Kdo může kontrolovat dodržování zákona o reklamě RRTV (reklama a sponzoring) Státní ústav pro kontrolu léčiv (humánní léky) Ministerstvo zdravotnictví.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Jakub Král vedoucí oddělení zdravotnických prostředků
Advertisements

[ 1 ] © 2010 Státní ústav pro kontrolu léčiv PADĚLKY A NELEGÁLNÍ LÉKY
OCHRANA DUŠEVNÍHO VLASTNICTVÍ v České republice a EU
Legislativní souvislosti nového zákona o zdravotnických prostředcích
Kontrola dodržování podmínek prodeje tabákových výrobků
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Jan Brychta Michaela Šťastná.  Cena  R egulace  Orgány  Zákon.
Aktuální úkoly celní správy v oblasti práva duševního vlastnictví
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Státní Rostlinolékařská Správa Ztracená 1099/10, Praha 6 Telefon: Fax: V Brně dne.
Zdravotnictví V odvětví zdravotnictví v ČR je zaměstnáno pracovníků a výdaje státního rozpočtu do tohoto odvětví představuji asi 9% HDP. Po roce.
Kdo může kontrolovat dodržování zákona o reklamě RRTV (reklama a sponzoring) Státní ústav pro kontrolu léčiv (humánní léky) Ministerstvo zdravotnictví.
Integrovaná střední škola,Slaný
Aktivita č.2: Podnikání a právo
Aktuální nedostatky ochrany českých spotřebitelů
Organizace Státní správy
Živnostenské podnikání živnostenské úřady
Kontrola potravin Hejmalová Michaela.
Regulační prostředí Mediální právo České republiky.
Mgr. Michal ŠAFRA DOHLED NAD OBECNOU BEZPEČNOSTÍ VÝROBKŮ (OBV) V RÁMCI DOVOZU ZE TŘETÍCH ZEMÍ Mgr. Michal ŠAFRA
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Ochrana veřejného zdraví ZÁKON č. 258/2000 Sb. Práva a povinnosti osob a výkon státní správy v ochraně veřejného zdraví POJMY Veřejným zdravím je zdravotní.
Zákony a etické kodexy.
Všeobecná deklarace lidských práv
Zajištění bezpečnosti potravin v České republice
Kontrola veřejné správy I.
Klamavé obchodní praktiky Mgr. Ivana Picková SOS – Sdružení obrany spotřebitelů
Řízení zdravotnictví z pohledu kraje – zdravotnické právo
Kontrola podmíněnosti Shrnutí klíčových informací Martin MISTR Ministerstvo zemědělství.
Spotřebitelská legislativa EU a nejnovější vývoj
Rovnost a zákaz diskriminace ve veřejné správě. Rovnost ve veřejné správě ideologický požadavek rovnosti všech lidí - hluboké filozofické a náboženské.
Správa sociálního zabezpečení
Právní předpisy obcí Krajský úřad Zlínského kraje, únor 2015
SOLVIT efektivní řešení problémů na vnitřním trhu EU.
Označování potravin Ing. Jiří Koudelka.
Reklama 8. ročník. Definice takové sdělení, které má příjemce ovlivnit, aby se nějak choval nebo aby zaujal určitý postoj takové sdělení, které má příjemce.
Systém úřední kontroly v ČR. Úřední kontrola v ČR Úřední kontroly v celém potravinovém řetězci od prvovýroby až po prodej spotřebiteli provádějí příslušné.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
O CHRANA SPOTŘEBITELE V EU – ČÁST 1 Prezentace 2015.
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_11_INOVACE_OBP Název školy SPŠ.
JUDr. Václav Urban Odbor živností Tržní řády Zákonné zmocnění k vydání 11 TRŽNÍ ŘÁDY.
Zákon o regulaci reklamy JUDr. Ondřej Dostál, Ph.D., LL.M. D&D Health s.r.o.
CO ZNAMENÁ PŘIJETÍ AVS ZÁKONA PRO PROVOZOVATELE? Internet Advertising Conference 2010, 27. dubna 2010, Praha Mgr. Jiří Černý, LLM ROWAN LEGAL, advokátní.
Politika podpory vědy a výzkumu Politika ochrany spotřebitele Mgr. Oldřich Hájek.
Reklama, léčiva, informace očima pojištěnce JUDr. Ondřej Dostál, Ph.D., LL.M. Platforma zdravotních pojištěnců ČR, o.s.
PRAHA, SÚKL, „Léčivé přípravky – reklama zaměřená na odborníky“
[ 1 ] RNDr. Olga Hanzlíčková © 2010 Státní ústav pro kontrolu léčiv RNDr. Olga Hanzlíčková vedoucí sekce dozoru Státní ústav pro kontrolu léčiv.
Konference č. 1 Léčivé přípravky – Reklama zaměřená na odborníky Sponzoring - Setkávání odborníků Dr. Pavel Kovář Medical Director Pfizer spol. s r.o.
Kvalitní potraviny - kvalitní život CZ.1.07/1.1.00/
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ Nekalá soutěž Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/
Jak podat odborníkovi informace Nipl, Žák, Slavíček, Jaroš & spol.
Návrh logistiky skladového hospodářství ve vybraném podniku
Ing. Lenka Bombera Piskačová
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Np2285 PROPAGACE A MÉDIA PŘEDNÁŠKA
Novela veterinárního zákona
Živnostenský zákon a rejstřík II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Sponzorování setkání odborníků na odborných akcích
Veřejnoprávní ochrana spotřebitele
Kdo může kontrolovat dodržování zákona o reklamě
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
ZÁKON 83/1990 Sb. ze dne 27. března 1990 o sdružování občanů
Základní zákony a instituce ve zdravotnictví
Obsah 1. Historie legislativního procesu 2. Nový rozsah působnosti
Hazard Alkohol a Děti 2018.
INFORMACE O LÉCÍCH A PROPAGACE LÉKŮ
Kvalita sociálních služeb Markéta K. Holečková, MPSV
Živnostenský zákon a rejstřík Občanská nauka 1. M
Co je to zdravá výživa ?
Transkript prezentace:

Kdo může kontrolovat dodržování zákona o reklamě RRTV (reklama a sponzoring) Státní ústav pro kontrolu léčiv (humánní léky) Ministerstvo zdravotnictví (reklama a sponzoring na zdrav.prostř., mimo R a TV) Státní rostlinolékařská správa (přípravky na ochranu rostlin, mimo reklamu a sponzoring v R a TV) Ústav pro státní kontrolu veterinárních biopreparátů a léčiv Úřad pro ochranu osobních údajů (pro nevyžádanou reklamu ( y) Krajské živnostenské úřady příslušné podle sídla nebo bydliště odp. osoby v ostatních případech

Zakázané formy reklamy Reklama na zboží, služby aj. v rozporu s právními předpisy (např. padělané zboží) Dodávání vzorků humánních léčiv, podpora předepisování léků včetně sponzoringu (+§5a) Reklama typu nekalé obchodní praktiky Podprahová reklama Skrytá reklama Reklama klamavá Spam – šíření nevyžádané reklamy

Další regulace reklamy Dobré mravy – reklama nesmí: nesmí napadat náboženské nebo národní cítění ohrožovat obecně nepřijatelným způsobem mravnost obsahovat diskriminaci z důvodů rasy, pohlaví nebo národnosti snižovat lidskou důstojnost obsahovat prvky pornografie a násilí obsahovat motivy strachu napadat politické přesvědčení

Regulované reklamy jsou: Reklamy uvádějící zvláštní nabídku R. cílené na osoby nezletilé a mladistvé R. na potraviny a kojeneckou výživu R. na léky, léčivové přípravky a zdravotnické prostředky R. na zbraně a střelivo R. na alkohol a alkoholické nápoje R. na cigarety a tabákové výrobky R. na pohřební služby R. srovnávací