City Pavel Šuranský.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Advertisements

Emoce Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov11 Autor Mgr. et Mgr.
Člověk jako jedinec Osobnost
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Slovníček pojmů Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
PSYCHICKÉ STAVY.
Temperament, charakter
ZÁKLADNÍ DRUHY CITŮ Mgr. Michal Oblouk.
Pozornost, vědomí Škola:
Psychologie sportu stolního tenisu a tenisu obzvlášť Vojtěch Kaplan O4A.
Psychické stavy.
Komunikace citů „Každý se může rozzlobit – to je snadné. Avšak rozzlobit se na toho pravého člověka, tou pravou mírou, v ten pravý čas, z toho pravého.
PSYCHICKÉ JEVY.
BEHAVIORISMUS John Watson I.P.Pavlov C.L.Hull N.E.Miller J.Dollard
Emoce (city).
Temperament.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KOUTENSKA_11.
Rysy osobnosti = povahová vlastnost, která se projevuje určitým způsobem jednání, chování, prožívání. Je příznačný pro určitého člověka (odlišuje ho od.
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
Temperament Pavel Šuranský.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE _2211_VO8 KONFLIKT A STRES © Mgr. Jana Báčová, 2012Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ
obecně, prožívání a chování
Zvládnu i náročné životní situace I.
Adolescence (16 – 18 až 20 – 22 let).
S TRES Milana Reichlová. O BSAH 1) Obsah pojmů stres a stresor 2) Obecná příčina stresu 3) Působení stresoru 3) Druhy stresu 4) Projevy emočního stresu.
2. DUŠEVNÍ VÝVOJ OSOBNOSTI, PORUCHY VÝVOJE OSOBNOSTI
Emoce a psychické stavy ve sportu
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_ INOVACE _11_CJL_NP2 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Exekutivní funkce Literatura:  Moraine Paula. Helping Students Také Control of Everyday Executive Functions.  Učebnice psychologie.
Neverbální komunikace
Úvod do estetiky estetika.
Psychické procesy Jan Tvrdík C4B.
Seminář Trauma.
Systém psychologických věd
NÁZEV ŠKOLY: GYMNÁZIUM JOSEFA JUNGMANNA, LITOMĚŘICE, Svojsíkova 1, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_1A_15_Emoce.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-L Psychické procesy a stavy 2.část Mgr. Marie Mikulcová.
Stres Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum: 1. října 2012.
Craving a emoce při léčbě návykových poruch Jana Richterová 4.ročník.
Anotace Aneb o dorozumívání  Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání.
Dynamické vlastnosti osobnosti
Psychické stavy a procesy Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Psychické stavy Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Březen 2016.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
EMOCE - jsou psychické procesy, které hodnotí různé skutečnosti, situace, události, průběh a výsledky jednání člověka; - vyjadřují prožívání subjektivního.
Svědomí a vina Zámečník Martin, C4A. Svědomí „hlas svědomí“, „hlas uvnitř“ objevuje se, pokud nastane rozpor našich norem, ideálů nebo zásad podmíněno.
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
Rozpoznání a předvedení 6-ti základních emocí z mimických výrazů ve tváři i změnou tělesného postoje. Pohybová hra Nomen Omen. Jemný dotek obličeje (peříčkem,
Konflikt Vypracovala : Monika Arsenjevová Datum: 5.října 2012.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Psychosomatika a její souvislost s fyziologií zátěže
ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ
Mgr.Michal Vičar Emoce.
Mimoverbální komunikace
M A G I E B A R E V.
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova k
Vyrovnávání se stresem
City DUM_15.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Temperament, charakter, motivace
Náročné životní situace
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Poznávací proces Mgr. Vladimír Velešík.
Emoce souvislost s ot.č.2 (emoční deprivace)
Transkript prezentace:

City Pavel Šuranský

Co jsou city a jak vznikají? Prožívání aktuálních událostí, které vnímáme Základem je hodnocení, zda jsou nám podněty příjemné x nepříjemné, odpudivé x přitažlivé Jak by na vás působily tyto podněty?

Dokážete své city rozpoznat? pozitivní negativní neutrální nenávist zvědavost nejistota smutek láska radost hněv přátelství vztek lhostejnost pochybování štěstí strach

Lze city pozorovat na druhých lidech?

detektor lži usvědčí každého City se navenek projevují v chování: mimika gesta držení a pohyby celého těla zabarvení hlasu činnost nervové soustavy ( zrychlený tep, zrychlený dech, zčervenání, zblednutí…) detektor lži usvědčí každého

City lze rozdělit na různé druhy podle úrovně: nižší - tělesné city (prožívání stavu organismu) vyšší - city společenského vědomí (vznikají v procesu socializace) intelektuální (zvědavost, radost z poznání…) estetické (cit krásna, ošklivého, komického…) etické (pocit viny, křivdy, výčitky svědomí…) únava bolest

podle časového trvání a intenzity : citové reakce (sekundy, minuty) útočné, obranné, sociální afekty (bouřlivé, přehnané cit. reakce) citové stavy (nálada) (hodiny, dny) citové vztahy (roky) vášně (silný citový vztah)

I city mají své vlastnosti protikladnost citů (láska x nenávist) smíšenost citů (vztek + zklamání) pestrost časového trvání (sekundy až roky) nakažlivost (přenášení citů) x

I city mají své vlastnosti adaptace (změna v intenzitě u opakujících se podnětů) aktuálnost (neopakovatelnost prožití v téže podobě) podmíněnost (opakováním podnětů - upevnění) hloubka (zasáhnou povrchně nebo celou osobnost) Emoce motivují naše chování kladně i záporně. MYSLETE POZITIVNĚ!!

Děkuji za pozornost. Snad odcházíte s dobrým pocitem.