DIGITÁLNÍ U Č EBNÍ MATERIÁL Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0232 N á zev projektu EU pen í ze středn í m š kol á m Masarykova OA Jič í n N á zev š koly.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“
Advertisements

DIGITÁLNÍ U Č EBNÍ MATERIÁL Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ N á zev projektu EU pen í ze středn í m š kol á m Masarykova OA Jič í n N á zev š koly.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_19 Tematická.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
DIGITÁLNÍ U Č EBNÍ MATERIÁL Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ N á zev projektu EU pen í ze středn í m š kol á m Masarykova OA Jič í n N á zev š koly.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PROJEKT: CZ.1.07/1.5.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Rozbor neuměleckého textu
DIGITÁLNÍ U Č EBNÍ MATERIÁL Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ N á zev projektu EU pen í ze středn í m š kol á m Masarykova OA Jič í n N á zev š koly.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
DIGITÁLNÍ U Č EBNÍ MATERIÁL Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ N á zev projektu EU pen í ze středn í m š kol á m Masarykova OA Jič í n N á zev š koly.
DIGITÁLNÍ U Č EBNÍ MATERIÁL Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ N á zev projektu EU pen í ze středn í m š kol á m Masarykova OA Jič í n N á zev š koly.
DIGITÁLNÍ U Č EBNÍ MATERIÁL Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ N á zev projektu EU pen í ze středn í m š kol á m Masarykova OA Jič í n N á zev š koly.
Výukový materi á l zpracov á n v r á mci projektu EU pen í ze š kol á m Registračn í č í slo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Š ablona: III/2 Č. materi.
Digitální učební materiál
DIGITÁLNÍ U Č EBNÍ MATERIÁL Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ N á zev projektu EU pen í ze středn í m š kol á m Masarykova OA Jič í n N á zev š koly.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
DIGITÁLNÍ U Č EBNÍ MATERIÁL Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ N á zev projektu EU pen í ze středn í m š kol á m Masarykova OA Jič í n N á zev š koly.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
DIGITÁLNÍ U Č EBNÍ MATERIÁL Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ N á zev projektu EU pen í ze středn í m š kol á m Masarykova OA Jič í n N á zev š koly.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.3.4.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_ INOVACE _08_CJL_NP2 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
DIGITÁLNÍ U Č EBNÍ MATERIÁL Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ N á zev projektu EU pen í ze středn í m š kol á m Masarykova OA Jič í n N á zev š koly.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ U Č EBNÍ MATERIÁL Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ N á zev projektu EU pen í ze středn í m š kol á m Masarykova OA Jič í n N á zev š koly.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
DIGITÁLNÍ U Č EBNÍ MATERIÁL Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ N á zev projektu EU pen í ze středn í m š kol á m Masarykova OA Jič í n N á zev š koly.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ AKADEMIE, 17. listopadu.
DIGITÁLNÍ U Č EBNÍ MATERIÁL Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ N á zev projektu EU pen í ze středn í m š kol á m Masarykova OA Jič í n N á zev š koly.
Mgr. Milan Štěpita. * Nová vlna * Metoda * ¨A navíc… * Tvůrci * A také… * Miloš Forman.
rozbor věty rozbor souvětí spojovací výrazy
SPOJKY Mgr. Michal Oblouk.
Skladba souvětí.
DIGITÁLNÍ U Č EBNÍ MATERIÁL Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ N á zev projektu EU pen í ze středn í m š kol á m Masarykova OA Jič í n N á zev š koly.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ U Č EBNÍ MATERIÁL Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ N á zev projektu EU pen í ze středn í m š kol á m Masarykova OA Jič í n N á zev š koly MASARYKOVA OBCHODN Í AKADEMIE, 17. listopadu 220, Jič í n Předmět Český jazyk, Jazykově-literární seminář Tematický okruh Práce s neuměleckým textem a efektivní komunikace T é ma Interpretace textů 3 Označen í DUMU VY_12_INOVACE_111 Jm é no autora Petr Brož Datum vytvořen í 6. listopadu 2013 Anotace Materiál obsahuje výňatek k procvičování dovednosti porozumění neuměleckému textu. Výňatek je možné před rozborem vytisknout nebo postupovat formou prezentace.

Výňatek Svojí metodou, způsobem, jak s neherci komunikoval a otvíral prostor pro jejich přirozený projev, dosahoval nevídaných výsledků. V autentickém zintimnění své existence však neprofesionál před kamerou nebyl schopen sebeobrany tak jako herec, který se rolí „obalí“ a při vcítění udrží sebezáchovný odstup. Neherec je před kamerou obnažený a ohrožený, neboť de facto je sám sebou, i když učinkuje v předepsaných situacích a slovních partech. Pro režiséra to na jedné straně znamenalo neobyčejné tvůrčí možnosti a zároveň dilema: jak a kdy zasáhnout, aby je uchránil případné indiskrece.

Úkol 1, 2 Svojí metodou, způsobem, jak s neherci komunikoval a otvíral prostor pro jejich přirozený projev, dosahoval nevídaných výsledků. V autentickém zintimnění své existence však neprofesionál před kamerou nebyl schopen sebeobrany tak jako herec, který se rolí „obalí“ a při vcítění udrží sebezáchovný odstup. Neherec je před kamerou obnažený a ohrožený, neboť de facto je sám sebou, i když učinkuje v předepsaných situacích a slovních partech. Pro režiséra to na jedné straně znamenalo neobyčejné tvůrčí možnosti a zároveň dilema: jak a kdy zasáhnout, aby je uchránil případné indiskrece. Jaký druh textu výňatek představuje? Komu je nejspíš určen?

Úkol 3, 4 Svojí metodou, způsobem, jak s neherci komunikoval a otvíral prostor pro jejich přirozený projev, dosahoval nevídaných výsledků. V autentickém zintimnění své existence však neprofesionál před kamerou nebyl schopen sebeobrany tak jako herec, který se rolí „obalí“ a při vcítění udrží sebezáchovný odstup. Neherec je před kamerou obnažený a ohrožený, neboť de facto je sám sebou, i když učinkuje v předepsaných situacích a slovních partech. Pro režiséra to na jedné straně znamenalo neobyčejné tvůrčí možnosti a zároveň dilema: jak a kdy zasáhnout, aby je uchránil případné indiskrece. Odhadněte, o kterém režisérovi text pojednává. Jak se nazývá literární útvar, z něhož je výňatek?

Úkol 5, 6 Svojí metodou, způsobem, jak s neherci komunikoval a otvíral prostor pro jejich přirozený projev, dosahoval nevídaných výsledků. V autentickém zintimnění své existence však neprofesionál před kamerou nebyl schopen sebeobrany tak jako herec, který se rolí „obalí“ a při vcítění udrží sebezáchovný odstup. Neherec je před kamerou obnažený a ohrožený, neboť de facto je sám sebou, i když učinkuje v předepsaných situacích a slovních partech. Pro režiséra to na jedné straně znamenalo neobyčejné tvůrčí možnosti a zároveň dilema: jak a kdy zasáhnout, aby je uchránil případné indiskrece. Posuďte náročnost textu z hlediska jazykového. Posuďte náročnost textu z hlediska jazykového. Proč je výraz obalí uveden v textu výňatku v uvozovkách? Proč je výraz obalí uveden v textu výňatku v uvozovkách?

Úkol 7 Uveďte význam cizích slov: autentickýintimníindiskrecedilema Využijte Slovník spisovné češtiny.

Úkol 8 Svojí metodou, způsobem, jak s neherci komunikoval a otvíral prostor pro jejich přirozený projev, dosahoval nevídaných výsledků. V autentickém zintimnění své existence však neprofesionál před kamerou nebyl schopen sebeobrany tak jako herec, který se rolí „obalí“ a při vcítění udrží sebezáchovný odstup. Neherec je před kamerou obnažený a ohrožený, neboť de facto je sám sebou, i když učinkuje v předepsaných situacích a slovních partech. Pro režiséra to na jedné straně znamenalo neobyčejné tvůrčí možnosti a zároveň dilema: jak a kdy zasáhnout, aby je uchránil případné indiskrece. V první větě textu výňatku vyhledejte slova neohebná a přiřaďte je ke slovním druhům.

Úkol 9 Svojí metodou, způsobem, jak s neherci komunikoval a otvíral prostor pro jejich přirozený projev, dosahoval nevídaných výsledků. V autentickém zintimnění své existence však neprofesionál před kamerou nebyl schopen sebeobrany tak jako herec, který se rolí „obalí“ a při vcítění udrží sebezáchovný odstup. Neherec je před kamerou obnažený a ohrožený, neboť de facto je sám sebou, i když učinkuje v předepsaných situacích a slovních partech. Pro režiséra to na jedné straně znamenalo neobyčejné tvůrčí možnosti a zároveň dilema: jak a kdy zasáhnout, aby je uchránil případné indiskrece. Proveďte větný rozbor označeného souvětí v textu.

Řešení úkolů Text neumělecký, odborný 2. Zasvěceným zájemcům o filmové umění 3. O Miloši Formanovi 4. Monografie 5. Text je poměrně náročný, neboť obsahuje větší množství cizích slov 6. Slovo je použito v přeneseném (ne tedy původním) významu.

Řešení úkolů 7 Autentický – původní, hodnověrný, pravý Intimní – důvěrný, soukromý, (důvěrně) přátelský Indiskrece – nedostatek mlčenlivosti, prozrazení tajemství Dilema – nutnost volby mezi dvěma vylučujícími se možnostmi

Řešení úkolu 8 jak = spojka jak = spojka s = předložka a = spojka pro = předložka

Řešení úkolu 9 Neherec je před kamerou obnažený a ohrožený, neboť de facto je sám sebou, i když učinkuje v předepsaných situacích a slovních partech. Souvětí souřadné ( 2 věty hlavní, 1 vedlejší) Významový poměr mezi větami hlavními je příčinný Věta vedlejší je příslovečná přípustková.

Zdroj PŘADNÁ Stanislava. Miloš Forman, Filmař mezi dvěma kontinenty, Host, Brno 2009, ISBN , s PŘADNÁ Stanislava. Miloš Forman, Filmař mezi dvěma kontinenty, Host, Brno 2009, ISBN , s. 207.