Podpora multikulturní výchovy na ZŠ – rozvoj tolerance a sociálních kompetencí CZ.1.07/1.2.08/02.0006.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
2.stupeň ZŠ Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Advertisements

Název: Poškozování lidských práv Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová
„Rozvoj vzdělávání žáků karvinských základních škol
EVROPA OBYVATELSTVO VLASTIVĚDA 5.ročník Gabriela Mikulková 2013.
AMERIKA Hospodářství, obyvatelstvo III2-Z7-I-07
vytvořený v projektu OP VK
Obyvatelstvo AMERIKY.
MIGRACE.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Tolerance a nesnášenlivost ve společnosti - rasismus
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
OBYVATELSTVO AMERIKY.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
AMERIKA OBYVATELSTVO.
Europoidní Negroidní Mongoloidní
Lidské rasy.
RASISMUS.
Domorodý kmen. Sedmáci si zkusili představit, že jsou členy domorodého kmene, který žije někde v Jižní Americe, Africe… Sedmáci si zkusili představit,
VY_32_INOVACE_2D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
VY_32_INOVACE_07 Obyvatelstvo Ameriky - pracovní list
Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Sociální patologie SCPT SCPA
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
DEKOLONIZACE.
Francie po 30leté válce Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Republika Jižní Afrika JUDr. Maxim Tomoszek. Charakteristika země 1,221 mil. km 2 47 mil. obyvatel 3 hlavní města – Pretoria (moc výkonná), Bloemfontein.
Lidské rasy, národy, jazyky
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
První fáze dekolonizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
Rasismus Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
VELKÁ BRITÁNIE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Inkluze a integrace v ČR v kontextu nerovností v celém vzdělávacím systému Jana Straková ÚVRV, PedF UK
Kmoch, Zheliznyak, Pokorný a Hozman
Válka Severu proti Jihu
OBYVATELSTVO AMERIKY.
Geografie Věda, která zkoumá krajinnou sféru (od 6 – 70 km pod zemským povrchem – až po 30 km nad zemským povrchem) Jaký je svět kolem nás? Proč je plný.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_63_01 Název materiáluObyvatelstvo.
Vždy jsem pohrdal línými bílými lidmi. Teď už můžu mluvit i o líných černých lidech. Jste chudí, protože jste nedodělali školu, berete drogy, máte tři.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C.
LIDSKÉ RASY.
MKV – 400x na českých školách Zahájení projektu: Ukončení projektu:
PROBLÉMY LIDSKÉ NESNÁŠENLIVOSTI
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Digitální učební materiál
Tereza Mrvíková Olena Povkhanych
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Lidské rasy.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.13_lidska_prava_opakovani Datum: Ročník: sedmý.
Obyvatelstvo Na Zemi žije v současnosti více než 7 miliard lidí.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_14_23_USA v 50. a 60. letech 20. století.
Tolerance k národnostním menšinám
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ NOVOVĚK
NACISMUS V NĚMECKU.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_06_Z67_02
Historie a současnost rasismu v USA
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Porušování lidských práv
MIGRACE.
ŠABLONA III/2 KONEC KOLONIÁLNÍCH ŘÍŠÍ Mgr. Lucie Opltová – 1
Základní škola, Hradec Králové
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Britské impérium.
Občanská válka v USA.
Rasy, národy a náboženství
AMERIKA - obyvatelstvo
Transkript prezentace:

Podpora multikulturní výchovy na ZŠ – rozvoj tolerance a sociálních kompetencí CZ.1.07/1.2.08/

Rasismus a xenofobie Ondřej Daniel

Rasismus Přesvědčení o nadřazenosti vlastní rasy nad ostatními Otázka samotné existence ras – jejich míšení a řada podskupin

Xenofobie Chorobný strach z cizinců

Kontakt s Druhými - conquista Conquista – dobývání Ameriky Španěly

Kontakt s Druhými – koloniální říše

Kontakt s Druhými – správa kolonií

Královna Viktorie Rudyard Kipling

Kontakt s Druhými – správa kolonií Král Leopold

Teorie rasismu Arthur de GobineauCharles Darwin Esej o nerovnosti lidských rasO vzniku druhů přírodním výběrem, neboli uchováním prospěšných plemen v boji o život

Ku Klux Klan Jižní část Spojených států po válce Severu proti Jihu – proti zrušení otrokářství, hájení zájmů bílých protestantů prostřednictvím zastrašování a násilí

Lynčování Metoda přímého vykonávání „spravedlnosti“ zejména na černošské populaci ve Spojených státech

Apartheid a segregace Oddělení prostoru pro „bílé“ a „ne-bílé“, Jižní Afrika, jižní státy USA

Boj proti rasismu Martin Luther King Mahátma Ghándhí (USA)(Indie)

Boj proti rasismu Malcolm X a Černí panteři (USA)

Nacismus a „panská rasa“

Nacismus a „nízké rasy“

Neonacismus

Skinheads vs. Boneheads/Naziskins

Neonacismus

Každodenní xenofobie

Děkuji za pozornost!