STRATEGIE LOVU VELKÝCH KAPRŮ JAN ŠČERBA STRATEGIE LOVU VELKÝCH KAPRŮ
VIDEO – Francie 2011
Faktory, které rozhodují o úspěšném lovu? Výběr revíru Znalost revíru Přizpůsobení se situaci u vody Vybavení a návazce Rybářský tlak Nástraha Krmná kampaň Sebedůvěra
Výběr revíru Dle rybí obsádky Dle dostupnosti revíru Dle rybářského tlaku Dle rybářských pravidel
Francie 2010
Francie 2010
Francie 2010
Francie 2010
Francie 2010
Znalost revíru Poznání topografie revíru Rozdělení revíru dle období Poznání chování kaprů Opakované návštěvy Zaměření se na revír
Přizpůsobení se situaci u vody Zhodnocení po příjezdu k vodě Zhodnocení po prvních dnech Změny po zvážení všech atributů Změny v nástraze Změny v krmné kampani Změny v lovném místě Záznam o průběhu lovu
Opravdu je důležité co je na břehu?
Vybavení a návazce Důležité je co je ve vodě Funkčnost rozhoduje, respekt k rybám Návazce – maximálně 2 typy Návazce – celková délka ??? Návazec – délka vlasu ??? Háček – váha vs pevnost JEDNODUCHOST
Návazec s maskováním
Naviják se šňůrou
Španělsko 2009
Španělsko 2009
Španělsko 2009
Španělsko 2009
Španělsko 2009
Španělsko 2009
Španělsko 2009
Španělsko 2009
Španělsko 2009
Španělsko 2009
Španělsko 2009
Španělsko 2009
Rybářský tlak Zvyšuje nedůvěru ryb Ostatní rybáři Vaše chování u vody Na břehu Na vodě Bojky Krmení
Itálie listopad,prosinec 2009
Itálie listopad,prosinec 2009
Itálie listopad,prosinec 2009
Itálie listopad,prosinec 2009
Itálie listopad,prosinec 2009
Itálie listopad,prosinec 2009
Itálie listopad,prosinec 2009
Itálie listopad,prosinec 2009
Itálie listopad,prosinec 2009
Itálie listopad,prosinec 2009
Itálie listopad,prosinec 2009
Vymáčené boilies vs dipované?
Nástraha ATRAKTIVITA Lov na zvědavost Navoněná Barevná Jiná prezentace nástrahy NENÁPADNOST Lov na důvěru Bez zápachu Barva dna Prezentace nástrahy stejná jako volných návnad
Nástraha - ATRAKTIVITA Lov na zvědavost – kapr je zvědavé zvíře, navíc vše ochutnává tlamou Navoněná nástraha dipováno busterováno máčeno v esencích Barevná nástraha – reflexní barvy Jiná prezentace nástrahy – nástrahy ve sloupci Pop – up nástrahy
Nástraha - NENÁPADNOST Lov na důvěru – velké ryby jsou často opatrné Vyjímkou jsou ty velké a nenažrané Nástrahy bez zápachu – s nízkou hladinou atraktorů Postavené pouze na kvalitní směsi Několik dní vymáčené ve vodě Barva Nástrahy – neutrální aneb tmavá Prezentace nástrahy stejná jako volných návnad
Nástraha - SELEKTIVITA Atraktivitou nástrahy Nenápadnosti nástrahy Velikostí nástrahy Tvrdosti nástrahy Prezentaci na návazci Umístěním v rámci krmného místa Realizace krmné kampaně
Francie 2007
Francie 2007
Francie 2007
Francie 2007
Francie 2007
Francie 2007
Francie 2007
Francie 2007
Francie 2007
Francie 2007
Francie 2007
Francie 2007
Francie 2007
Francie 2007
Krmná kampaň - co rozhoduje? Rybí populace v revíru Zkušenosti velkých ryb dané rybářským tlakem Délka vaší výpravy Finanční možnosti
Krmná kampaň - co lze použít? Partikl Pelety Boilies nižší cenové hladiny Atraktivní hotovky Levná do upravená směs - SUPRAFISH Boilies vyšší cenové hladiny Výživná boilies směs – lehce stravitelná Použitelná jako potravní zdroj – BIOSQUID, BIOCRAB, BIOENZYM FISH,GLM ENDURO…
Krmná kampaň - TAKTIKA ČAS Krátkodobá Střednědobá Dlouhodobá PROSTOR Bodové krmení Plošné krmení Mizející potravní zdroj
Krmná kampaň - ČAS Krátkodobá krmná kampaň – 1 - 4dny Omezené množství návnady Boilies směs nemusí být z nejvýživnějších Střednědobá krmná kampaň – 4 - 7 dnů Boilies směs méně výživná do upravená Dlouhodobá krmná kampaň – 7 dnů – měsíce Lze použít všechny typy prostorového krmení Boilies směs nejlépe nejvýživnější hodnoty
Krmná kampaň - PROSTOR Bodové krmení – zaměřeno na jednu rybu Návnada prezentována v těsné blízkosti nástrahy Zaměřeno na zvědavost ryby Umístění nástrahy s návnadou ideálně na trase nebo v místě krmení ryby – přirozený zdroj potravy Malé množství návnady Pelety, drcené boilies Používají se atraktivní nástrahy, pop up Často se používá PVA Vhodné jako strategie pro krátkodobé i dlouhodobé krmné kampaně
Krmná kampaň - PROSTOR Plošné krmení – zaměřeno na celé hejno Krmení na velké ploše např. 100m x 100m Vzbudit dojem důvěryhodného zdroje potravy Donutit ryby hledat další a další jednotlivý kus návnady Velké množství návnady Pouze boilies Krmení v dávkách dle reakce ryb 1-5kg Zavádění návnady 2x denně v čase nižší aktivity ryb Návnada v různém stupni rozpadu Používají se nenápadné nástrahy, často vymáčené několik dní Nástraha prezentovaná samostatně Vhodné jako strategie pro dlouhodobou krmnou kampaň
Krmná kampaň - PROSTOR Mizející potravní zdroj – zaměřeno na hejno ryb Velké množství návnady 1 den 20kg boilies 2 den 15 kg boilies 3 den 10 kg boilies 4 den 5 kg boilies Další dny minimální množství krmení Vzbudit dojem důvěryhodného zdroje potravy Donutit ryby zůstat na krmném místě Pouze boilies Zavádění návnady 1x denně v čase nižší aktivity ryb Lze kombinovat atraktivní i nenápadnou nástrahu S ubývajícím krmením v místě lovu šance na více záběrů Vhodné jako strategie pro dlouhodobou krmnou kampaň
Francie podzim 2011
Francie podzim 2011
Francie podzim 2011
Francie podzim 2011
Francie podzim 2011
Francie podzim 2011
Francie podzim 2011
Francie podzim 2011
Francie podzim 2011
Francie podzim 2011
Francie podzim 2011
Francie podzim 2011
Sebedůvěra Výběr revíru Znalost revíru Přizpůsobení se situaci u vody Vybavení a návazce Rybářský tlak Nástraha Krmná kampaň
KONEC