Silniční dopravci na železnici

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní síť vysokorychlostních tratí v České republice
Advertisements

Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Regionální dimenze sítě TEN-T
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Představení Generálních sekretářů a generálního zmocněnce Aktuální stav přípravy 2014 – 2020.
Vyhlášení výsledků soutěže VOLNÁ CESTA září 2012 od 13 hodin Velké kolegium Ministerstva dopravy ČR Mediální partneři :
Dopravní sektorové strategie, 2. fáze Revize TEN-T
Mezinárodní námořní kontejnerová přeprava se zaměřením na relaci Asie – Evropa Martin Zeman DLO3.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Informace o současné podpoře kombinované dopravy v České republice
Strategie dopravy MD ČR
Strategie rozvoje letiště Leoše Janáčka Ostrava
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
Pilotní projekt T & T MEMBER OF THE HHLA GROUP.
Ing. Jaroslav Deml Mobilita budoucnosti Náměstek ministra dopravy
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
Jejich současnost a budoucnost… TRAINREPORT,CDJIRIK 23.Března 2011.
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Ing. Vladimír Fišer, Bohemiakombi Převod zboží ze silniční přepravy na železnici Květen 2008.
| Rozvoj železniční sítě v Libereckém kraji Jiří HRUBOŇ KORID LK (CZ) This project is implemented through.
Integrovaný dopravní systém
WORKSHOP projektu POSTA
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
XI. jarní konference energetických manažerů Problémy ČR v kontextu evropského trhu s energiemi (Bezpečnost a dostupnost dodávek energií v ČR a EU) Vliv.
OECD a finanční vzdělávání Stálá mise České republiky při OECD v Paříži Prof. Ing. Karel Dyba, CSc., velvyslanec Třetí mezinárodní konference k finanční.
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
Výhled financí obcí Ing. Luděk Tesař.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Technologické platformy a dopravní výzkum
Kombinovaná přeprava - charakteristika a rozdělení
1 Přechodná období ČR po vstupu do EU VŠFS – kombinované studium Veřejná správa
Projekt podpory technického vzdělávání B. Wojnar.
Elektrizace železnic Praha a.s.
Brand Energie CZT Brandýs nad Labem.
Celostátní síť pro venkov. Obsah  Cíle, nástroje a zásady Sítě  Organizační zajištění Sítě  Tématické pracovní skupiny  Kontaktní místa Sítě  Informační.
„BOHEMIA EXPRESS“ Speciální servis určený pro silniční dopravce a spedice součástí evropské sítě linek kombinované dopravy spojení Lovosic s 35 nejvýznamnějšími.
Železnice a silnice, konkurenti nebo partneři ?
SOUČASNÉ OBJEMY KOMBINOVANÉ PŘEPRAVY V ČR
Postup prací na realizaci projektů ETCS v síti SŽDC
Strana 1 Příprava a implementace pilotního projektu Speed Chain 13. listopadu 2013 Dr. Ing. Jiří Došek, DEKRA Automobil, a.s.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, / 11 DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, Ing. Martin.
Projekt je finančně podpořen v rámci programu EK pro Prevenci a boji proti kriminalitě Číslo projektu: HOME/2010/ISEC/FP/C2/ PROJEKT„ÚSPĚŠNÁ.
Společná budoucnost Evropy a jejich měst Městská dimenze jako jedna z priorit kohezní politiky Oldřich Vlasák Poslanec Evropského parlamentu Předseda Svazu.
Program dnešního setkání OPS ( )
VÝBOR PRO FINANCOVÁNÍ NÁRODNÍ STRATEGIE BESIP (VFNS) Informace o činnosti výboru pro jednání Rady vlády pro BESIP , Praha.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
BOHEMIAKOMBI spol. s r.o. Opletalova Praha 1 Tel Fax Kombinovaná.
Implementace Nařízení 913/2010 na SŽDC Setkání s dopravci, Praha, 25. a Ing. Markéta Šlachtová.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Implementace TAF/TAP TSI, ERNCF u SŽDC Praha, Ing. Marek Neustadt Jednání s dopravci.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
A NALÝZA A POTENCIÁL KOMBINOVANÉ DOPRAVY S VYUŽITÍM INTERMODÁLNÍCH NÁVĚSŮ V PODMÍNKÁCH Č ESKÉ REPUBLIKY Autor: Bc. Ondřej Mikolášik Vedoucí: doc. Ing.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Společná dopravní politika Mgr. Oldřich Hájek. Společná dopravní politika Důvody pro společnou politiku: Důvody pro společnou politiku: Postupující ekonomická.
Význam projektu ChemMultimodal pro Ústecký kraj
Význam projektu ChemMultimodal pro Ústecký kraj
Autor diplomové práce: Bc. Eva Slabší
PROJEKT„ÚSPĚŠNÁ PRAXE PŘI ZVLÁDÁNÍ KOMUNITNÍCH KONFLIKTŮ V REGIONECH STŘEDNÍ A VÝCHODNÍ EVROPY” Projekt je finančně podpořen v rámci programu EK pro.
PROJEKT„ÚSPĚŠNÁ PRAXE PŘI ZVLÁDÁNÍ KOMUNITNÍCH KONFLIKTŮ V REGIONECH STŘEDNÍ A VÝCHODNÍ EVROPY” Projekt je finančně podpořen v rámci programu EK pro.
Železniční nákladní doprava v 21. století
Ing. Jiří Kalenský Odbor drážní a vodní dopravy
Vysokorychlostní železnice pro ČR Železniční konference Pardubice Jiří Pohl, Siemens Mobility, s.r.o. člen Výboru pro udržitelnou.
Sdružení železničních nákladních dopravců ČR
Transkript prezentace:

Silniční dopravci na železnici Petr Doskočil BOHEMIAKOMBI,spol.s r.o. www.bohemiakombi.cz

Silniční dopravci na železnici operátor kombinované dopravy na trhu od roku 1992 leader v oblasti kontinentálních přeprav intermodálních návěsů Zajišťuje kombinovanou přepravu silnice – železnice intermodálních návěsů včetně meganávěsů výměnných nástaveb kontejnerů, tank-kontejnerů, bulk-kontejnerů bezplatná konzultantská činnost pro nové a stávající zákazníky

Silniční dopravci na železnici Mise BOHEMIAKOMBI = železnice ve službách silničních dopravců (od 1992) V minulosti: RoLa = doprovázená KD 1992 - 2004 Dnes: kontinentální linky = nedoprovázená KD od 1997 Dotace nevyhnutelné !!! Bez provozních dotací !!!

BOHEMIAKOMBI A PROJEKT COSMOS: Silniční dopravci na železnici BOHEMIAKOMBI A PROJEKT COSMOS: COoperative Solutions for Managing Optimized Services Podpora rozvoje (kombinované) intermodální dopravy v regionu střední a jihovýchodní Evropy Spolufinancován Evropskou komisí v rámci programu Marco Polo Common Learning Action www.intermodal-cosmos.eu

Silniční dopravci na železnici Projekt COSMOS: podpora a rozšiřování kombinované dopravy Podpora intermodální dopravy jako takové. Podpora jednotlivých programů na přechod k intermodální dopravě (správní, daňové, technické, finanční). Ve spolupráci se všemi zúčastněnými stranami (operátoři, dopravní společnosti, zákazníci, politické a veřejné subjekty) Šíření výsledků projektu („Reklamní kampaň“) Kulaté stoly, Závěrečné setkání, Databáze znalostí (www.intermodal-cosmos.eu), Další opatření jako tiskové zprávy, prezentace projektu COSMOS na konferencích a seminářích

Silniční dopravci na železnici Cíle projektu COSMOS v rámci kulatých stolů: Vyhodnocení příležitostí, hrozeb, silných a slabých stránek současného stavu KD (SWOT analýza) Zhodnocení možnosti rozvoje kombinované dopravy ve vybraných zemích v letech 2015 - 2020 Vypracování strategického plánu na rozvoj KD Vyhodnocení vlivu na železniční infrastrukturu a na terminály KD v zemích střední Evropy a dalších vybraných zemích

Silniční dopravci na železnici Projekt COSMOS - Partneři KombiConsult Německo Consultancy (Lead Partner) Adria Kombi Slovensko Intermodal Operator Bohemiakombi Česká republika Crokombi Chorvatsko DB Schenker Austria Rakousko Logistics Service Provider DB Schenker Bulgaria Bulharsko Railway Undertaking DB Schenker Romania Rumunsko Ecologistics Terminal Operator (1st year) Trans Express Forwarder (2nd year) Gysev Cargo Maďarsko/Rakousko HaCon Consultancy, IT Lokomotion Slovenian Railways Slovinsko

Asociace, svazy a sdružení Silniční dopravci na železnici Praha, 19. září 2013 Velké kolegium ministra dopravy Kulatý stůl Operátoři vlaků Železniční dopravci SŽDC Zákazníci Asociace, svazy a sdružení Operátoři terminálů Ministerstvo dopravy

Silniční dopravci na železnici Metodika dosažení cílů: Diskuze o dosažených úspěších, současném stavu a budoucích výhledech KD v České republice Dosažení usnesení o růstu KD a o koordinaci usměrňujících, finančních a operativních opatření, které budou nutné pro rozvoj KD Identifikace důležitých subjektů a stanovení časových horizontů pro realizaci stanovených strategií Shrnutí “Přehledu o kombinované dopravy” pro Českou republiku Diskuse na kokrétní témata: Infrastruktura Terminály kombinované dopravy Linky z a do námořních přístavů Kontinentální linky Motivační programy

Silniční dopravci na železnici Evropské železniční koridory protínající ČR Železniční nákladní koridory EC 913/2010: RFC5 Baltic-Adriatic RFC7 Orient RFC9 Eastern TEN-T Core Network Corridors COM(2011)650 Praha

? ? ? Silniční dopravci na železnici Návaznost českých koridorů na evropské nákladní koridory ? ? RFC5 Baltic (11/2015) Gdynia - Katowice ? RFC9 Eastern (11/2013) Zillina - Kosice, Cierna nad Tisou (SK/Ukrainian border) RFC5 Adriatic (11/2013) Vienna/Bratislava – Klagenfurt - Udine – Venice/Trieste/Bologna/Ravenna - Graz – Maribor – Ljubljana – Koper/Trieste RFC7 Orient Vienna/Bratislava – Budapest/ Bucuresti – Constanta Vidin – Sofia – Thessaloniki - Athens

Růst objemů zboží přepraveného v ČR v KD, v tunách, 2000–2012 Silniční dopravci na železnici Růst objemů zboží přepraveného v ČR v KD, v tunách, 2000–2012

Silniční dopravci na železnici Vývoj nákladní dopravy v ČR podle druhu, 2000-2012

Prognóza vývoje KD podle typu ložných jednotek, 2000 – 2012 Silniční dopravci na železnici Prognóza vývoje KD podle typu ložných jednotek, 2000 – 2012 +5% p.a. (lineárně) Růst je možný, ale ne automatický. Nutná opatření s ohledem na kontinentální KD.

Silniční dopravci na železnici Růst objemů v KD (+250% za posledních 12 let) bude pokračovat pokud se přijmou následující opatření: - Koncept ucelených vlaků - osvědčený v námořním sektoru – rozšířit i na linky kontinentálních přeprav včetně propojení na vnitrostátní antény - Koordinované investice do terminálů a volný přístup všem účastníkům - Investice dopravců do prostředků KD a účinná státní podpora - Školení osob zainteresovaných v dopravě o kombinované dopravě

Silniční dopravci na železnici Služby kombinované dopravy v ČR, 2013 Kiel Lübeck Rostock Bremerhaven HAMBURG RUSSIA Duisburg Lovosice Rotterdam PRAHA Antwerp OSTRAVA Charleroi Plzen Prerov Ludwigshafen Zlin Brno Breclav Bratislava Wien Dunajska Streda Lyon Trh Vlaků za týden Podíl Námořní 251 81% Kontinentální 58 19% Celkem 309 100% Ljubljana Verona Trieste Koper

Silniční dopravci na železnici Linky operátorů Bohemiakombi a Kombiverkehr jsou součástí evropské sítě linek

Silniční dopravci na železnici Síť linek operátora Kombiverkehr se zahušťuje. Slouží potřebám silničních dopravců a speditérů

Silniční dopravci na železnici Novinky operátora Bohemiakombi v letošním roce: Nově otevřené kontinentální linky v ČR Březen 2013: Lovosice – Charleroi, Belgie Květen 2013: Ostrava (Paskov) – Terst Rozšíření servisu Září 2013: Lovosice – Hamburg, zvýšení frekvence odjezdů vlaků ze 3 na 5 týdně nově i přepravy námořních kontejnerů z/do přístavu

Silniční dopravci na železnici Projekt pro LANNUTTI: Základ tvoří přepravy tabulového skla loženého ve speciálních intermodálních návěsech (tzv. innenladery nebo též „Pershingy“) Fáze (minulost): Charleroi – Dresden 1 pár týdně Fáze (aktuálně): Charleroi – Lovosice 1 pár týdně Fáze (výhled): 5 párů vlaků týdně

Silniční dopravci na železnici Projekt pro LANNUTTI. Vytvořil železniční alternativu pro těžké cargo (výhoda: každým návěsem lze v tranzitu po Německu přepravit o 4 tuny zboží více než po silnici)

Silniční dopravci na železnici Projekt pro EKOL: Silniční přepravy návěsů z Turecka do EU v kombinaci moře/železnice/silnice 23 párů ucelených vlaků týdně, trajekt start 2009: 1.linka Terst – Mannheim 2013: Terst - Ludwigshafen , Terst – Köln Eiffeltor, Terst – Frankfurt/M, Terst – Ostrava

Silniční dopravci na železnici Proč je kombinace silnice – železnice výhodná? Obecně: ekologický aspekt (emise CO2) snížení závislosti dopravy na fosilních palivech udržitelná forma mobility uplatnitelné jen na přepravně silných osách Výhody na straně silničního dopravce: vyšší přepravní výkony při menší potřebě personálu nižší vázanost kapitálu (méně tahačů, více potřebuje jen návěsů) úspora nákladů na mýto, PHM, personál legislativní zvýhodnění KD (silniční daň, výjimka ze zákazu jízd) vyšší hmotnostní limity v zahraničí státní podpora

E-mail: info@bohemiakombi.cz Silniční dopravci na železnici BOHEMIAKOMBI spol. s r.o. Opletalova 6 113 76 Praha 1 Tel. +420 242 444 560 Fax +420 242 444 924 E-mail: info@bohemiakombi.cz www.bohemiakombi.cz