Michal Lukášek Michal Lukášek 8.A Michal Lukášek
Michal Lukášek Spalovací Motor Michal Lukášek
Popis Spalovací motor je mechanický tepelný stroj, který vnitřním nebo vnějším spálením paliva přeměňuje jeho chemickou energii na energii tepelnou a na mechanickou energii působením na píst, lopatky turbíny, nebo s využitím reakční síly.
Michal Lukášek Motor vykonává mechanickou práci a jako takový slouží coby pohon jiných strojních zařízení. Spalovací motory všech typů nalezly největší uplatnění zejména v dopravních a mobilních mechanizačních prostředcích všech druhů. Michal Lukášek
Nezávislá trakční vozidla, resp Nezávislá trakční vozidla, resp. lokomotivy, plavidla hladinová i ponorná neboli ponorky, motorová vozidla, letadla a vrtulníky, stavební a zemědělské stroje, vojenská speciální vozidla, nouzové generátory elektrického proudu atd.
Účinnost Účinnost spalovacího motoru lze odvodit z Carnotova cyklu. Díky teplotám a tlakům, kterých je možno technicky dosáhnout, je jeho účinnost menší než u motorů používajících přímo jiných druhů energie, jako je elektromotor nebo vodní motory.
Na mechanickou práci je ve spalovacích motorech přeměněno 10–50 % chemické energie paliva. Nejnižší účinnost má parní stroj (do 12 %), benzínové a dieselové motory mají účinnost kolem 35 %, spalovací turbína může dosahovat účinnosti i přes 50 %.
Schéma 1.vstup vzduchu do motoru 2.vstup vzduchu do kompresoru Schéma 1.vstup vzduchu do motoru 2.vstup vzduchu do kompresoru 3.spalovací komora 4.turbína 5.výstup zplodin pohánějících motor - letadlo 6.proudící vzduch
1. Reduktor 2. Spalovací komora 3. Dýza - výstup spalin 4. Vrtule 5. Kompresor 6. Turbína
Dvoutaktní Motor
Ctyrtaktní Motor
Ostatní Schéma
Děkuji za pozornost