Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ59 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:2. ročník Datum vytvoření:8. 12. 2013 Výukový materiál zpracován.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vedení elektrického proudu v kapalinách
Advertisements

Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vedení elektrického proudu v kapalinách
REDOXNÍ DĚJ RZ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Elektrolýza Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_32.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Elektrochemické metody - elektrolýza SŠZePř Rožnov p. R PaedDr
Jak se kapalina stává elektricky vodivou
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ46 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:2. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_362 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:1. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Elektrický proud v látkách
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ58 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:2. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ55 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:2. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_376 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:1. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ50 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:2. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 8. Téma.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_370 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:1. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 9. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová Základní.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_25.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast Elektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_10.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_42.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_363 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:1. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
Elektrolýza VY_32_INOVACE_01 - OCH - ELEKTROLÝZA.
Elektrolýza
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
ELEKTROLYTICKÝ VODIČ.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ44 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:2. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován.
Mgr. Andrea Cahelová Elektrické jevy
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_02 Tematická.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ51 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:2. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
Elektrolýza chloridu sodného
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_42.
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v kapalinách. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají čím je způsobeno.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_366 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:1. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ47 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:2. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
ELEKTROLÝZA.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
ELEKTRICKÝ PROUD V KAPALINÁCH I.
Elektrolýza a její využití
Elektrolýza Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Václav Opatrný. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Elektrolýza. KmTI KmTI.
PRŮMYSLOVÉ VYUŽITÍ ELEKTROCHEMIE
Ch_022_Elektolýza Ch_022_Chemické reakce_Elektolýza Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
E LEKTRICKÝ PROUD V KAPALINÁCH A PLYNECH Ing. Jan Havel.
ANOTACE: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku a slouží k výkladu nového učiva. VY_32_INOVACE_ČJ.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
Vedení elektrického proudu v kapalinách
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_C9-004 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Elektrický proud v kapalinách
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Vodivost kapalin. Elektrický proud (jako jev) je uspořádaný pohyb volných částic s elektrickým nábojem. Elektrický proud (jako jev) je uspořádaný pohyb.
ELEKTROLYTICKÝ VODIČ.
Elektrolýza.
Fyzika 2.D 13.hodina 01:22:33.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ59 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:2. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/

Vzdělávací oblast:Přírodovědné vzdělávání Tematická oblast:Elektrický proud v kapalinách Předmět:Fyzika Anotace: Prezentace je věnována působení a vzniku elektrického proudu v kapalinách. Žáci vysvětlují příčiny vodivosti kapalin, uvádějí podmínky, při kterých elektrický proud kapalinami prochází. Vysvětlují uspořádání a význam elektrolýzy a uvádějí její využití v běžném životě. Klíčová slova:Proud v kapalinách, elektrolyzér, využití elektrolýzy. Druh učebního materiálu:Prezentace

Elektrický proud v kapalinách vznik elektrického proudu elektrolýza využití elektrolýzy

Podmínky vedení proudu  musí být přítomny částice s nábojem  vodivý roztok = vodivá kapalina  kapaliny, která obsahuje částice s volným elektrickým nábojem  kationty – kladný náboj  anionty – záporný náboj  POKUS

Co jsme pozorovali? A proč?  destilovaná voda  za normálních okolností nevede elektrický proud  ručka ampérmetru se nevychýlila  přidáním NaCl (nebo H 2 SO 4 )  voda začíná vést elektrický proud  ručka ampérmetru se vychýlila  po přidání NaCl došlo k rozpadu chloridu sodného na ionty  vznikly sodné ionty Na +  vznikly chloridové anionty Cl -

Elektrolytická disociace  rozpad látky na ionty  vzniklé ionty se mohou volně pohybovat v roztoku = elektrolytu  důsledkem je průchod proudu

Elektrolýza a její popis  děj, při kterém se účinkem elektrického proudu vylučují látky na elektrodách  elektroda  katoda  záporná, přitahuje kladné ionty  anoda  kladná, přitahuje záporné ionty  elektrolyzér  nádoba, ve které elektrolýza probíhá  při elektrolýze dochází k přenosu (pohybu) látek

Využití elektrolýzy  elektrolytická výroba kovů  získávání kovů z roztoků nebo z tavenin pomocí elektrického proudu  např. výroba hliníku  elektrolytické čištění kovů  odstraňování nežádoucích příměsí  např. výroba mědi  kov se vylučuje na katodě  galvanické pokovování  výrobky z méně ušlechtilých kovů se pokrývají vrstvičkou ušlechtilého kovu  méně ušlechtilý kov = není stabilní vůči korozi, chemickým látkám  např. chromování oceli

Galvanické pokovování  POKUS  pokrytí mince v hodnotě 1 Kč kovem  vysvětlení:  koruna byla do elektrolyzéru umístěna jako katoda  elektrolyt: roztok modré skalice CuSO 4. 5H 2 O  na katodě dochází k vylučování mědi

 OBRÁZKY  elektrolýza NaCl  CHEMIEROL. Elektrolýza [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: %204.htm %204.htm  LITERATURA  TARÁBEK, Pavol; ČERVINKOVÁ, Petra a kol. Odmaturuj z fyziky. Brno: DIDAKTIS, 2006, ISBN  LEPIL, Oldřich; BEDNAŘÍK, Milan; HÝBLOVÁ, Radmila. Fyzika II pro střední školy. Praha: Prometheus, 1993, ISBN X.