kategorií, z nichž některé je vhodné pro adekvátní interpretaci výsledných dat specifikovat: 1) osoba ve výkonném postavení (člen organizace, v níž nezastává řídící post, ale jeho podřízenost není přímo vyjádřena); 2) privátní role (osoba svou aktivitou nesleduje hospodářský prospěch, aktivita není způsobem obživy, charakter aktivity je soukromý, tzn. není veřejně kontrolovatelná); 3) podřízené postavení (profesní role - pouze v těch případech, kdy je podřízenost přímo pojmenována); 4) samostatně činná osoba (osoba realizující aktivitu za účelem vydělávání obživy; aktivita spadá pod veřejnou kontrolu; osoby nejsou součástí větší organizační struktury, které by byly podřízeny); 5) reprezentant (osoba oficiálně pověřená hovořit za subjekt, který zastupuje); 6) veřejně činná osoba (politik, zástupce státní správy v politické funkci; vysoký představitel mezinárodní politické scény); 7) expert (odborník, který se na základě svých kompetencí vyjadřuje k prezentovanému obsahu)

4 Prezentace žen v hlavním televizním zpravodajství M. Němcová byla před R. Kovářovou nejprezentovanější ženou v rámci hlavního televizního zpravodajství. Privátní stanice prezentovaly relativně více ženských protagonistek než Události ČT, zmiňovaly je ale častěji v rolích s nižším společenským statusem Podíl žen v hlavním televizním zpravodajství Média: Události, Televizní noviny, Zpravodajský deník; Období: 1.1. – TOP 15 nejprezentovanějších žen

5 Prezentace žen v hlavním televizním zpravodajství Události zmiňovaly častěji než relace komerčních televizí ženy v nadřízeném postavení, v pozici veřejně činných osob a expertek na danou problematiku. TV NOVA naopak nejčastěji představila ženy v pozici obětí a v privátní roli Role a zařazení prezentovaných žen v jednotlivých relacích Média: Události, Televizní noviny, Zpravodajský deník; Období: 1.1. –

6 Prezentace žen v hlavním televizním zpravodajství TM Ministerstva vnitra R. Kovářová byla před M. Němcovou nejčastěji prezentovanou ženou v rámci Televizní novin. Na rozdíl od dalších dvou relací se v TOP 15 nejčastěji představených žen neobjevila žádná zahraniční protagonistka Role prezentovaných žen v Televizních novinách Média: Události, Televizní noviny, Zpravodajský deník; Období: 1.1. – TOP 15 nejprezentovanějších žen v Tel. novinách

7 Prezentace žen v hlavním televizním zpravodajství Ministryně zahraničí C. Riceová byla po nejvyšší státní zástupkyni R. Vesecké 2. nejčastěji zmiňovanou ženou v Událostech. V relaci převažovala prezentace žen v privátní roli méně než v případě soukromých televizí Role prezentovaných žen v Událostech Média: Události, Televizní noviny, Zpravodajský deník; Období: 1.1. – TOP 15 nejprezentovanějších žen v Událostech

8 Prezentace žen v hlavním televizním zpravodajství Na prvních dvou místech nejprezentovanějších žen se stejně jako v případě Televizní novin umístily, i když v obráceném pořadí, M. Němcová a R. Kovářová. Kandidatura P. Topolánkové v senátních volbách ji posunula na 11. místo žebříčku Role prezentovaných žen v Deníku Média: Události, Televizní noviny, Zpravodajský deník; Období: 1.1. – TOP 15 nejprezentovanějších žen v Deníku

9 Prezentace žen v hlavním televizním zpravodajství Slovníček pojmů 1/2 Báze Počet pasáží/výpovědí/příspěvků, které byly zahrnuty do analýzy. Číslo v bázi se nemusí shodovat se součtem hodnot uvedených v grafu, graf může prezentovat pouze nejvýznamnější výsledky. Hlavní téma Obsahový aspekt, kterého se týkala převážná část příspěvku. V rámci každého příspěvku se stanovuje právě jedno hlavní téma. Kódování, kódovací kniha Standardizovaný postup získávání informací. Metodika je jednoznačně definována tzv. Kódovací knihou. Pro jednotlivé klienty je možné vytvářet odlišné metodiky v závislosti na sledovaných cílech spolupráce. Kontext Určuje, zda informace o subjektu je představena v pozitivním či negativním světle v závislosti na širších souvislostech (neurčuje tedy, jak je subjekt hodnocen, ale jakou povahu mají skutečnosti, s nimiž je spojován). Hovoříme o skrytém hodnocení, protože kontext má významný vliv na formování příznivého, či nepříznivého obrazu sledovaného subjektu. Období Časové období, které bylo analyzováno Obsahová analýza Systematické shrnutí obsahu a formy zpravodajství. Příspěvky nejsou interpretovány subjektivně, ale kódovány kontrolovatelným způsobem dle předem dané metodiky Pasáž Část příspěvku, která je ohraničena subjektem a tematizací Příspěvek Článek, ucelený televizní, nebo rozhlasový příspěvek. Kvantitativní analýza klasifikuje nový příspěvek s každou změnou autora (tematicky shodná čtená zpráva + reportáž jsou klasifikovány jako 2 příspěvky). Standardizovaná kvalitativní analýza klasifikuje čtenou zprávu a následnou reportáž jako 1 příspěvek. Proto se někdy mohou lišit údaje v bázi za shodné období. Subjekt O kom/o čem nás zajímají informace? subjektem může být firma, instituce, politická strana, osoba, město atp. Subjekt je detailně klasifikován na úrovni výpovědí (viz výpověď).

10 Prezentace žen v hlavním televizním zpravodajství Slovníček pojmů 2/2 Tematizace Jeden ze základních aspektů výpovědi. Klasifikuje obsah (postoj, činnost), s níž je subjekt ve výpovědi spojován. V rámci jednoho příspěvku může být kódováno více tematizací. Tendence Výslovné hodnocení sledovaného subjektu (osobnosti, politické strany, podniku). Může být negativní, neutrální nebo pozitivní. Za tendenci považujeme i projev souhlasu či odmítnutí. (V této analýze je v oblasti hodnocení využíván výhradně kontext – viz výše) Výpověď Segment informace, ve kterém je sledovaný subjekt citován nebo popisován. V případě analýzy osobností a podniků je výpověď tvořena těmito základními kategoriemi: subjekt – tematizace – tendence – kontext – autor výpovědi. Vztažný prostor Na jakou geografickou oblast se příspěvek vztahuje? Sleduje se dle dohody s klientem.