2OP482 Manažerská informatika 2

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Formátování diplomové práce
Advertisements

Postup při vytváření projektu v MS Project
Vzdělávání v eGonCentru ORP Boskovice
Olomouc, únor 2012.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martin Dlouhý. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
Tabulky v MS ACCESS Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiří Novák.
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Kreslení, kliparty, obrázky OLE, video
VY_32_INOVACE_In 6.,7.15 Grafy - vytvoření základních typů grafu Anotace: Žák se seznámí s tvorbou grafu a jeho formátováním v programu MS Excel 2010.
Karta Domů, skupina Odstavec
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
Manažerská grafika: Program č.3 Jaroslav LosSB 272.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_13.
Školení počítače Excel
Vzhled prezentace - šablony
TABULKOVÉ PROCESORY.
Záložky, křížové odkazy, hypertextové odkazy
Výpočetní technika Akademický rok 2011/2012 Letní semestr Novák Petr
IT začátečníci - Word Modul 3.
Snímek 1 PDF2OP381 Manažerská informatika 1 2OP381 Manažerská informatika 1 Adobe Acrobat.
2OP482 Manažerská informatika 2
Power Point– pracujeme se snímky
Nastavení zarážek tabulátoru WORD
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Microsoft Office PowerPoint
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Styly písma - vytvoření vlastního stylu, zápatí a záhlaví stránek
Nabídka karty Soubor Soubor. Nabídka karty Domů Domů práce se schránkou formátování písma zarovnávání formát čísel práce se styly práce s buňkami vyhledávání.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
VYPRACOVALA: MGR. HANA TOFLOVÁ DNE: ICT2/1/3/13 WORD - tabulky.
Projekt – úkoly, zdroje, vazby úkolů, náklady Ing. Jiří Šilhán.
17.Tabulkový procesor (filtrování a řazení dat, formuláře, podmínky a podmíněné formátování, export a import dat) Barbora Skoumalová 4.A.
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 4.0 (Text)
PowerPoint II. Miroslav Lorenc.
Proces řízení projektu
MS EXCEL Chybové hodnoty
Excel – editace ( formát ) buněk
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_32_INOVACE_TE_5 Název školy: Základní škola Velké Opatovice, okres Blansko Název programu: Operační program Vzdělávání.
Tabulkový procesor.
Anotace Žák dokáže v aplikací MS Word vytvořit tabulku Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže v aplikaci MS Word vytvořit, upravit a formátovat.
Referát č. 17 Tabulkový procesor
2OP381 Manažerská informatika 1 Microsoft Office Word část
TEXTOVÝ EDITOR.
Tabulkový program MS Office Excel , SB 305, – h
2OP381 Manažerská informatika 1 Microsoft OneNote 2013
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Snímek 1 PowerPoint2OP381 Manažerská informatika 1 2OP381 Manažerská informatika 1 Microsoft PowerPoint 2013 – 3. část.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Operační systém MS Windows Základní operace.
Práce se šablonami v MS Word 2007
Snímek 1 Word2OP381 Manažerská informatika 1 2OP381 Manažerská informatika 1 Microsoft Office Word část.
2OP381 Manažerská informatika 1 Microsoft PowerPoint 2013 – 1. část
2OP482 Manažerská informatika 2 Project Online
POWER POINT 1 Základní pojmy Power Point - základní pojmy.
2OP482 Manažerská informatika 2
2OP381 Manažerská informatika 1
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_15.
Petr Novák  Osnova prezentace 1.Encián se představujeEncián se představuje 2.ZaměstnanciZaměstnanci 3.Prodej programůProdej programů 4.OdběrateléOdběratelé.
U072 Microsoft Office OneNote 2007
Mgr. Karel FischerÚprava prezentace1 Změna použité šablony Ke změně šablony mohu použít jednu ze tří možností: a)Formát \ návrh snímku b)V panelu nástrojů.
Využití sestavy Zobrazení a typy Části sestavy Vytvoření sestavy Ovládací prvky.
EXCEL – tisk a tvorba grafů Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Snímek 1 PowerPoint2OP381 Manažerská informatika 1 2OP381 Manažerská informatika 1 Microsoft PowerPoint 2016 – 1. část
Název:VY_32_INOVACE_ICT_7B_10B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:7. Tematický okruh,
MS Project.
KIV/ZD cvičení 8 Tomáš Potužák.
Vkládání a úprava textů v prezentaci
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Přizpůsobení webu Microsoft SharePointu Online
Transkript prezentace:

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Project 2OP482 Manažerská informatika 2 Microsoft Office Project 2013 – 1. část

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Obsah Project Online Sestavy Projekty Tisk a další práce se soubory Kalendáře Nástroje Úkoly Zdroje Náklady Sledování průběhu Zobrazení

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Kde najít Učebnice na objednání ve školním nakladatelství Učebnice pro verzi 2010 http://knihy.cpress.cz/knihy/ucebnice/ucebnice-pro-ekonomy/rizeni-projektu-v-microsoft-project-2010-ucebnice/ Cvičné soubory, domácí úkoly, prezentace webové stránky Manažerské informatiky

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Využití Projectu Project 2013 http://office.microsoft.com/cs-cz/sprava-projektu-a-portfolii-microsoft-project-FX103472268.aspx http://office.microsoft.com/cs-cz/project/project-standard-2013-software-pro-rizeni-projektu-FX103996174.aspx Project blog http://blogs.office.com/project/

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Projekt Definice projektu organizované úsilí k dosažení určitého cíle plán práce, který má na konci výsledek Znaky projektu cíl projektu dosáhnout požadované parametry provedení v daném termínu (nebo před ním) v rámci rozpočtových nákladů jedinečnost projektu zdroje organizace projekt není v organizaci jediný

2OP482 Manažerská informatika 2 Project 2 Projekty

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Řízení projektů Manažerské činnosti definování plánování vedení – řízení lidských zdrojů sledování – kontrola stavu a postupu ukončení – ověření Příklady projektů výstavba nové budovy stěhování firmy či domácnosti instalace nového zařízení vývoj a nasazení nového informačního systému zavedení nového studijního programu či formy studia zvyšování kvalifikace pracovníků konference na odborné téma prodej nového výrobku

Pojmy projektového řízení 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Pojmy projektového řízení Úkoly součásti projektu každý úkol má odhadnutu dobu trvání mezi úkoly vazby, časová omezení Kalendáře výchozí úkolů zdrojů Zdroje pracovní materiálové nákladové kapacita zdroje (možnost přetížení) Náklady přiřazeny úkolům či zdrojům náklady na užití či dle jednotek spotřeby (a náklady na použití zdroje) Sledování projektu výchozím stavem směrný plán aktualizace časů dokončení, nákladů

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Projekt Start Rekonstrukce zasedací místnosti na školící počítačovou místnost Etapy rekonstrukce místnosti seminář Start – uvedeného nového software na trh (vlastní seminář 24. 6. 2025) opakující se porady vedení

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Zdroje Interní zdroje zaměstnanci firmy Eva Kolínská – vedoucí oddělení programování Marie Sladká – sekretářka ředitele Petr Novák – ředitel firmy Milan Smetana – vedoucí oddělení reklamy Jan Dvořák, Eva Benešová, František Janda – vedoucí ostatních oddělení firmy zasedací místnost Externí firmy Petronius: firma zajišťuje v projektu dva údržbáře Vinicius: firma zajišťuje v projektu zedníka a dva malíře

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Materiál 3 materiálové zdroje koberec rozeslání pozvánky síťový kabel

2OP482 Manažerská informatika 2 Project 1. etapa východiska místnost prázdná (původní nábytek do rekreačního střediska na Šumavě) linoleum (změna na koberec) koncepce vybavení místnosti sestavení rozpočtu vybavení koncepci a rozpočet musí schválit ředitel firmy výběr a objednání nábytku dodání nábytku (lhůta dodání 3 týdny) výběr a objednání počítačů a dataprojektoru (lhůta dodání 2 týdny) rekonstrukce místnosti zazdění průchozích dveří montáž podhledu elektroinstalace vymalování položení koberce větrání místnosti po dodání nábytku (5 dní) instalace počítačové sítě a počítačů příprava rezervačního software zahájení provozu místnosti

2OP482 Manažerská informatika 2 Project 2. etapa webová prezentace semináře přihlašování na seminář objednání občerstvení návrh a externí dodávka letáků k semináři rozeslání letáků výroba propagačních materiálů seminář tisková zpráva o semináři 3. etapa opakující se porady vedení

Seznámení s aplikací Project 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Seznámení s aplikací Project

2OP482 Manažerská informatika 2 Project První úkol Vložíme první úkol Název úkolu: koncepce vybavení místnosti (v definici tabulky Obtékání textu Ano) ID úkolu je 1 Doba trvání: 1t Způsob zobrazení: Soubor, Možnosti, Upřesnit, Možnosti zobrazení Karta Úkol, Naplánovat automaticky Zahájení – dle informací o projektu Projekt, Vlastnosti, Informace o projektu: zahájení projektu 1. 4. 2025

Automatické plánování 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Automatické plánování Karta Úkol, skupina Úkoly, Režim, Naplánovat automaticky

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Druhý úkol Název úkolu: rozpočet vybavení místnosti Doba trvání: 2 d Zobrazení hodin: Soubor, Možnosti, Obecné, Formát data: středa, 28. 1. 2009 12:33 Předchůdci úkolu č. 2: 1 Názvy zdrojů: Sladká

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Tabulka Přidání sloupce na konec: Kalendář úkolů Název tabulky: Zobrazení, Data, Tabulky Definice tabulky v souboru projektu v globální šabloně Zobrazení, Data, Tabulky, Obnovit výchozí

Modifikace Ganttova digramu 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Modifikace Ganttova digramu Písmo Formát, Formát, Styly textu Vše: Arial, 8 b Obtékání textu Zobrazení, Data, Tabulky, Další tabulky, Upravit Název: Obtékání textu: Ne Použít

Modifikace Ganttova diagramu 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Modifikace Ganttova diagramu Uložení zobrazení Zobrazení, Zobrazení úkolů, tlačítko Ganttův diagram, Uložit zobrazení Ganttův diagram 2 – Drobné (zobrazení je uložené v projektu i v globální šabloně) Tabulka se vytváří automaticky: Ganttův diagram 2 – Drobné Tabulka 1

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Uložení projektu Tlačítko Uložit CTRL S encian.mpp (Microsoft Project project)

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Nastavení Projectu Soubor, Možnosti karta Obecné Zobrazení projektu, Formát data: středa 28. 1. 2009, 12:33 karta Plán Možnosti kalendáře pro tento projekt: Všechny nové projekty: Výchozí zahájení: 8:00 Výchozí dokončení: 17:00 Možnosti plánování pro tento projekt: Všechny nové projekty: Nově vytvořené úkoly: Automaticky naplánované Možnosti výpočtů pro tento projekt: Všechny nové projekty: Výchozí nabíhání pevných nákladů: Na začátku.

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Nový projekt Soubor, Zavřít Soubor Nový Nový z existujícího Nový ze sešitu aplikace Excel

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Průvodce importem Další Nové mapování. Další Jako nový projekt. Další Úkoly. Zahrnout do importu záhlaví. Další Název a Doba trvání v obou sloupcích. Další Uložit mapování: Mapování tabulky exportu úkolů 2 Dokončit

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Importované úkoly

Ganttův diagram 2 - Drobné 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Ganttův diagram 2 - Drobné Úkol, Zobrazení, spodní část tlačítka Ganttův diagram, Ganttův diagram 2 – Drobné při prvním aplikaci se kopíruje z globální šablony do projektu Projekt, Vlastnosti, Informace o projektu 28. 4. 2025 (8:00 dle výchozího zahájení) Úpravy optimalizovat šířku sloupců Název úkolu, Zahájení, Dokončení plně zobrazit sloupec Dokončení – posun příčky

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Úprava tabulky Na konec přidáme sloupec Kalendář úkolů Lze doplnit vlastní pole Projekt, Vlastnosti, Vlastní pole Vlastní pole pro úkoly pro zdroje pro projekt

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Doba trvání v hodinách Projekt, Vlastnosti, Vlastní pole Typ: Číslo Přejmenovat: Doba trvání v hodinách Vzorec: ProjDurValue([Doba trvání])/60 Vložíme sloupec do tabulky: klepneme do sloupce Zahájení, INS, Doba trvání v hodinách

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Úpravy Vložení sloupce: Insert Odstranění sloupce: Delete Změna parametrů: z místní nabídky na názvu sloupce: Nastavení pole Zarovnání dat: Doprava

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Doplnění zdrojů Úkol 24 výběr a objednání propagačních materiálů … Sladká Úkol 28 průběh akce uvedení … 3 zdroje: Novák; Kolínská; Sladká Ve sloupci indikátory ikona přetížení

Indikátor účasti zdroje Sladká 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Indikátor účasti zdroje Sladká Projekt, Vlastnosti, Vlastní pole Typ: Číslo Číslo4 přejmenujeme na Sla Vzorec: InStr(1;[Názvy zdrojů];"Sladká") Sloupec Sla vložíme před sloupec Režim úkolů Výsledek je 0 či jiné číslo

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Grafický indikátor Projekt, Vlastnosti, Vlastní pole Grafické indikátory Podmínka: Nerovná se 0 červené kolečko Nastavení pole, Zarovnání dat – Na střed

Další grafické indikátory 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Další grafické indikátory Kol (Číslo2, Kolínská, zelené kolečko) před sloupec Sla Nov (Číslo 3, Novák, žluté kolečko) údr (Číslo 5, údržbáři, modré kolečko) za sloupec Sla Šířku sloupců zminimalizujeme

Aktualizace zobrazení 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Aktualizace zobrazení Zobrazení GD2 – Drobné zaktualizujeme v globální šabloně Úkol, Zobrazení, Ganttův diagram, Uložit zobrazení, Aktualizovat aktuální zobrazení

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Filtr Úkoly, které má realizovat Sladká: ikona nabídky ve sloupci Sladká zrušíme zaškrtnutí pole 0

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Zvýrazňovací filtr Zobrazení, Data, ikona nabídky Bez zvýraznění, Nový zvýrazňovací filtr Filtr nazveme Ředitelství Vypnutí filtru: zadáním Bez zvýraznění

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Osnova Označíme úkoly 18 – 29 Úkol, Vložit, Vložit souhrnný úkol název: akce uvedení nového software na trh Úkoly 1 – 17: rekonstrukce zasedací místnosti Souhrnný úkol projektu: Formát, Zobrazit či skrýt, Souhrnný úkol projektu

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Úprava zobrazení Doplnění sloupce Číslo osnovy (před sloupec indikátorů) Úprava pořadí sloupců úpravou definice tabulky Zobrazení, Data, Tabulky, Další tabulky, Upravit V rámci prvního řádku ID klepneme do tlačítka Vyjmout řádek Klepneme na druhý řádek a do tlačítka Vložit řádek ze schránky tažením zá název sloupce Zobrazení uložíme: Ganttův diagram 3 - Osnova

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Časová osa Úkol 1.13 větrání Úkol, Vlastnosti, Přidat na časovou osu

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Prvky Projectu Zobrazení Ganttův diagram, Používání úkolů, Týmový plánovač a Seznam zdrojů Tabulka Filtr Mapování Pole

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Seznam zdrojů Formát, Formát, Styly textu – Arial, 8 b Doplníme skupinu RED: Novák, Sladká PRG: Kolínská

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Řazení Zobrazení, Data, Seřadit, Seřadit podle vybereme Název, zaškrtneme pole Trvale přečíslovat zdroje a klepneme do tlačítka Seřadit

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Seskupení Zobrazení, Data, Seskupit podle, Nová skupina podle Název: Typ a skupina seskupení podle Typu Potom podle Skupina Další nastavení Soubor, Možnosti, Zobrazení, Možnosti měny Desetinná místa: 0

Vlastní pole pro zdroje 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Vlastní pole pro zdroje Projekt, Vlastnosti, Vlastní pole typ Text Text1 přejmenujeme na Grafický indikátor Vzorec: Název Grafické indikátory – 4 podmínky: Je rovno Kolínská: zelená kulička Je rovno Novák: žlutá kulička Je rovno Sladká: červená kulička Je rovno údržbáři: modrá kulička (zdroj nevyužit) Sloupec zařadíme před sloupec Typ, zarovnáme na střed

Zobrazení Seznam zdrojů 2 – Skupiny 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Zobrazení Seznam zdrojů 2 – Skupiny Optimalizujeme šířku sloupců Sloupec Typ přesuneme za Základní kalendář Zobrazení uložíme Zobrazení, Zobrazení zdrojů, Seznam zdrojů, Uložit zobrazení: Seznam zdrojů 2 – Skupiny

Zobrazení Používání úkolů 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Zobrazení Používání úkolů K úkolům uvádí práci a zdroje realizující úkol Úprava zobrazení: Formát, Formát, Styly textu: Arial, 8 b Formát, Zobrazit či skrýt, Číslo osnovy Zobrazení uložíme: Zobrazení, Zobrazení úkolů, spodní část tlačítka Používání úkolů, Uložit zobrazení: Používání úkolů 2 – Práce

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Týmový plánovač pro jednotlivé zdroje v pravé části jsou graficky znázorněny úkoly dle časové osy

Týmový plánovač: úprava 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Týmový plánovač: úprava Poklepeme na časovou osu: v kartě Střední úroveň, Velikost: 400 % Uložení zobrazení: Zobrazení, Zobrazení zdrojů, spodní část tlačítka Týmový plánovač, Uložit zobrazení: Týmový plánovač 2 - Širší

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Přepínání zobrazení Z místní nabídky názvu zobrazení na levém kraji zobrazení můžeme vybrat základní zobrazení či jejich modifikace Z místní nabídky názvu zobrazení můžeme zobrazit Panel zobrazení Další zobrazení později: Síťový diagram, Kalendář, Časová osa, Používání zdrojů, Diagram závislostí, Diagram zdrojů, Seznam úkolů, Kalendáře

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Organizátor Zobrazení a tabulky se ukládají do globální šablony Další prvky lze nakopírovat do globální šablony či jiného projektu organizátorem Soubor, Informace, Organizátor

2OP482 Manažerská informatika 2 Project 3 Kalendáře

2OP482 Manažerská informatika 2 Project 2 Kalendáře 8:00 – 12:00, 13:00 – 17:00 23:00 – 3:00, 4:00 – 8:00 (pracuje se v nocích z pondělí na úterý až z pátku na sobotu, tj. v pondělí 23:00 – 0:00, v sobotu 0:00 – 3:00, 4:00 – 8:00, v ostatní dny 0:00 – 3:00, 4:00 – 8:00, 23:00 – 0:00), 0:00 – 24:00

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Informace o projektu Projekt, Vlastnosti, Informace o projektu Soubor, Možnosti, v kartě Upřesnit v sekci Obecné: Dotazovat se na informace o projektu u nových projektů

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Informace o projektu od data zahájení projektu od data dokončení projektu

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Mřížka Typ: čára Barva: Zahájení projektu: přerušovaná olivově zelená Dokončení projektu: přerušovaná červená Datum stavu: plná modrá Aktuální datum: plná oranžová

Převod týdnů a dnů na hodiny 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Převod týdnů a dnů na hodiny 1 den = 8 hodin 1 týden = 40 hodin 1 měsíc = 20 dnů = 20 * 8 = 160 hodin

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Změnit pracovní čas karta Projekt, Vlastnosti, Změnit pracovní dobu

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Kalendář Firemní Vytvořit nový kalendář: Firemní (kopie Standardního kalendáře) 8 – 12, 13 – 17 záložka Pracovní týdny Podrobnosti

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Výjimky: svátky Nový rok

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Výjimky: svátky Velikonoční pondělí 21. 4. 2025 Svátek práce 1. 5. 2025 Den vítězství 8. 5. 2025 Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje 5. 7. 2025 Den upálení mistra Jana Husa 6. 7. 2025 Den české státnosti 28. 9. 2025 Den vzniku samostatného československého státu 28. 10. 2025 Den boje za svobodu a demokracii 17. 11. 2025 Štědrý den 24. 12. 2025 1. svátek vánoční 25. 12. 2025 2. svátek vánoční 26. 12. 2025

Úprava úkolu Koncepce vybavení místnosti 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Úprava úkolu Koncepce vybavení místnosti kalendář Firemní zdroj: Kolínská Seznam zdrojů 2 – Skupiny kalendář Firemní přiřadíme všem zdrojům zadáme sazby: standardní sazba: 200 Kč/hodina přesčasová sazba: 300 Kč/hodina Soubor, Možnosti, Upřesnit, Obecné výchozí standardní a přesčasová sazba (200 a 300 Kč/hodina)

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Náklady na účast Kolínské 40 hodin * 200 Kč/h = 8000 Kč zobrazení Používání úkolů synchronizace: Zobrazit vybrané úkoly (karta Zobrazení, Lupa), Ctrl Shift F5 Nastavení časové osy na dny pondělí 28. 4. 2025 … práce 8 hodin čtvrtek 1. 5. 2025 … svátek – nepracovní čas pondělí 5. 5. 2025 … práce 8 hodin

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Kalendář Rodiče pro Kolínskou a Jandu kopie kalendáře Firemní karta Pracovní týdny Květnové svátky 2025 – nahrazení: 14. 4. – 27. 4.: pondělí až pátek 8 – 12, 13 – 18 Květnové svátky 2025 – čerpání: 28. 4. – 11. 5.: pondělí až středa 8 – 12, 13 – 18 pátek: nepracovní čas

Úprava kalendáře – školní výlet 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Úprava kalendáře – školní výlet 2 výjimky do kalendáře Rodiče Pracovní sobota 17. 5. 2025 Pracovní časy: 8 – 12, 13 – 17 Volné pondělí 19. 5. 2025 Nepracovní Kolínská – kalendář Rodiče

Úprava kalendáře Kolínské 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Úprava kalendáře Kolínské nástup až v 9 hodiny, vynechání polední přestávky: Výjimka: Pracovní doba bez přestávky 28. 4. 2025 Pracovní čas: 9 – 18

1.1 koncepce vybavení místnosti 2OP482 Manažerská informatika 2 Project 1.1 koncepce vybavení místnosti pondělí 28. 4. 9 hod – úterý 6. 5. 12 hod pondělí 28. 4. 2025: 9 hodin úterý 29. 4. 2025: 9 hodin středa 30. 4. 2025: 9 hodin čtvrtek 1. 5. 2025: 0 hodin pátek 2. 5. 2025: 0 hodin pondělí 5. 5. 2025: 9 hodin úterý 6. 5. 2025: 4 (zbývající) hodiny

Úprava kalendáře – náhradní volno 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Úprava kalendáře – náhradní volno práce ve státní svátek 8. 5., náhradní volno 12. 5. a 13. 5. výjimka pro kalendář Kolínská: Pracovní svátek: 8. 5. 2025 Pracovní čas 8 – 12, 13 – 17 Květnové náhradní volno: 12. – 13. 5. Nastavit na nepracovní čas

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Úprava GD3 - Osnova Časová osa Nepracovní čas dle kalendáře Kolínské Nástroje GD/Formát, Formát, Rozložení Zarovnat pruhy na celé dny Časová osa – Nepracovní čas, Kreslení, Před pruhy úkolů

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Zobrazení Kalendář Zobrazení, Zobrazení úkolů, Kalendář tlačítko Kalendář, Uložit zobrazení: Kalendář 2 – Kolínská Zobrazení, Data, Filtr: Používající zdroj – Kolínská

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Kalendář – úprava Časová osa, karta Stínování dat, Zobrazit pracovní čas pro kalendář Kolínská Stínování výjimek

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Kalendář 2 – Kolínská

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Doba trvání na úkolu pracuje i údržbář – každý odpracuje 40 hodin poklepeme na úkol, v kartě Zdroje doplníme zdroj údržbáři doba trvání je 48 hodin – 1,23 týdne

Spolupráce zdrojů – Koncepce 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Spolupráce zdrojů – Koncepce Změnit pracovní dobu Vytvořit nový kalendář: Koncepce Pracovní týdny – výchozí: pondělí až pátek do 19 h Úkolu koncepce vybavení místnosti přiřadíme kalendář Koncepce karta Upřesnit: Plánování ignoruje kalendáře zdrojů: Doba trvání je opět 40 h

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Limity realizace Limity realizace úkolu Úkol 1, kterému jsou přiřazeny Zdroj 1 a Zdroj 2.

Limity realizace – příklad 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Limity realizace – příklad nový prázdný projekt základní kalendář Projekt – kopii Standardního Projekt – základní kalendář projektu do kalendáře státní svátky: 1. a 8. 5. 2025 nový základní kalendář Úkol 1: pondělí – nepracovní čas sobota a neděle – pracovní den zahájení projektu: 30. 4. 2025 Úkol 1: 2 dny, kalendář Úkol 1 úkolu přiřadíme Zdroj 1 a Zdroj 2

Limity realizace - příklad 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Limity realizace - příklad Zdroj 1: dovolená 2. 5. a 9. 5. Zdroj 2: dovolená 5. 5. a 6. 5.

Limity realizace: s přesností na hodiny 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Limity realizace: s přesností na hodiny nový prázdný projekt základní kalendář Západní, je kopií kalendáře Standardní pracovní čas 9 – 13 a 14 – 18 Západní – základní kalendář projektu zahájení projektu 29. 4. 2025 v 9 h Úkol 2 pouze dopoledne 9 – 13 h – nový základní kalendář Úkol 2 (všechny dny 9 – 13) Úkol 2 – 5 hodin, kalendář Úkol 2, Zdroj pro Zdroj definujeme pracovní dobu 8 – 12, 13 – 17

Limity realizace: s přesností na hodiny 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Limity realizace: s přesností na hodiny

Přepočty časových jednotek 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Přepočty časových jednotek nový prázdný projekt zahájení projektu 29. 4. 2025 pracovní doba: 8 hodin Soubor, Možnosti, Plán, Denně hodin 8 Úkol 1 – 1 den Doba trvání v hodinách: ProjDurValue([Doba trvání])/60 vložíme před sloupec Zahájení

Přepočty časových jednotek 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Přepočty časových jednotek Denně hodin: 10 Úkol 1: 0,8 Úkol 2: 1 den Denně hodin: 6 Úkol 1: 1,33 dne Úkol 2: 1,67 dne Úkol 3: 1 den

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Zobrazení karty Plán Soubor, Možnosti, karta Plán Projekt, Vlastnosti, Změnit pracovní dobu – tlačítko Možnosti

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Fiskální rok Soubor, Možnosti, Plán, Možnosti kalendáře – Začátek fiskálního roku: červenec Číslování fiskálních roků podle kalendářního roku jejich začátku Nastavení časové osy: V kartě Nejvyšší úroveň: V poli Zobrazit vybereme Tři úrovně (nejvyšší, střední a nejnižší). V poli Jednotky vybereme Roky. Zrušíme zaškrtnutí pole Použít fiskální rok.

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Fiskální rok 2 V kartě Střední úroveň: V poli Jednotky vybereme Měsíce. V poli Popisek vybereme I 2009. Zrušíme zaškrtnutí pole Použít fiskální rok. V kartě Nejnižší úroveň: V poli Jednotky vybereme opět Měsíce. V poli Popisek vybereme I 2002. Ponecháme zaškrtnutí pole Použít fiskální rok. V poli Zarovnání vybereme Doleva.

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Fiskální rok 3 Projekt, Vlastnosti, Informace o projektu Datum zahájení: 1. 7. 2025 0:00 Kalendář: 24 hodin Soubor, Možnosti, Plán, Možnosti kalendáře: Denně hodin: 24 Úkol: kalendářní rok 2015 – 365 dnů Naplánovat ručně sloupec Zahájení: 1. 1. 2015 Úkol: fiskální rok 2015 – 365 dnů

2OP482 Manažerská informatika 2 Project 4 Úkoly

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Vazby mezi úkoly termín konání úkolu je ovlivněn: kalendářem projektu, úkolů, zdrojů vazbami mezi úkoly nastavením režimu plánování a typu omezení úkolu informace o konfliktech při plánování – Průvodce plánování: Soubor, Možnosti, Plán, Zobrazit plánovací zprávy

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Typy vazeb mezi úkoly

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Typy vazeb mezi úkoly FS (Finish – Start, Dokončení – Zahájení) rozpočet vybavení místnosti – schválení koncepce a rozpočtu vybavení dokončení základů domu – hrubá stavba domu SS (Start – Start, Zahájení – Zahájení) koncepce vybavení místnosti – rozpočet vybavení místnosti stěhování nábytku do nového domu – ukládání věcí do nastěhovaného nábytku FF (Finish – Finish, Dokončení – Dokončení) datum dokončení předchůdce určuje datum dokončení následníka podhled – elektroninstalace příprava na zkoušku – doprava na zkoušku SF (Start – Finish, Zahájení – Dokončení) datum zahájení předchůdce určuje datum dokončení následníka stravování v novém bytě – zapojení sporáku

Nastavení režimu plánování úkolů 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Nastavení režimu plánování úkolů Pro nově zakládané projekty: SOUBOR, v Možnostech v kartě Plán - Možnosti plánování pro tento projekt: Všechny nové projekty. Do pole Nově vytvořené úkoly vybereme Ručně naplánované či Automaticky naplánované. Pro nové úkoly v aktuálním projektu máme tři možnosti: SOUBOR, Možnosti, Plán - Možnosti plánování pro tento projekt: na aktuální projekt a vybereme režim. Klepneme do tlačítka režimu nových úkolů ve stavovém řádku a režim vybereme. V kartě ÚKOL v sekci Úkoly klepneme do tlačítka Režim plánování a vybereme režim. Pro jednotlivé již vytvořené úkoly můžeme změnit režim: v kartě ÚKOL v sekci Úkoly klepnutím do tlačítka Naplánovat ručně nebo Naplánovat automaticky nebo poklepáním na úkol a změnou hodnoty pole Režim plánování v kartě Obecné.

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Odlišnosti režimů Projekt, Vlastnosti, Informace o projektu: Datum zahájení 12.5.2025 ve stavovém řádku: Ručně plánované Úkol 1, 2 dny, zahájení 14.5.2025 Úkol 2, 2 dny, zahájení 14.5.2025, Předchůdci: 1 ve stavovém řádku – režim nových úkolů – Automaticky plánované Úkol 3, 2 dny, Předchůdci: 2

Odlišnosti režimů – pokračování 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Odlišnosti režimů – pokračování Úkol 4, 2 dny, Předchůdci: 3. Úkol je zahájen 20.5.2025 ve stavovém řádku: Ručně plánované Úkol 5, 2 dny, Předchůdci: 2;4. Úkol je zahájen 26.5.2025 Prodloužíme dobu trvání pro úkol 1 a 2 na 4 dny. Dokončení úkolu 2 červeně podtrženo Klepneme na úkol 2. Úkol, Plán, Respektovat propojení.

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Odlišnosti režimů 3 Úkol 4 dočasně vyřadíme. Úkol, Plán, Deaktivovat. Úkol 5 – Respektovat propojení. Posun úkolů: Úkol, Úkoly, tlačítko Přesunout

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Omezení úkolů projekt plánovaný od data zahájení se zahájením projektu 12. 5. 2025 projekt plánovaný od data dokončení s dokončením projektu 17. 5. 2025 pružná středně pružná pevná

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Omezení úkolů pružná co nejdříve co nejpozději středně pružná dokončit po dni včetně dokončit před dnem včetně zahájit po dni včetně zahájit před dnem včetně pevná musí být dokončen musí být zahájen

Vkládání úkolů, vlastnosti 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Vkládání úkolů, vlastnosti Vložení dočasného úkolu před úkol 1.2 – Insert – 2 dny úkol odstraníme Delete Uplynulá doba 1.13 větrání … 5 ud 2.2 přihlašování na uvedení … 15 ud Milník úkoly o nulové době trvání Informace o úkolu, Upřesnit, Označit úkol jako milník

Vkládání úkolů, vlastnosti 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Vkládání úkolů, vlastnosti Zvýraznění změn Nástroje GD/Formát, Formát, Styly textu – Změněné buňky Změna zahájení: Projekt, Vlastnosti, Informace o projektu – zahájení 31.3.2025 Konání úkolu je ovlivněno: vazbami mezi úkoly nastavením typu omezení úkolu

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Vložení vazby v grafické části GD: vazba mezi úkolem 1.1 a 1.3: v grafické části GD: táhneme z prhu úkolu 1.1 na pruh úkolu 1.3 vytvoříme vazbu i mezi 1.2 a 1.3 sloupec Předchůdci u úkolu 1.3: 2;3 v tabulce: do řádku úkolu 1.4 do sloupce Předchůdci zapíšeme ID předchůdce: 4

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Vložení vazby v informacích o úkolu u úkolu 1.6 – karta Předchůdci: schválení koncepce a rozpočtu vybavení lze zvolit i typ vazby promítne se o grafické části GD

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Vložení vazby ve formuláři Ganttův diagram 3 – Osnova + Formulář úkolů úkol 1.6 Zobrazení, Rozdělení, zaškrtneme Podrobnosti Nástroje formuláře úkolů/Formát, Podrobnosti, Předchůdci a následníci … mezi úkolem 1.6 a 1.7

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Vložení vazby pomocí tlačítka Propojit úkoly označíme úkoly 1.7 a 1.8 Úkol, Plán, Propojit úkoly … nebo Ctrl F2

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Typy vazby úkol 1.2 lze zahájit již 2 dny po zahájení 1.1 vytvoříme vazbu v grafické části poklepeme na vazbu Zahájení – zahájení SS Úkol, Plán, Rozpojit úkoly

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Prodleva Předstih – se záporným znaménkem Zpoždění úkol 1.2 začíná až 2 dny po zahájení úkolu 1.1 poklepeme na vazbu, Závislost mezi úkoly, prodleva 2 dny mezi 1.4 a 1.5 prodleva 2 týdny

Výpočet prodlevy: DEM_03_05 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Výpočet prodlevy: DEM_03_05 prodleva je vypočítána na základě kalendáře následníka Př.: nový projekt, zahájení 31.3.2025 úkol 1 … 1 den úkol 2 … 1 den, navazuje na úkol 1 se zpožděním 2 dny kalendář Volné úterý … Pracovní týdny, Podrobnosti, nepracovní čas v úterý úkol 2 … kalendář Volné úterý úkol 1 bude zahájen 31.3.2025, úkol 2 až v pátek 4.4.2025

2OP482 Manažerská informatika 2 Project sloupec Předchůdci za Zahájení, sloupce zarovnáme zprava Nástroje GD/Formát, Sloupce, Zarovnat text doprava Doplnění vazeb

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Kritická cesta začátek projektu: 31. 3. 2025 dokončení: 18. 6. 2025 1. větev úkol 1.4 výběr a objednání počítačů s dobou trvání 3 pracovní dny úkol 1.5 dodání počítačů a dataprojektoru prodleva 9 pracovních dnů doba trvání 1 pracovní den celkem 1. větev 13 pracovních dnů 2. větev úkol 1.11 výběr a objednání nábytku 3 pracovní dny úkol 1.12 dodání a montáž nábytku prodleva 14 pracovních dnů úkol 1.13 vyvětrání 3 pracovní dny úkol 1.14 instalace sítě 1 pracovní den celkem 2. větev 22 pracovních dnů

Zobrazení kritické cesty 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Zobrazení kritické cesty Nástroje GD/Formát, Formát, Styly textu Kritické úkoly, Barva: červená Do zobrazení doplníme sloupec Časová rezerva zahájení před sloupec Předchůdci ČRZ zobrazíme v GD: Nástroje GD/Formát, ve skupině Styly pruhů zaškrtneme Časová rezerva Nástroje GD/Formát, Styly pruhů, Formát, Styly pruhů doplníme nový řádek Kritický – úkoly typu Kritický, barva – červená

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Cesta úkolu předchůdce: oranžová barva řídící předchůdce: žlutá barva následník: fialová barva řídící následník: světle fialová barva

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Zobrazení Časová osa Zobrazení, Rozdělené zobrazení, Časová osa označíme úkoly tažením umístíme do časové osy Umístění jednotlivých úkolů na časovou osu: Úkol, Vlastnosti, Přidat na časovou osu z místní nabídky úkolu Přidat na časovou osu v Informacích o úkolu, Obecné, Zobrazit na časové ose

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Časová osa Nástroje časové osy/Formát, Zobrazit či skrýt, Formát dat – zrušíme zaškrtnutí Data úkolů Tažení přesuneme texty milníků, aby se nepřekrývaly Nástroje časové osy/Formát, Zobrazit či skrýt Překrývající se úkoly Posun a lupa

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Časová osa Nástroje časové osy/Formát, Písmo, Barva pozadí … červená schválení koncepce a rozpočtu vybavení výběr a objednání nábytku dodání a montáž nábytku instalace sítě instalace počítačů vyvětrání (40 % velmi světlá červená) výběr a objednání počítačů, dodání počítačů a dataprojektoru (azurová z motivu)

Umístění úkolů do řádků 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Umístění úkolů do řádků 1. řádek instalace sítě (1.14) rekonstrukce zasedací místnosti (1) 5. řádek 2. řádek akce uvedení nového software na trh (2) koncepce vybavení místnosti (1.1) 6. řádek schválení koncepce a rozpočtu vybavení (1.3) objednání občerstvení (2.3) rozeslání pozvánek (2.6) výběr a objednání počítačů (1.4) webová prezentace uvedení (2.1) dodání počítačů a diaprojektoru (1.5) přihlašování na uvedení (2.2) 3. řádek průběh akce uvedení software (2.11) rozpočet vybavení místnosti (1.2) tisková zpráva o uvedení (2.12) zazdění dveří (1.6) 7. řádek podhled (1.7) návrh letáků k uvedení (2.4) elektroinstalace (1.8) 8. řádek vymalování (1.9) výběr, objednání propagačních materiálů (2.7) položení koberce (1.10) instalace počítačů (1.15) 4. řádek příprava rezervačního software (1.16) výběr a objednání nábytku (1.11) dodávka a montáž nábytku (1.12) vyvětrání (1.13)

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Omezení úkolu 2. 11 průběh akce uvedení softwaru – musí být zahájen v úterý 24.6.2025 Informace o úkolu, Upřesnit, Typ omezení, Musí být zahájen – Datum omezení: 24.6.2025 8:00

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Časová rezerva 4 dny Projekt, Vlastnosti, Informace o projektu, posuneme zahájení z 31.3.2025 na 4.4.2025 Úkol 1.9 vymalování má být dokončen před 30.4.2025 … Dokončit před dnem Ruční přepsání dat sloupec Zahájení  Zahájit po dni (před dnem) sloupec Dokončení  Dokončit po dni (před dnem)

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Kontrola úkolů Úkol, Úkoly, Zkontrolovat

Co nejpozději. Konečný termín 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Co nejpozději. Konečný termín 1.10 položení koberce – v rámci časové rezervy co nejpozději: Informace o úkolu, Typ omezení: Co nejpozději z úterý 22.4.2025 na středu 7.5.2025 oprava koberce do pondělí 5.5.2025 … Informace o úkolu, Konečný termín 5.5.2025 zelená šipka v grafické části GD nedodržení termínu – varovná značka ve sloupci indikátorů

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Rozdělení úkolu 1.4 výběr a objednání počítačů – po prvním dnu přestávka v délce 4 pracovních dnů Úkol, Plán, Rozdělit úkol – datum přerušení 14.4.2025 – zahájení pokračování 18.4.2025 (úkol dokončen 22.4.2025) úkolu přiřadíme zdroj: Kolínská 25 % provedeme kontrolu v Používání úkolů

Přerušení úkolu – nastavení 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Přerušení úkolu – nastavení GD3 – Osnova Způsob zobrazení: Nástroje GD/Formát, Styly pruhů, Formát, Rozdělení Úkol lze přerušit několikrát Termín dokončení lze upravit tažením v grafické části Přerušenou část lze připojit Tažením za pravou hranu úkol prodlužujeme Přerušení lze zadat v Používání úkolů zadáním nulové práce pro zdroj

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Opakovaný úkol Úkol, Vložit, Úkol, Opakovaný úkol Úkol, Plán, Zmenšit odsazení úkolu

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Opakovaný úkol Zahájit po dni (včetně) Odstranění úkolu dílčího – označení dílčího úkolu a Delete souhrnného – označení souhrnného úkolu a Delete Přiřazení zdrojů – Zdroj, Přiřazení, Přiřadit zdroje

Vlastnosti úkolů a jejich editace 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Vlastnosti úkolů a jejich editace základní úpravy: v Ganttově diagramu doplnění úkolu: Insert nebo Úkol, Vložit, Úkol klávesa Delete maže obsah buňky nebo celý úkol vyplnění stejných hodnot: z místní nabídky Vyplnit dolů Ctrl D Úkol, Úpravy, Vyplnit dolů Přesunutí hodnoty tažením myší, s Ctrl kopírování obsahu buňky

Vlastnosti úkolů a jejich editace 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Vlastnosti úkolů a jejich editace Editaci buňky ukončíme Enter: o řádek níž Shift Enter: o řádek výš Tab: doprava Shift Tab: doleva Hledání: Úkol, Úpravy, Najít nebo Ctrl F Nahradit: Nahradit, Ctrl H Vlastnosti úkolu: okno Informace o úkolu: Obecné, Předchůdci, Zdroje, Upřesnit, Poznámky, Vlastní pole

2OP482 Manažerská informatika 2 Project 5 Zdroje

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Typy zdrojů pracovní úkoly plní vykonáváním práce náklady jsou odvozeny ze spotřebovávaného času (doba trvání * počet jednotek) členění živé (lidé) obecné konkrétní neživé (stroje, zařízení) dostupnost kalendářem tabulkou dostupnosti materiálové plní úkoly svým spotřebováním nemají kalendář, nepřihlíží ke kalendáři projektu náklady jsou odvozeny ze spotřeby (daná počtem jednotek, jednotky slovně) dostupnost nelze omezit ani kalendářem, ani tabulkou dostupnosti nákladové vyvolávají náklady, které nelze přiřadit pracovním ani materiálovým zdrojům

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Vložení zdrojů ze systému Project Server Zdroj, Přiřazení, Fond zdrojů, Fond zdrojů organizace ze společného sdíleného fondu zdrojů např. v novém prázdném projektu na sdíleném disku lokálně v rámci projektu

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Zdroje v projektu Soubor, Možnosti, Upřesnit, Obecné Výchozí standardní sazba: 200 Kč/h Výchozí přesčasová sazba: 300 Kč/h vložení zdrojů: Seznam zdrojů 2 – Skupiny zatím Kolínská, Sladká, Smetana, Adamec, Novák

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Doplnění zdrojů Zobrazení, Data, Seskupit podle, Žádná skupina

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Informace o zdroji poklepáním na zdroj Shift F2 Zdroj, Vlastnosti, Informace

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Dostupnost zdroje Maximální počet jednotek do 13. 4. 2025 – 0 % od 14. 4. 2025 – 50 % zobrazení dle data Projekt, Vlastnosti, Informace o projektu Aktuální datum

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Poznámky ke zdroji

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Přiřazení zdrojů Možnosti v dialogovém okně Přiřadit zdroje v Informacích o úkolu, karta Zdroje pomocí formuláře Zdroje a předchůdci a Zdroje a následníci v tabulce úkolů ve sloupci Názvy zdrojů

Přiřazení zdroje k úkolu 1.1 koncepce vybavení místnosti 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Přiřazení zdroje k úkolu 1.1 koncepce vybavení místnosti Kolínská a 1 údržbář … 50 % přidáme sloupec Práce … 80 hodin Project při změně přiřazení jednotek fixuje práci  oba zdroje nejprve odebereme a znovu přidáme

Zdroj pro úkol 1.2 rozpočet vybavení místnosti 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Zdroj pro úkol 1.2 rozpočet vybavení místnosti v okně Přiřadit zdroje Možnosti seznamu zdrojů Filtrovat podle Skupina … RED Sladká 100 % … 2 dny  2 * 8 = 16 hodin * 200 Kč/h = 3 200 Kč

Zdroj pro úkol 1.3 schválení koncepce a rozpočtu vybavení 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Zdroj pro úkol 1.3 schválení koncepce a rozpočtu vybavení Informace o úkolu, karta Zdroje odstraníme stávající zdroj přiřadíme zdroj Novák 25 %

Zdroj pro úkol 1.5 dodání počítačů a dataprojektoru 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Zdroj pro úkol 1.5 dodání počítačů a dataprojektoru Zobrazení, Rozdělené zobrazení, Podrobnosti Formulář úkolů Nástroje formuláře úkolů/Formát, Podrobnosti, Zdroje a předchůdci Kolínská 25 % … práce 2 hodiny

Zdroj pro úkol 1.6 zazdění dveří 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Zdroj pro úkol 1.6 zazdění dveří ve sloupci Názvy zdrojů zedníci 50 %

Přiřazení materiálového zdroje 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Přiřazení materiálového zdroje úkol 1.10 položení koberce údržbáři 50 % koberec … jednotky 92 m2

Přiřazení nákladových zdrojů 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Přiřazení nákladových zdrojů v Informacích o úkolu ve sloupci Náklady souhrnnému úkolu 1 rekonstrukce zasedací místnosti papír: 500 Kč toner: 200 Kč telefon: 200 Kč

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Vložení zdrojů /1

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Vložení zdrojů /2

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Diagram zdrojů Diagram zdrojů 2 – Filtrované zdroje Nástroje diagramu zdrojů 2/Formát, Formát, Styly pruhů Filtrované zdroje: Zobrazit jako – Pruh: pro přetížené, přidělené i navržené rezervace, plný vzorek Zdroje: Navržené rezervace – Zobrazit jako: Pruh, šrafovaný 8. vzorek

Diagram zdrojů pro Smetanu 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Diagram zdrojů pro Smetanu Smetana, týden od 7. 4. 2025 Zobrazení, Data, Nový filtr: Interní zdroje (Skupina je rovno RED, PRG, DIS, KON, ANA, REK)

Diagram zdrojů pro zdroj Sladká 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Diagram zdrojů pro zdroj Sladká

Grafy přiřazení zdrojů 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Grafy přiřazení zdrojů GD3 – Osnova, označíme úkol 1.15 a 2.1 Přiřadit zdroje, Graf zobrazíme Diagram zdrojů 2 – Filtrované zdroje stav 5. – 19. 5. 2025 Styly pruhů, Vybrané úkoly, Zobrazit jako: Pruh, 8. vzorek Velikost časové osy GD 80 %

Týmový plánovač 2 - Širší 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Týmový plánovač 2 - Širší

Přetížení a vyrovnání zdrojů 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Přetížení a vyrovnání zdrojů analyzujeme v Používání zdrojů

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Vyrovnání Zdroj, Vyrovnání, Možnosti vyrovnání

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Důsledky vyrovnání do GD3 – Osnova doplníme sloupec Vyrovnání – zpoždění: 2.4 … 3 uplynulé dny 2.6 … 1 uplynulý den 2.7 … 5 uplynulých dnů

Vyrovnaný Ganttův diagram 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Vyrovnaný Ganttův diagram Styly textu – Arial, 8b Zobrazit či skrýt – Číslo osnovy upravíme šířky sloupců  Vyrovnaný GD 2 – Osnova

DEM: Důsledky vyrovnání zdrojů 2OP482 Manažerská informatika 2 Project DEM: Důsledky vyrovnání zdrojů úkol A … 2 dny … Aleš úkol B … 2 dny … Blanka úkol AB … 10 dnů … Aleš i Blanka, priorita 400 zahájení 7. 4. 2025 zrušíme zaškrtnutí Vyrovnat pouze v rámci časové rezervy

DEM: Důsledky vyrovnání zdrojů 2OP482 Manažerská informatika 2 Project DEM: Důsledky vyrovnání zdrojů na začátek vložíme úkol 0 … 3 dny návaznost FS úkolu A a B na úkol 0 Aleš a Blanka přetíženi  vyrovnáme

Změna doby trvání, jednotek, přiřazení, práce 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Změna doby trvání, jednotek, přiřazení, práce Práce v hodinách = Doba trvání v hodinách * Jednotky přiřazení GD3 – Osnova Úkol 1.16 příprava rezervačního software Práce = (5 dnů * 8 počet hodin denně) * (0,25 + 0,25) = 20 hodin

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Pevné jednotky Doba trvání = Práce / Jednotky přiřazení = 20 / 100 % = 20 h = 2,5 d Doba trvání = Práce / Jednotky přiřazení = 10 / 50 % = 20 h = 2,5 d Práce = Doba trvání * Jednotky přiřazení = 10 d * 8 h * 50 %

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Pevná doba trvání Jednotky přiřazení = Práce / Doba trvání = 30 h / 40 h = 0,75 Práce = Doba trvání * Jednotky přiřazení = 10 * 8 * 50 % = 40 h Práce = Doba trvání * Jednotky přiřazení = 5 * 8 * 100 % = 40 h

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Pevná práce Doba trvání = Práce / Jednotky přiřazení = 10 / 50 % = 20 h = 2,5 d Jednotky přiřazení = Práce / Doba trvání = 20 h / 80 h = 0,25 Doba trvání = Práce / Jednotky přiřazení = 20 / 100 % = 20 h = 2,5 d

Plánování řízené úsilím 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Plánování řízené úsilím Jednotky přiřazení každého zdroje = Celkové jednotky přiřazení / Počet zdrojů = 0,5 /3 = 0,165 Doba trvání = Práce / Jednotky přiřazení = 20 / 100 % = 20 h = 2,5 d Práce = Doba trvání * Jednotky přiřazení = 40 * 100 % = 40 h

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Přesčasová práce 1.11 výběr a objednání nábytku 3 dny, Sladká na 50 %  práce 12 hodin Používání úkolů 2 – Práce za sloupec Práce doplníme Práce v přesčase vpravo: Nástroje používání úkolů/Formát, Podrobnosti, Přidat podrobnosti Styl podrobností: Dostupná pole: Přesčasová práce: Zobrazit upravit šířky sloupců

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Přesčasová práce k úkolu 1.11 … do sloupce Přesčasová práce … 4 hodiny přesčasová práce rovnoměrně rozdělena  doba trvání 2 dny vpravo: Přidat podrobnosti: Běžná práce GD3 – Osnova – rezerva 1 den  posuneme zahájení projektu ze 4. 4. na 7. 4. 2025

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Zpoždění přiřazení zrušíme přerušení úkolu 1.16 zobrazení Používání úkolů 2 – Práce Shift F2 úkol 1.16: Janda zahájí práci až 8. 4. sloupec Zpoždění přiřazení doba trvání úkolu se zvýší z 5 na 6 dnů

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Rozvrh práce Jandy Zkrácení práce Jandy o 1 den (typ Pevné jednotky) Změna práce z 10 na 8 hodin (Používání úkolů 2 – Práce) Smazání hodnoty 2 h v řádku Práce nebo Běžná práce v poslední den 14. 4. 2008 V dialogovém okně Informace o přiřazení snížení hodnoty Práce z 10 na 8 h  Doba trvání úkolu jen 5 dnů Zkrácení práce Jandy o další den Práce na úkolu se snížila z 8 na 6 hodin Smažeme hodnotu 2h v řádku Práce nebo Běžná práce 11.4.2025 V okně Informace o přiřazení snížení hodnoty Práce z 8 na 6 h

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Rozvrh práce Jandy

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Rozvrh práce zdroje Práce jednotlivých zdrojů dosud z doby trvání úkolu a jednotek přiřazení – zdroje pracovaly rovnoměrně. Jiné rozvrhy: pro 20 dnů 4. den (sloupec 2) rovnoměrný: 10 h zatížení na konci nebo špička: 1,5 h dvě špičky: 5 h procenta se vztahují k max. denní kapacitě zdroje

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Dem-04-02

Graf průběhu v různých rozvrzích práce 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Graf průběhu v různých rozvrzích práce

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Hypertextový odkaz Seznam zdrojů 2 – Skupiny: Uložit zobrazení: Seznam zdrojů 3 – Odkazy Zobrazení, Data, Tabulky, Hypertextový odkaz Seskupit podle: žádná skupiny Základ hypertextového odkazu: Soubor, Informace, Upřesnit vlastnosti http://min.vse.cz/min/encian/ Hypertextový odkaz: Janda … Janda/index.htm Ctrl+K

2OP482 Manažerská informatika 2 Project 6 náklady

Náklady realizace projektu 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Náklady realizace projektu Celkové náklady = náklady na dílčí úkoly + náklady na souhrnné úkoly Celkové náklady na úkol = Pevné náklady úkolu + Náklady zdrojů na použití + Náklady zdrojů podle jednotek práce

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Typy nákladů podle objektu náklady na úkol náklady na úkol bez ohledu na přiřazení zdrojů náklady na zdroj pro každý zdroj lze definovat až pět tabulek nákladových sazeb diferenciace dle data účinnosti náklady na zdroj = náklady na použití zdrojů (za každý úkol) + náklady podle počtu jednotek práce sazby nákladů pracovních zdrojů standardní přesčasová podle průběhu nabíhání nákladů na začátku (zahájení úkolu či zahájení používání zdroje) průběžně podle stupně dokončení úkolu podle stupně dokončení práce na konci podle nabíhání v konfrontaci plánu a skutečnosti plánované podle směrného plánu skutečné náklady odchylka skutečných nákladů od rozpočtových nákladů náklady, které zbývá čerpat (rozdíl směrného plánu a skutečnosti)

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Možnosti měny

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Náklady na úkol Ganttův diagram 4 – Náklady Zobrazení, Data, Tabulky: Náklady Zobrazení, Data, Tabulky, Uložit pole jako novou tabulku: Ganttův diagram 4 – Náklady Nástroje GD/Formát, Zobrazit či skrýt, Číslo osnovy šířky sloupců do sloupce Nabíhání pevných nákladů: Na začátku

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Úprava nákladů Upravíme hodnotu pole Nabíhání pevných nákladů pro úkoly: souhrnný úkol projektu Start: Průběžně 1.1 koncepce vybavení místnosti: Průběžně 1.7 podhled: Na konci Pevné náklady vyplníme do příslušného sloupce pro úkoly: 1.1 koncepce vybavení místnosti: 200 Kč 1.5 dodání počítačů a dataprojektoru: 677 783 Kč 1.7 podhled: 9 000 Kč 1.8 elektroinstalace: 1 200 Kč 1.12 dodání a montáž nábytku: 211 907 Kč 2.5 dodání letáků: 3 200 Kč 2.8 dodání propagačních materiálů: 6 800 Kč 2.11 průběh akce uvedení software: 5000 Kč 3.1 porada vedení 1: 50 Kč 3.2 porada vedení 2: 50 Kč 3.3 porada vedení 3: 50 Kč

Nabíhání pevných nákladů 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Nabíhání pevných nákladů Na začátku: Náklady platíme předem v den zahájení úkolu Průběžně: Náklady jsou rozpočteny na jednotlivé dny, např. když úkol 1.1 koncepce vybavení místnosti trvá 4 dny a pevné náklady úkolu jsou 200 Kč, budou náklady započteny každý den ve výši 200/4 = 50 Kč Na konci: Náklady platíme až v den dokončení Celkové náklady projektu nyní činí 976 240 Kč.

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Náklady na zdroj v informacích o zdroji náklady na údržbáře:

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Aplikace sazby B na úkol 1.7 podhled: v Používání úkolů 2 – Práce poklepeme na řádek údržbáři  Informace o přiřazení: Tabulka nákladových sazeb: B

Náklady na pracovní zdroje 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Náklady na pracovní zdroje v Seznamu zdrojů 2 – Skupiny pro zdroj malíři: standardní sazba: 150 Kč/h přesčasová sazba: 200 Kč/h náklady na použití: 500 Kč (dovoz materiálu) pro zdroj zedníci: pro zdroj Sladká:

Kontrola hodnot (GD4 – Náklady) 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Kontrola hodnot (GD4 – Náklady) náklady úkolu 1.1 koncepce vybavení místnosti pevné náklady 200 Kč Kolínská 20 * 200 Kč 4 000 Kč údržbáři 20 * 150 Kč 3 000 Kč celkem 7 200 Kč náklady úkolu 1.11 výběr a objednání nábytku Sladká v standardní době 8 * 150 Kč 1 200 Kč Sladká v přesčasové době 4 * 200 Kč 800 Kč celkem 2 000 Kč výpočet nákladů údržbářů (vliv účinnosti nákladů) úkol 1.8 elektroinstalace (do 20. 4.) 16 * 150 + 1 200 Kč 3 600 Kč úkol 1.10 položení koberce (od 21. 4.) 4 * 200 Kč 800 Kč výpočet nákladů údržbářů dle jiné nákladové sazby B úkol 1.7 podhled (aplikace sazby B) 32 * 100 + 9 000 Kč 12 200 Kč

Náklady na materiálové zdroje 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Náklady na materiálové zdroje v Seznamu zdrojů 2 – Skupiny náklady na použití rozeslání pozvánky 100 Kč materiálové náklady – Nabíhání – na začátku Standardní sazba: koberec 200 Kč rozeslání pozvánky 15 Kč síťový kabel 5 Kč

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Nákladové zdroje v Informacích o úkolu, karta Zdroje: pro souhrnný úkol 1 rekonstrukce zasedací místnosti papír: 500 Kč toner: 200 Kč telefon: 200 Kč pro souhrnný úkol 2 akce uvedení nového software na trh Celkové náklady projektu: 987 915 Kč

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Nabíhání nákladů Používání úkolů 3 – Náklady (z PÚ2 – Práce, Zobrazení, Zobrazení úkolů, Používání úkolů, Uložit zobrazení) Nástroje používání úkolů/Formát, Podrobnosti zaškrtneme Náklady zrušíme zaškrtnutí Práce Přidat podrobnosti odstraníme pole Běžná práce a Přesčasová práce a doplníme pole Pevné náklady Časová osa: Velikost 80 % vlevo přidáme za sloupec Název úkolu sloupce Náklady a Pevné náklady

Nabíhání pevných nákladů 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Nabíhání pevných nákladů průběžné na konci

Nabíhání nákladů na použití 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Nabíhání nákladů na použití Náklady na úkol 1.6 zazdění dveří se skládají z položek náklady na použití zdroje 0,5 * 500 Kč 250 Kč 8 hodin práce v standardní sazbě 8 * 150 Kč 1 200 Kč celkem 1 450 Kč Nabíhání nákladů pro zedníky: průběžně Průběžnost je vztažena pouze k nákladům dle rozsahu práce, nikoliv k nákladům na použití

3 varianty nabíhání nákladů na použití zdroje 2OP482 Manažerská informatika 2 Project 3 varianty nabíhání nákladů na použití zdroje na začátku Náklady na použití zdroje i náklady dle rozsahu práce budou vynaloženy první den úkolu úkolu 1.6: 1450 Kč první den průběžně Náklady na použití zdroje budou vynaloženy první den úkolu Náklady dle rozsahu práce budou vynaloženy postupně v jednotlivých dnech. na konci Náklady na použití zdroje i náklady dle rozsahu práce budou vynaloženy poslední den úkolu úkolu 1.6: 1450 Kč poslední den úkolu

3 varianty nabíhání nákladů pro materiálový zdroj 2OP482 Manažerská informatika 2 Project 3 varianty nabíhání nákladů pro materiálový zdroj na začátku Náklady na použití zdroje i náklady dle rozsahu práce budou vynaloženy první den úkolu. úkol 2.6: budou plánovány náklady 1600 Kč první den průběžně Náklady na použití zdroje budou vynaloženy první den úkolu. Náklady dle rozsahu práce budou vynaloženy postupně v jednotlivých dnech. úkol 2.6: budou plánovány náklady: první den: 100 + 1500/2 = 100 + 750 = 850 Kč druhý den: 0 + 1500/2 = 0 + 750 = 750 Kč na konci Náklady na použití zdroje i náklady dle rozsahu práce budou vynaloženy poslední den úkolu. úkol 2.6: budou plánovány náklady 1600 Kč poslední den úkolu.

Nabíhání nákladů nákladových zdrojů 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Nabíhání nákladů nákladových zdrojů Seznam zdrojů 2 – Skupiny: nabíhání u nákladových zdrojů na začátku v Používání úkolů 3 – Náklady prohlédneme úkol 1 rekonstrukce zasedací místnosti

3 varianty nabíhání nákladů nákladových zdrojů 2OP482 Manažerská informatika 2 Project 3 varianty nabíhání nákladů nákladových zdrojů na začátku Náklady za všechny jednotlivé zdroje naběhnou první den úkolu. průběžně Náklady nabíhají v jednotlivých úkolu. V případě projektu Start by byly účtovány každý den trvání souhrnného úkolu náklady (500 + 200 + 200) Kč/28 dní = 32 Kč (papír 18 Kč + toner 7 Kč + toner 7 Kč). na konci Náklady za všechny jednotlivé zdroje naběhnou poslední den úkolu. V případě souhrnného úkolu 1 rekonstrukce zasedací místnosti by to bylo 28. den úkolu, tj. v pátek 19. 5. 2025.

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Rozpočtové náklady GD4 – Náklady Celkové náklady: 987 915 Kč Financujeme ze 2 zdrojů: interní nákladový rozpočet: 900 000 Kč externí nákladový rozpočet: 100 000 Kč

Rozpočtové náklady – zobrazení 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Rozpočtové náklady – zobrazení Seznam zdrojů 4 – Rozpočet (kopie Seznamu zdrojů) Seznam zdrojů Zobrazení, Seznam zdrojů, Obnovit výchozí – načteme seznam zdrojů z globální šablony Nástroje seznamu zdrojů/Formát, Styly textu: Arial, 8b  Seznam zdrojů 4 – Rozpočet doplníme sloupec Rozpočet, Rozpočtové náklady a Rozpočtová práce

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Rozpočtové zdroje Používání úkolů 3 – Náklady – poklepeme na souhrnný úkol a v kartě Zdroje přiřadíme rozpočtové zdroje náklady nelze vyplnit za sloupec Náklady vřadíme sloupec Práce a před něj Rozpočtové náklady a Rozpočtová práce

Rozpočtové náklady – zadání 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Rozpočtové náklady – zadání

2OP482 Manažerská informatika 2 Project 6 sledování průběhu

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Sledování průběhu Směrný plán až 11 směrných plánů (Směrný plán, Směrný plán 1, ..., Směrný plán 10) Typy sledování zadání procenta dokončení projektu úkoly dokončené na 100 % úkoly zčásti dokončené (0 nebo 0 – 100 %) úkoly zahájené po dni aktualizace projektu, tj. dokončené na 0 % zadání procenta dokončení jednotlivých úkolů zadání skutečných hodnot pro jednotlivé úkoly (upřesnění zahájení, plánu dokončení, skutečné práce) zadání celkové práce pro jednotlivá přiřazení zdrojů zadání práce v rozdělení na časové jednotky pro jednotlivá přiřazení zdrojů

Směrné plány v projektu 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Směrné plány v projektu

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Obsah směrného plánu pole úkolu Zahájení, Dokončení, Doba trvání, Práce včetně hodnot v časových jednotkách (práce v jednotlivých dnech), Náklady včetně hodnot v časových jednotkách, pole zdroje Práce včetně hodnot v časových jednotkách, pole přiřazení zdrojů úkolům Náklady včetně hodnot v časových jednotkách.

Uložení směrného plánu 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Uložení směrného plánu Projekt, Plán, Nastavit směrný plán Zahájení podle směrného plánu Dokončení podle směrného plánu Doba trvání podle směrného plánu Práce podle směrného plánu Náklady podle směrného plánu Pomocné plány Zahájení  ZahájeníX Dokončení  DokončeníX

Směrný plán k 1. 4. 2025 Projekt, Plán, Nastavit směrný plán 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Směrný plán k 1. 4. 2025 Projekt, Plán, Nastavit směrný plán Nastavit směrný plán Vymazat směrný plán pole lze vložit do jakékoli tabulky porovnání směrného plánu a skutečnosti ve Sledovacím Ganttově diagramu (Zobrazení, GD, Sledovací GD) + tabulka Odchylka  Sledovací GD 2 – Odchylka odchylka skutečnosti od základního směrného plánu upřesněný plán směrný plán

Sledovací GD2 – Odchylka: úprava 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Sledovací GD2 – Odchylka: úprava Před sloupec Název úkolu doplníme sloupec Ukazatele Před sloupec Zahájení doplníme sloupec Doba trvání podle směrného plánu Před sloupec Zahájení doplníme sloupec Doba trvání Změníme pořadí sloupců: Zahájení podle směrného plánu, Zahájení, Odchylka zahájení, Dokončení podle směrného plánu, Dokončení, Odchylka dokončení. Na konec tabulky doplníme sloupce: Práce podle směrného plánu, Práce, Odchylka práce, Pevné náklady dle směrného plánu, Pevné náklady, Náklady dle směrného plánu, Náklady, Nákladová odchylka. zobrazíme Číslo osnovy Upravíme vhodně šířku sloupců

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Zpřesnění projektu k 4. 4. 2025 úkol 1.6 zazdění dveří bude trvat 1 den místo plánovaných 2 … sloupec Doba trvání Důsledky: pro úkol 1.6 zazdění dveří Práce klesne na 4 hodiny (Práce), tj. sníží se o 4 hodiny (Odchylka práce). Náklady klesnou na 850 Kč (Náklady), tj. sníží se o 600 Kč (Nákladová odchylka). pro úkoly 1.7 – 1.9 Zahájení bude o den dříve (návaznost na dokončení úkolu 1.6). Dokončení bude o den dříve. Úkol 1.10 položení koberce sice navazuje na úkol 1.9, avšak má omezení typu Co nejpozději, proto není změnou ovlivněn. projekt Start (souhrnný úkol projektu) Práce se sníží z 294 na 290 hodin. Náklady klesnou z 987 915 Kč na 987 315 Kč. Uvedený stav k 4. 4. 2025 nastavíme jako Směrný plán 1

Procento dokončení projektu 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Procento dokončení projektu projekt sledujeme k 15. 4. 2025: Projekt, Vlastnosti, Informace o projektu: Datum stavu: 15. 4. 2025 (nebo Projekt, Stav, Datum stavu) předpokládáme plnění úkolů dle plánu Projekt, Stav, Aktualizovat projekt

Sledovací GD 2 – Odchylka 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Sledovací GD 2 – Odchylka Nástroje GD/Formát, formát, Mřížka: Mřížka: Datum stavu – plná modrá barva za sloupec Odchylka zahájení doplníme sloupec Zahájení – skutečnost, a dále doplníme dále sloupce Skutečná doba trvání, Dokončení – skutečnost, Skutečná práce, Náklady – skutečnost Doplníme před sloupec Doba trvání podle směrného plánu sloupec Dokončeno %

Procento dokončení jednotlivých úkolů 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Procento dokončení jednotlivých úkolů 1.7 podhled nastavení z pásu karet: Úkol, Plán, Dokončeno 25 % z dialogového okna: v Informacích o úkolu, karta Obecné, Dokončeno %: 25 % nebo: Úkol, Plán, Označit podle plánu, Aktualizovat úkoly přímo v zobrazení ve sloupci Dokončeno % v grafické části: posunem %

2OP482 Manažerská informatika 2 Project % dokončení podhledu Důsledky: procento dokončení úkolu 1.7 podhled 50 na 25 % a celého projektu z 20 na 19 % skutečná doba trvání úkolu 1.7 podhled z 1 na 0,5 dne a celého projektu z 10,89 na 10,62 skutečná práce na úkolu 1.7 podhled z 16 na 8 hodin a celého projektu 122 na 114 skutečné náklady úkolu 1.7 podhled z 1600 na 800 Kč a celého projektu z 22500 na 21700 Kč Sladění s % dokončení projektu: Úkol, Plán, Označit podle plánu

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Směrný plán 2 – k 15. 4. 2025 1.7 podhled – pevné náklady nabíhají na konci, nebyly ještě vynaloženy, údržbáři upřesnili náklady: místo 9000 Kč pouze 8000 Kč (sloupec Pevné náklady) nový směrný plán k 15. 4. 2025 Celkové náklady: 986 315 Kč

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Týmový plánovač dokončené a nedokončené úkoly barevně odlišeny také v zobrazení Týmový plánovač Nástroje TP/Formát, Styly, Skutečná práce

Změny dle směrných plánů 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Změny dle směrných plánů Změny dle jednotlivých směrných plánů můžeme rekapitulovat: zobrazením sloupců Zahájení (Dokončení, Doba trvání, Práce, Náklady) podle směrného plánu, plánu 1, plánu 2, v zobrazení Ganttův diagram s více směrnými plány, v němž jsou zobrazeny pruhy dle Směrného plánu, Směrného plánu 1 a Směrného plánu 2

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Ukazatele průběhu Nástroje GD/Formát, Formát, Mřížka: Ukazatele průběhu formátování barvy čáry průběhu a další

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Ukazatele průběhu v souvislosti se směrným plánem v souvislosti se skutečným plánem

Využití ukazatelů průběhu: DEM 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Využití ukazatelů průběhu: DEM Nový projekt, zahájení 7. 4. 2025, datum stavu 11. 4. 2025 5 úkolů s dobou trvání 10 dnů zobrazení Sledovací GD, tabulka Odchylky před sloupec Zahájení přidáme Dokončeno % Projekt, Plán, Nastavit směrný plán úkol 4: Zahájení: 9. 4. 2025 úkol 5: Zahájení: 15. 4. 2025 Projekt, Stav, Aktualizovat projekt – k 11. 4. úkol 2: Dokončeno 25 % úkol 3: Dokončeno 75 % Nástroje GD/Formát, Formát, Mřížka, Ukazatele průběhu Zobrazit, K datu stavu projektu, Zobrazit ukazatele průběhu v souvislosti se Směrným plánem Uložíme jako Sledovací GD2 Zobrazit ukazatele průběhu v souvislosti se Skutečným plánem Otevřít ve dvou oknech a uspořádat

Využití ukazatelů průběhu: DEM 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Využití ukazatelů průběhu: DEM

Analýza ukazatelů vytvořené hodnoty 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Analýza ukazatelů vytvořené hodnoty EVA – Earned Value Analysis Soubor, Možnosti, Zobrazení, Možnosti měny, Desetinná místa: 0 Projekt, Vlastnosti, Informace o projektu, zahájení: 7. 4. 2025 zobrazení Sledovací Ganttův diagram úkol 1 s dobou trvání 10 dnů uložit zobrazení  EVA úkol 1 realizuje zdroj Beneš (100 %) zobrazení Seznam zdrojů – Beneš standardní sazba: 1 000 Kč/h náklady na použití: 2 000 Kč zobrazení EVA, tabulka Náklady pevné náklady: 6 000 Kč nabíhání pevných nákladů: na začátku zobrazení EVA, tabulka EVA Tabulka 1

Analýza ukazatelů vytvořené hodnoty 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Analýza ukazatelů vytvořené hodnoty Projekt, Plán, Nastavit směrný plán Projekt, Vlastnosti, Informace o projektu, Datum stavu, 11. 4. 2025 (50 %) Nástroje GD/Formát, Formát, Mřížka, Datum stavu: plný typ modré čáry Informace o úkolu, karta Obecné: Dokončeno %: 40 % Před sloupec Doba trvání: BAC (Náklady dle směrného plánu), BCWS, BCWP, ACWP, Náklady – skutečnost, CV, CV%, CPI, SV, SV%, SPI, VAC, EAC Náklady – skutečnost: 45 000 Kč

Graf ukazatelů vytvořené hodnoty 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Graf ukazatelů vytvořené hodnoty

Jednotlivé ukazatele EVA 1 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Jednotlivé ukazatele EVA 1 BAC (Budget At Completion) – rozpočtové náklady pevné náklady úkolu 6 000 Kč náklady na použití zdroje 2 000 Kč náklady na práci zdroje 10 * 8 * 1 * 1000 80 000 Kč celkem 88 000 Kč BCWS (Budget Cost of Work Scheduled) – rozpočtové náklady plánovaných prací 8 000 Kč + 80 000 Kč * (5 d/10 d) = 8 + 80 000 * 50 % = 48 000 Kč BCWP (Budget Cost of Work Performed) – rozpočtové náklady provedených prací 8 000 Kč + 80 000 Kč * 40 % = 8 000 + 32 000 = 40 000 Kč ACWP (Actual Cost of Work Performed) – skutečné náklady provedených prací před vložením Skutečných nákladů ACWP = BCWP aktualizace na 45 000 Kč

Jednotlivé ukazatele EVA 2 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Jednotlivé ukazatele EVA 2 CV (Cost Variance) – nákladová odchylka BCWP – ACWP = 40 000 – 45 000 = -5 000 Kč CV% CV/BCWP = -5 000/40 000 = -12,5 = -13 % CPI (Cost Performace Index) – nákladový index BCWP/ACWP = 40 000/45 000 = 0,89 SV (Scheduled Variance) – prováděcí odchylka BCWP – BCWS = 40 000 – 48 000 = -8 000 Kč SV% SV/BCWS = -8 000/48 000 = -16,67 = -17 % SPI (Scheduled Performance Index) – prováděcí index BCWP/BCWS = 40 000/48 000 = 0,83 VAC (Variance At Completion) – odchylka nákladů CV/BCWP * BAC = -5 000/40 000 * 88 000 = -0,125 * 88 000 = -11 000 Kč EAC (Estimated At Completion) – odhad nákladů BAC – VAC = 88 000 – (-11 000) = 88 000 + 11 000 = 99 000 Kč

Ukazatele EVA v projektu Start 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Ukazatele EVA v projektu Start uložíme definici do globální šablony: Zobrazení, Data, Tabulky, Uložit pole jako novou tabulku – Aktualizovat aktuální tabulku v projektu Start vybereme zobrazení EVA Nástroje GD/Formát, Zobrazit či skrýt, Číslo osnovy

Ukazatele EVA v projektu Start 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Ukazatele EVA v projektu Start BAC úkolu 1.7 podhled pevné náklady (nabíhání na konci) 9 000 Kč údržbáři v sazbě podle tabulky B 3 200 Kč (2 dny x 8 hodin x 2 údržbáři x 100 Kč) celkem 12 200 Kč BCWS 0 Kč BCWP práce údržbářů v rozsahu 25 % (z 3200 Kč) 800 Kč ACWP neupřesněné, prosto shodné s BCWP 800 Kč EAC díky úsporám zkrácení jednoho z úkolů 948 951 Kč směrný plán 987 915 Kč

Skutečné hodnoty pro jednotlivé úkoly 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Skutečné hodnoty pro jednotlivé úkoly skutečné hodnoty zahájení, dokončení a práce nabídku občerstvení firma pošle až v pondělí 21. 4. 2025  úkol 2.3 objednání občerstvení nemohl být zahájen 14. 4. 2025 aktualizujeme projekt ve středu 23. 4. 2025 Projekt, Vlastnosti, Informace o projektu, Datum stavu: 23. 4. 2025

Skutečné zahájení úkolu 2.3 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Skutečné zahájení úkolu 2.3 Úkol, Plán, Označit podle plánu, Aktualizovat úkoly zpozdíme zahájení o 1 týden

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Důsledek změny nový stav k 23. 4. 2025 nastavíme jako Směrný plán 3 Celkové plánované náklady zůstávají 986 315 Kč souběh úkolů 2.3 a 2.7 – v případě aktualizace průběhu dokončených úkolů Project již nesignalizuje přetížení zdrojů

Další sledování projektu 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Další sledování projektu 1.5 dodání počítačů a dataprojektoru je plánováno na 7. – 8. 5. 2025 pokud budeme souhlasit s dodávkou až po 12. 5. 2025, sníží cenu o 70 000 Kč úkol má rezervu 5,25 dne v Informacích o úkolu, Upřesnit, Typ omezení: Zahájit po dni (včetně) 12. 5. 2025 12. a 13. 5. má Kolínská volno, úkol bude zahájen 14. 5. 2025

Rekapitulace kritických úkolů 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Rekapitulace kritických úkolů 1.10 položení koberce 1.12 dodání a montáž nábytku 1.15 instalace počítačů 2.11 průběh akce uvedení software 2.12 tisková zpráva o uvedení Za kritické považujeme i úkoly trvající 1 den: Soubor, Možnosti, Upřesnit, Možnosti výpočtů: Úkol je považován za kritický pokud… z 0 na 1  další kritické úkoly: 1.14 instalace sítě 2.1 webová prezentace uvedení

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Stav projektu k 31. 5. 2025 Projekt, Vlastnosti, Informace o projektu, Datum stavu: 30. 5. 2025 Projekt, Stav, Aktualizovat projekt Většina úkolů je již dokončena, nejsou považovány za kritické (Časová rezerva zahájení 0)

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Upřesníme náklady GD4 – Náklady 1.5 dodání počítačů a dataprojektoru nižší o 70 000 Kč – tj. 678 183 na 608 183 Kč 1.12 dodání a montáž nábytku zvýšení o 11 000 Kč – tj. 21 907 na 222 907 Kč Skutečné náklady 917 765 (o 73 150 Kč méně) – rozdíl najdeme ve sloupcích Odchylka a Zbývá: ukazatel VAC vykazuje plánovanou úsporu 62 437 Kč – vychází z předpokladu stejné míry úspor u dosud nedokončených úkolů

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Směrný plán 4 stav k 30. 5. 2025 nastavíme jako Směrný plán 4

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Dokončení projektu Projekt, Vlastnosti, Informace o projektu, Datum stavu: 25. 6. 2025 Projekt, Stav, Aktualizovat projekt  všechny úkoly dokončeny Skutečné náklady: 927 315 Kč úspora: 60 600 Kč ve sloupci Zbývá: 0 Kč Soubor, Informace o projektu, Statistika projektu

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Přerušení projektu Projekt, Stav, Aktualizovat projekt: Znovu naplánovat nedokončenou práci jako zahájenou Nedokončené úkoly: nezahájené … Zahájit po dni (včetně) nedokončené úkoly … zastaví – do pole Zastavení – kdy byl projekt přerušen, do pole Pokračování … datum pokračování projektu

Přerušení projektu: DEM 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Přerušení projektu: DEM Nový prázdný projekt – zahájení 7. 4. 2025, datum stavu 16. 4. 2025 3 úkoly, doba trvání 5 dnů, vazby FS Projekt, Stav, Aktualizovat projekt – Aktualizovat práci jako dokončenou ke dni 16. 4. 2025 projekt přerušíme na týden do 23. 4. 2025: Znovu naplánovat nedokončenou práci jako zahájenou s datem 23. 4. 2025

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Ukazatele dokončení Ukazatele dokončení: Dokončeno %, Dokončená práce %, Fyzicky dokončeno % DEM: zobrazení na 0 desetinných míst zahájení projektu: 7. 4. 2025, datum stavu: 8. 4. 2025 Nástroje GD/Formát, Mřížka, Datum stavu: plná modrá čára zdroje Drobná, Kos, standardní i přesčasová sazba 200 Kč/h Drobná má dovolenou 7. – 11. 4. 2025 (Výjimky) úkol 1 v délce trvání 10 dnů, zdroje Drobná a Kos práce na úkolu 1 = 80 hodin * 2 = 160 h doba trvání: 15 dnů uložení směrného plánu před sloupec Zahájení sloupce: Dokončeno %, Dokončená práce %, Fyzicky dokončeno %, Náklady podle směrného plánu, BCWS, BCWP aktualizace projektu k 8. 4. 2025 BAC (Náklady podle směrného plánu): 160 h * 200 Kč/h = 32 000 Kč BCWS: 2 dny práce Kose: 2 * 8 * 200 Kč = 3 200 Kč BCWP = BCWS, upřesníme Dokončenou práci 5%, BCWP = 1 600 Kč

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Fyzicky dokončeno výsledky práce nemusí odpovídat času strávenému plněním úkolu Fyzicky dokončeno % není vypočteno jako práce odpovídající odpracovaným hodinám, zadáváme sami v našem případě 5  20 % BCWP se nemění (počítán standardně z Dokončené práce %), zůstává 1 600 Kč Informace o úkolu, Upřesnit Metoda výpočtu vytvořené hodnoty: Dokončeno %  Fyzicky dokončeno % BCWP = Náklady podle směrného plánu * Fyzicky dokončeno % = 32 000 * 20 % = 6 400 Kč

2OP482 Manažerská informatika 2 Project Fyzicky dokončeno Metoda pro nové projekty: Soubor, Možnosti, Upřesnit, Možnosti vytvořené hodnoty: Výchozí metoda výpočtu vytvořené hodnoty úkolu Dokončeno % Fyzicky dokončeno %