KOSTRA 5. ročník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KOSTERNÍ SOUSTAVA ČLOVĚKA
Advertisements

Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: KOSTRA VY_inovace_32_PR89_20
Chrání vnitřní orgány (plíce, srdce, mozek) Umožňuje pohyb
Lidská kostra Základní škola praktická a základní škola speciální
VY_32_INOVACE_9C4 OPĚRNÁ SOUSTAVA
KOSTRA KONČETIN Je tvořena kostrou horní a dolní končetiny. K páteři jsou připevněny pletencem horní a pletencem dolní končetiny. Kostra nohy a kostra.
Digitální učební materiál
VY_52_INOVACE_01_03 Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka.   Název materiálu – OPĚRNÁ SOUSTAVA - KOSTNÍ TKÁŇ Anotace –
Lidské tělo KOSTRA.
Pří_093_Člověk a jeho zdraví_Kostra Autor: Mgr. Marie Boučková
Opěrná soustava Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci opěrné.
OPĚRNÁ (KOSTERNÍ) SOUSTAVA
Opěrná soustava kostra.
Opěrná soustava Úvod.
Kosterní soustava Přírodopis Autor : Mgr. Irena Hudcová
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2011 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
KOSTERNÍ SOUSTAVA.
Kostra.
Opakování opěrná soustava
POHYBOVÝ SYSTÉM SCHÉMATA, OBRÁZKY.
Základní škola a Mateřská škola Vraclav, okres Ústí nad Orlicí Vraclav 52, e:mail: Tel.: www: zsvraclav.cz Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Opěrná soustava – procvičování VY_52_INOVACE_08 Sada 1
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Opěrná soustava – stavba a vývoj kostí
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VY_52_INOVACE_PŘ Lidské tělo,test Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis.
KOSTRA KONČETIN. KOSTRA KONČETIN Kostra horní končetiny Obr. 1.
Opěrná soustava Člověk patří mezi obratlovce- tzn. má pevnou osu těla- páteř tvořenou obratli a na ní navěšeny kostry horní a dolní končetiny Počet kostí.
KOSTRA Prvouka 3.ročník. KOSTRA Prvouka 3.ročník.
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_III/2_INOVACE_105_Kostra člověka
pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Člověk a jeho zdraví – Kostra
Tvar a pohyb těla KOSTRA.
Opěrná (kosterní) soustava
Opěrná soustava Funkce: opora, tvar těla chrání vnitřní orgány
Kostra = opěrná soustava (Výklad učiva) Počet hodin: 1 5. ročník
Stavba kosti.
KOSTERNÍ SYSTÉM ČLOVĚKA
2. Kostra Fyziologie člověka MUDr Dagmar Brančíková,
Kostra - skládá se přibližně z 233 kostí.
KOSTERNÍ SOUSTAVA. FUNKCE KOSTRY  opora měkkých částí těla  pohyblivost  ochrana orgánů  krvetvorba  úložiště minerálních látek (Ca, P)
Člověk-kostra Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_INOVACE_12_Člověk-kostra Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: Př 8/09 Předmět: přírodopis Ročník: 8.
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_03_PŘ8_BO
Lidské tělo - kostra.
Člověk-kostra Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_INOVACE_12_Člověk-kostra
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: LIDSKÉ TĚLO Téma: SPOJENÍ KOSTÍ
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_01_KOSTRA TÉMA: KOSTRA
Prezentace – výklad učiva
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_06_Kostra
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Petra Hejlová Číslo
Název školy: ZŠ J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
Tvar a pohyb těla Lebka a kosti.
Opěrná soustava.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Kosterní soustava.
Název: VY_52_INOVACE_PRV_01 Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
VY_52_INOVACE_08_01_opěrná a pohybová soustava
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
KOSTERNÍ SOUSTAVA Tvoří kostra těla.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_LIDSKY_ORGANISMUS_KOSTRA
Opěrná soustava Autor: Mgr.Diana Mücksteinová
Opěrná (kosterní) soustava Kostra lidského těla
Transkript prezentace:

KOSTRA 5. ročník

Lidská kostra má asi 206 kostí FUNKCE KOSTRY Spolu se svaly umožňuje pohyb. Pevná schránka a opora pro vnitřní orgány. Zásobárna minerálních látek (Ca, P, Na). Na kostru se upínají svaly. Místo tvorby červených krvinek (kostní dřeň). Kostní dřeň je v mládí červená, později žloutne kvůli tukům. Krvetvorbu zajišťují krátké kosti.

Ke správnému vývoji přispívá výživa bohatá na vápník a vitamín D TVARY KOSTÍ Dlouhé (na končetinách) Krátké (obratle, kosti ruky) Ploché (lopatka, pánevní kost, kosti lebky) Ke správnému vývoji přispívá výživa bohatá na vápník a vitamín D

KOSTNATĚNÍ Proces, kdy vzniká kostra. Kosti se vytváří už před narozením dítěte z vaziva nebo chrupavky. Po narození probíhá kostnatění až do 18 let. Kosti rostou do šířky a do délky.

2 TYPY SPOJENÍ KOSTÍ SPOJENÍ KOSTÍ 1. Pevné a) srůstem (kost pánevní) b) chrupavkou (spojení žeber s kosti hrudní) c) vazivem (švy lebky)

2. Pohyblivé – kloub – skládá se z kloubní hlavice, jamky a chrupavky – ta vytváří tekutinu (maz)

Opakování – 10.5.2013 Co bude v testu? Funkce kostry Co je kostnatění Typy spojení kostí Kostra - popis