Michal Lukášek Michal Lukášek 8.A Michal Lukášek.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
01 Tepelnémotory.
Advertisements

Zpracoval: Jan Filka ZŠ a MŠ Horníkova 1
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Vazby systému s okolím - pozitivní, negativní
II. Zákon termodynamiky
MOTORY VY_32_INOVACE_03 - MOTORY.
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
VY_32_INOVACE_FYZ_RO_11 Digitální učební materiál
TEPELNÉ MOTORY.
Hybridní pohon Vojtěch frajt
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
Digitální učební materiál
Spalovací motory vznětové
PÍSTOVÉ SPALOVACÍ MOTORY
Spalovací motor Motor 4 dobový 1.sání 2.komprese 3.expanze 4.výfuk.
Grantový projekt multimediální výuky
VYUŽITÍ TEPELNÉ ENERGIE V PRAXI
Tepelné motory.
Vznětový motor Zbyněk Plch, Tercie, 2008.
MOTORY Ondřej Hornig 2006.
Tepelné stroje -motory
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Kryštof Klika, Lukáš Svoboda
Pístové spalovací motory
Proudový motor Izakovičová Pavla Mančíková Lucie Pálková Tereza
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Popis a funkce elektrárny
Tato prezentace byla vytvořena
Fyzika 8.ročník ZŠ Spalovací motory Creation IP&RK.
SPALOVACÍ MOTORY.
Základní škola a mateřská škola Bzenec
TEPELNÉ MOTORY 3 Reaktivní motory.
Tepelné motory.
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
PARNÍ TURBÍNA Barbora Čomová, Milan Večeřa, Veronika Nováková, Vojtěch Rezek, Adam Kostrhun.
Vznětový motor Přemysl Opálka, David Šebestík, Michal Laška, Vu Thi Bao Ngoc, Klára Helešicová.
Spalovací Turbína.
Rozdělení motorů Parní motry
Mgr. Lenka Hanáková 2.ročník Gymnázium Otrokovice
Tepelné motory Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 8. ročník
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164.
Spalovací Motory Benzínové
Statická optimalizace spalovacího motoru Nalezení optimálního poměru palivo/vzduch pro max. účinnost Nalezení optimálního poměru palivo vzduch pro minimální.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
PARNÍ STROJ Jan Lameš 5.B. CO JE TO PARNÍ STROJ Je to mechanický stroj poháněný parou.
Klady a zápory parní energie: Zápory: 1)výsledná účinnost 5% – 15% energie Klady: 1 ) vysokou spolehlivostí a schopností práce 2)nevadí přetížení.
FYZIKA 3 VZNĚTOVÝ MOTOR ZŠ HejniceZ. Hyxa. Vznětové (Dieselovy) motory Palivo – motorová nafta Vznětový motor se vyrábí pouze ve čtyřdobé verzi, místo.
SPALOVACÍ MOTORY (HISTORIE) Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Stroje a zařízení pro výrobu a přenos energií 2.Přednáška BW03 - STROJNÍ ZAŘÍZENÍIng. Svatava Henková, CSc.
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Historie Spalovacích motorů
Pístové spalovací motory
Ochrana ovzduší IV (pp+ad-blue)
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
TEPELNÉ MOTORY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_02_32.
TEPELNÉ MOTORY.
Spalovací motory 1 VY_32_INOVACE_21_420
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_11 Tepelné motory –opakování
Test – (řešení) 1) Vodní pára je v tomto stroji pracovní látka.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Termika VY_32_INOVACE_05-52 Ročník: Vzdělávací oblast:
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Tepelné motory VY_32_INOVACE_29_Tepelné motory
Spalovací motor Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Test – (řešení) 1) Vodní pára je v tomto stroji pracovní látka.
Fyzika 8.ročník ZŠ Spalovací motory Creation IP&RK.
TEPELNÉ MOTORY.
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Transkript prezentace:

Michal Lukášek Michal Lukášek 8.A Michal Lukášek

Michal Lukášek Spalovací Motor Michal Lukášek

Popis Spalovací motor je mechanický tepelný stroj, který vnitřním nebo vnějším spálením paliva přeměňuje jeho chemickou energii na energii tepelnou a na mechanickou energii působením na píst, lopatky turbíny, nebo s využitím reakční síly.

Michal Lukášek Motor vykonává mechanickou práci a jako takový slouží coby pohon jiných strojních zařízení. Spalovací motory všech typů nalezly největší uplatnění zejména v dopravních a mobilních mechanizačních prostředcích všech druhů. Michal Lukášek

Nezávislá trakční vozidla, resp Nezávislá trakční vozidla, resp. lokomotivy, plavidla hladinová i ponorná neboli ponorky, motorová vozidla, letadla a vrtulníky, stavební a zemědělské stroje, vojenská speciální vozidla, nouzové generátory elektrického proudu atd.

Účinnost Účinnost spalovacího motoru lze odvodit z Carnotova cyklu. Díky teplotám a tlakům, kterých je možno technicky dosáhnout, je jeho účinnost menší než u motorů používajících přímo jiných druhů energie, jako je elektromotor nebo vodní motory.

Na mechanickou práci je ve spalovacích motorech přeměněno 10–50 % chemické energie paliva. Nejnižší účinnost má parní stroj (do 12 %), benzínové a dieselové motory mají účinnost kolem 35 %, spalovací turbína může dosahovat účinnosti i přes 50 %.

Schéma 1.vstup vzduchu do motoru 2.vstup vzduchu do kompresoru                                                               Schéma 1.vstup vzduchu do motoru 2.vstup vzduchu do kompresoru 3.spalovací komora 4.turbína 5.výstup zplodin pohánějících motor - letadlo 6.proudící vzduch

1. Reduktor 2. Spalovací komora 3. Dýza - výstup spalin 4. Vrtule 5. Kompresor 6. Turbína

Dvoutaktní Motor

Ctyrtaktní Motor

Ostatní Schéma

Děkuji za pozornost