Dějiny významných států a národů v Evropě IV

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Advertisements

Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Mgr. Lenka Venclová 7.ročník
Vznik Španělska.
Zámořské objevy Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Opakování z minulé hodiny:
Zámořské objevy 15. – 17. století.
VY_32_INOVACE_06 Obyvatelstvo Ameriky
2/ Portugalsko, Španělsko
Registrační číslo projektu:
Velké objevné cesty pozdního středověku a počátku novověku
Zeměpisné objevy v 17. a 18. století
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Snímek 1-15 – 10 min ZÁMOŘSKÉ OBJEVY
Země a zeměpis.
Igor Dostal
Registrační číslo projektu
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Zámořské objevy objevení Ameriky.
Zámořské objevy.
Zámořské objevy.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Planeta Země Zeměpis VY_32_INOVACE_444, 23. sada, Z3 ANOTACE
Zámořské objevy 15. století
VY_32_INOVACE_07 Obyvatelstvo Ameriky - pracovní list
Zámořské objevy.
VY_32_INOVACE_64_KRYŠTOF KOLUMBUS
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_D_I Ročník: I. Vzdělávací oblast: Dějepis Vzdělávací obor:
A JEJICH DŮSLEDKY PRO EVROPU
Objevné cesty a mořeplavectví
Vliv náboženství na chápání světa Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek.
Objevné plavby 7. ročník.
Základní škola, Vlašim, Březinská 1702
Kryštof Kolumbus Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
ZÁSADY PŘI TVORBĚ PREZENTACE. Pamatujte, že nejúčinnější prezentace nejúčinnější prezentace nejjednodušší nejjednodušší.
Objevné plavby Označení materiálu: VY_32_INOVACE_20_objevne_plavby.ppt
Zámořské objevy Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o zámořských objevech.
Kryštof Kolumbus – objevení Ameriky
Kryštof Kolumbus Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
Mořeplavec a kolonizátor.
Zámořské objevy Kosová Jitka. Příčiny cest Dnes – cestujeme za dobrodružstvím, zábavou či odpočinkem Dříve – ekonomické důvody: 1) nedostatek surovin.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Inovace a.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Objevné plavby Název sady: Pozdní středověk a počátky.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování zámořských objevů Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 1-9 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_11_Objevné plavby Téma: 11A_Dě.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Kvíz na zámořské objevy Číslo vzdělávacího materiálu: ICT1-20 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
Objevné plavby Sexta říjen 2016.
S Kolumbem do Nového světa
Název školy: Základní škola Městec Králové
Šablona III/2 OBJEVNÉ PLAVBY Mgr. Lucie Opltová – 1
NOVOVĚK Kapitola II. ZÁMOŘSKÉ OBJEVY.
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_06_Z67_02
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
Mgr. Jindřiška Řehořková
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název a číslo materiálu:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.14_objevne_plavby Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Století velkých objevů
Objevné plavby Označení materiálu: VY_32_INOVACE_20_objevne_plavby.ppt
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

Dějiny významných států a národů v Evropě IV Objevné plavby

Příčiny objevných plaveb ekonomické Turci narušili tradiční obchodní cesty na východ nedostatek drahých kovů v Evropě touha po objevení jiných bohatých zemí na základě zpráv kupců umožnění zámořských plaveb pokrok ve stavbě lodí využití kormidla místo kormidelního vesla větší počet stožárů a promyšlené plachtoví větší velikost lodí umožňovala přivézt více nákladu používání kompasu pro navigaci

Objevování nových končin prvními mořeplavci byli Portugalci první výpravy podél Afriky už od poč. 15. stol. dováželi zlato, slonovinu, černé otroky 1487 – Bartolomeo Diaz obeplul jih Afriky (Mys Dobré naděje) 1498 – Vasco da Gama doplul do Indie dlouhá plavba nebezpečí důsledků častých bouří nutnost hledat novou cestu(kratší) pokud je Země kulatá

Bartolomeo Diaz Bartolomeu Dias v Česku známější pod jménem Bartolomeo Diaz (asi 1450 – 29. května 1500 u Mysu Dobré naděje) byl portugalský mořeplavec, který jako první obeplul mys Dobré naděje.

Vasco da Gama Vasco da Gama [vašku da gama] (1469 Sines, jižně od Lisabonu - 24. prosince 1524 Kóčin, Indie) byl jeden z nejvýznamnějších portugalských mořeplavců a objevitelů, od r. 1519 hrabě z Vidigueiry. Svými třemi cestami do Indie (1497-1499, 1502-1503, 1524) položil základy pozdější portugalské koloniální říše.

Objevování nových končin Kryštof Kolumbus původem Ital byl přesvědčen, že je Země kulatá, a tedy musí existovat i jiná cesta do Indie – směrem na západ portugalský král plán odmítá na rozdíl od Izabely Kastilské Španělsko financovalo výpravu tří lodí Kolumbus doplul po dvou měsících k ostrovu, který pojmenoval San Salvador až do své smrti byl přesvědčen že doplul do Indie, proto také domorodce pojmenoval Indiány ve skutečnosti doplul na Bahamy že jde o nový kontinent prokázal Amerigo Vespucci, po němž je také kontinent pojmenován

Kryštof Kolumbus Kryštof Kolumbus (asi 31. října 1451?, Janov – 20. května 1506, Valladolid) byl janovský mořeplavec a kolonizátor narozený v Janovské republice v dnešní severozápadní Itálii.[1] Ve službách Katolických králů Španělska uskutečnil čtyři plavby přes Atlantský oceán, které v Evropě probudily zájem o nový kontinent, později nazvaný Amerika. Tyto výpravy a Kolumbovy snahy o založení trvalých sídel na Hispaniole zahájily španělskou kolonizaci, která vyústila v soutěž evropských mocností o kolonizaci Jižní i Severní Ameriky.

Objevování nových končin důkaz o kulatosti Země přinesla výprava Fernãa de Magalhãese, která obeplula svět, sám Magalhães zahynul na Filipínách vyplula v roce 1519 a vrátila se z východu o tři roky později

Fernão de Magalhães Fernão de Magalhães (španělsky: Fernando Magallanes, latinsky: Ferdinand Magellan; jaro 1480, Sabrosa, Portugalsko – 27. dubna 1521, Mactan, Filipíny) byl portugalský mořeplavec, který sloužil španělské koruně.

Důsledky objevných plaveb kladné i záporné poznávání světa nové rostliny, zvířata, hmyz apod. plodiny: brambory, kukuřice, boby, rajská jablka, tabák zvířata: krocan, morče dovoz drahých kovů => pokles jejich ceny rozšiřování území bohatnutí států ze zámořského obchodu dovoz otroků z Afriky setkání s vyspělými civilizacemi – Aztékové, Inkové zavlečení nemocí mezi původní obyvatelstvo vedlo k jejich decimování původní obyvatelstvo nebylo schopno vydržet nasazení v dolech a na plantážích

Objevné plavby – zápis příčiny objevných plaveb ekonomické Turci narušili tradiční obchodní cesty na východ nedostatek drahých kovů v Evropě touha po objevení jiných bohatých zemí na základě zpráv kupců umožnění zámořských plaveb pokrok ve stavbě lodí využití kormidla místo kormidelního vesla

Objevné plavby – zápis mořeplavci důsledky objevných plaveb větší počet stožárů a promyšlené plachtoví větší velikost lodí umožňovala přivézt více nákladu používání kompasu pro navigaci mořeplavci Bartolomeo Diaz – jih Afriky Vasco da Gama – cesta do Indie kolem Afriky Kryštof Kolumbus – 1492 – objevení Ameriky Fernão de Magalhães – obeplutí Země důsledky objevných plaveb

Objevné plavby – zápis kladné i záporné poznávání světa nové rostliny, zvířata, hmyz apod. plodiny: brambory, kukuřice, boby, rajská jablka, tabák zvířata: krocan, morče dovoz drahých kovů => pokles jejich ceny rozšiřování území bohatnutí států ze zámořského obchodu dovoz otroků z Afriky setkání s vyspělými civilizacemi – Aztékové, Inkové zavlečení nemocí mezi původní obyvatelstvo vedlo k jejich decimování původní obyvatelstvo nebylo schopno vydržet nasazení v dolech a na plantážích