Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, 360 09 Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_KRIZOVÝ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: MIROSLAV MAJCHER
Advertisements

Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_OCEŇOVÁNÍ.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_EKO_05 MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Plánování Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_ROZHODOVÁNÍ.
EXPORTNÍ GARANČNÍ A POJIŠŤOVACÍ SPOLEČNOST, a. s. TISKOVÁ KONFERENCE EGAP 31. ledna 2005.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_07_NEWTONOVY.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_ŽIVNOSTENSKÉ.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_STRATEGICKÝ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_MANAŽER_P2.
VY_32_INOVACE_EKO_10 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_MARKETINGOVÝ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_KONTROLA.
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MECHANIKA_UO.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_VYKON.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_ZAKLADNI.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_MAJETEK.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_ELEKTRICKÉ.
Autor: MIROSLAV MAJCHER
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_VEDENÍ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_OBCHODNI.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_HYDROSTATICKY.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_ORGANIZOVÁNÍ.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PROJEKTOVA.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_POJISTOVNICTVI_S.P.
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Marketingové prostředí
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_VZNIK.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_PODSTATA.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_PODSTATA.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_ELEKTRICKÝ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_ELEKTRICKÝ.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_STYLY.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_ORGANIZOVÁNÍ.
Prosperita organizace
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Ekonomika podniku 2. část Školní rok 2005/2006 Vyučující: Ing. Simona Rosová.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_KONTROLA.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_POJISTOVNICTVI.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_REGULOVÁNÍ.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_KOMUNIKOVÁNÍ_P2.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
NAUKA O PODNIKU I Sanace a zánik podniku.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_VÝSTAVBA.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ T.G. MASARYKA 4 Ekonomika podniku.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Ing. Veronika Dostálková MBA
Ekonomika – Podnik CZ.1.07/1.5.00/ Ing. Eva Zmeškalová
Ing. Veronika Dostálková MBA
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Transkript prezentace:

Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_KRIZOVÝ MANAGEMENT_P2 Číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/ Tematická oblast : MANAGEMENT PRO 2. ROČNÍK Datum tvorby: Datum ověření: Klíčové slovo: krizový management, úpadek, sanace a zánik podniku, krizové situace Anotace: Prezentace je určena pro žáky 2. ročníku oboru vzdělání Podnikání, slouží k výkladu a procvičování dané látky. Žáci se seznámí s pojmem krizový management, s jeho funkcemi, členěním krizových situací, s riziky podnikání.

Krizový management  podnikání – ne vždy úspěšné  riziko úpadku, bankrotu a zániku  Fáze úpadku:  pokles objemu výkonů  pokles rentability  potřeba pracovního kapitálu  platební neschopnost

Krizový management  podnik – platební neschopnost – nemůže uspokojovat pohledávky žádost k obchodnímu soudu o prohlášení konkurzu  Příčiny úpadku - interní: zodpovědnost managementu  chyby při řízení  chyby při jednání, v komunikaci se zákazníky  nedostatečný marketing  úzká specializace – nebezpečí při změně spotřebitelského zájmu

Krizový management  Diverzifikace = strategie vedoucí ke zmírnění rizik podnikání – různé oblasti činnosti, ne 1 produkt  Příčiny úpadku - externí: management nemůže ovlivnit, přesto výměna  změna legislativy  politické vlivy  finanční situace státu (zrušení dotací, změna úrokových sazeb  fáze hospodářského cyklu (recese, krize)

Krizový management  podnik – začíná mít problémy, včas se zachytí možná záchrana  kroky vedoucí k záchraně = sanace  sanace = soubor opatření, které vedou k ozdravění a obnově výkonnosti, rentability  sanační opatření:  z hlediska strategického - krátkodobá, dlouhodobá  z hlediska subjektu provádění - vlastní nebo vnější zákrok

Krizový management  Sanace – do těchto oblastí:  výroba  zúžení sortimentu  snížení kapacit  zvýšení kvality  zlepšení technologie  inovace  úspora energie  zvýšení produktivity

Krizový management  prodej  nové formy prodeje  reklama  propagace  servis  rozšíření segmentu trhu  školení prodejců  personální opatření  výměna managementu  reorganizace, nové motivační stimuly

Krizový management  finanční opatření  nová pravidla na čerpání  hospodárnost  úspory výdajů  sanačními opatřeními – obnova úspěšnosti podniku = turnaround (fáze otočení)  pokud se nepodaří zajistit obnovu úspěšnosti – zánik, zrušení  crash program – obnova likvidity

Krizový management  Zánik podniku  několik způsobů – slučování, rozdělení  bankrot a definitivní zánik – krizový management  nucená správa – nadřízený orgán nebo soud – zbaví stávající management řídící funkce – moci se ujímá nucený správce – konsolidace organizace (právník, ekonom zvenku)

Krizový management  Riziková politika  management řízení rizik – identifikace rizika, vyhodnocení příčin, odstranění  rizika investice  rizika – pojistitelná a nepojistitelná  identifikovatelnost rizika – určit příčiny škod  kvantifikovanost – výše  přijatelnost pro pojistitele  nahodilost rizika

Krizový management  Krizový vývoj – odchylka od běžného vývoje, dvě varianty:  krizová událost náhlá  krizová událost pozvolná

Krizový management vývojová stádia Předkrizové stádium Varovné stádium Akutní stádium Stádium blokace krize Stádium obnovy

Krizový management  Krizový management  Krizový manažer – pro případ potřeby  Útvar krizového řízení, krizový plán  Fáze činnosti:  fáze analytická – průběžný monitoring, identifikace hrozeb, rizik  fáze syntetická – možné krizové jevy, opatření k řešení, eliminace rizik, směr vývoje po obnově

Krizový management  fáze identifikace krizového jevu  vlastní krizové řízení – krizový štáb, protikrizová opatření, monitoring zdrojů, důsledky pro podnik  soubor poznatků z dosavadního krizového řešení – krizový plán

Opakování K čemu slouží riziková politika? Jaké jsou příčiny úpadku podniku? Co je sanace podniku? Jaké existují fáze krizového jevu?

Zdroje Zlámal, J., Bačík, P., Bellová, J. Základy managementu. Kralice na Hané: Computer Media, s. r. o., ISBN Truneček, J. a kolektiv autorů. Management v informační společnosti. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, ISBN Šajdlerová, I., Konečný, M. Základy managementu. Ostrava: Vysoká škola báňská v Ostravě, ISBN Veber, J. a kolektiv autorů. Základy managementu pro SŠ. Praha: Fortuna, ISBN Kliparty jsou volně přístupné v programu Word.