Procvičování vyjmenovaných slov po Mgr. Jana Michálková Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická 920/7, příspěvková organizace Číslo šablony: Ročník: III. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Byl uskutečněn z prostředků grantového projektu OPVK. VY_32_INOVACE_Čj.07.07.1 z 2
Škola: Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická 920/7, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3452 Název projektu: Kvalita, interaktivita a kreativita (KIK) Název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název výukového materiálu: Procvičování vyjmenovaných slov po M Autor výukového materiálu: Mgr. Jana Michálková Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: 30. 3. 2012 Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – první stupeň - první období Vzdělávací obor a tematický okruh: Český jazyk, Jazyková výchova Ročník, pro který je výukový materiál určen: III. Druh učebního materiálu: prezentace s pracovními listy Anotace: Pomocí prezentace procvičují žáci vyjmenovaná slova po m a slova stejně znějící, ale s jiným významem. Klíčová slova: vyjmenovaná slova po M a slova podobně znějící, rozdíly, doplňková vyjmenovaná slova Druh interaktivity: kombinovaná
Nezapomeň: Myslbek Kamýk Sumýš
Rozlišujte: mi X my My Pomůžeš ___ s úklidem? ___ se máme rádi. mi
mýt X mít ý Před každým jídlem si musíš m_t ruce. í Zítra budu m_t narozeniny.
myla X milá i M_lá babičko, brzy přijedu. y Lucka včera m_ la auto. y
y myji X míjí Každé ráno m_ ji po sobě nádobí. Čas rychle m_ jí. í
METODICKÉ POKYNY Cíl: Rozlišování psaní i, í, y, ý v podobně znějících slovech. Organizace: Výuku realizujeme v učebně opatřené interaktivní tabulí. Možná je i individuální výuka na počítači. Při vzdělávací činnosti uplatňujeme individuální přístup k žákům. Popis práce se vzdělávacím materiálem: Žáci jsou usazeni před interaktivní tabuli. Učitel spouští prezentaci. Snímek 3: V první části prezentace si žáci zapamatují doplňková vyjmenovaná slova, která nejsou vždy uvedena v přehledech vyjmenovaných slov. Snímek 4- 7: Ve druhé části prezentace žáci rozlišují podobně znějící slova a snaží se rozlišit jejich význam pomocí vět a doplňují i,í,y,ý.
ZDROJE: Snímky 4,5,6,7 In: Office.microsoft.com [online]. 2010-01-12 [cit. 2012-03-19]. Dostupné z: http://office.microsoft.com/cs-cz/images Snímek 3: Vrškamýk. Wikipedia.cz [online]. 2010-08-05 [cit. 2012-11-29]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vr%C5%A1kam%C3%BDk_5.jpg Sumýš. Wikipedia.cz [online]. 2004-04-05 [cit. 2012-11-29]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sea_cucumber_in_kona.jpg Josef Vaclav Myslbek Vilimek. Wikipedia.cz [online]. 2009-02-04 [cit. 2012-11-29]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Josef_Vaclav_Myslbek_Vilimek.jpg