RVP ZUV: VZDĚLÁVACÍ OBSAH UM. OBORŮ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hodnocení žáků a vlastní hodnocení školy V této kapitole škola popisuje, jak a na základě čeho jsou žáci hodnoceni a které oblasti jsou součástmi vlastního.
Advertisements

Rámcový vzdělávací program
NÁVRH ÚPRAVY SOUČASNÝCH OSNOV A UČEBNÍCH PLÁNŮ PRO ZUV.
1. Vstup do pilotního projektu RVP GV
Reforma v základním uměleckém vzdělávání
Výukový program SmartMusic Studio, nástroj moderního vyučování hudby na ZUŠ SmartMusic Studio v dokumentech Školního vzdělávacího programu.
Cíle dějepisné výuky, dějepisné kurikulum, RVP a výuka dějepisu
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Koordinační centrum EQF Základní a střední vzdělávání PhDr. Jana Kašparová.
ŠVP na gymnáziích: od mírné skepse k chuti pokračovat Zkušenosti z projektu Pilot G/GP Lucie Slejšková Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Systém kurikulárních dokumentů
Vzdělávání a jeho kategorie
KURIKULÁRNÍ REFORMA RÁMCOVÉ VZDĚLÁVACÍ PROGRAMY et al.
1. TVORBA STUDIJNÍHO ZAMĚŘENÍ Studijní zaměření vzniká buď ze vzdělávacího zaměření popsaného v RVP ZUV Nebo si je škola vytvoří podle svých podmínek Studijní.
Evaluace ŠVP Ing. Libuše Burešová Únor 2011, Litvínov - Hamr.
Taneční a pohybová výchova
LUBOŠ LISNER ČELADNÁ LUBOŠ LISNER
Finanční gramotnost v počátečním vzdělávání
Metodická podpora úprav RVP ZV
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání
Výchovné a vzdělávací strategie
Vybrané problémy českého vzdělávání v cestovním ruchu Jiří Šíp Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Výuka fyziky v ČR vývoj, současnost a perspektivy Jiří Tesař.
Podpůrná a vyrovnávací opatření v inkluzivní škole
Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání
Kurz terminologie ZUV … aneb od dojmů k pojmům Luboš Lisner
Studijní zaměření Studijní zaměření vzniká buď ze vzdělávacího obsahu popsaného v RVP ZUV. Nebo si je škola vytvoří podle svých podmínek. Studijní zaměření.
Časté otázky a chyby související s tvorbou studijního zaměření Mgr. Jiří Taufer, Ph.D.
Časté otázky a chyby související s tvorbou studijního zaměření Mgr. Jiří Taufer, Ph.D.
KURIKULÁRNÍ DOKUMENTY I
Časté otázky a chyby související s tvorbou studijního zaměření Mgr. Jiří Taufer, Ph.D.
Zahájení tvorby ŠVP co nás čeká co je základem kurikulární reformy základní přístup sestavení pracovních týmů časový harmonogram.
Vzdělávání žáků s mentálním postižením
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Mgr. Lucie Holacká, Národní institut pro další vzdělávání
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
"N OVÁ " MATURITA A I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE New school-leaving exam and ICT Vladimír Očenášek 1.
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
Vzdělávaní žáků mimořádně nadaných Vzdělávání žáků mimořádně nadaných je deklarací podmínek, postupů a zkušeností školy s těmito žáky.  Východiskem pro.
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání.
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
Základní škola, Nemyčeves, okres Jičín. Abychom mohli uplatňovat plánované výchovné a vzdělávací strategie, bylo zapotřebí propracovat didaktický postup.
Co tvorba ŠVP škole přinesla Možné přínosy tvorby z pohledu pilotního gymnázia v Rumburku.
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Rámcové a školní vzdělávací programy
Rámcový vzdělávací program (RVP)
1 Učební osnovy v ŠVP Oborová setkání VÚP Praha. 2 Zásadní rozdíl na začátek  v RVP jsou stanoveny vzdělávací obory  v ŠVP vznikají na základě vzdělávacích.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Reforma školství v ČR.
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM INFORMAČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
„Podpora činnosti základního uměleckého školství při realizaci výuky podle Rámcového vzdělávacího programu pro umělecké obory základního uměleckého vzdělávání“
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Výsledky učení v pedagogické činnosti vysokých škol Představení metodiky.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Zásady předškolního vzdělávání Cíle vzdělávání Podmínky vzdělávání Obsah vzdělávání Autoevaluace.
Zkušenosti z tvorby ŠVP PhDr. Maria Bezchlebová NÚOV Září 2008.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů Lukáš Wodecki
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ….
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Reforma školství v ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Kurikulum: obsah školní edukace
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Mgr. Zuzana Šalamounová, Ph.D.
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
VOŠ A SPŠ ŠUMPERK V PROJEKTU MOV
Transkript prezentace:

RVP ZUV: VZDĚLÁVACÍ OBSAH UM. OBORŮ Luboš Lisner 17. a 18.12. 2009

ZÁKLADNÍ KATEGORIE V RVP ZUV Pro školu: Klíčové kompetence  jak učit Pro umělecký obor: Očekávané výstupy  co učit Rámcový učební plán  minimální časová dotace

SPOLEČNÁ BÁZE UMĚLECKÝCH OBORŮ Umění je specifický druh KOMUNIKACE Jde o (vy)tvoření uměleckého díla se záměrem vyvolat estetický prožitek Pro jakýkoliv druh komunikace je nezbytné ovládat daný jazyk, tj. používat jej rozumět mu NA POLI UMĚNÍ TO ZNAMENÁ uměleckou produkci (interpretaci a tvorbu, užívání jazyka umění) orientaci v umění (recepci a reflexi, pronikání do jazyka umění)

VZDĚLÁVACÍ OBLASTI Umění má dvě složky – produktivní a receptivní

OČEKÁVANÉ VÝSTUPY Požadované vědomosti a dovednosti absolventa ZUŠ v jednotlivých oborech, a to na konci I. a II. stupně základního studia Co má žák umět? = konkrétní základy vzdělání v jednotlivých uměleckých oborech Formulovány ve 3. osobě č. j., tedy z pohledu žáka

SKUPINOVÁ PRÁCE Dohodněte se, co by měl žák umět na konci 1. ročníku. Buďte konkrétní. RVP ZUV nechte stranou. DUR Prezentace Jaká je souvislost mezi výsledky předchozí práce a očekávanými výstupy v RVP ZUV?

OČEKÁVANÉ VÝSTUPY VĚCNĚ ZAŘAZENÉ POD VZDĚL. OBLASTI

OČEKÁVANÉ VÝSTUPY - specifikum hudebního oboru V hudebním oboru jsou očekávané výstupy vzdělávací oblasti Hudební interpretace a tvorba dále členěny podle tzv. vzdělávacích zaměření (klávesové nástroje, smyčcové nástroje, strunné nástroje atd.). Důvodem jsou podstatné rozdíly ve způsobu tvoření tónu u různých nástrojových skupin nebo zpěvu, což logicky zakládá požadavek na specifické varianty požadovaných dovedností – očekávaných výstupů.

STUDIJNÍ ZAMĚŘENÍ STUDIJNÍ ZAMĚŘENÍ vznikají v ŠVP na základě vzdělávacího obsahu definovaného v RVP ZUV pro jednotlivé obory, tedy na základě očekávaných výstupů obou vzdělávacích oblastí. Studijní zaměření v ŠVP se skládají z vyučovacích předmětů, které mají své učební osnovy, tvořené školními výstupy specifickými právě pro tyto předměty a rozčleněnými do jednotlivých ročníků. Na úrovni ŠVP jde tedy o výstupy, které škola transformuje z RVP do učebních osnov svých předmětů. Učební osnovy mohou zahrnovat i učivo - to se však v takovém případě stává povinným pro všechny učitele realizující výuku v rámci daného studijního zaměření.

STRUKTURA ŠVP (VZDĚLÁVACÍ OBSAH UM. OBORŮ) Název studijního zaměření více studijních zaměření = specifický název, vzdělávací obsah, učební plán Tabulace učebního plánu s uvedením názvu příslušných vyučovacích předmětů Učební osnovy vyučovacích předmětů rozpracované očekávané výstupy

JAK VYTVOŘIT STUDIJNÍ ZAMĚŘENÍ ??? Definujte studijní zaměření Zanalyzujte příslušné očekávané výstupy Stanovte předměty Rozpracujte očekávané výstupy do jednotlivých ročníků těchto předmětů (CO MÁ ŽÁK UMĚT / VĚDĚT?) Určete časové dotace potřebné pro výuku předmětů Konfrontujte osnovy a učební plán s RVP ZUV

STRUKTURA ŠVP - doporučení OBOR Studijní zaměření Tabulace učebního plánu s uvedením názvu vyučovacích předmětů Učební osnovy vyučovacích předmětů Vyučovací předmět

DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST ŠVP = ZÁVAZEK DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST