Plevelnaté rostliny charakteristika

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Každý má právo volby. Každý má právo na vlastní názor.
Advertisements

Rozšiřování plevelů Obr. č. 1.
Rostliny okolo naší školy
OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník. OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník.
Mateřská škola u Bílého králíka, s. r. o
Pracovní list - Rybník 1.Které rostliny rostou na mělčinách rybníků? (K obrázkům přiřaď názvy). 2.Naber vodu z rybníku a pozoruj živé organismy, urči pomocí.
Povodeň Vaše kořeny měly málo kyslíku. Proto částečně odumřely a musíte investovat do vytvoření nových. Odevzdejte do banku 5 J. (Pokud máte méně joulů,
Včelařsky významné rostliny ze skupiny zahradnických plodin
Jetel luční Trifolium pratense.
geneticky modifikované rostliny
Rostlinná produkce obsah přednášky
Mechanizační prostředky na ochranu rostlin
Rozšiřování semen a plodů
Zavíječ kukuřičný v roce Zavíječ kukuřičný v roce 2002.
Vznik a složení půdy Vznik půdy
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ČLOVĚK – PASTEVEC A ROLNÍK Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_ Čap-Z.
EKOSYSTÉM POLÍ opakování Přírodověda 4. ročník Gabriela Mikulková 2012.
Plevelnaté rostliny charakteristika
Plevele polí a luk Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.18
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Pícniny - rozdělení a využití
Rozmanitost lesů, Význam lesů, Péče o lesy.
PEDOSFÉRA.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Téma: Vybrané zemědělské plodiny kukuřice setá III
SÓJA LUŠTINATÁ (Glycine max).
Lišejník – dvě rostliny v jedné
M1: LESNICKÁ BOTANIKA ČELEĎ: MAKOVITÉ, ZEMĚDÝMOVITÉ A KOPŘIVOVITÉ
PŘIZPŮSOBIVOST ROSTLIN A ŽIVOČICHŮ
Ochrana plodin proti škodlivým činitelům
VLIV ZEMĚDĚLSTVÍ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Práce na PC – vyhledávání informací
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_417.
Živá příroda.
Základní skupiny organismů
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s podmínkami jednotlivých typů travních.
Rumiště a okraje cest.
Téma: Vybrané zemědělské plodiny plevele obilovin
SEMENA A PLODY.
Co jsme již poznali.
Ochrana rostlin - složky
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ročník: druhý,třetí Téma:Vybrané.
Kvalitní potraviny - kvalitní život CZ.1.07/1.1.00/
PROJEKT TRAWA OBECNÁ PREZENTACE. TRAWA znamená zkratku slov: Technology Research Advanced Weed Application. Ve volném překladu: Technologie a pokročilý.
Ekosystém pole Rostliny
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
HYDROOSEV A PROTIPRAŠNÁ OPATŘENÍ
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: HOUBY
Pedosféra.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 120_Viry
Rostliny.
Technologické platformy podpora ve výzkumných programech MZe
Třídění živých organismů
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
NEPŮVODNÍ AUSTRALSKÉ DRUHY ROSTLIN A ŽIVOČICHŮ
Čeledi: PRYSKYŘNÍKOVITÉ HVĚZDNICOVITÉ
Přirozené a umělé ekosystémy.
VY_52_INOVACE_68_Louky, pastviny, pole-učební text
Název materiálu (téma): OPAKOVÁNÍ-PLOŠTĚNCI, HLÍSTI, KROUŽKOVCI
Člověk a životní prostředí ve vzájemném působení, kterou používá a které se sám přizpůsobuje Životní prostředí ta část světa, s níž je člověk ve.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.24_Zivoni_prostredi_viry_bakterie.
Výukový materiál VY_52_INOVACE_13_HMYZ_NA_POLI_V_PUDE
JEDNOBUNĚČNÉ ORGANISMY
EKOSYSTÉM POLÍ opakování Přírodověda 4. ročník Gabriela Mikulková 2012.
Podmínky života na Zemi
Bc. Ivana Francová, SOU Liběchov Chemická ochrana rostlin Chemická ochrana rostlin je dnes nejrozšířenější, využívá velkého množství ochranných látek zvaných.
Transkript prezentace:

Plevelnaté rostliny charakteristika ČaSP – 7. ročník

Opakování 1. Jaké základní podmínky života na Zemi znáš? 2. Napiš třídění živých organismů. 3. Jak dělíme rostliny podle délky života – vysvětli. 4. Vysvětli, jak vzniká půda.

Co je to plevel?

rostlina, která roste v kulturním porostu proti vůli pěstitele. Plevel rostlina, která roste v kulturním porostu proti vůli pěstitele.

Najdi plevelnou rostlinu: Úkol nelze jednoznačně splnit. Proč?

Výborně! Za plevel považujeme všechny rostliny, které vyrostly tam, kde nechceme. Stejná rostlina může být žádoucí a pěstována (kopřiva dvoudomá jako léčivka a potrava drůbeže) a v jiném porostu označena za plevel a hubena.

Zápis: Plevel Plevel je rostlina, která roste v kulturním porostu proti vůli pěstitele. Stejná rostlina může být žádoucí a pěstována (kopřiva dvoudomá jako léčivka a potrava drůbeže) a v jiném porostu označena za plevel a hubena.

vysoká životaschopnost (bytel metlatý) Jaké mají vlastnosti? vysoká životaschopnost (bytel metlatý)

vysoká schopnost rozmnožovat se Jaké mají vlastnosti? vysoká schopnost rozmnožovat se Jediná pampeliška mívá až 5000 semen, pcháč přes 30 000 a merlík bílý na 100 000!

Jaké mají vlastnosti? rychlé rozšiřování přímo - semena vypadnou přímo pod rostlinu zvláštním zařízením- např. praskáním tobolek pomocí zvířat – vně - ostny a háčky se přichycují na tělo živočicha vnitřně - semena se šíří zvířecími výkaly větrem vodou činností člověka (špatně vyčištěné osivo atd.)

Jsou velmi odolné proti hubení i nepřízni životních podmínek. Jaké mají vlastnosti? odolnost Jsou velmi odolné proti hubení i nepřízni životních podmínek.

vysoká klíčivost (i více než 10 let) Jaké mají vlastnosti? vysoká klíčivost (i více než 10 let) Uvádí se, že semena šťovíku nebo pcháče osetu (pokud nastanou vhodné podmínky) mohou vyklíčit i po 80 letech. pcháč

Zápis: Vlastnosti vysoká životaschopnost vysoká schopnost rozmnožovat se rychlé rozšiřování odolnost vysoká klíčivost (i více než 10 let)

Škodlivost plevelů ubírají vodu, živiny omezují prostor hostitelé chorob a škůdců příměs - sníží kvalitu produktu nebo může být produkt nepoužitelný pro potravinářské či krmivářské účely mohou být i jedovaté

Užitečnost ochrana půdy před erozí pastva pro včely píce pro hospodářská zvířata léčivé rostliny