 Dominantní druhy  Brusnice bor ů vka  Brusinka obecná  Vlochyn ě bahenní  Rojovník bahenní  Suchopýr pochvatý  Klikva bahenní  Rosnatka okrouhlolistá.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přírodovědná exkurze Borkovická blata Pískovny Veselí nad Lužnicí
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Jana Janoušková Gymnázium U Balvanu 16 3.ročník
Název: VY_32_inovace_PR45_09 Autor: Lenka Svobodová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Pica pica Straka obecná.
Bezobratlí.
Český jazyk 1. ročník Čtení - doplňovačky.
Na výb ě r máte ze t ř í mo ž ností. Pokud se pro jednu z nich rozhodnete, naje ď te na ni šipkou myši a klikn ě te. Bude-li Vaše odpov ěď chybná, z ů.
Skokan hn ě dý Rana temporaria. Popis Skokan hn ě dý má velký areál rozší ř ení, ž ije v Evrop ě od Pyrenejí a ž k Uralu v č etn ě Č R. Je rozší ř en.
ˇ (H2O).  Voda je velmi č astým nám ě tem v um ě ní. Vyskytuje se tém ěř ve všech um ě leckých sférách….a ť u ž se jedná o fotografii, obrazy, hudbu.
Vztahy mezi živočichy a rostlinami
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Digitalizace výuky Příjemce
M a y a A n g e l a a j e j í m o u d r á s l o v a K l i k e j.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_INOVACE_238_JEHLIČNATÉ_STROMY Téma: JEHLIČNATÉ.
Mechorosty a kapraďorosty
RAŠELINIŠT Ě RUMIŠT Ě  Dominantní druhy  Brusnice bor ů vka  Brusinka obecná  Vlochyn ě bahenní  Rojovník bahenní  Suchopýr pochvatý  Klikva bahenní.
Rašeliniště x Písečný přesyp
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Jaroslava Jašová Název materiálu:
Ž IVO Č ICHOVÉ Miroslava Štip č áková 1. ro č ník, 2. semestr
Zuby Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_10_Chrup Vytvo ř eno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
Obojživelníci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Na výb ě r máte ze t ř í mo ž ností. Pokud se pro jednu z nich rozhodnete, naje ď te na ni šipkou myši a klikn ě te. Bude-li Vaše odpov ěď chybná, z ů.
Projekt:OP VK Č íslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena P ř ibíková Č íslo DUM:P ě Datum ov ěř ení ve výuce:
Tematická oblast: Život na Zemi Téma: Přírodní společenstvo - mokřady Předmět: Přírodověda Ročník: 5. Autor: Mgr. Alena Hrušková Datum: Druh výstupu:
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_III.Vu_SBĚR.
Atmosféra.
Příroda v okolí Velkého Meziříčí Zpracovala: Lenka Kohoutová.
Název projektuZlepšení podmínek vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
HMYZ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
EKOLOGIE (oikos = dům; logos – slovo)
VY_32_INOVACE_PŘBOT.18 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
Co je to NATURA 2000? NATURA 2000 je soustavou chráněných území evropského významu. Jejím prostřednictvím se chrání nejvzácnější a nejvíce ohrožené druhy.
VY_32_INOVACE_5/12_ČLOVĚK A PŘÍRODA
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Osová a Středová souměrnost v Přírodě
VY_32_INOVACE_16_PŘV_LES
ŠTOKY - LES.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_19_Ekosystém ve vodě, u vody
Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E – Př4 – potravní vazby
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Organismy v sadech a ovocných zahradách.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny a živočichové.
Základní společenstva - lesy
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
AUTOR: Mgr. Bc. Alena Machulková
Biosféra sféra s vhodnými podmínkami pro život na Zemi
TROPICKÝ DEŠTNÝ LES. TROPICKÝ DEŠTNÝ LES V rovníkových oblastech Země se rozkládají tropické deštné lesy (tropické pralesy, džungle). Kterými světadíly.
VY_32_INOVACE_58_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
Minerální látky jako podmínka života
Opakování rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Abiotické podmínky života.
Obojživelníci. AUTOR: Eliška Jurčicová
Les Porost dřevin v němž je vyvinuto stromové patro a stromy dosahují výšky alespoň 5 m a zápoj korun je 25 % Složitý ekosystém tvořený: Fytocenózou =
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Komposty a kompostování
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.2.Bal.33_Hmyz Datum: 3.
VY_32_INOVACE_04-60 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF
Abiotický faktor voda.
Člověk a životní prostředí
PŘÍRODOVĚDNÁ SOUTĚŽ ROSTLINY B - CH.
Transkript prezentace:

 Dominantní druhy  Brusnice bor ů vka  Brusinka obecná  Vlochyn ě bahenní  Rojovník bahenní  Suchopýr pochvatý  Klikva bahenní  Rosnatka okrouhlolistá  Rašeliník Stanovišt ě : rašelinné bory, sušší plochy rašeli ň iš ť

 Stromové patro:  Borovice blatka, borovice lesní  B ř íza pý ř itá, b ř íza b ě lokorá

 Bezobratlí:  Drab č ík  Lov č ík vodní  Oboj ž ivelníci:  Skokan zelený  Ropucha obecná  Rosni č ka zelená

 st ř ídání 4 ro č ních období – souvisí s teplotou, srá ž kami a mno ž stvím sv ě tla  zamok ř ené území  vysoká schopnost pojmout velké mno ž ství vody  kyselé p ů dy – v p ů d ě je minimum kyslíku

 druhová rozmanitost  rozmanitost spole č enstev  vyskytují se organismy typické pouze pro rašeliništ ě a vlhká prost ř edí a ohro ž ené druhy

FYTOCENÓZA - kokoška pastuší tobolka - kop ř iva dvoudomá - pta č inec ž abinec - pampeliška léka ř ská - bršlice kozí noha - rozrazil rezekvítek

 ZOOCENÓZA - sluné č ko sedmite č né - č melák zemní - v č ela medonosná

 Abiotické faktory - st ř ídání 4 ro č ních období – souvisí s teplotou, srá ž kami a mno ž stvím sv ě tla - slune č né stanovišt ě - ekosystém pozm ě n ě ný zásahy č lov ě ka

 Stupeň biodiverzity Ruderální spole č enstvo  vysoká koncentrace ž ivin v p ů d ě  rostliny – R-stratégové = p ř i uvoln ě ní nové p ů dy jsou schopny ji rychle zar ů st

 vlastní materiály  google obrázky + vlastní fotografie  wikipedie