Informační tok. NázevSymbolVýskyt (%) AlanineA, Ala7.49 ArginineR, Arg5.22 AsparagineN, Asn4.53 Aspartic acidD, Asp5.22 CysteineC, Cys1.82 GlutamineQ,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Měření úhlů Stupňová míra (devadesátinná, nonagesimální) je zavedena tak, že pravý úhel je rozdělen na 90 dílů, které se nazývají (úhlové) stupně, značí.
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji.
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
MS ACCESS - DOTAZY DATABÁZOVÉ SYSTÉMY.
Výpočet práce z výkonu a času. Účinnost
Dynamické systémy.
Vlastní skript může být umístěn: v hlavičce stránky v těle stránky
Věk (v letech) skupina: kontrolní pacienti průměr 41,08 51,67 sm.odch.
Základní genetické pojmy – AZ kvíz
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_398_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová.
Téma 3 ODM, analýza prutové soustavy, řešení nosníků
Distribuční úlohy LP.
Kdo chce být milionářem ?
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
Nejmenší společný násobek
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
1 Chromosom Milada Roštejnská Helena Klímová. Obsah Chromosom Stav chromosomů se během buněčného cyklu mění Eukaryotní DNA je sbalena do chromosomu Interfázový.
Zábavná matematika.
V rámci všech serverů společnosti Aliaweb, spol. s r.o. oslovíte přes uživatelů Kurzy.cz finanční portál pro laiky i odborníky, tj. investice a.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Miloslav Mazanec © 2013 Počítačová grafika.
3. Životní cyklus a procesy projektu
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Matematická rozcvička Jaroslav Zahrádka 3.A Technická podpora: Zahrádková Kateřina.
Analýza dat.
Konference WITNESS 2005 Ing. Jan Šlajer – DYNAMIC FUTURE s.r.o. Optimalizace výroby v automobilovém průmyslu pomocí dynamické simulace.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
elektronová konfigurace
What is Bioinformatics?---The Tight Definition "Classical" bioinformatics Fredj Tekaia at the Institut Pasteur offers this definition of bioinformatics:
CHOVÁNÍ JEDNOTLIVNCE V ORGANIZACI
Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Přednost početních operací
Genetické algoritmy [GA]. Historie:  1960: I. Rechenberg – první odborná práce na toto téma „Evolution strategies“  1975: John Holland – první genetický.
FUNKCE PROTEINŮ.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Aminokyseliny a bílkoviny
Bioinformatika Jiří Vondrášek Jan Pačes
 -laktamázy Popsáno kolem 190 různých enzymů Přirozené  -laktamázy - Identifikace  -laktamáz Spektrum aktivity Citlivost k inhibitorům Isoelektrický.
Srovnání sekvencí - základní vzorce a= a 1 a 2 a 3 ………..a 100 b= b 1 b 2 b 3 ………..b 100 Euklidovská vzdálenost City Block vzdálenost Hammingova vzdálenost.
Pro charakteristiku plazmidu platí: je kruhová DNA
Molekulární biotechnologie č.6b Zvýšení produkce rekombinatního proteinu.
DISTANCE MATRIXCONTACT MAP 1AUG PDB -> CM. Kontakty – proč jsou zajímavé ? CM -> PDB ?
EXPRESE GENETICKÉ INFORMACE Transkripce
Tvorba aplikace pro evidenci rybářských úlovků, využívající službu WWW Vedoucí diplomové práce : Ing. Kateřina Růžičková, Ph.D. Název diplomové práce:
2. Životní cyklus a procesy projektu
Neuronové sítě.
Biosyntéza a degradace proteinů
(aminokyseliny, peptidy…)
Algoritmizace a programování Algoritmy 2 – Vývojové diagramy (sekvence)
PROTEINY Řec. „proteios“=prvořadý Sloučeniny polypeptidového charakteru, které se nalézají ve tkáních všech živých organizmů syntéza: Rostliny + některé.
Herpetické viry-úvod RNDr K.Roubalová CSc..
Neuronové sítě.
HIERARCHICKÁ STRUKTURA PRACÍ
1. Regulace genové exprese:
JAK SE SBALUJÍ PROTEINY
Transkript prezentace:

Informační tok

NázevSymbolVýskyt (%) AlanineA, Ala7.49 ArginineR, Arg5.22 AsparagineN, Asn4.53 Aspartic acidD, Asp5.22 CysteineC, Cys1.82 GlutamineQ, Gln4.11 Glutamic acidE, Glu6.26 GlycineG, Gly7.10 HistidineH, His2.23 IsoleucineI, Ile5.45 LeucineL, Leu9.06 LysineK, Lys5.82 MethionineM, Met2.27 PhenylalanineF, Phe3.91 ProlineP, Pro5.12 SerineS, Ser7.34 ThreonineT, Thr5.96 TryptophanW, Trp1.32 TyrosineY, Tyr3.25 ValineV, Val6.48 NázevSymbolVýskyt (%) 20 základních L- aminokyselin

asparagineargininealanine glutamineglycinehistidine aspartic acidcysteine glutamic acidisoleucine leucinelysinemethioninephenylalanineproline serine threonine tryptophantyrosinevaline

SQ Sequence BP; 2589 A; 4068 C; 3455 G; 2735 T; 0 other; aagcttgata aataaatgga gggacagcag cgttatctcc acctcccata atgaaaaaac 60 ttgtctcatg tataatatta taatattaaa taattggttc tacaaatata caagagtcga 120 gggcattgaa ttgcagaaac tttgagtaga agtgtagtcc aatctttttt attaccaata 180 tttctcaatt ataattttct tcactatata tatatttttt taaaaggtgt catcctaaca 240 cattttatta aaataaatat gattagatat aataattata ccttgaagag atacaaaata 300 cagtgcataa aactagccct tgaacaattt aattgtgtaa tctacaaatt aggttctcaa 360 gttgagcaaa tatatatata tacatatatg ttgaaaaaac ataaatagaa aaggttgtta 420 tcaacataac cctatggaga cctataattc cctaaatcaa catgccctca tacattacgc 480 ttaaactcac ttggtagagg tggtcttgat ctaatccatg cacttccatt gacaacaata 540 tgctttatac gtttacacaa actctctaag gcaatatgat cttgaaaaat acctaggtgg 600 tgatagaaag agaagtgggg aattggagta gccaatctta tatgtttttg tatatgtggg 660 gcaataccat ttatatttcc ttaagttcaa aatcattttt gccaatcaaa tgtcttgagt 720 gattagactt ataaaaatgc aataatggct cttggttggt tgttctaagt tgcttaaaaa 780 aatattaaca tgaatcaaaa ttaactgctt caaggagttg aacattgact actaaaatgc 840 aaatgtcctt taaacaaatg agtaggaaca cttaacttag atcaaacata acatcctaat 900 cactttaaaa tgtcaattcc aaccccttta tcaacttcaa tcccaagatg tcctctctct 960 tattgatatt tgaacaacaa caaagataaa caaccattat ccctaccaag caagtaactt 1020 gtagaaaaaa agaaaaaaga aaaaaggaaa aaggatcctt taaaaagcca aaagccacca 1080 caattccaac cctttgatca acttcaatcc caagatgtcc tctctcttat tgatatttga 1140 acaacaacaa agataaacaa cctttatcct taccaagcag gtaacttgta gaaaaaaaaa 1200

Syntéza proteinu během translace

>1HCO:A|PDBID|CHAIN|SEQUENCE VLSPADKTNVKAAWGKVGAHAGEYGAEALERMFLSFPTTKTYFPHFDLSHG SAQVKGHGKKVADALTNAVAHVDDMPNALSALSDLHAHKLRVDPVNFKLLS HCLLVTLAAHLPAEFTPAVHASLDKFLASVSTVLTSKYR >1HCO:B|PDBID|CHAIN|SEQUENCE VHLTPEEKSAVTALWGKVNVDEVGGEALGRLLVVYPWTQRFFESFGDLSTP DAVMGNPKVKAHGKKVLGAFSDGLAHLDNLKGTFATLSELHCDKLHVDPEN FRLLGNVLVCVLAHHFGKEFTPPVQAAYQKVVAGVANALAHKYH

Afinsenův postulát Sekvence proteinu obsahuje veškerou nutnou informaci která určuje prostorovou strukturu proteinu. SPERM WHALE MYOGLOBIN

MYSSSPCKLPSLSPVARSFSACSVGLGRSSYRATSCLPALCLPAGGFA TSYSGGGGWFGEGILTGNEKETMQSLNDRLAGYLEKVRHVEQENASLE SRIREWCEQQVPYMCPDYQSYFRTIEELQKKTLCSKAENARLVVEIDN AKLAADDFRTKYETEVSLRQLVESDINGLRRILDDLTLCKSDLEAQVE SLKEELLCLKKNHEEEVNSLRCQLGDRLNVEVDAAPPVDLNRVLEEMR CQYETLVENNRRDAEDWLDTQSEELNQQVVSSSEQLQSCQAEIIELRR TVNALEIELQAQHSMRDALESTLAETEARYSSQLAQMQCMITNVEAQL AEIRADLERQNQEYQVLLDVRARLECEINTYRGLLESEDSKLPCNPCA PDYSPSKSCLPCLPAASCGPSAARTNCSPRPICVPCPGGRF KÓDUJÍCÍ SEKVENCE (TEXT,PROTEIN,ČÍSLA??) Jaký druh statistických dat hledat?? - ČETNOST ZASTOUPENÍ JEDNOTLIVÝCH PÍSMEN? - ZNAKOVÉ MOTIVY ? - PROSTOROVÉ ZOBRAZENÍ ? - PŘÍBUZNÉ SEKVENCE V DATABÁZÍCH?

>sp|Q92764|K1H5_HUMAN Keratin, type I cuticular Ha5 (Hair keratin, type I Ha5) - Homo sapiens (Human). MYSSSPCKLPSLSPVARSFSACSVGLGRSSYRATSCLPALCLPAGGFA TSYSGGGGWFGEGILTGNEKETMQSLNDRLAGYLEKVRHVEQENASLE SRIREWCEQQVPYMCPDYQSYFRTIEELQKKTLCSKAENARLVVEIDN AKLAADDFRTKYETEVSLRQLVESDINGLRRILDDLTLCKSDLEAQVE SLKEELLCLKKNHEEEVNSLRCQLGDRLNVEVDAAPPVDLNRVLEEMR CQYETLVENNRRDAEDWLDTQSEELNQQVVSSSEQLQSCQAEIIELRR TVNALEIELQAQHSMRDALESTLAETEARYSSQLAQMQCMITNVEAQL AEIRADLERQNQEYQVLLDVRARLECEINTYRGLLESEDSKLPCNPCA PDYSPSKSCLPCLPAASCGPSAARTNCSPRPICVPCPGGRF

Energetická hyperplocha proteinu zaujímajícího svou nativní strukturu z denaturovaného stavu

Department of Molecular Modeling ÚOCHB AV ČR

Schematický model Proteinu

Rotamerní stavy aminokyselin ve struktuře proteinu

Sbalování proteinů je řízeno především aminokyselinami proteinového jádra Aminokyseliny uvnitř molekuly proteinu jsou z hlediska nativní konformace nejdůležitější Sbalování proteinů je řízeno hydrofobními interakcemi

Jak se proteiny sbalují a na čem opravdu záleží? Kontakty mezi jednotlivými aminokyselinami korelují s rychlostí sbalování Sbalování proteinů a jejich mechanismus je z velké části determinován proteinovou topologií.

Mutační studie prokazují že převážná většina aminokyselin může být mutována s nulovým efektem na celkovou strukturu

Role lokálních kontaktů při sbalování proteinů -Proteiny jejichž residua sousedící v sekvenci spolu interagují i ve struktuře mají tendenci se sbalovat rychleji než proteiny s převahou nelokálních kontaktů -Interakce mezi vzdálenými aminokyselinami je z entropického hlediska nevýhodná OTÁZKA: Může vybraná aminokyselina a její fyzikální vlastnosti hrát zásadní roli v procesu nukleace či stabilizace nativní struktury? Jakou vlastnost máme hledat?

Životní cyklus viru HIV Definované terapeutické cíle -Fúze -Reversní transkripce -Integrace -maturace

HIV Proteáza - terapeutický cíl

Folding, unfolding, misfolding, and aggregation Choroby způsobené chybným sbalením popř. agregací Mad cow (human forms, too), Parkinson’s, Huntington’s, ataxia, Alzheimer’s, LCDD, amyloidoses

Amyloidní fibrily z pohledu sbalování proteinů

Neural Network methods A neural network with multiple layers is presented with known sequences and structures - network is trained until it can predict those structures given those sequences Allows network to adapt as needed (it can consider neighboring residues like GOR)

Základní popis genetického algoritmu 1)Je stvořena populace individualit - individua jsou charakterizována a vyjádřena jako sekvence bitů. (obecně – řada) - je definována tzv. fittness funkce. je definována tak, že vezme jako vstup individuum a poskytne jako výstup číslo nebo vektor který udává kvalitu individua - určí se hierarchie individuí podle fittness funkce 2)Provede se ohodnocení všech individuí v první populaci 3)Vytvoří se nová individua. Reprodukční schopnost individuí je proporcionální jejich hierarchii v danné populaci. Zahrnuje následující operace

MutaceVariaceKřížení

4)Výběr individuí pro novou generaci rodičů - v originálním genet. algoritmu se zavrhnou rodiče a pouze individua z nové generace mohou tvořit příští rodiče - upravovaný GA uvažuje pro zhodnocení celou populaci včetně rodičů. Do další generace jsou selektováni fittness funkcí. (tzv. elitářská výměna) 5)opakuj kroky 2 až 4 dokud není dosaženo požadované vlastnosti, nebo dokud neproběhne předepsaný počet iterací Matematické základy GA položil J.H.Holland v tzv. „schemata theorem“ -schema je generalizací nebo částí individua